Blog - Strona 1378 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1378

Aegon wspiera klientów i sieć sprzedaży

0

Aegon przygotował dla klientów dotkniętych sytuacją związaną z pandemią koronawirusa indywidualne rozwiązania pozwalające utrzymać w mocy zawarte umowy, zgodne z rekomendacjami dla rynku ubezpieczeniowego. Firma dostosowała też realizowane procesy do nowych okoliczności, aby wesprzeć swoją sieć sprzedaży.

Wszystkie sprawy związane z obsługą posiadacze polis Aegon mogą obecnie załatwić zdalnie. Korzystając z różnych kanałów kontaktu, firma poinformowała obecnych i potencjalnych klientów, że nie muszą odwiedzać oddziałów, aby uzyskać informacje o swoich umowach, zawrzeć nowe ubezpieczenie czy dokonać zmian na posiadanej polisie.

– Zrobiliśmy wszystko, żeby nasi klienci większość spraw mogli załatwić bez wychodzenia z domu. Mamy jednak świadomość, że część klientów chciałaby w obecnej sytuacji porozmawiać z naszymi agentami na temat swojego ubezpieczenia, dlatego szybko wdrożyliśmy odpowiednie procedury i rozwiązania alternatywne. Dzięki nim nasi przedstawiciele i doradcy ubezpieczeniowi nadal są do dyspozycji i kontaktują się z klientami przez telefon i przez komunikatory internetowe – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Z kolei dla klientów, którzy zostali finansowo dotknięci skutkami stanu epidemii, Aegon przygotował rozwiązania pozwalające im zachować ciągłość zawartych umów ubezpieczenia. Na indywidualny wniosek klienta, który znalazł się w trudnej sytuacji finansowej, firma deklaruje gotowość zawieszenia pobierania składek nawet do 120 dni.

Aegon wspiera również klientów korporacyjnych we wdrożeniach Pracowniczych Planów Kapitałowych. Rozmowy z pracodawcami prowadzone są zdalnie, a dzięki temu że firma udostępniła narzędzia takie jak serwis e-PPK do zdalnego podpisywania umów, wdrożenie PPK u klientów może być realizowane na odległość.

Aegon wsparł również swoją sieć sprzedaży, opracowując w pełni zdalny proces sprzedaży oraz udostępniając odpowiednie narzędzia wspierające taki tryb pracy. Dzięki temu doradcy są w stanie przejść z klientem przez cały proces sprzedaży, od analizy potrzeb aż po wystawienie polisy, bez konieczności osobistego spotkania. Wykorzystują w tym celu wideorozmowy, email oraz nowoczesny system sprzedaży on-line SALSA. Aegon wdrożył również specjalny program szkoleń dla sił sprzedaży dotyczący tego, jak skutecznie pracować w nowych warunkach i prowadzić rozmowy z klientami poprzez komunikator internetowy.

– Zauważyliśmy, że klienci, którzy siłą rzeczy spędzają obecnie więcej czasu w domu, są bardziej otwarci, aby porozmawiać z naszymi ekspertami na temat swoich finansów osobistych, zabezpieczenia na wypadek nieprzewidzianych sytuacji życiowych czy przygotowania się do emerytury. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i technologii, którą udostępniamy naszym przedstawicielom, mogą to zrobić z własnego fotela – dodaje Jan Zimowicz.

Aegon prowadzi też w trybie zdalnym rekrutację do sieci sprzedaży. Zainteresowanym karierą w sprzedaży produktów finansowych oferuje stanowiska specjalistyczne i menedżerskie w obszarze biznesu dla klientów indywidualnych i firmowych. Rozmowy kwalifikacyjne odbywają się przez internet, bez konieczności podróży do oddziału. Podobnie z wykorzystaniem narzędzi internetowych oraz e-learningu przebiega też proces wdrażania nowego współpracownika.

Aegon poinformował też, że w związku z zaleceniami z 24 marca dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19, przedłuża wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów w swoich biurach obsługi i oddziałach na terenie całego kraju do 30 kwietnia 2020 r. Dyspozycje można składać poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową.

(AM, źródło: Aegon)

Link4: Kasa Wraca także podczas #zostańwdomu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W okresie obowiązywania stanu epidemii koronawirusa Link4 naliczy uczestnikom programu Kasa Wraca gwarantowaną nagrodę na podstawie dotychczasowych okresów rozliczeniowych. Ubezpieczyciel nie miał też problemów z przestawieniem się na pracę zdalną, ale zmiana ta odbiła się na jego wynikach sprzedaży.

Uczestnicy programu w każdym okresie rozliczeniowym generują premie za bezpieczną i przepisową jazdę. By zagwarantować sobie naliczenie nagrody na koncie, należy spełnić warunek regularnej jazdy z włączoną aplikacją NaviExpert z wbudowanym modułem Kasa Wraca. Regularność polega na przejechaniu minimum 200 km w miesiącu, w tym czasie uruchamiając aplikację w trakcie co najmniej 5 różnych dni i pokonując danego dnia minimum 10 kilometrów. Ze względu na obowiązujący w Polsce stan epidemii, Link4 wprowadził możliwość zawieszenia tego warunku promocji. Każdy, kto się na ten krok zdecyduje, w okresie rozliczeniowym przypadającym na czas epidemii będzie miał naliczaną nagrodę w wysokości średniej wszystkich premii cząstkowych przyznanych uczestnikowi od początku udziału w promocji.

– Tę zmianę przygotowaliśmy z myślą o klientach, którzy dotychczas aktywnie korzystali z promocji Kasa Wraca i w okresie stanu epidemii nie mają możliwości przemieszczania się autem i pokonywania minimalnych dystansów określonych w regulaminie promocji – wyjaśnia Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4. – Niezmiennie do pozostania w domu zachęcamy wszystkich naszych klientów, bo to najlepszy sposób, by chronić to, co w obliczu dzisiejszego zagrożenia jest najcenniejsze, czyli zdrowie swoje i najbliższych – dodaje.

By zawiesić regularność jazdy i wprowadzić uśrednione naliczanie na podstawie dotychczasowych okresów rozliczeniowych, wystarczy wypełnić specjalny formularz na stronie internetowej.

– Każdy klient uczestniczący w programie ma możliwość uzupełniania tego formularza, dzięki czemu w okresie trwania epidemii koronawirusa nie będzie musiał jeździć samochodem, aby otrzymać gwarantowaną nagrodę. Jej wartość będzie równa średniej wartości z nagród zdobytych we wszystkich wcześniejszych okresach rozliczeniowych promocji Kasa Wraca – podkreśla Krzysztof Kosiński, kierownik zespołu CRM Link4.

Dotychczas z programu Link4Kasa Wraca skorzystało 48,5 tys. kierowców, którzy przejechali łącznie 117 mln kilometrów. Uczestnicy promocji wygenerowali od początku jego istnienia ponad 2,3 mln zł premii. Rekordzista odebrał nagrodę w wys. 1,2 tys. zł.

Zmiany wpłynęły na poziom sprzedaży

Jak zauważa „Puls Biznesu”, podczas pandemii Link4 bez problemu wszedł w tryb pracy zdalnej. Ta zmiana miała jednak negatywny wpływ na wynik z dystrybucji. Agnieszka Wrońska, prezes Link4, przyznaje, że jej firma odnotowała kilkunastoprocentowy spadek sprzedaży nowych polis. Zakład dostrzega ryzyko m.in. na rynku transakcyjnym pojazdów, dlatego chce szczególnie zadbać o bieżący portfel klientów, aby ich nie stracić. „PB” wskazuje, że Link4 już zdecydował się na 50% obniżkę koszty polis opłacanych ratalnie, wprowadził internetową likwidację szkód oraz odbiór uszkodzonych aut od klientów i doprowadzenie ich do warsztatu naprawczego. W planach jest wprowadzenie porad SMS na temat odpowiedniego zabezpieczenia domu w związku ze zwiększoną liczbą pożarów, jaka ma miejsce w ostatnim czasie. Agnieszka Wrońska mówi gazecie, że w 2020 r. jej firma chce utrzymać poziom ubiegłorocznego przypisu składki, który wyniósł 1 mld zł. W tym celu Link4 szuka dróg dotarcia do klientów z ofertą dobrowolnych ubezpieczeń, dba o relacje z nimi i stara się ich nie stracić.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 10 kwietnia, Karolina Wysota „Link4 odrobił lekcję”:

https://www.pb.pl/link4-odrobil-lekcje-987995

(AM, źródło: Link4, „Puls Biznesu”)

Aviva sfinansuje 6 tys. przyłbic ochronnych dla służby zdrowia

0

Aviva sfinansuje zakup 10 nowych drukarek 3D oraz materiałów umożliwiających produkcję 6 tysięcy przyłbic ochronnych przez Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. W najbliższych tygodniach trafią one do pracowników służby zdrowia.

Wydział Fizyki UW rozpoczął produkcję przyłbic ochronnych, wykorzystując drukarki 3D dostępne w pracowni Makerspace@UW. Pracują przy tym wolontariusze – studenci, doktoranci i pracownicy Wydziału Fizyki. Wyprodukowali już tysiąc przyłbic. Produkcję finansował do tej pory Wydział Fizyki i darczyńcy indywidualni. Przyłbice otrzymuje na bieżąco personel medyczny i ratownicy zajmujący się chorymi na COVID-19. Wydział Fizyki UW otrzymuje wsparcie za pośrednictwem Fundacji Uniwersytetu Warszawskiego.

– Wspieramy szlachetną inicjatywę Wydziału Fizyki UW, zwiększamy ich „moce przerobowe”. Nasi bohaterowie – lekarze, pielęgniarki, ratownicy – otrzymają dzięki temu w najbliższym czasie 6 tysięcy przyłbic, aby mogli bezpieczniej przewozić i leczyć pacjentów. To kolejny etap naszego zaangażowania w walce z epidemią – zaznaczył Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.

– Wykorzystanie możliwości technicznych Wydziału Fizyki UW zaproponował dr Radek Łapkiewicz, który zainspirował się akcją wykorzystania drukarek 3D zainicjowaną w intrenecie. Postanowiliśmy wykorzystać naszą wiedzę, umiejętności oraz zasoby pracowni Makerspace@UW, aby pomóc ludziom działającym na pierwszej linii frontu walki z pandemią COVID-19. W tym działaniu bardzo ważne jest wsparcie finansowe, umożliwiające zakup materiałów, ale też pokrycie kosztów serwisu oraz zakupu drukarek 3D i innego sprzętu potrzebnego do produkcji środków ochrony, w szczególności przyłbic. Wsparcie Avivy jest dla nas bardzo, bardzo cenne – przyznał prof. Andrzej Wysmołek, koordynator akcji na Wydziale Fizyki UW

W ramach walki z koronawirusem Aviva wspiera równolegle Polski Czerwony Krzyż. Firma sfinansowała zakup środków ochronnych dla 5 tysięcy opiekunek PCK. Umożliwiła też pilny zakup do magazynu PCK dodatkowego sprzętu wspierającego służbę zdrowia. Zaangażowała też swoich pracowników, agentów ubezpieczeniowych i sympatyków do udziału w zbiórce online na rzecz PCK. W najbliższym czasie Aviva przekaże PCK kolejną darowiznę na wsparcie bezpośredniej pomocy żywnościowej dla osób i rodzin będących w trudnej sytuacji materialnej w wyniku ekonomicznych skutków epidemii. Aviva zapewnia też pracownikom służby zdrowia zaangażowanych w walkę z pandemią COVID-19 specjalne warunki assistance i likwidacji szkód.

(AM, źródło: Aviva)

Inter Polska: 100 tys. zł i 10 tys. maseczek dla pielęgniarek i położnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Inter Polska, ubezpieczyciel branży medycznej, włącza się w akcję Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych ,,Jeśli nie my, to kto? Razem walczmy z koronawirusem! Kupmy niezbędne środki ochrony osobistej dla pielęgniarek i położnych”, przekazując na ten cel 100 tys. zł pomocy oraz dodatkowo 10 tys. medycznych.

Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup środków ochrony osobistej dla pielęgniarek, położnych (maseczki, rękawiczki, fartuchy itp.), środków do dezynfekcji oraz bieżące potrzeby związane z pomocą personelowi pielęgniarskiemu w walce z SARS-Cov-2.

– Od prawie 30 lat Inter współpracuje z samorządem pielęgniarek i położnych w tworzeniu kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej związanej z wykonywaniem ich zawodu. Dziś, w tych niezwykle trudnych dniach związanych z epidemią, chcemy wesprzeć najpilniejsze potrzeby personelu medycznego stojącego na pierwszej linii walki z patogenem. Włączając się w akcję NIPiP, pragniemy podziękować wszystkim pielęgniarkom, pielęgniarzom oraz położnym za ich codzienny heroizm, oddanie i ciężką pracę ratującą zdrowie i życie Polaków. Wielokrotnie podkreślałem, że jesteśmy pełni szacunku dla Waszej pracy, ale ta niespotykana do tej pory sytuacja czyni z Was bohaterki i bohaterów – mówi Janusz Szulik, prezes zarządu Inter Polska.

(AM, źródło: Inter Polska)

PZU: Udogodnienia dla klientów w czasie epidemii

0

W związku ze stanem epidemii PZU rozszerza możliwość zdalnego korzystania ze swoich usług, oferuje klientom bezpłatną pomoc prawną oraz wprowadza kolejne udogodnienia przy zawieraniu i kontynuowaniu umów.

– W sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy z powodu epidemii, pomoc i solidarność są szczególnie ważne. Dlatego przygotowaliśmy i wdrażamy szereg rozwiązań, które mają efektywnie służyć klientom. Chcemy wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa mające problemy finansowe, ułatwiając im zakup i kontynuowanie ubezpieczenia na korzystnych warunkach. Dotyczy to między innymi szczególnie dotkniętych kryzysem firm z branży transportowej, z których wiele musiało zawiesić działalność. Chcemy zaoferować przedsiębiorcom z tej branży, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji ekonomicznej, przesunięcie okresu ochrony ubezpieczeniowej floty nawet o trzy miesiące, do czasu, gdy wznowią funkcjonowanie i będą tej ochrony ponownie potrzebować – mówi prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.

Jednym z ułatwień dla indywidualnych klientów jest możliwość przedłużenia terminu opłaty składki indywidualnego ubezpieczenia na życie w przypadku osób, które nie mogły jej dokonać w terminie i poinformują o tym PZU. 

– Klienci mogą liczyć na przesunięcie terminu nawet o trzy miesiące. Nie stracą przy tym ochrony ubezpieczeniowej. Rozumiemy ich sytuację. Nie chcemy narażać bezpieczeństwa klientów, często osób starszych, które nie korzystają z bankowości internetowej i mają problem z opłaceniem składki bez wychodzenia z domu – wyjaśnia prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

PZU uruchomił też bezpłatną pomoc prawną w związku z pandemią koronawirusa. Dzięki niej osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą się dowiedzieć, jak wystąpić o zwolnienie ze składek ZUS i uzyskać tzw. świadczenie postojowe, a pracownicy otrzymają wsparcie w zakresie prawa pracy. Z kolei PZU Zdrowie wprowadza na szerszą skalę zdalne usługi medyczne – świadczone telefonicznie albo przez połączenie wideo. Firma uruchamia też bezpłatną infolinię psychologiczną dla wszystkich pracowników służby zdrowia. Lekarze, pielęgniarki czy ratownicy medyczni, którzy walczą z koronawirusem, otrzymają fachową pomoc psychologa.

