KNF otworzył Rekomendacją U dialog o customer value

0
931

Krystian Wiercioch, zastępca przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, podczas Europejskiego Kongresu Finansowego wziął udział w panelu „Nowa rekomendacja U – pierwsza w Europie regulacja minimalnej wartości dla klienta”. Wskazał w swej wypowiedzi, że produkty ochronne w bankach zmieniają się, a zmiany te zależą od banków i od zakładów ubezpieczeń, a nie od regulacji. Te pokazują jedynie ramy, które muszą wypełnić podmioty nadzorowane.

Krystian Wiercioch zaznaczył, że poprzez Rekomendację U Urząd KNF rozpoczął „na poważnie” dialog o tzw. customer value (wartości dla klienta). – Obecnie praktycznie na każdym spotkaniu, jakie odbywam, mamy dyskusję na temat wartości produktu dla klienta. Wartość dla klienta jest ważna. Zakłady ubezpieczeń powinny o tę wartość dbać i powinny tę wartość dla klienta wbudować w produkty – powiedział zastępca przewodniczącego Komisji.

Dodał, że ubezpieczenia są produktami bardzo skomplikowanymi. Zakłady ubezpieczeń, które je przygotowują, świetnie się na nich znają, co tworzy ich przewagę informacyjną w stosunku do klienta. Wprowadzanie minimalnych standardów, takich jak Rekomendacja U, powoduje, że te przewagi się wyrównują.

– Pokazujemy, że produkt ubezpieczeniowy, który będzie zgodny z rekomendacjami, co do zasady będzie dobrym produktem. I po to jest też rekomendacja – powiedział Krystian Wiercioch. Wskazał, że rolą zakładów ubezpieczeń oraz dystrybutorów jest przygotowanie takich produktów, które będą intuicyjnie obejmowały te ryzyka, które te produkty powinny zawierać.

(AM, źródło: KNF)