Blog - Strona 10 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 10

PIU zachęca do zadbania o bezpieczeństwo pojazdu

0
Źródło zdjęcia: Canva

14 czerwca 2025 roku odbędzie się kolejna edycja akcji „Jadę bezpiecznym autem”. Polska Izba Ubezpieczeń wspólnie z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji oraz Zespołem Szkół Samochodowych i Licealnych nr 1 w Warszawie chce zachęcić kierowców do zadbania o bezpieczeństwo podróży jeszcze przed rozpoczęciem sezonu urlopowego.

W trakcie wydarzenia kierowcy będą mogli:

  • bezpłatnie sprawdzić stan techniczny swoich pojazdów (m.in. hamulce, zawieszenie, oświetlenie, ogumienie),
  • skorzystać z ozonowania wnętrza samochodu,
  • uzupełnić płyn do spryskiwaczy,
  • otrzymać praktyczne porady od ekspertów.

Wydarzenie będzie również okazją do rozmów z ekspertami ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego.

(AM, źródło: PIU)

Rośnie liczba wymogów przy ubezpieczeniu hal produkcyjnych i magazynów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według danych Państwowej Straży Pożarnej w 2024 roku odnotowano 3047 pożarów w obiektach produkcyjnych i magazynowych w Polsce. W ciągu ostatnich trzech lat doszło łącznie do 9484 pożarów w budynkach komercyjnych tego typu. Pojedyncze zdarzenia mogą prowadzić do milionowych strat, dlatego ubezpieczyciele stawiają swoim klientom coraz większe wymogi dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych.

– Obiekty produkcyjne i magazynowe charakteryzują się specyficznym profilem ryzyka pożarowego – duże powierzchnie, składowanie bardzo różnych towarów, obecność maszyn i instalacji elektrycznych, a często także materiałów łatwopalnych. Do tego dochodzi kwestia konstrukcji budynków. W ostatnich dekadach wiele hal powstało z materiałów pozwalających na ich wzniesienie stosunkowo niskim kosztem i w krótkim czasie. Jednak w przypadku pożaru te budynki – zwłaszcza obiekty z płyty warstwowej – bardzo szybko tracą swoje właściwości wytrzymałościowe. Przykładem może być niedawny pożar hali magazynowej w Barakach, gdzie zawaliła się konstrukcja dachu i ścian, a budynek zapadł się do środka, generując straty szacowane na 5 mln złotych – mówi Krzysztof Mierzyński, odpowiedzialny w Attis Broker za ubezpieczenia mienia i utraty zysku.

Z danych PSP wynika, że najczęstszymi przyczynami pożarów w analizowanych obiektach są wady urządzeń i instalacji elektrycznych (m.in. przewodów czy oświetlenia) oraz nieostrożność przy posługiwaniu się ogniem otwartym (w tym papierosy, zapałki). Wiele pożarów wynika również z nieprawidłowego ogrzewania paliwem stałym, wad urządzeń mechanicznych oraz procesów technologicznych. Zdarzają się też podpalenia.

Kluczowe zabezpieczenia przeciwpożarowe

Attis Broker zwraca uwagę, że im wyższe ryzyko szkody, tym bardziej szczegółowe wymagania stawiają ubezpieczyciele firmom ubiegającym się o ochronę mienia. Rodzaj prowadzonej działalności i składowanych, produkowanych materiałów to nie jedyny czynnik. Istotna jest także konstrukcja obiektów budowlanych. Zupełnie inna może być ocena ryzyka dla tej samej działalności prowadzonej w obiektach murowanych niż w budynkach z płyty warstwowej z rdzeniem z pianki poliuretanowej, będącej materiałem palnym.

Lista najczęstszych wymogów ubezpieczycieli

  • Hydranty zewnętrzne lub wewnętrzne – zgodne z przepisami pożarowymi, których liczba i wydajność powinna być dostosowana do faktycznego obciążenia ogniowego obiektu.
  • System sygnalizacji pożaru (SSP) – najkorzystniejszym rozwiązaniem jest objęcie nim 100% powierzchni przedsiębiorstwa oraz wpięcie instalacji do systemu PSP, co umożliwia szybszą reakcję służb.
  • Instalacje tryskaczowe – podsufitowe lub międzyregałowe, przy czym te drugie są szczególnie istotne w halach wysokiego składowania.
  • Inne stałe systemy gaśnicze – systemy pianowe stosowane w przemyśle chemicznym i paliwowym (tworzą warstwę izolującą ogień od tlenu) oraz urządzenia gazowe wypierające tlen z pomieszczenia (dla obiektów, gdzie woda mogłaby uszkodzić mienie).
  • Regularne przeglądy systemów – zapewnienie sprawności wszystkich instalacji przeciwpożarowych oraz okresowe badania instalacji elektrycznej, gazowej, wentylacji i tzw. badania kominiarskie.
  • Badania kamerą termowizyjną – coraz częściej wymagane przez ubezpieczycieli, dotyczą zwłaszcza weryfikacji newralgicznych punktów (m.in. rozdzielnic elektrycznych, złączy, silników czy paneli fotowoltaicznych) w celu wykrycia tzw. hot spotów.
  • Monitoring i ochrona fizyczna – właściwie rozplanowane kamery wewnątrz obiektów i nieraz 2-osobowa obecność w obiekcie przez całą dobę pozwalają na wczesne wykrycie pożaru.
  • Odległość od jednostki PSP – lokalizacja względem najbliższej jednostki strażackiej ma bezpośredni wpływ na czas dojazdu i rozpoczęcie akcji gaśniczej.

– Coraz częściej obserwujemy, że ubezpieczyciele oczekują od przedsiębiorstw wdrażania nowoczesnych technologii diagnostycznych, takich jak inspekcje z wykorzystaniem zaawansowanych kamer termowizyjnych. Ich zastosowanie nie ogranicza się już wyłącznie do identyfikacji potencjalnych źródeł pożaru – stanowią również skuteczne narzędzie do wczesnego wykrywania oznak zużycia i ryzyka awarii maszyn oraz instalacji. Firmy inwestujące w tego typu rozwiązania mogą liczyć na bardziej atrakcyjne warunki ubezpieczeniowe, w tym niższe składki i korzystniejsze zapisy w polisach – mówi Monika Arasimowicz, brokerka ubezpieczeniowa Attis Broker.

Akces do organizacji branżowej

10 czerwca 2025 roku Attis Broker poinformował o dołączeniu do Izby Gospodarczej Metali Nieżelaznych i Recyklingu.

„Członkostwo w Izbie to dla nas kolejny krok w rozwijaniu specjalizacji w sektorach, które wymagają świadomego podejścia do zarządzania ryzykiem i odpowiednich narzędzi ubezpieczeniowych. To także możliwość bezpośredniego kontaktu z firmami działającymi w branży recyklingu i metali nieżelaznych” – przekazał broker w serwisie LinkedIn.

(AM, źródło: Brandscope, LinkedIn)

Generali partnerem Raportu Dobrych Praktyk

0

Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz 23. ogłosiło raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Generali Polska zostało partnerem tegorocznego wydania.

 „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” – jest publikacją, która stanowi kompleksowy przegląd realnych działań firm w obszarze ESG i zrównoważonego rozwoju. Premiera 23. edycji raportu odbyła się 10 czerwca, podczas jubileuszowej konferencji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Transformacja biznesu – scenariusze przyszłości”, zorganizowanej z okazji 25-lecia działalności FOB.  W tym roku 265 firm, od korporacji po mikrofirmy, zgłosiło 957 przykładów dobrych praktyk.

– Generali Polska od kilku lat zgłasza swoje dobre praktyki do raportu, a w tym roku postanowiło również zostać jego partnerem. Cieszymy się, że razem z innymi firmami możemy tworzyć tak wartościową bazę inspiracji. Promowanie pozytywnych praktyk oraz dzielenie się doświadczeniami z wdrażania odpowiedzialnych inicjatyw to klucz do budowania bardziej odpornego społeczeństwa – wyjaśnia Justyna Szafraniec, dyrektorka ds. PR Generali Polska.

W tym roku w raporcie zostało opublikowanych osiem działań Generali Polska realizowanych na rzecz: klientów, pracowników, partnerów biznesowych oraz społeczności lokalnych. Są to:

  • Program „Dobry Początek”, realizowany w domach samotnej matki
  • Generali Soccer Camp – sportowe wsparcie dla dzieci z Ukrainy i Białorusi
  • Hipotermia lecznicza w transporcie noworodków
  • Wsparcie Ochotniczych Straży Pożarnych po powodzi
  • „Listy do Świętego Mikołaja” – wolontariat świąteczny
  • eShop – wirtualne biuro agenta Generali Polska
  • Samoobsługa w likwidacji szkód autocasco
  • Uproszczone, przyjazne procedury likwidacji szkód dla poszkodowanych podczas powodzi

(AM, źródło: Generali)

Grażyna Sudzińska-Amroziewicz zrezygnowała z kierowania LINK4

0
Grażyna Sudzińska-Amroziewicz

Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, prezeska zarządu LINK4, 9 czerwca 2025 roku złożyła rezygnację z pełnionej funkcji, motywując swoją decyzję chęcią realizacji nowych wyzwań zawodowych. Jednocześnie zadeklarowała pozostanie do dyspozycji spółki celem sprawnego przekazania obowiązków. Nazwisko jej następcy nie jest jeszcze znane.

Rada nadzorcza LINK4 powierzyła Grażynie Sudzińskiej-Amroziewicz pełnienie funkcji prezeski zarządu 10 sierpnia 2024 r. Wcześniej, jako członkini rady nadzorczej spółki, była od 9 maja oddelegowana do czasowego wykonywania czynności na tym stanowisku. 

– Dziękuję bardzo Grażynie Sudzińskiej-Amroziewicz za jej ogromne zaangażowanie i pracę na rzecz spółki.  Wyzwania, z którymi musiała zmierzyć się w ostatnim czasie nasza organizacja, wymagały od menedżerów LINK4 podejmowania zdecydowanych i odważnych decyzji. Wiedza i kompetencje zarządcze oraz śmiała i konsekwentnie realizowana przez nią strategia przyczyniły się do istotnej poprawy pozycji LINK4. Gratuluję Grażynie jej dotychczasowych osiągnięć i życzę jej pomyślności oraz wielu sukcesów w przyszłych przedsięwzięciach zawodowych – podkreślił Jan Linke, przewodniczący rady nadzorczej LINK4.

– Dziękuję bardzo zarządowi i radzie nadzorczej PZU, a także radzie nadzorczej, zarządowi oraz całemu zespołowi LINK4 za okazane mi zaufanie, wsparcie i szansę kierowania jedną z najbardziej rozpoznawalnych i innowacyjnych spółek ubezpieczeniowych w Polsce. Jestem dumna, że po ponad roku pełnienia przeze mnie funkcji prezesa zarządu wyniki finansowe LINK4 są znacznie lepsze. Po raz pierwszy od początku 2023 r. spółka osiągnęła dodatni wynik techniczny przed reasekuracją, co jest dla mnie potwierdzeniem, że zmiany zapoczątkowane przez zarząd w połowie minionego roku, których celem jest dochodowy i zdrowy biznes, przyniosły pozytywne efekty. Moja decyzja o rezygnacji była bardzo trudna, ale musiałam ją podjąć ze względu na chęć realizacji nowych wyzwań zawodowych. Z całą pewnością będę dalej kibicować wspaniałemu zespołowi LINK4 i z radością obserwować dalszy, dynamiczny rozwój biznesu LINK4 – podkreśliła Grażyna Sudzińska- Amroziewicz.

Obecnie w skład zarządu LINK4 wchodzą: Mikołaj Ciaś i Michał Gomowski – wiceprezesi, Katarzyna Wojdyła – członkini.

Biogram Grażyny Sudzińskiej-Amroziewicz

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Energetyka i cyberbezpieczeństwo: Czy sektor ubezpieczeniowy przemówi wspólnym głosem?

0
Źródło zdjęcia: PZU

W poniedziałek 9 czerwca 2025 r. w siedzibie PZU w Warszawie odbyło się spotkanie okrągłego stołu liderów polskiego sektora ubezpieczeniowego, poświęcone ocenie i podsumowaniu roli ubezpieczeń w realizacji celów polskiej prezydencji w Radzie UE.

Wydarzenie zgromadziło członków zarządów najważniejszych zakładów ubezpieczeń (z wyjątkiem Warty) i reprezentantów środowiska brokerskiego oraz przedstawicieli administracji i partnerów instytucjonalnych, takich jak Polska Izba Ubezpieczeń. Organizatorami były Fundacja Centrum Myśli Strategicznych, PZU i Deloitte.

W centrum rozmów znalazły się dwa strategiczne zagadnienia: transformacja energetyczna i cyberbezpieczeństwo – obszary uznawane za kluczowe zarówno z perspektywy gospodarczej, jak i systemowej odporności kraju.

Otwarcie spotkania należało do Andrzeja Klesyka, prezesa PZU, który zaakcentował potrzebę redefinicji roli sektora: – Jako branża dysponujemy potężnymi bilansami. Nie chodzi tylko o to, by minimalizować ryzyko, ale by wspierać rozwój, inwestycje i bezpieczeństwo państwa. I jednocześnie generować odpowiedni zwrot z tych działań.

Podkreślił również, że ubezpieczenia powinny być obecne w procesach transformacyjnych od samego początku, a nie jedynie jako instrument reagowania na skutki: – Cyber, energetyka, infrastruktura to nie są już tematy przyszłości, to tematy dzisiejsze. Jeżeli sektor nie będzie uczestniczył w debacie regulacyjnej, nie zbuduje swojej pozycji, ktoś zinterpretuje jego rolę za niego – mówił.

Marcin Warszewski, partner w Deloitte i współprzewodniczący Rady Programowej EKF Ubezpieczenia, podjął temat transformacji energetycznej, nakreślając jej skalę: – Do 2030 roku Polska musi zrealizować inwestycje energetyczne o wartości szacowanej na 800 miliardów złotych. To oznacza konieczność zaangażowania kapitału, know-how i mechanizmów zarządzania ryzykiem, które dziś oferują właśnie zakłady ubezpieczeń.

Wskazał także na luki infrastrukturalne i wyzwania systemowe: – Dziś jesteśmy zmuszeni redukować dostawy energii ze źródeł odnawialnych, bo infrastruktura przesyłowa nie nadąża. To pokazuje, jak ważne są inwestycje w magazyny energii czy nowoczesne sieci – a te również wymagają zabezpieczenia – powiedział.

Marcin Warszewski zwrócił również uwagę na wyzwania związane z ubezpieczaniem nowych obszarów, takich jak energetyka jądrowa czy offshore wind: – Stajemy przed koniecznością zabezpieczania ryzyk, których wcześniej w Polsce nie było. To wymaga nie tylko wiedzy technicznej, ale i innowacyjnych produktów, np. ubezpieczeń parametrycznych, czy nowego podejścia do współpracy publiczno-prywatnej – wyjaśnił.

Wiceprezes ERGO Hestii Adam Roman zwrócił uwagę na systemową rolę sektora w finansowaniu i asekuracji transformacji energetycznej: – Tak jak przez lata ubezpieczaliśmy ryzyko operacyjne sektora energetycznego, tak dziś mamy obowiązek wspierać transformację – również poprzez finansowanie. To powinność każdego, kto w tym obszarze działa – podkreślił.

Kierunki działań – sygnały do regulatorów i decydentów

W toku debaty wskazano kilka wniosków o charakterze systemowym:

  • Konieczność stworzenia warunków prawnych umożliwiających oferowanie przez ubezpieczycieli gwarancji inwestycyjnych w projektach publicznych i KPO.
  • Potrzeba integracji ubezpieczeń z planowaniem inwestycji energetycznych od etapu przygotowawczego.
  • Rozwój oferty cyber, obejmującej wsparcie operacyjne i prewencyjne.
  • Wzmocnienie współpracy z instytucjami nadzorczymi (CSIRT GOV) oraz międzysektorowej koordynacji bezpieczeństwa.

Spotkanie ma stanowić punkt wyjścia do opracowania spójnego stanowiska branży wobec wyzwań systemowych i propozycji dialogu z regulatorami. Uznano, że istnieje potrzeba budowy stałego kanału komunikacji sektora z administracją i unijnymi decydentami.

Wspólny głos czy równoległe monologi?

Choć tematyka spotkania, czyli transformacja energetyczna, cyberbezpieczeństwo i rola ubezpieczeń w inwestycjach strategicznych, była aktualna i istotna, atmosfera dyskusji pozostała raczej chłodna. Zgłoszone postulaty i obserwacje miały walor merytoryczny, ale trudno było dostrzec wyraźny impuls do budowania trwałej, zintegrowanej reprezentacji sektora. Pytanie, czy branża rzeczywiście jest gotowa mówić jednym głosem, pozostaje otwarte.

– W kontekście tak złożonych procesów jak transformacja energetyczna nie jesteśmy konkurentami – jesteśmy współuczestnikami. Tylko współpraca daje szansę na optymalne wykorzystanie naszego potencjału – powiedziała Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezeska Compensy.

Symboliczna wydaje się nieobecność Warty, jednego z filarów polskiego rynku. Również w wypowiedziach niektórych liderów, w tym prezesa PZU Andrzeja Klesyka, pobrzmiewała nuta konfrontacyjna, szczególnie tam, gdzie akcentowano przewagi kapitału krajowego nad niemieckim czy austriackim. Tego typu rozróżnienia mogą utrudniać budowanie zaufania i długofalowej współpracy, zwłaszcza w kontekście wspólnych interesów branży wobec regulatorów i decydentów unijnych.

Inicjatywa spotkania była potrzebna i wartościowa. Sektor ubezpieczeniowy nie powinien pozostać bierny wobec systemowych zmian. Jednak przyszłość tej debaty zależy nie tylko od  doniosłości podejmowanych tematów, lecz również od gotowości uczestników do wyjścia poza instytucjonalne schematy i wspólnego formułowania kierunków działania. Prawdziwe partnerstwo zaczyna się tam, gdzie kończy się gra interesów.

Aleksandra E. Wysocka

Pevno wzbogaca ofertę komunikacyjną UNIQA

0

Pevno – taką nazwę nosi nowa, oddzielna linia ubezpieczeń komunikacyjnych opracowana przez UNIQA w Polsce, skierowana do klientów zainteresowanych szybką i prostą ofertą. Jej sprzedaż ma ruszyć z początkiem lipca zarówno w kanale agencyjnym, jak i direct.

– Nasza firma działa w Polsce od 35 lat, ale koncentrujemy się na teraźniejszości i przyszłości. Jesteśmy w TOP5 największych grup ubezpieczeniowych w Polsce. Moment, w którym dzisiaj się znajdujemy (zakład ma za sobą rekordowy rok pod względem wyników finansowych i rozwija się w błyskawicznym tempie – AM), umożliwia nam podejmowanie odważnych decyzji i inwestowanie w dalszy rozwój. Nasza strategia biznesowa zakłada dotarcie do bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców, zarówno pod względem wieku, jak i dochodów. Łatwiej to robić, mając w ręku więcej narzędzi i różne strategie komunikacji. Takie możliwości daje nam Pevno jako komplementarna linia produktowa, zbudowana w oparciu o inne wyróżniki – mówi Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA w Polsce.

Prosty zakup i obsługa, szeroki zakres

Według założeń ubezpieczyciela Pevno ma być ofertą skierowaną do klientów liczących na prosty proces zakupowy i samoobsługę posprzedażową, odpowiadającą na zróżnicowane potrzeby co do zakresu ubezpieczenia, jak i jego ceny. Osoby, które zdecydują się na OC posiadaczy pojazdów mechanicznych marki Pevno, mogą skorzystać także z opcji ubezpieczenia od zniszczenia pojazdu wskutek pożaru i od kradzieży, z ochrony szyb oraz Zielonej Karty. Ponadto będą także mogły rozszerzyć ochronę o NNW i assistance.

– Cała oferta została skonstruowana w taki sposób, by zarówno agenci, jak i klienci mogli łatwo i szybko porównać zakresy w poszczególnych wariantach ubezpieczenia. W ramach ochrony assistance proponujemy zorganizowanie i pokrycie kosztów świadczeń w razie nieprzewidzianych sytuacji na drodze, np. awarii, wypadku, kradzieży czy braku paliwa. Usługa obejmuje m.in. holowanie, pojazd zastępczy czy naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia, w zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia – wyjaśnia Wojciech Rabiej, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Detalicznego UNIQA.

Autorski model dystrybucji

Osią sprzedaży Pevno jest kanał agencyjny. UNIQA podkreśla, że linia produktowa została w głównej mierze stworzona właśnie dla tej formy dystrybucji. W pierwszym etapie produkt trafi do oferty partnerów z siecią dystrybucji nieprzekraczającą 200 OFWCA.

– Wdrażamy ten produkt etapami w odpowiedzialny sposób, by mieć możliwość spokojnej oceny jakości i rentowności sprzedaży. Korzystamy z już istniejącej struktury dystrybucji w UNIQA, co oznacza, że nie musimy budować sieci agentów współpracujących od nowa. Wykorzystujemy także istniejące narzędzia i procesy sprzedażowe, co znacznie ułatwia i skraca wdrożenie. Korzyścią dla agentów, ale też klientów, jest jedna kalkulacja, w wyniku której przedstawimy do wyboru dwie oferty: UNIQA i Pevno – mówi Bartłomiej Biały, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie UNIQA w Polsce.

Oferta Pevno będzie dostępna także w sprzedaży direct. Została skonstruowana w przejrzysty sposób, a cały serwis posprzedażowy klient może wykonać samodzielnie, z wykorzystaniem odrębnej strony internetowej pevno.pl, formularzy oraz konta klienta.

– Dystrybucja w kanale zdalnym będzie oparta na nowej stronie internetowej ze wsparciem sprzedażowym naszego call center. Na pierwszym etapie wdrożenia rozpoczynamy także sprzedaż z jedną porównywarką. Takie podejście umożliwia nam monitorowanie rentowności produktu oraz wysokiej jakości obsługi klientów. Z kolei w procesie posprzedażowym docelowo produkt ma być samoobsługowy. Gwarancję jakości w obsłudze i likwidacji szkód zapewni UNIQA. Klienci wysoko ją oceniają. W badaniu satysfakcji z usług przyznali nam niemal 4,6 punktów w pięciostopniowej skali – podkreśla Mariusz Skoczek, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Zdalnej UNIQA.

Sprzedaż Pevno ma ruszyć z początkiem lipca 2025 roku.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl


Czy na Pevno potrzebujemy kolejnych marek komunikacyjnych?

To jest paradoks polskiego rynku ubezpieczeniowego. Chociaż właśnie w komunikacji rywalizacja (by nie rzec wojna) cenowa jest największa, a marża najniższa, a zakłady ubezpieczeń teoretycznie zachęcają swoich pośredników do sprzedaży produktów pozakomunikacyjnych, to równolegle w tym obszarze pojawiają się coraz to nowi gracze, a teraz również marki. Niepokoi też to „tanio” w haśle promującym nową markę UNIQA. Ci, co mieli nadzieję, że tanio już było, przekonają się, że tanio w OC było, jest i będzie.

Aleksandra E. Wysocka

Mateusz Mazur dyrektorem zarządzającym ds. IT i digitalizacji PZU

0
Mateusz Mazur

Z początkiem czerwca stanowisko dyrektora zarządzającego ds. IT i digitalizacji PZU objął Mateusz Mazur. Dla menedżera jest to powrót do spółki, w której pracował wcześniej przez blisko dekadę – podał serwis itwiz.com.

Mateusz Mazur był związany z Grupą PZU od października 2009 roku do marca 2019 r. W latach 2016–2019 piastował funkcję dyrektora ds. transformacji IT. W latach 2019–2025 pracował z kolei w EY, m.in. na stanowisku partnera.

„Będę pracować ze specjalistami, którzy nie boją się podejmować ryzyka. Z otwartością będziemy stawiać na innowacyjne technologie, które wzniosą działania i rozwiązania #ITPZU na jeszcze wyższy poziom!” – skomentował Mateusz Mazur we wpisie na portalu LinkedIn.

(AM, źródło: itwiz, LinkedIn)

Łukasz Borys szefem sprzedaży Direct Ubezpieczenia

0
Łukasz Borys

Łukasz Borys, ekspert w dziedzinie wsparcia wielokanałowych sieci sprzedaży, związany z branżą ubezpieczeniową od ponad 25 lat, objął funkcję Head of Sales Direct Ubezpieczenia. Będzie odpowiedzialny za koordynację oraz rozwój współpracy z kluczowymi partnerami w obszarze sprzedaży, a także tworzenie nowoczesnych i innowacyjnych modeli sprzedażowych.

W swojej dotychczasowej karierze Łukasz Borys zdobył bogate doświadczenie w budowaniu i rozwoju narzędzi oraz procesów wspierających dystrybucję ubezpieczeń, pracując dla firm rozpoczynających działalność na polskim rynku (Generali od 1999 r., Prudential od 2011 r.). Z kolei w latach 2002–2011 był odpowiedzialny m.in. za przebudowę i automatyzację procesów okołosprzedażowych TUiR Warta. 

– Prostota i przejrzystość rozwiązań dla sieci sprzedaży oraz klienta to moje główne obszary zainteresowań. Z pasją śledzę nieustające zmiany w tym sektorze ubezpieczeń. Direct przekonał mnie do siebie swoją dynamiką i planami rozwoju na polskim rynku – powiedział Łukasz Borys.

– Bardzo się cieszę z dołączenia do zespołu osoby z tak dużym doświadczeniem branżowym. Przed nami jako Direct Ubezpieczenia stoi wiele wyzwań rynkowych, a sprzedaż jest jedną z najbardziej kluczowych. Wierzę, że Łukasz z sukcesem poprowadzi ją w dobrym, rentownym kierunku – powiedział Rafał Hiszpański, CEO Direct Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Direct Ubezpieczenia)

PZU: Partnerstwo od nowa

0
Źródło zdjęcia: PZU

Święto majątkowej sprzedaży wyłącznej odbyło się w podwarszawskim hotelu Warszawianka. Podczas popołudniowej części biznesowej prezes Andrzej Klesyk i nadzorująca członkini zarządu Elżbieta Häuser-Schöneich podkreślili, jak ważną rolę na rynku ubezpieczeń odgrywają partnerzy wyłączni. Mówili o tym, że agenci wyłączni są gwarantem jakości: produktu, obsługi i współpracy.

Jako lider rynku firma ma duże wsparcie w najlepszych ekspertach pracujących na co dzień w PZU, a także w technologiach, takich jak dopasowany CRM, portal mojePZU czy ekskluzywne wyróżniki produktowe, które stale wzmacniają ofertę agentów wyłącznych.

Temat przewodni wydarzenia nawiązywał do filmu Top Gun.

Wiele scen, dialogów i morałów płynących z tej historii świetnie wpisuje się w to, co jako drużyna razem robimy w sprzedaży wyłącznej. Świadomość partnerstwa, bycie przykładem dla innych, osiąganie pozornie niemożliwego i upór w dążeniu do celu to cechy sieci wyłącznej – mówił Łukasz Heinowski, dyrektor Biura Sprzedaży Wyłącznej.

Nawiązania i wiele wspólnych cech potwierdził gość specjalny, znakomity pilot – pułkownik Adam Kalinowski, który ze sceny w rozmowie z Tomaszem Kammelem opowiadał o tym, jak piloci, będąc wybitnymi jednostkami, ostatecznie pracują na sukces jednej załogi. Jak duża odpowiedzialność spoczywa na każdym z nich, jak ważne jest partnerstwo, determinacja i przestrzeganie najwyższych standardów.

Nawiązanie do pracy partnerów wyłącznych PZU podkreślił prezes Andrzej Klesyk, mówiąc: – Wszyscy tu jesteście top gunami. Na sali byli obecni agenci, menedżerowie i dyrektorzy sprzedaży – wielkie indywidualności, gwiazdy branży ubezpieczeniowej, którzy mogą liczyć na bezpieczną, wielką i silną bazę w postaci PZU.

Wydarzenie uświetnili swoją obecnością również członkowie zarządów: Iwona Wróbel, Tomasz Tarkowski i Jan Zimowicz, Maciej Fedyna, Michał Kopyt, a także reprezentacje dyrektorów i pracowników z zaprzyjaźnionych biur, którzy na co dzień wspierają „majątkowców” w osiąganiu wysokich lotów w sprzedaży.

Uczestnicy spotkali się na wieczornej, uroczystej Gali Elitarnego Klubu Agenta, podczas której najlepsi agenci, pracownicy i zarządzający odebrali nagrody za wyniki osiągnięte w 2024 r. Nie zabrakło wielu wrażeń, atrakcji, wzruszeń i gromkich braw. Po części oficjalnej emocje pozwolił rozładować świetny koncert legendarnego zespołu Ira.


Co o Kongresie Sprzedaży mówią sami organizatorzy?

Hasło gali nie jest przypadkowe. Od pierwszych dni mojej obecności w Sieci Wyłącznej zwracam szczególną uwagę na współpracę i dialog. Silna sprzedaż to taka, gdzie rozumiemy wzajemnie swoje potrzeby i wymagania, gdzie nie boimy się wyzwań i gdzie na koniec – ramię w ramię realizujemy wspólne cele.

Wierzę, że partnerstwo jest fundamentem sukcesu, który wzmacnia nasze więzi i pozwala wyznaczać nowe standardy w branży ubezpieczeń. Dzięki tej synergii możemy być najlepsi, pokonywać wszelkie przeszkody i osiągać nowe rekordy wysokości.

Łukasz Heinowski
dyrektor Biura Sprzedaży Wyłącznej

Edyta Domagalska

To wielki zaszczyt świętować z najlepszymi ludźmi w pionie sprzedaży wyłącznej. Dziękuję za dobrą energię i zaangażowanie, to one składają się na wspólny sukces. Gratuluję wszystkim laureatom, którzy odebrali nagrody z rąk członków zarządu PZU. Serdecznie dziękuję również zespołowi odpowiedzialnemu za organizację tego wspaniałego wydarzenia. Z taką drużyną sky is the limit!

Edyta Domagalska
dyrektorka ds. rozwoju sprzedaży


A co o wydarzeniu sądzą agenci wyłączni?

Pięknie wybrzmiały ze sceny słowa, że agenci wyłączni są gwarantem jakości: produktu, obsługi i współpracy. Z własnego doświadczenia wiem, że partnerskie relacje biznesowe są tymi najcenniejszymi.

Niedawno w Gryficach otworzyłem swoje biuro ubezpieczeniowe w najwyższym standardzie 3.0. Widzę, jak ważna jest jakość – oferowanych produktów, obsługi, a także otoczenia, w jakim świadczymy usługi. Klienci cenią sobie najwyższe standardy, dzięki jakości nam ufają. Tylko dzięki zaufaniu można budować partnerskie relacje.

Marcin Grzybowski
agent wyłączny PZU, Gryfice

To był wyjątkowy kongres. Usłyszałem wiele dobrych słów, a moja praca została doceniona. Podoba mi się partnerskie podejście, cieszą obiecujące plany i rozwiązania. Już teraz z sukcesem korzystam z naszego CRM, który jest jak osobisty asystent.

Rozwój jest dla mnie bardzo ważny, a taki partner jak PZU ciągle podąża za nowymi technologiami. To nie tylko ułatwia pracę, ale też nie pozwala stać w miejscu.

Tomasz Szajder
agent wyłączny PZU, Piotrków Trybunalski

Prawo własności a rekalkulacja składki za umowę OC ppm

0
dr Piotr Okrasa

Z chwilą przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu mechanicznego jego nowy właściciel staje się stroną umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC ppm). Przepisy prawa regulują te kwestie w sposób precyzyjny.

Jednym z kluczowych aktów prawnych jest art. 31 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK.

W tym aspekcie ważnym elementem jest również kwestia ponownej kalkulacji składki ubezpieczeniowej.

Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy, w przypadku przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC ppm, prawa i obowiązki wynikające z tej umowy przechodzą na nowego właściciela pojazdu. Oznacza to, że osoba, która nabywa pojazd, staje się stroną tej umowy ubezpieczenia, w miejsce poprzedniego właściciela, i przejmuje wszystkie prawa oraz obowiązki wynikające z zawartej umowy.

Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że nowy właściciel nie musi zawierać nowej umowy ubezpieczenia OC, co stanowi wygodę i minimalizuje ryzyko naruszenia przepisów o obowiązkowym ubezpieczeniu pojazdów mechanicznych. Umowa OC ppm pozostaje w mocy do końca okresu, na który została zawarta, chyba że nabywca postanowi wypowiedzieć ją na piśmie.

W przypadku, gdy nowy właściciel pojazdu zdecyduje się wypowiedzieć polisę OC ppm, zostaje ona rozwiązana z dniem złożenia wypowiedzenia czy też z dniem wskazanym w dokumencie wypowiedzenia.

Ponowna kalkulacja składki ubezpieczeniowej

Istotnym zagadnieniem regulowanym przez art. 31 ust. 2 ustawy jest kwestia ponownej kalkulacji składki ubezpieczeniowej w przypadku przejścia prawa własności pojazdu. Jeśli nowy właściciel pojazdu zdecyduje się kontynuować umowę ubezpieczenia OC, zakład ubezpieczeń ma prawo dokonać ponownej kalkulacji składki. Prawo – nie zaś obowiązek, zatem to od ubezpieczyciela i prowadzonej przez niego polityki cenowej będzie zależało, czy umowa ubezpieczenia OC ppm zostanie przepisana na nabywcę z określeniem nowej składki, czy też nie.

Oczywiście nowa kalkulacja może uwzględniać zmiany, takie jak zniżki lub zwyżki przysługujące nowemu właścicielowi na podstawie jego historii ubezpieczeniowej oraz innych czynników, które mogą wpłynąć na jej wysokość.

Ponowne obliczenie składki jest możliwe, poczynając od dnia przejścia prawa własności pojazdu. Nowy właściciel może również złożyć wniosek o dokonanie takiej kalkulacji, co jest szczególnie istotne w sytuacji, gdy ma on inne korzystniejsze warunki ubezpieczeniowe niż poprzedni właściciel. Dzieje się tak głównie w przypadku posiadania przez nabywcę wysokich zniżek za bezszkodową jazdę lub jeżeli jego profil ubezpieczeniowy jest inny niż poprzedniego właściciela.

Bardzo często rekalkulacja składki nie skutkuje dopłatą i umowa OC ppm obowiązuje do końca terminu jej ważności. Może się jednak zdarzyć, że nabywca będzie musiał dopłacić, a wtedy pozostaje mu możliwość ewentualnego wypowiedzenia umowy OC ppm.

Jeżeli składka za ubezpieczenie OC ppm nie jest opłacona w całości przez zbywcę pojazdu (np. składka rozłożona na raty), nabywca będzie również zobowiązany do jej opłacenia.

Ujawnianie okoliczności dotyczących ubezpieczenia

Pamiętać również należy, że osoba, która sprzedała auto, musi poinformować ubezpieczyciela, w którym zawarta jest polisa OC ppm, o sprzedaży pojazdu w ciągu 14 dni. Do momentu poinformowania towarzystwa ubezpieczeniowego o zbyciu pojazdu sprzedający i nabywca ponoszą wspólną odpowiedzialność za nieuregulowane raty składki ubezpieczenia.

Nowy właściciel pojazdu, który zgłasza chęć dokonania ponownej kalkulacji składki ubezpieczeniowej, ma obowiązek ujawnienia ubezpieczycielowi wszelkich okoliczności, które mogą mieć wpływ na wysokość składki. Może to obejmować informacje o historii ubezpieczeniowej nowego właściciela, wcześniejszych zdarzeniach drogowych, liczbie lat bezszkodowej jazdy, a także inne czynniki, które mogą stanowić istotny element oceny ryzyka i składki ubezpieczeniowej.

Zakład ubezpieczeń jest zobowiązany do uwzględnienia tych okoliczności przy kalkulacji składki, co pozwala na dostosowanie jej wysokości do indywidualnej sytuacji nowego właściciela pojazdu. Jest to proces, który zapewnia, że składka będzie adekwatna do ryzyka jak też nowego właściciela pojazdu.

Na marginesie należy zauważyć, że rekalkulacja składki może mieć miejsce również w innej sytuacji – gdy przy zawieraniu umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC ppm podane zostały nieprawidłowe dane dotyczące np. kierowcy czy też pojazdu. Takie działanie może nastąpić zarówno przy celowym, jak i nieświadomym podaniu niepoprawnych danych. Bywają sytuacje zatajenia przez posiadacza pojazdu, że z samochodu będzie korzystał młody, niedoświadczony kierowca (samochód zakupił rodzic, ale korzysta z niego głównie nastoletnie dziecko).

dr Piotr Okrasa
dyrektor Zespołu Ubezpieczeń Komunikacyjnych
RENOMIA

18,411FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie