Już 80% kierowców ma dostęp do systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód

0
716

Link4 przystąpił do systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód, w efekcie czego od 1 października nabywcy oferowanych przez niego OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.) będą mogli zlikwidować bez dodatkowych kosztów szkodę u swojego ubezpieczyciela, a nie w zakładzie sprawcy zdarzenia. Towarzystwo jest dziewiątym ubezpieczycielem oferującym tego typu usługę w ramach systemu opracowanego przez PIU.

– Dołączamy do systemu BLS, bo w ten sposób możemy pomóc jeszcze większej grupie naszych klientów. Mamy bardzo dobrze ułożony proces likwidacji szkody i chcemy, by w razie potrzeby także klienci z ochroną OC mogli z niego skorzystać. Wystarczy jeden telefon do nas, a my zajmiemy się wszystkim. Tak rozumiemy prostotę ubezpieczeń i realne wsparcie w stresujących sytuacjach – wyjaśnia Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4.

BLS dla klientów jest bezpłatna. Z usługi mogą skorzystać uczestnicy stłuczki z ważnym OC ppm. w firmach należących do systemu, a wartość szkody nie przekracza 30 tys. zł. Poza Link4 do systemu BLS należy 8 towarzystw: PZU SA, UNIQA TU, STU Ergo Hestia, AXA Ubezpieczenia, Concordia TU, TUiR Warta, Aviva TUO i Wiener TU. Organizatorem systemu jest Polska Izba Ubezpieczeń.

– Kolejna firma dołącza do systemu bezpośredniej likwidacji szkód, który stworzyliśmy w 2015 r. Obecność Link4 oznacza, że już 8 na 10 kierowców może w Polsce skorzystać z bezpośredniej likwidacji szkód. Ten system to proste i wygodne rozwiązanie dla kierowców, pozwalające naprawiać auto z pomocą swojego ubezpieczyciela OC. PIU w najbliższym czasie będzie przypominała kierowcom w kampaniach informacyjnych, że mogą kontaktować się ze swoim ubezpieczycielem nie tylko w celu likwidacji szkody, ale też by otrzymać wskazówki, jak postąpić w razie stłuczki – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Link4 zwraca uwagę, że jeśli zdarzą się sytuacje, w których ubezpieczyciel sprawcy nie jest stroną porozumienia BLS lub wartość szkody przekracza 30 tys. zł, pomóc może opcja dodatkowa do OC ppm.: „Pomoc po wypadku”. Dzięki niej ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie swojemu klientowi, niezależnie od faktu uczestnictwa w BLS. Suma ubezpieczenia w ofercie wynosi 300 tys. zł. Składka roczna wynosi 10 zł.

– Jesteśmy w pełni przygotowani, by sprawnie zająć się szkodami naszych klientów z polisami OC, zarówno w systemie BLS, jak i z dodatku „Pomoc po wypadku” – zapewnia Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód Link4. – Od kilku lat wdrażamy nowe technologie, które ułatwiają naszym klientom zgłoszenie szkody, a nam pozwalają szybciej wypłacić odszkodowanie. Dzięki uproszczonej ścieżce likwidacji nasi klienci otrzymują świadczenia już następnego dnia po zarejestrowaniu szkody, a rekordzista otrzymał pieniądze na konto w ciągu 4 godzin od zgłoszenia – dodaje.

Z uproszczonej ścieżki likwidacji może skorzystać każdy klient Link4, którego szkoda nie wymaga wizyty rzeczoznawcy na miejscu. Wystarczy, że za pomocą przeglądarki w telefonie wypełni krótki formularz i załączy zdjęcia pojazdu. W ten sposób w Link4 obsługiwanych jest już ponad 40% szkód komunikacyjnych i ponad 60% szkód majątkowych. Dużym zainteresowaniem cieszą się także oględziny online, gdzie opiekunowie szkód przeprowadzają klienta przez ten proces całkowicie zdalnie.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Link4)