Mentor oczekuje wzrostów

0
791

Mimo trudności związanych z pandemią Covid-19 ubiegły rok był udany dla Mentor S.A., czego dowodem był wzrost jego przychodów z działalności brokerskiej. Firma oczekuje, że 2021 r. będzie jeszcze lepszy. W osiągnięciu tego celu mają mu pomóc rozwiązania wdrożone w nieodległej przeszłości, nowe oferty oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych do zacieśnienia relacji z klientami.

– Wbrew wszelkim przewidywaniom, że proces sprzedaży w czasach pandemii będzie niemożliwy bądź znaczenie ograniczony, udało się nam, m.in. dzięki wdrożonym kilka lat temu rozwiązaniom informatycznym, pozyskać do współpracy wielu nowych klientów na terenie Polski i za granicą. Ponadto w ramach stworzonego 2 lata temu Biura Programów Emerytalnych i Kapitałowych zaangażowaliśmy się w świadczenie usług doradczych w zakresie PPK. W ich efekcie w ostatnim okresie pozyskaliśmy do współpracy w tym zakresie ponad 2300 podmiotów z terenu całej Polski – wyjaśnia Sławomir Kuffel, wiceprezes zarządu Mentor S.A.

Z danych przekazanych „Gazecie Ubezpieczeniowej” przez brokera wynika, że w 2020 roku jego przychód z działalności brokerskiej wyniósł 71,68 mln zł. Na podstawie danych z raportów Komisji Nadzoru Finansowego o stanie rynku brokerskiego w latach 2018 i 2019 można obliczyć, że ubiegłoroczny rezultat był o 1,04% wyższy od uzyskanego w roku poprzednim (70,94 mln zł) oraz o 8,12% większy od wykazanego dwa lata wcześniej (66,3 mln zł). Broker oczekuje, że w tym roku podtrzyma dotychczasowy trend wzrostowy, a co więcej – jego dynamika znajdzie się na poziomie zbliżonym do odnotowanego w ostatnim roku przed pandemią.

– Według analiz i planów sprzedażowo-finansowych na rok 2021 przewidujemy wzrost przychodu z tytułu kurtażu w wysokości 7–9% – zdradza Sławomir Kuffel.

Za najważniejsze zadanie do zrealizowania w tym roku Mentor uznaje kontynuację procesu rozbudowy infrastruktury IT. Ma to związek z planami rozwoju brokera.

– Naszą przyszłość upatrujemy w rozwoju wielopłaszczyznowego poziomu komunikacji z klientem, m.in. poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii. Intensywnie pracujemy nad tworzeniem i doskonaleniem portali ubezpieczeniowych, na których „wystawiamy” pełną informację produktową, umożliwiamy dokonywanie transakcji, a także obserwację procesu likwidacji szkód – wskazuje Sławomir Kuffel.

Innym priorytetowym obszarem działań Mentora jest kontynuacja procesu rozwoju specjalizacji brokerskich i kreowanie nowych produktów dostosowanych do coraz większych potrzeb i oczekiwań klientów.

– Od początku stawiamy na budowanie i rozwijanie zespołów fachowców, którzy potrafią tworzyć i wdrażać nowatorskie rozwiązania w różnych dziedzinach związanych z procesem usługi brokerskiej. Dziś w strukturach spółki działają 23 specjalistyczne biura ds. ubezpieczeń. Ponadto chcemy dostarczać naszym klientom wartość dodaną do usługi brokerskiej, dlatego np. powołaliśmy Biuro Rozwoju Benefitów Pracowniczych – okazuje się, że tego rodzaju usługi są również pożądane przez klientów chcących budować markę pracodawcy – wylicza wiceprezes spółki.

Wspomnianym działaniom towarzyszy poszerzanie kompetencji w likwidacji szkód czy systemie oceny i weryfikacji ryzyka. W pierwszej ze sfer szczególną rolę odgrywa rozwijane od kilku lat specjalistyczne Biuro Oceny i Zarządzania Ryzykiem, będące zarówno rzeczywistym weryfikatorem zagrożeń w przedsiębiorstwach, jak i wsparcia infrastruktury bezpieczeństwa klientów brokera.

– Połączenie wiedzy inżynierskiej z zasobami IT doprowadziło do stworzenia aktywnego narzędzia mobilnego w postaci aplikacji Mentor Risk Control, jako procesu kontrolowania ryzyka. To kolejny krok do cyfryzacji i automatyzacji procesu audytów bezpieczeństwa w zakładach, który może zyskać na znaczeniu w obecnej sytuacji – mówi Sławomir Kuffel.

Wśród pozostałych istotnych aspektów działań Mentora jego wiceprezes wymienia intensyfikację działań w zakresie szkoleń organizowanych dla klientów.

– W jednym z naszych projektów, przygotowanym dla jednostek służby zdrowia, „MedRisk”, wprowadzającym do polskich szpitali procedury zarządzania ryzykiem, przeprowadziliśmy od stycznia do kwietnia bieżącego roku cykl kilkudziesięciu szkoleń i seminariów dla personelu medycznego w zakresie odpowiedzialności cywilnej, przestrzegania praw pacjenta, prowadzenia dokumentacji medycznej, komunikacji personelu medycznego z pacjentem oraz komunikacji wewnętrznej. Nie zabrakło w nich także nawiązań do tematów związanych z Covid-19, co wzbudziło ogromne zainteresowanie u odbiorców – wskazuje Sławomir Kuffel.

Więcej na temat wyników prowizyjnych 10 liderów polskiego sektora brokerskiego w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 22 z datą wydawniczą 31 maja w dodatku specjalnym BROKER:

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl