Nowy prezes Generali stawia na kontynuację

0
710

Maciej Fedyna, nowy prezes Grupy Generali w Polsce, zapowiedział na łamach „Pulsu Biznesu”, że będzie kontynuować działania swojego poprzednika, Andrei Simoncellego, aby utrzymać dotychczasowy wzrost firmy. Z kolei w wywiadzie dla „Gazety Ubezpieczeniowej” ujawnił między innymi, jaka jest jego wizja Generali i jak zamierza ją zrealizować.

Gazeta zwraca uwagę, że w pierwszym kwartale zarówno majątkowa, jak i życiowa działalność Generali zanotowała dwucyfrowe wzrosty, które według szefa firmy utrzymały się także w kolejnych trzech miesiącach. Maciej Fedyna wyjaśnia, że ich motorem była realizowana w ostatnich latach strategia polegająca m.in. na rozwijaniu oferty w kierunku jak najszerszego zakresu ochrony, a także wszystkich kanałów dystrybucji, ze szczególnym naciskiem na relacje z multiagentami.

„PB” podkreśla, że firmie udało się osiągnąć zapowiadane w 2018 r. ograniczenie udziału w portfelu komunikacyjnych polis OC, a jego obecna struktura jest jeszcze lepsza, niż pierwotnie zakładano. Obecnie ubezpieczyciel stawia na niekomunikacyjne produkty majątkowe. Transformację przeszedł także portfel życiowy. Prawie 2/3 stanowią ubezpieczenia ochronne, podczas gdy przed 5 laty 70% portfela stanowiły polisy z UFK.

Generali stawia też na innowacje, zwłaszcza w obszarze likwidacji szkód. Prezes Generali zaznacza, że pandemia na razie nie wstrząsnęła wynikami jego firmy ani nie zakłóciła jej działalności operacyjnej. Słabsze wyniki z działalności inwestycyjnej zostały zrekompensowane przez niższą szkodowość w komunikacji.

Spółka majątkowa rozpocznie teraz przygotowania do połączenia z Concordią. Zdaniem Macieja Fedyny, proces ten mógłby zakończyć się w lipcu przyszłego roku. Prezes oczekuje też dalszej kontynuacji konsolidacji polskiego rynku, ale nie chciał komentować doniesień o możliwym przejęciu przez Generali biznesu MetLife w naszym regionie Europy.

Więcej szczegółów na temat długo- i krótkoterminowych planów Generali, cyfryzacji procesów firmowych zakładu, jego sprzedaży direct oraz tego, czego nauczyła go pandemia można znaleźć w aktualnym wydaniu „Gazety Ubezpieczeniowej” (nr 30 z 27 lipca) w wywiadzie z Maciejem Fedyną pt. „Chciałbym, żeby klient, który raz wybrał Generali, wybierał nas już zawsze”.

Więcej: „Puls Biznesu” z 28 lipca, Karolina Wysota „Ambicje nowego szefa Generali”: https://www.pb.pl/ambicje-nowego-szefa-generali-…

 (AM, źródło: „Puls Biznesu”, gu.com.pl)