Najważniejsze to połączyć konkretną wiedzę z przyjaznym nastawieniem

0
983

Zespół szkoleń ERGO Hestii ma nową dyrektor. Kim jest oraz jakie zmiany wprowadzi? Między innymi o to zapytaliśmy w rozmowie z nową szefową zespołu Anną Ralcewicz oraz z kierownik Anną Witkowską.

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Co dla zespołu szkoleń ERGO Hestii oznacza zmiana na stanowisku dyrektorskim? Będzie wyznaczany nowy kierunek?

Anna Ralcewicz: – To nie jest kwestia nowego kierunku, ale raczej nadania nowej formy. Chcemy kontynuować to, co dobrze działa, i uzupełnić ofertę szkoleniową o aspekty sprzedażowe i rozwój kompetencji miękkich. Zamierzamy wdrożyć nowe narzędzia i programy, które pomogą naszym agentom być jeszcze skuteczniejszymi.

Widzę, że w ERGO Hestii szkolenia produktowe są na bardzo wysokim poziomie i jest jeszcze przestrzeń, by dołożyć obszar rozwoju kompetencji miękkich. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest stałe podnoszenie jakości naszej sieci sprzedaży.

Anna Witkowska: – Posiadamy wypracowaną markę szkoleń produktowych i systemowych. Doświadczenie HR-owe i coachingowe, które wnosi nowa dyrektor, będzie solidnym wzmocnieniem. To pozwoli nam się rozwijać w nowych obszarach. Już teraz mamy szeroką grupę odbiorców, którzy oceniają nasze warsztaty bardzo dobrze. Ale przecież rozwój oznacza stałe poszukiwanie nowego, w tym wypadku zarówno rozwiązań, narzędzi, jak i nowych odbiorców. Jestem przekonana, że połączenie warstwy merytorycznej i spojrzenia z zewnątrz zaowocuje pomysłami i uatrakcyjni naszą ofertę szkoleniową dla pośredników.

Branża ubezpieczeniowa przypomina inne?
AR: –
I tak, i nie. Pracowałam w różnych branżach i każda ma swoją specyfikę, ale zawsze po drugiej stronie jest człowiek. Każdy jest inny i niezmiernie ważne jest, aby podejść do ludzi indywidualnie. Natomiast modele współpracy z ludźmi działają dość podobnie. Przyjazne nastawienie jest absolutnie kluczowe. Niezbędna jest otwartość na drugiego człowieka, poznanie jego potrzeb, ponieważ to najlepsza wskazówka, jak możemy pomóc, w czym wzmocnić naszego partnera biznesowego oraz w jakie narzędzia go wyposażyć.

Mówi Pani o przyjaznym nastawieniu. Finanse jednak kojarzą się z bardziej konkretnym podejściem.
AR: – Dlaczego jedno ma wykluczać drugie? Sama chyba jestem najlepszym przykładem, że te aspekty się uzupełniają. Jestem osobą konkretną , ale też cenię przyjazny stosunek do innych. Powinniśmy docenić wartość pozytywnych emocji. One pełnią kluczową rolę w skutecznym zarządzaniu i pomagają ludziom zapamiętywać, co z punktu widzenia szkoleniowca jest szczególnie istotne.

Oczywiście w ERGO Hestii stawiamy na emocje pozytywne, chcemy nimi zarażać ludzi. Jednym z naszych celów jest przekonywanie do siebie coraz większej liczby agentów. Konkretni natomiast musimy być w klarownej ofercie szkoleniowej, która wspiera rozwój i osiąganie celów przez naszych partnerów biznesowych. Ponadto jestem zwolenniczką zapraszania do dialogu i wspólnego wypracowania konkretnych narzędzi.

AW: – Jedną z podstawowych cech naszych trenerów jest komunikatywność. Szkolenie nie rozpoczyna się, gdy trener staje na środku sali i się przedstawia, ale gdy na salę wchodzi pierwszy uczestnik. To pierwsze wrażenie, rozmowa, nawiązanie relacji może zadecydować o odbiorze warsztatu. Aby skutecznie przekazać wiedzę, relacje muszą być poparte konkretnym i merytorycznym przygotowaniem eksperta. To bardzo ważne, żeby te konkrety posiadać. Ale one dopiero w połączeniu z przyjaznym nastawieniem tworzą kompletnego i wartościowego szkoleniowca.

Co teraz można określić gwarantem wysokiej jakości tej merytorycznej warstwy szkoleń?

AR: – Nie mam żadnych wątpliwości: zaangażowany zespół to 80% takiej gwarancji, merytoryka to dopełnienie. Naszych produktów można się nauczyć, ale to pasja sprawia efekt „wow”.

AW: – Warstwy merytorycznej można się nauczyć. To tylko proces. Do opanowania jest szereg materiałów, prostszych lub bardziej skomplikowanych. Podstawą skutecznego zespołu sprzedażowego jest postawa. Dlatego podczas rekrutacji zawsze na to zwracamy uwagę. Czy ktoś potrafi podejść do sprawy kreatywnie i elastycznie? Właśnie z takich osób zbudowany jest zespół szkoleń.

MÓWIĄ O SOBIE

Anna Ralcewicz

Sprzedaż dała mi szkołę życia
Idąc na studia, wiedziałam, że chcę pracować z ludźmi. Studiowałam socjologię zachowań ludzkich i doradztwo psychospołeczne z myślą, że będę pomagać ludziom. Jako bardzo młoda osoba wymyśliłam sobie również, że będę samodzielna i utrzymam się sama.

Tak trafiłam do sprzedaży, która dała mi niezłą szkołę życia, ale też mnóstwo satysfakcji i wiele sukcesów. Dzięki nim mogłam uczestniczyć w programie stażowym dla trenerów „z terenu”. To były moje pierwsze kroki w szkoleniach i od razu rozpaliły pasję trwającą niezmiennie do dziś.

Anna Ralcewicz

dyrektor Zespołu Szkoleń ERGO Hestii

Anna Witkowska

Zapoznawałam pośredników z nowym światem ubezpieczeń

Moja przygoda ze szkoleniami zaczęła się już w ERGO Hestii. Zdobywając doświadczenie zawodowe w ówczesnym Biurze Likwidacji Szkód, zainteresowałam się rekrutacją do Obszaru Wsparcia iHestii. Tak zaczęła się moja historia ze sprzedażą i szkoleniami. Pierwsze kroki szkoleniowe stawiałam, zapoznając prawie 10 tysięcy pośredników z nowym światem ubezpieczeń, jakim była iHestia.

Bardzo szybko zorientowałam się, że sprzedaż i szkolenia to jest to, w czym czuję się najlepiej, co daje mi dużo satysfakcji. Zaczęłam rozwijać swoje umiejętności w zakresie szkoleń produktowych, elektronicznych i sprzedażowych. Dziś sprzedaż i szkolenia dla pośredników ubezpieczeniowych stały się moją pasją, którą staram się rozwijać i zdobywać nowe umiejętności.

Anna Witkowska

kierownik Zespołu Szkoleń ERGO Hestii