W piątej już odsłonie kampanii „Dzień na U” Stańczyk opuszcza Muzeum Narodowe i udaje się na badania profilaktyczne, dając tym samym przykład mężczyznom. Inicjatorem kampanii jest Fundacja Rak’n’Roll, a jednym z partnerów – Nationale-Nederlanden.
– Dbamy o siebie na różne sposoby: chodząc na siłownię, do fryzjera, na zajęcia, które nas rozwijają, więc naturalne powinno być dodanie do tej listy również regularnych badań. Dbanie o zdrowie i profilaktyka to coś, o czym powinniśmy pamiętać zawsze, bez względu na ilość obowiązków – przypomina Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.
Profilaktyka odgrywa kluczową rolę w trosce o zdrowie. Warto podkreślić, że jest ona przede wszystkim dla tych, którzy chcą zapobiec problemom zdrowotnym, zanim się pojawią. Właśnie do tego zachęca kampania Dzień na U. W tym roku twórcy skupiają się na zdrowiu mężczyzn i tym, jak panowie podchodzą do badań profilaktycznych.
– Wielu z nas odkłada regularne badanie na później, jako wymówkę wskazując brak czasu. Dlatego, aby wyjść naprzeciw naszym pracownikom i dać im możliwość wzięcia dodatkowego dnia wolnego, który przeznaczą na badania, po raz kolejny przystąpiliśmy do akcji zainicjonowanej przez Fundację Rak’n’Roll oraz postanowiliśmy zostać partnerem kampanii. To dla nas niezmiernie ważne, aby dbać o zdrowie, a co więcej promować i zachęcać do badań także innych. Nasz cykliczny udział w kampanii to dowód na to, że chcemy, aby badania profilaktyczne były wpisane na stałe do kalendarza – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.
Wysiłki Fundacji Rak’n’Roll wspierają pracodawcy, którzy przystępując do Programu Dzień na U, zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w godzinach pracy, np. poprzez dodatkowy dzień wolny, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Już prawie 34 tys. pracowników w 43 firmach dostaje czas na potwierdzenie zdrowia od swoich pracodawców.
(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)