– Obecnie wszyscy jesteśmy narażeni na stres, ale jest grupa, która w sposób szczególny doświadcza skutków epidemii – to pracownicy  służby zdrowia. Wiemy, że wielu z nich nie wraca do swoich domów, nie chcąc narażać swoich bliskich, pracują w ciągłym stresie, pod presją czasu i obostrzeń epidemiologicznych. Nie ma chyba osoby, która nie byłaby im dzisiaj wdzięczna za to, co dla nas robią. Dlatego chcemy dać im specjalne wsparcie – uruchomiliśmy bezpłatną pomoc psychologiczną dla tych, którzy pracują na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem. Mogą dzwonić codziennie, także w weekendy, porozmawiać, uzyskać poradę. W chwilach napięcia często ważne jest, że ktoś nas po prostu wysłucha – mówi Aleksandra Agatowska.

– O naszej akcji mówimy „PZU Zdrowie dla zdrowia”. Pomoc dla personelu medycznego jest dla nas naturalna, ponieważ jesteśmy częścią polskiego systemu ochrony zdrowia. Zdajemy sobie sprawę z wysiłku i poświęcenia lekarzy, pielęgniarek czy pracowników laboratoriów. Wielogodzinne dyżury w trudnych warunkach, rozłąka z rodziną i bezpośredni kontakt z ludzkimi tragediami mogą negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne medyków. Dlatego chcemy temu przeciwdziałać – wyjaśnia pełniąca obowiązki prezes PZU Zdrowie Anna Janiczek.

Psychologowie PZU Zdrowie mają doświadczenie w zdalnej pomocy psychologicznej. To eksperci pracujący m.in. w Ogólnopolskim Telefonie Zaufania, Ogólnopolskim Telefonie „Niebieska Linia”, Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego, Fundacji Nagle Sami oraz Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.

Natomiast TFI PZU wprowadziło możliwość telefonicznego zawierania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. 

PZU SA zrezygnował zaś z wykonywania oględzin przy zawieraniu umów ubezpieczenia. Dokumenty i zdjęcia można przekazać pocztą elektroniczną. Zaproponuje też klientom odbiór sprzed domu i dostarczenie tam z powrotem aut, które wymagają naprawy w ramach ubezpieczenia.

– Zdalnie, bez wychodzenia z domu, można załatwić większość spraw, także zawierać z nami umowy indywidualne i grupowe. Do tego zachęcamy naszych klientów. Mogą korzystać z naszych usług za pośrednictwem serwisu internetowego i aplikacji mobilnej mojePZU, formularza na stronie pzu.pl i infolinii – przypomina Aleksandra Agatowska. Pomocą zdalną służy również 5600 agentów PZU w całej Polsce.

 (AM, źródło: PZU)

UNIQA wesprze łódzkie szpitale

0

UNIQA Polska włącza się w walkę z epidemią COVID-19. Ubezpieczyciel sfinansuje zakup najpotrzebniejszych materiałów ochronnych dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. dr. Wł. Biegańskiego. Przeznaczy na ten cel 100 tys. zł.

– Naszym podstawowym zadaniem jest pomaganie. To jest misja każdej firmy ubezpieczeniowej. W obecnej, niesłychanie trudnej sytuacji liczy się każde wsparcie na pomoc walczącym z koronawirusem. Jako jedyny ubezpieczyciel z siedzibą w Łodzi zdecydowaliśmy o udzieleniu wsparcia finansowego dla zakaźnego szpitala jednoimiennego właśnie w tym mieście – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes spółek UNIQA Polska. – Maseczki, fartuchy, rękawiczki, kombinezony ochronne to dziś najbardziej potrzebne wsparcie dla lekarzy, pielęgniarek i innych pracowników medycznych. Stoją oni dziś na pierwszej linii walki z epidemią. I należą się im ogromne słowa uznania – dodaje.

UNIQA Polska uruchomiła też zbiórkę pieniędzy wśród pracowników (firma też dołoży się do niej). Zebrane w ten sposób pieniądze zostaną przekazane Centralnemu Szpitalowi Klinicznemu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, który wykonuje testy na koronawirusa. Ma on obecnie problem z wyposażeniem swojego personelu w środki ochrony indywidualnej.

– Bezpieczeństwo naszych pracowników było dla nas priorytetem od początku. Bezpieczeństwo pracowników szpitali to nasze wspólne bezpieczeństwo. Dzięki niezbędnym środkom ochrony mogą wykonywać swoją pracę, czyli ratować zdrowie i życie innych ludzi. Wierzę, że wraz z naszymi pracownikami możemy pomóc – mówi Jarosław Matusiewicz.

Dodatkowo UNIQA Polska przekaże laptopy dla podopiecznych domu dziecka w Skierniewicach. Placówkę wspierają pracownicy od 2013 roku. Obecnie w placówce przebywa 29 dzieci, które potrzebują komputerów do nauki online.

(AM, źródło: UNIQA)

Euler Hermes: Niemcy czeka wstrząs na rynku pracy

0

Z początkiem marca wydawało się, że kryzys gospodarczy wywołany przez koronawirusa nie dotknął niemieckiego rynku pracy, gdy bezrobocie zanotowało niewielki spadek w porównaniu z poprzednim miesiącem. Analitycy Allianz i Euler Hermes uważają, że nie wolno jednak dać się zwieść ostatnim danym, wyglądającym jak „cisza przed burzą”, która gwałtownie zakończy cud niemieckiego rynku pracy.

Ostatnie statystyki rynku pracy z datą graniczną na 12 marca nie odzwierciedlają jeszcze coraz bardziej agresywnych środków ograniczających rozprzestrzenianie pandemii wprowadzanych w kolejnych dniach miesiąca. W związku z tym szybki wzrost bezrobocia w Niemczech w kwietniu i maju jest wręcz przesądzony. Rzeczywisty zakres zakłóceń gospodarczych będzie widoczny przede wszystkim w liczbie pracowników, którzy przeszli na Kurzarbeit, czyli skrócony czas pracy, która w nadchodzących miesiącach powinna pozostawić daleko w tyle wielkości obserwowane podczas wielkiego kryzysu finansowego. Już w drugim kwartale 2020 r. nie tylko wartość szczytowa z połowy 2009 r. wynosząca 1,5 mln, ale także ostatnie szacunki rządowe 2,35 mln pracowników na Kurzarbeit mogą zostać przekroczone. Allianz i Euler Hermes szacują, że silne załamanie gospodarki w I poł. 2020 r. może narazić na ryzyko nawet 12 mln miejsc pracy w Niemczech.

Korzystając z doświadczenia Chin, w podstawowym scenariuszu ekonomiści Allianz i Euler Hermes przygotowali model szoku gospodarczego, z pełną blokadą obowiązującą jeden miesiąc, a także dwa miesiące, jak również przy założeniu, że wdrożone działania ograniczające rozprzestrzenianie pandemii okażą się sukcesem, następującym po nim częściowym ożywieniem gospodarczym w kształcie litery U.

– W końcu wprawdzie „efekty dogadania” są pewne, podmioty gospodarcze będą prawdopodobnie w pierwszej kolejności konsumować i inwestować z pewną dozą ostrożności, podczas gdy niektóre łańcuchy dostaw mogą wymagać naprawy. Uwzględniliśmy również łagodzące efekty zastosowania politycznych petard – wyjaśnia Katharina Utermohl, starsza ekonomistka Allianz na Europę.

W scenariuszu podstawowym gospodarka niemiecka prawdopodobnie skurczy się o -1,8% w 2020 r. w przypadku jej zatrzymania na jeden miesiąc i o -5%, jeżeli przerwa potrwa 2 miesiące. Nawet w przypadku takiego względnie krótkiego bezruchu stopa bezrobocia odnotuje pierwszy wyraźny wzrost od początku lat dwutysięcznych, przebijając przynajmniej tymczasowo poziom 6%. To oznacza koniec niezwykłego biegu rynku pracy w Niemczech przez ostatnie 15 lat, który odnotował obniżenie stopy bezrobocia o ponad połowę od 2006 r. – z 10,8% do 5% w 2019 r. – i który nie drgnął ani w czasie wielkiego kryzysu finansowego, ani kryzysu związanego z długiem państwowym w strefie euro. Mimo wzrostu bezrobocia w 2020 r. zatrudnienie powinno pozostać w znacznym stopniu na stabilnym poziomie w scenariuszu podstawowym.

– W podstawowym scenariuszu opracowanym przez Allianz i Euler Hermes wyłania się duże ryzyko pogorszenia sytuacji. Nie można wykluczyć przedłużającego się kryzysu zdrowotnego z ewentualnymi ponownymi zakażeniami. To oznaczałoby, że granice pozostaną zamknięte i górę wezmą przejściowe środki ograniczające rozprzestrzenianie epidemii. Im dłuższa przerwa w gospodarce, tym trudniejsze ponowne uruchomienie silnika wzrostu i większe prawdopodobieństwo zmaterializowania się gwałtownego pogorszenia sytuacji. W takim scenariuszu szacujemy, że niemiecki PKB zmniejszy się o -7%, a stopa bezrobocia wzrośnie do ponad 7% w 2020 r. z liczbą osób bezrobotnych przekraczającą 3 miliony – przewiduje Katharina Utermohl.

(AM, źródło: Multi AN)

CORONA ENGLISH NEWSLETTER :-) (1)

0

by www.premium-english.pl

Hi All,

I hope you are well 🙂 .  Since our only chance of contact now is through online tools, I had an idea of starting an online Corona English Newsletter, featuring a word of the week. So that we don’t get out of practice 🙂 .

Our first word of the week is CONTAINMENT 🙂

According to the definition, containment means “the action of keeping something harmful under control or within limits.”  For obvious reasons, this is a word which is used on daily basis nowadays in the context of containment of the epidemic.

Take a look at a sample use:

The government adopted strict containment measures to avoid the spread of the virus.
Rząd podjął rygorystyczne środki w celu opanowania (epidemii) aby uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa.

The word can also be used as a verb: to contain:

We need to do all we can to contain the epidemic.
Musimy zrobić wszystko co możliwe, aby powstrzymać epidemię.

Boris Johnson says that Great Britain’s tactic for tackling the virus can be summed up in 4 words: ‘contain, delay, research and mitigate’
(opanować, opóźnić, zbadać, minimalizować skutki).

In business, we can use this word in the following contexts:

We need a new cost-containment strategy.
Risk should be contained as soon as possible.
Reinsurance is one of the ways in which a risk can be contained. 

Having a good health insurance plan is also an advisable risk-containment strategy.

I hope we all stay healthy and I  encourage all of you to join our online lessons. It’s a unique opportunity to practice conference calls 🙂 .

See you when the epidemic is CONTAINED 🙂 .

Małgorzata Kulik

Masz pytania? Napisz office@premium-english.pl

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 15/2020

0

Concordia PolskaGrupa Generali: Siłą Concordii jest profesjonalizm pracowników i agentów – str. 4

Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Ubezpieczenia przedstawiły propozycję dla klientów na czas pandemii – str. 5

Aleksandra Wysocka: Inspiracje. Nie mogą ci zabronić czytania tego, co chcesz – str. 5

Grupa Generali: Wysokie współczynniki wypłacalności spółek – str. 6

Unum Życie: Spadek rocznych zysków pomimo wzrostu sprzedaży – str. 6

Dorota Bartkowska, Compensa: Ubezpieczenia zdrowotne w Compensie w czasach pandemii 7

PZU: Cyberochrona dla małych i średnich przedsiębiorstw – str. 8

Iwona Szczęsna, PIU: Europejskie projekty ubezpieczeniowe a Covid-19 – str. 10

PIU: rekomendacje działań proklienckich dla rynku ubezpieczeń – str. 11

Generali, Proama, Concordia: Z myślą o klientach w czasie epidemii – str. 12

SIGNAL IDUNA: Które ubezpieczenia chronią w razie zarażenia koronawirusem? – str. 13

Adam Uszpolewicz, Aviva: Trzymiesięczna prolongata w opłacaniu składek – str. 13

Nationale-Nederlanden, AXA, Generali: Zdalna sprzedaż ubezpieczeń na życie już działa – str. 14

Warta: Majątek i życie na odległość – str. 15

KPMG: Hakerzy wykorzystują Covid-19 do wyłudzania danych – str. 16

Mondial Assistance: Porady lifestyle’owe na czas epidemii – str. 17

Sławomir Dąblewski: Wnioski z raportu GUS. Służba zdrowia na łopatkach – str. 18

Global Data: Prognoza wzrostu na okres 2019–2023. Chińska branża ubezpieczeniowa zdrowa pomimo wirusa – str. 19

Euler Hermes obniżył rating ryzyka Polski – str. 20

Adam Kubicki: Najczęstsze powody porażek biznesowych – str. 22

Rzecznik Finansowy: Akcja na rzecz bezpieczeństwa klientów rynku finansowego w czasie epidemii

0

„Finanse w czasie koronawirusa – zgłoś problem Rzecznikowi Finansowemu” – pod takim hasłem ruszyła akcja, w ramach której Rzecznik Finansowy (RzF) będzie przyjmować i analizować zastrzeżenia klientów do działalności instytucji finansowych w związku z epidemią. Uruchomione zostały specjalne infolinie dla spraw ubezpieczeniowo-emerytalnych oraz bankowo-kapitałowych, a także specjalny adres e-mail, pod którymi będą zbierane informacje o pojawiających się nieprawidłowościach. Posłużą one RzF do systemowego zapobiegania rozprzestrzenianiu się nieuczciwych praktyk instytucji finansowych.

– W ostatnim czasie dostajemy coraz więcej zapytań telefonicznych i e-mailowych od zdezorientowanych klientów instytucji finansowych. Sygnalizują oni różne obawy i potrzeby wynikające z obecnej sytuacji. Stąd decyzja o utworzeniu dedykowanej infolinii telefonicznej i adresu e-mail. Chcemy tą drogą zbierać informacje o pojawiających się nieprawidłowościach i szybko reagować – mówi Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy.

Podkreśla, że jego eksperci nie będą doradzali w indywidualnych sprawach w kwestii zawarcia umowy czy też aneksu.

– Istotą akcji jest, żeby na podstawie indywidualnych sygnałów zidentyfikować szkodliwe praktyki w obszarze finansów, które potencjalnie mogą dotyczyć wielu osób. Informacje trafiające tą drogą będą podstawą do tzw. działań systemowych, czyli wystąpień do instytucji finansowych z żądaniem wyjaśnień i zmiany praktyki dolegliwej dla ogółu klientów – mówi Mariusz Golecki.

Najczęściej pojawiające się pytania i problemy czy zastrzeżenia do konkretnych warunków umów będą publikowane na stronie Rzecznika oraz jego profilu na Facebooku. Ma to ułatwić klientom podejmowanie indywidualnych decyzji.

RzF spodziewa się też sygnałów o pojawieniu się ofert budzących wątpliwości co do bezpieczeństwa finansowego obywateli czy nawet wręcz prób oszustw.

– Będziemy je traktować priorytetowo i niezwłocznie informować właściwe organy oraz nagłaśniać takie praktyki w mediach – mówi Mariusz Golecki.

Informacje na temat spraw ubezpieczeniowo-emerytalnych przyjmowane są pod numerem: 22 333 73 37 oraz adresem e-mail: poradyCOVID@rf.gov.pl

AM, news@gu.home.pl

(źródło: EuCO)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie