UNIQA była pierwszym ubezpieczycielem w Polsce, który wprowadził klauzulę kosztów dla szkód katastroficznych dla spółdzielni mieszkaniowych i Towarzystw Budownictwa Społecznego. Teraz zakład poszedł o krok dalej i rozszerzył grono odbiorców oferty o wspólnoty mieszkaniowe.
Klauzula katastroficzna zapewnia ochronę w przypadku szkód, które wyłączają częściowo lub w całości ubezpieczony budynek z użytkowania. W przypadku największych szkód, takich jak wybuch gazu czy pożar, który uniemożliwia tymczasowo lub na stałe zamieszkiwanie danego budynku, UNIQA gwarantuje, że pokryje poniesione koszty, aby zapobiec szkodzie lub ograniczyć jej rozmiary.
W ramach wsparcia ubezpieczyciel pokryje półroczne koszty wynajęcia lokali zastępczych oraz koszty utraconych czynszów z wynajmu lokali użytkowych należących do wspólnoty mieszkaniowej w okresie wyłączenia ich z użytkowania. UNIQA gwarantuje też zabezpieczenie i dozór mienia w miejscu szkody, a także transport mieszkańców i ich mienia do miejsca tymczasowego zakwaterowania.
Zakład pokryje również straty finansowe. Wliczają się w nie m.in. koszty osuszania, koszty związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę, koszty napraw ekspresowych, a nawet odtworzenia danych oprogramowania.
– Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy klauzulę katastroficzną, która w przypadku ciężkiej szkody zapewni wszelką najpotrzebniejszą pomoc zarządcom, a przede wszystkim mieszkańcom budynków. To kolejny ważny krok, który wykonaliśmy, by jeszcze bardziej zaopiekować się naszymi klientami i by oni tak się czuli – mówi Rafał Kukier, dyrektor zarządzający ds. mieszkalnictwa UNIQA.
Klauzula katastroficzna oferowana jest wspólnotom mieszkaniowym za dodatkową opłatą. Jej limit wynosi do 1 mln zł na jeden i wszystkie wypadki w ciągu roku ubezpieczenia. Klauzula ma zastosowanie dla szkód katastroficznych powstałych w przypadku szkód objętych ochroną ubezpieczeniową z wyłączeniem katastrof naturalnych (takich jak powódź, huragan, trzęsienie ziemi).
Szkody można zgłaszać przez formularze na stronie internetowej zakładu, specjalny telefoniczny serwis likwidacyjny, a także przez bezpłatną platformę prewencyjną iUNIQA.
– W przypadku szkód ważna jest dla nas sprawność działania i jak najszybsze zapewnienie opieki. Możemy to zagwarantować dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu, a także gronu ekspertów, które pracuje w UNIQA. Nasze procesy są tworzone z myślą o kliencie i tak by działały efektywnie nawet w ekstremalnych sytuacjach – dodaje Rafał Kukier.
Dotychczas UNIQA uruchamiała klauzulę katastroficzną dla spółdzielni mieszkaniowych i TBS już w 20 sprawach.
(AM, źródło: UNIQA)