„O pracy Doradcy Ubezpieczeniowego mówimy wprost” – pod tym hasłem Nationale-Nederlanden rozpoczęło nową kampanią rekrutacyjno-wizerunkową skierowaną do osób zainteresowanych pracą na stanowisku doradcy ubezpieczeniowego. Ubezpieczyciel chce pozyskać do swojej sieci nowych kandydatów, jak również edukować i zwalczać nieprzychylne zawodowi stereotypy. Ambasadorami akcji zostali doradcy ubezpieczeniowi związani z Nationale-Nederlanden.
– Celem przygotowanych przez nas działań jest obalenie mitów na temat zawodu doradcy ubezpieczeniowego i pokazanie różnych aspektów tej pracy – nie tylko dobrych stron, ale także trudności z nią związanych. Mamy nadzieję, że transparentna komunikacja pozwoli nakreślić specyfikę pracy w tym zawodzie i skłoni zarówno osoby zdobywające pierwsze doświadczenie w sprzedaży, jak i te posiadające już pewne kompetencje w tym zakresie do aplikowania do naszej firmy – mówi Aleksandra Stasiak, specjalista ds. budowania wizerunku pracodawcy Nationale-Nederlanden. – Pomimo że obecnie na rynku pracy pojawiły się pewne zawirowania spowodowane pandemią Covid-19, w Nationale-Nederlanden jesteśmy gotowi i otwarci, aby pozyskać do naszej sieci sprzedaży nowe talenty – dodaje.
Akcja została rozłożona na dwie tury i obejmie 7 tygodni. Pierwsza z nich rozpoczęła się 23.09 i miała charakter teaserowy. Na specjalnej stronie przygotowanej w ramach kampanii pojawiła się animacja z sondą dotycząca stereotypów związanych z zawodem doradcy ubezpieczeniowego. Na tym etapie autor przedsięwzięcia nie zdradził jednak swojej tożsamości. Kolejna tura to kampania właściwa, podczas której zebrane mity o tym zawodzie zostaną obalone przez ambasadorów marki Nationale-Nederlanden w krótkich materiałach wideo zamieszczonych na landing page’u zawoddoradcy.pl. Przygotowane materiały zostaną wykorzystane w kampanii banerowej w internecie, a także w kanałach społecznościowych firmy.
Działaniem wspierającym drugą turę kampanii będzie również rozmowa doradcy Nationale-Nederlanden z Rafałem Gęburą, twórcą kanału „7 metrów pod ziemią” na YouTube. W rozmowie przedstawiciel firmy zdradzi, na czym polega jego praca, jak buduje dobre relacje z klientem, nakreśli również cechy, którymi powinna charakteryzować się osoba aplikująca na to stanowisko. Oprócz współpracy z youtuberem i działań w mediach społecznościowych, firma planuje udostępnić osobom zaczynającym pracę w tym zawodzie humorystyczny poradnik, a także zaproponować im indywidualne konsultacje z HR Business Parnterem lub managerem sprzedaży.
– Podczas tworzenia tej kampanii przyświecała nam idea, aby każdy, kto rozważa pracę w naszej firmie, miał pełny dostęp do wiedzy i informacji na temat specyfiki tego zawodu. Zależało nam, aby pokazać prawdziwe oblicze jego reprezentantów i wyeksponować cechy, którymi wyróżniają się właśnie te osoby. Nie byłoby to możliwe bez zobrazowania historii ludzi, którzy na co dzień mierzą się z tymi zadaniami. Mamy nadzieję, że dzięki podjętym działaniom uda nam się pokazać, że doradca ubezpieczeniowy to osoba ceniąca pracę z drugim człowiekiem, troszcząca się o jego zdrowie i bezpieczeństwo, ale także ktoś, kto może czerpać dużą satysfakcję z dobrze wykonanej pracy. Właśnie na osobach reprezentujących taką filozofię pracy, zgodną z wizją marki, najbardziej nam zależy. Chcemy, aby nasi klienci mogli liczyć na wsparcie i opiekę profesjonalistów, którzy zapewnią im kompleksową ochronę – podkreśla Aleksandra Stasiak.
Wideo z ambasadorami kampanii: https://www.youtube.com/c/NationaleNederlandenPolska
Link do landing page kampanii: https://www.zawoddoradca.pl
(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)