Mondial Assistance: Boom na ubezpieczenia rezygnacji z wyjazdów

0
330

W ubiegłym roku Mondial Assistance wystawił niemal trzykrotnie więcej ubezpieczeń na wypadek rezygnacji z wycieczki niż w 2020 r. Ich łączna liczba była większa niż w dwóch ostatnich latach przed pandemią. Firma prognozuje, że to rekordowe osiągnięcie może zostać pobite już w tym roku.

– Nigdy w naszej już ponad 20-letniej historii działania w Polsce nie widzieliśmy takiego zainteresowania tego typu ubezpieczeniami. Podsumowaliśmy już wstępnie 2021 i okazało się, że wystawiliśmy około 75 tys. takich polis. Przyjmując w uproszczeniu, że każda z nich obejmuje przeciętnie 3 osoby, to oznacza, że objęliśmy ochroną około 225 tys. Polaków. To rekord – mówi Piotr Ruszowski, prezes Mondial Assistance.

Dla porównania: w 2020 r. turyści kupili w firmie około 26 tys. takich ubezpieczeń, co przekłada się na około 80 tys. osób objętych ochroną.

– To nie jest duże zaskoczenie, bo pamiętajmy, że w 2020 r. ruch turystyczny zamarł i sprzedawało się dużo mniej wycieczek, a co za tym idzie również ubezpieczeń rezygnacji. Ale zwróćmy uwagę, że ubiegłoroczne zainteresowanie tymi polisami było dużo większe niż w przedpandemicznych latach 2018 i 2019 – mówi Piotr Ruszowski.

Z danych Mondial Assistance wynika, że w 2018 r. firmie udało się sprzedać 31 tys. ubezpieczeń rezygnacji. W 2019 r. wynik ten skoczył do 50 tys. polis. Skalę wzrostu zainteresowania ubezpieczeniami na wypadek rezygnacji lub wcześniejszego powrotu można też ocenić, patrząc na liczbę wycieczek w tych okresach. Z danych Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że w 2018 i 2019 roku Polacy kupowali około 2,7 mln wycieczek. W pandemicznym 2020 r. było to nieco ponad 1 mln szt. Pełnych danych za 2021 r. jeszcze nie ma, ale informacje po trzech pierwszych kwartałach mówiły o niecałych 1,4 mln szt.

– Spodziewam się, że 2022 r. będzie znowu rekordowy pod względem sprzedaży takich ubezpieczeń. Po pierwsze, Polacy przekonali się, że one działają i są potrzebne. W ubiegłym roku wypłaciliśmy posiadaczom takich polis ponad 20 mln zł odszkodowań. Po drugie, jeśli Covid-19 będzie stopniowo ustępował, sprzedaż wycieczek będzie w tym roku większa, a to właśnie w biurach touroperatorów klienci kupują najwięcej takich ubezpieczeń. Co ciekawe, widzimy też coraz większą świadomość klientów organizujących sobie wyjazdy indywidualnie, którzy kupują takie polisy u agentów ubezpieczeniowych – mówi Piotr Ruszowski.

RokLiczba ubezpieczeń rezygnacji z imprezy lub wycieczkiPrzybliżona liczba osób objętych ubezpieczeniem
201831 tys.90 tys.
201950 tys.150 tys.
202026 tys.80 tys.
202175 tys.225 tys.
Źródło: Mondial Assistance. Liczba klientów oszacowana przy założeniu, że jedną polisą objęte są przeciętnie trzy osoby.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Brandscope)