Blog - Strona 1382 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1382

PZU z ochroną dla rowerzystów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU przygotował ofertę dla rowerzystów, w ramach której ochroną ubezpieczeniową obejmuje zarówno właściciela jednośladu, jak i jego użytkownika. Polisa zabezpiecza także w przypadku wypożyczenia roweru.

– Z myślą o amatorach jednośladów przygotowaliśmy ubezpieczenie pakietowe PZU Rowerzysta. Składa się ono z kilku ubezpieczeń składowych: od następstw nieszczęśliwych wypadków, odpowiedzialności cywilnej rowerzysty, casco roweru, a więc jego uszkodzenia, zniszczenia lub utraty, i bagażu rowerzysty – mówi Paweł Żmudzki, dyrektor ds. Ubezpieczeń Majątkowych PZU.

W ramach PZU Rowerzysta ubezpieczyciel zapewnia między innymi ochronę z tytułu odpowiedzialności cywilnej oraz wsparcie finansowe w przypadku śmierci rowerzysty oraz w sytuacji, w której doznał trwałego uszkodzenia ciała.

– Z ubezpieczeniem NNW nie trzeba czekać na karetkę – PZU zapewni transport do szpitala. Zwrócimy koszty leczenia oraz koszty zakupu przedmiotów ortopedycznych, a także wypłacimy świadczenie za uciążliwe leczenie. Pomagamy naszym klientom w zorganizowaniu rehabilitacji i opłacamy ją. Zapewniamy dowóz rehabilitanta i pielęgniarki do domu poszkodowanego. W pakiet usług assistance wchodzi domowa wizyta lekarza oraz zrobienie zakupów. Zdajemy sobie sprawę, że wypadek może być traumatycznym przeżyciem dla rowerzysty i jego rodziny, dlatego zapewniamy także naszym klientom wsparcie psychologa – dodaje Paweł Żmudzki.

Z kolei casco roweru umożliwi uzyskanie odszkodowania za szkody wynikające z kradzieży lub uszkodzenia jednośladu podczas wypadku lub wskutek zdarzeń losowych. Można także ubezpieczyć bagaż – sakwy rowerowe i plecak.

– Polisa, którą przygotowaliśmy dla rowerzystów jest elastyczna, co oznacza, że ochroną objęta jest osoba wskazana w polisie. W zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków może to być użytkownik roweru, a nie tylko jego właściciel. Wiele osób korzysta z miejskich wypożyczalni rowerowych – polisa OC i NNW działa  w tym przypadku. Umowa nie musi być zawierana na cały rok, tylko na przykład na wakacje –  informuje Paweł Żmudzki.

(AM, źródło: PZU)

Prawo unijne nie może być stosowane do ograniczonego zakresu terytorialnego OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ogólny zakaz dyskryminacji ze względu na przynależność państwową nie może być powoływany w celu zakwestionowania postanowienia umowy zawartej między producentem wyrobów medycznych a zakładem ubezpieczeń, który ogranicza terytorialny zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) – orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w ogłoszonym 11 czerwca wyroku w sprawie TÜV Rheinland LGA Products i Allianz IARD (C-581/18).

Spór prawny dotyczył obywatelki Niemiec, której w 2006 r. zostały wszczepione implanty piersi wyprodukowane przez spółkę Poly Implant Prothèses SA (PIP) z siedzibą we Francji. Od 1997 r. PIP zleciła TÜV Rheinland LGA Products GmbH (TÜV Rheinland), zgodnie z dyrektywą 93/42 dotyczącą wyrobów medycznych, przeprowadzenie oceny systemu jakości ustanowionego dla projektowania, produkcji i kontroli końcowej implantów piersi, które produkowała. W następstwie szeregu przeprowadzonych w PIP kontroli TÜV Rheinland zatwierdziła system jakości i odnowiła certyfikaty badania WE gwarantujące zgodność tych implantów z wymogami dyrektywy. Ponadto PIP zawarła z zakładem ubezpieczeń AGF IARD, którego następcą prawnym jest Allianz IARD SA (Allianz), umowę ubezpieczenia obejmującą jej odpowiedzialność cywilną w związku z produkcją tych implantów. Umowa ta zawierała postanowienie ograniczające geograficzny zakres ochrony ubezpieczeniowej do szkód zaistniałych we Francji metropolitalnej lub we francuskich departamentach i terytoriach zamorskich. W 2010 r. francuska agencja bezpieczeństwa sanitarnego produktów zdrowotnych (AFSSPS) stwierdziła, że implanty piersi produkowane przez PIP zostały wypełnione niedopuszczonym silikonem przemysłowym. Spółka została zlikwidowana w 2011 r. Ponadto w 2012 r. niemiecki federalny instytut ds. leków i wyrobów medycznych zalecił zainteresowanym pacjentom, ze względów ostrożnościowych, usunięcie implantów produkowanych przez PIP w związku z ryzykiem wczesnego ich pęknięcia oraz zapalnym charakterem zastosowanego silikonu.

Pacjentka, o której mowa, wniosła do właściwego sądu niemieckiego powództwo o odszkodowanie skierowane solidarnie przeciwko lekarzowi, który wszczepił jej wadliwe implanty piersi, oraz przeciwko TÜV Rheinland i Allianz. Podniosła ona między innymi, że zgodnie z prawem francuskim przysługuje jej prawo do bezpośredniego wystąpienia z roszczeniem przeciwko Allianz, nawet jeżeli umowa ubezpieczenia zawiera postanowienie ograniczające ochronę ubezpieczeniową do szkód zaistniałych we Francji, ponieważ postanowienie to jest sprzeczne z prawem Unii. Jej powództwo w pierwszej instancji zostało oddalone, w związku z czym wniosła odwołanie do wyższego sądu krajowego we Frankfurcie nad Menem, który zastanawia się nad zgodnością tej klauzuli z zakazem wszelkiej dyskryminacji ze względu na przynależność państwową, ustanowionym w art. 18 akapit pierwszy TFUE, i który skierował w tym zakresie do Trybunału szereg pytań prejudycjalnych.

TSUE zbadał na wstępie, czy art. 18 akapit pierwszy TFUE ma zastosowanie do rozpatrywanej sprawy. W tym względzie przypomniał, że zgodnie z utrwalonym orzecznictwem stosowanie tego postanowienia jest uzależnione od spełnienia dwóch przesłanek kumulatywnych. Po pierwsze, sytuacja, która doprowadziła do zarzucanej dyskryminacji, musi wchodzić w zakres stosowania prawa Unii. Po drugie, do takiej sytuacji nie powinny mieć zastosowania żadne szczególne postanowienia traktatów zakazujące dyskryminacji ze względu na przynależność państwową. W celu ustalenia, czy w rozpatrywanej sprawie spełniona została pierwsza przesłanka, Trybunał zbadał w pierwszej kolejności, czy rozpatrywana w postępowaniu przed sądem krajowym sytuacja została uregulowana w prawie Unii. Stwierdził on, że w prawie wtórnym (w szczególności w dyrektywach 93/42 i 85/3743) nie ma przepisu, który nakładałby na wytwórcę wyrobów medycznych obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej obejmującego ryzyko związane z tymi wyrobami lub który regulowałby w jakikolwiek sposób takie ubezpieczenie. TSUE stwierdził, że w obecnym stanie prawa Unii OC producentów wyrobów medycznych za szkody związane z tymi wyrobami nie jest przedmiotem uregulowań tego prawa.

W drugiej kolejności Trybunał sprawdził, czy rozpatrywana sytuacja mieści się w zakresie stosowania podstawowej swobody ustanowionej w traktacie FUE ze względu na zaistnienie konkretnego związku pomiędzy tą sytuacją a taką swobodą, który to związek umożliwiłby objęcie owej sytuacji zakresem stosowania traktatów w rozumieniu art. 18 akapit pierwszy TFUE. W zakresie dotyczącym w pierwszej kolejności swobodnego przemieszczania się obywateli Unii TSUE wskazał, że pacjentka nie skorzystała ze swobody przemieszczania się, ponieważ wniosła o wypłatę odszkodowania z tytułu ubezpieczenia za szkody spowodowane wszczepieniem implantów piersi w państwie członkowskim, w którym miała ona miejsce zamieszkania, w związku z czym nie istnieje żaden konkretny związek między sytuacją rozpatrywaną w postępowaniu przed sądem krajowym a tą swobodą. Następnie, w odniesieniu do swobody świadczenia usług, Trybunał zauważył, że rozpatrywana sytuacja również nie ma konkretnego związku z ową swobodą, ponieważ, po pierwsze, pacjentka korzystała z opieki medycznej w państwie członkowskim swojego zamieszkania, a po drugie, sporna umowa ubezpieczenia została zawarta między dwiema spółkami mającymi siedzibę w tym samym państwie członkowskim, a mianowicie we Francji. Wreszcie, w zakresie dotyczącym swobodnego przepływu towarów, Trybunał wskazał, że spór w postępowaniu przed sądem krajowym nie dotyczy samego transgranicznego przepływu towarów – a ponadto transgraniczny przepływ omawianych implantów piersi nie został naruszony żadną dyskryminującą przeszkodą – lecz szkody wyrządzonej przez towary, które były przedmiotem tego przepływu. W konsekwencji rozpatrywana sytuacja nie ma również konkretnego związku ze swobodnym przepływem towarów. Trybunał doszedł zatem do wniosku, że sytuacja ta nie jest objęta zakresem stosowania prawa Unii w rozumieniu art. 18 akapit pierwszy TFUE, w związku z czym należy wyłączyć stosowanie tego postanowienia w tej sprawie.

(AM, źródło: curia.eu)

Odc. 117 – Jak działa ubezpieczenie prawne dla flot?

0

Gośćmi tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” są Robert Szywalski i Piotr Kuźmiński z DAS Ubezpieczenia. Z audycji dowiecie się:

  • Czy w czasie pandemii ludzie korzystają z porad prawnych?
  • Do czego właścicielowi floty może się przydać ubezpieczenie prawne dla kierowców lub pojazdów?
  • Czy ubezpieczenie prawne może zmniejszyć szkodowość floty?
  • Ile kosztuje DAS Flota?
  • Co wchodzi w zakres ubezpieczenia DAS Flota?
  • Na czym polega magia naklejki DAS?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Generali wspiera agentów w mediach społecznościowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

„Generalnie widoczni w sieci” – taką nazwę nosi przedsięwzięcie uruchomione przez Generali w celu wsparcia agentów i multiagentów w promowaniu ich działalności w mediach społecznościowych. Dzięki specjalnym warsztatom oraz codziennej opiece menedżera zakład chce wzmocnić kompetencje pośredników i pomóc im w budowaniu marki osobistej oraz pozyskiwaniu klientów w sieci.

– Ostatnie miesiące pokazały nam wszystkim, jak istotna jest obecność biznesu w sieci. Oczywiście nie wszyscy klienci przenieśli się do online-u, ale widać wyraźne wzrosty zakupów przez internet, a czas konsumpcji mediów społecznościowych znacznie wzrósł. Jest to okazja również dla agentów, by zbudować tam swoją markę eksperta od ubezpieczeń i zainteresować klientów ubezpieczeniami. Generali chce być partnerem agentów i wspierać ich w rozwoju biznesu na nowym polu. Chcemy ich wesprzeć w stawianiu tych pierwszych kroków, a na dalszym etapie pomagać im i dopingować w prowadzeniu własnych profili w mediach społecznościowych – mówi Roger Hodgkiss, członek zarządu Generali TU.

Szkolenie z ekspertem od social mediów

W ramach „Generalnie widoczni w sieci” ubezpieczyciel zaprasza multiagentów na cykl szkoleń z Marcinem Kowalikiem, specjalistą w dziedzinie social mediów, który ma doświadczenie w pozyskiwaniu klientów ubezpieczeniowych w kanale społecznościowym. Podczas spotkań online agenci otrzymują porcję praktycznej wiedzy oraz konkretne wskazówki, jak stworzyć i prowadzić własny profil, aby pomagał pozyskiwać klientów, jak kreować posty oraz z jakich narzędzi korzystać. W przyszłości Generali planuje kolejne szkolenia oraz chce zapraszać partnerów na indywidualne konsultacje.

Stałe wsparcie menedżera

Ponadto ubezpieczyciel zapewnia opiekę i wsparcie ze strony menedżera, który na bieżąco będzie pomagać agentom w organizacji pracy oraz wspierać ich w zakresie obecności w mediach społecznościowych. Dodatkowo pośrednicy będą otrzymywać od Generali gotowe materiały do wykorzystania na swoich profilach. Wraz ze startem przedsięwzięcia ubezpieczyciel stworzył specjalną grupę na Facebooku, w której agenci mogą dzielić się ze sobą spostrzeżeniami i pomysłami, zadawać pytania oraz dyskutować o swojej obecności w sieci. Mogą też być w stałym kontakcie z menedżerami Generali.

„Generalnie widoczni w sieci” jest realizowane również wśród agentów wyłącznych Generali. Dzięki obecności i działaniom w social mediach agenci już pozyskują klientów zainteresowanych ubezpieczeniami na życie.

– Wiedza merytoryczna agentów nadal odgrywa kluczową rolę i świadczy o ich profesjonalizmie. Ostatnie miesiące pokazały, że agenci muszą mieć również umiejętności pozyskiwania klientów w sposób zdalny, To nie znaczy, że tradycyjny model zniknie, ale zmienią się proporcje. Sprawdzić się może również model hybrydowy, który pozwoli sprzedawać zdalnie, jednak agent będzie musiał korzystać z umiejętności interpersonalnych i zdolności do budowania relacji. Dzięki korzystaniu z pracy zdalnej, z social mediów, agenci poszerzyli swój obszar działania, a ich rynek nie ogranicza się już tylko do miejscowości, w której prowadzą biuro. Pierwsze doświadczenia agentów Własnej Sieci Sprzedaży Generali pokazują, że to działa – mówi Rajmund Rusiecki.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Trzy dni w gronie ekspertów w nowej formule

0

W dniach 23–25 czerwca 2020 r. odbędzie się Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, na które składa się 19. Banking Forum oraz 15. Insurance Forum. Wydarzenie odbędzie się w pełni online. Patronem medialnym Insurance Forum jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Spotkanie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń to cykliczne wydarzenie skupiające kluczowe osobistości i spółki z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Stanowi ono platformę debat dotyczących najistotniejszych kwestii, problemów, szans i wyzwań dla wszystkich zainteresowanych tym, co dzieje się i będzie się dziać w branży usług finansowych. W ciągu trzech dni eksperci omówią najistotniejsze tematy dla banków i ubezpieczycieli, będą też debatować nad światem w trakcie i po pandemii.

Kongres rozpocznie się od debaty prezesów o gospodarce w ujęciu strategicznym w minionej dekadzie z punktu widzenia banków i ubezpieczycieli oraz przewidywaniach kluczowych trendów na nadchodzące 10 lat. Kolejnym wątkiem będzie globalna polityka proekologiczna i udział instytucji finansowych w kształtowaniu transformacji ekologicznej. Poruszony zostanie też temat nowoczesnych metod finansowania, nie tylko bankowego. Będzie też dyskusja o różnych wiodących strategiach technologicznych i miejscu technologii w łańcuchu wartości dla klientów. Pierwszy dzień zamyka szeroki wątek wyzwań stojących przed ubezpieczycielami w kontekście cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa.

Początek drugiego dnia poświęcony będzie działaniom prewencyjnym ubezpieczycieli. Omówiona zostanie także klientocentryczność w czasach ekonomii subskrypcji. Eksperci będą również debatować o długofalowym wpływie PSD2 na procesy płatnościowe. „Beyond” oznacza szersze spojrzenie, wykraczanie poza utarte schematy i o dodatkowych wartościach dla klienta mówić będą eksperci w tym bloku tematycznym. Nie zabraknie także omówienia roli ubezpieczeń w systemie długoterminowego oszczędzania. Szczególnie istotna w dobie przyspieszonego rozwoju rozwiązań zdalnych będzie wieńcząca wydarzenie dyskusja o bezpiecznym onboardingu i cyberbezpieczeństwie. 

Podczas trzeciego dnia kongresu – Cloud Day – uczestnicy będą dyskutować na temat rozwiązań opartych na chmurze. Prelegenci i paneliści odpowiedzą na pytania o praktyczne zastosowanie technologii, która pozwoli utrzymać ciągłość biznesową oraz zmierzyć się ze znaczącym wzrostem zapytań od klientów. Debata obejmie trzy platformy tematyczne: Security & compliance, Marketing oraz Customer 360 sales & service. Każda sesja składa się z debaty oraz praktycznego case study. Całość zakończona jest czterema równoległymi prezentacjami o możliwościach płynących z rozwiązań chmurowych.

Bilety: http://bankowosciubezpieczenia.pl/bilety/

Kontakt z organizatorem: http://bankowosciubezpieczenia.pl/kontakt/

Strona wydarzenia: http://bankowosciubezpieczenia.pl/

(am)

Jest miejsce na wzajemność w ubezpieczeniach korporacyjnych

0
Rafał Kiliński

Rozmowa z Rafałem Kilińskim, prezesem TUW PZUW

Aleksandra E. Wysocka: – Rok 2019 zamknęliście rekordowym wynikiem finansowym. Jaka jest tajemnica tego sukcesu?

Rafał Kiliński: – To żadna tajemnica, po prostu ciężka i konsekwentna praca całego zespołu. Przekonujemy do formuły wzajemności kolejnych klientów. Robimy to skutecznie, bo nie tylko wykonujemy plany, ale też je przekraczamy.

Rok 2019 to niemal 690 mln składki, w dodatku połączone z dodatnim wynikiem technicznym, co przecież nie jest oczywiste. Widziałem na rynku wiele spektakularnych wzrostów, po których nastąpiło tsunami szkód. Tymczasem nam udało się wypracować dynamiczny wzrost o charakterze organicznym.

Czy są takie branże, na których szczególnie Wam zależy?

– Od początku stawialiśmy na ubezpieczenia podmiotów medycznych oraz Power & Energy, gdzie cały czas rozwijamy naszą obecność. Mamy też program ubezpieczeniowy dla instytucji kościelnych i dziś chronimy mienie 85 zakonów męskich i żeńskich oraz pięć diecezji – łącznie w ponad 2000 lokalizacji w całym kraju.

To bardzo ciekawe, że z wieloma podmiotami świeckimi bardzo trudno rozmawia się o idei wzajemności, tymczasem duchowni rozumieją tę formułę i są na nią otwarci. Żaden podmiot z tego segmentu nie jest na tak zwanym moratorium, czyli nie zastrzegł sobie zwolnienia z ewentualnych dopłat do ochrony, rezygnując również z udziału w potencjalnych zyskach. Wbrew naszym pierwotnym oczekiwaniom samorządy okazały się znacznie bardziej nieufne względem formuły wzajemności.

Z czego to wynika?

– Być może z przywiązania do formuły przetargowej, co mnie dziwi, ponieważ jest to procedura mało elastyczna. W dużych przetargach potrafi być uruchomiona nawet sześć miesięcy przed rozpoczęciem ochrony, co jest dużym wyzwaniem dla underwriterów. W ubezpieczeniach wzajemnych możemy dyskutować o kształcie oferty właściwie do ostatniej chwili, wyceniając po kolei każdy kawałek. Im później zaczynamy kwotowanie, tym cena bardziej odpowiada aktualnemu ryzyku.

Jakie macie plany na nadchodzące miesiące?

– Mamy atrakcyjną, autorską ofertę dla firm zajmujących się gospodarowaniem odpadami. To jest ciekawa nisza. Oferta jest wariantowa, w zależności od spełnienia konkretnych kryteriów bezpieczeństwa.

Szykujemy również ofertę dla przemysłu drzewnego – wymagającej branży, która do tej pory miała ograniczony dostęp do ochrony ubezpieczeniowej. Stawiamy na połączenie dopasowanej do branży ochrony z programami prewencyjnymi promującym minimalizację szkodowości.

W jaki sposób dbacie o szkodowość?

– Mitygacja ryzyka i prewencja to nieodłączny element naszej kultury korporacyjnej. Oczywiście mamy ograniczone środki, ale staramy się je wykorzystać jak najefektywniej. Nasi inżynierowie ryzyka oraz inżynierowie z PZU LAB dokonują audytów, które pozwalają dostrzec zagrożenia oraz punkty krytyczne prowadzonej działalności. Następnie przygotowują rekomendacje techniczne i organizacyjne, które pozwalają optymalizować wystąpienie zdarzeń niepożądanych w przyszłości.

W szpitalach przeprowadzamy wizytacje medyczne, czyli dedykowane audyty, realizowane przez lekarzy z dużym doświadczeniem medycznym i ubezpieczeniowym, mające na celu poprawę bezpieczeństwa pacjenta i personelu, a co za tym idzie wpływające na zmniejszenie liczby roszczeń.

Korzystając z funduszu prewencyjnego, przeprowadzamy również szkolenia ograniczające występowania szkód medycznych i poprawiające bezpieczeństwo świadczenia opieki medycznej. Mam na myśli:

  • szkolenia dla zespołów położniczych i neonatologicznych pt. „Bezpieczny poród”, prowadzone we współpracy z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym oraz Polskim Towarzystwem Ginekologów i Położników,
  • szkolenia dla personelu placówek leczniczych z zakresu poprawy bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego – szkolenia objęte są patronatem Ministerstwa Zdrowia,
  • szkolenia pt. „Dobre relacje z pacjentem” dla personelu placówek leczniczych z zakresu komunikacji interpersonalnej, objęte patronatem naukowym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Te sprawdzone, przynoszące efekty działania chcemy i będziemy realizować także w najbliższej przyszłości. 

Jak pandemia wpłynęła na Waszą działalność?

– Musieliśmy odrobić w trybie przyśpieszonym zadanie domowe i przemodelować procesy na formułę zdalną. Udało się! Teraz pracujemy zdalnie, co więcej bez strat na efektywności. Przypuszczam, że część nowych rozwiązań zostanie z nami na dłużej. Największym wyzwaniem jest nowa sprzedaż, która w ubezpieczeniach korporacyjnych wciąż wymaga osobistych spotkań, inspekcji i negocjacji. Z odnowieniami problemu nie ma, ale pozyskiwanie nowego biznesu w obecnych warunkach było i jest znacznie trudniejsze. Zwłaszcza biorąc pod uwagę odwołanie wszystkich konferencji i kongresów w branży medycznej i samorządowej, które w naszym modelu biznesowym zajmują ważne miejsce. Na 2,5 miesiąca musieliśmy zupełnie wstrzymać inspekcje inżynieryjne, kierując się względami bezpieczeństwa.

Pandemia to w naszym przypadku także działania na rzecz klientów. Włączyliśmy się we wsparcie klientów z branży medycznej w walce z Covid-19. Ubezpieczane przez nas szpitale otrzymały pomoc, na którą przeznaczyliśmy 40% całego tegorocznego funduszu prewencyjnego. Z dofinansowania skorzystało 12 podmiotów leczniczych i jedno miasto wojewódzkie. Ponadto 4 marca, czyli w dniu wykrycia pierwszego chorego w Polsce, Rada Naukowa TUW PZUW wydała rekomendacje postępowania z pacjentami, u których podejrzewano zakażenie koronawirusem. Wytyczne, zredagowane przez dr. n. med. Pawła Grzesiowskiego, wysłano  do wszystkich placówek leczniczych będących członkami TUW PZUW, które udzielają stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych, oraz do instytucji kościelnych.

Pniecie się konsekwentnie w górę w Liście 500 tygodnika „Rzeczpospolita”, znajdując się w ścisłej czołówce podmiotów najszybciej awansujących w tym rankingu. Gratulacje!

– Dziękuję. Lokaty w rankingach „Rzeczpospolitej” potwierdzają naszą obecną kondycję, a awans o 53 pozycje w zestawieniu „Największe skoki na liście 500” odzwierciedla dynamikę rozwoju. Dodatkowo w zestawieniu firm o największym wzroście dochodów według „Rzeczpospolitej” zajmujemy 30. lokatę. Awans o 23 pozycje umożliwiło nam zwiększenie przychodów r/r o 25,2%. Ma to tym większe znaczenie, że oceniane wyniki to efekt czterech lat działalności operacyjnej Towarzystwa.

Utrzymaliśmy rating S&P na poziomie A- i, co najważniejsze, zajęliśmy miejsce lidera wśród polskich towarzystw ubezpieczeń wzajemnych. Według opublikowanego w 2019 r. raportu Global 500 jesteśmy drugim pod względem dynamiki rozwoju towarzystwem ubezpieczeń wzajemnych na świecie. Raport, przygotowany przez Międzynarodową Federację Ubezpieczeń Spółdzielczych i Wzajemnych Towarzystw Ubezpieczeniowych, objął 500 największych towarzystw z 77 krajów, reprezentujących ok. 99% światowego rynku.

Czy w związku z obecną sytuacją będziecie dokonywać modyfikacji strategii i planów sprzedażowych?

– Konsekwentnie realizujemy nasze plany. Jeśli chodzi o strategię, mamy cele, których się trzymamy, zmieniamy jedynie sposoby ich osiągania. Przed nami wiele pracy edukacyjnej, bo w Polsce funkcjonuje wiele mitów na temat wzajemności. Firmy i organizacje bardziej boją się ewentualnych dopłat do polisy, niż liczą na zwrot składki. Tymczasem pierwsze zwroty już wypłaciliśmy. Może nie są to kolosalne kwoty, ale jednak całkiem istotne w budżetach naszych klientów.

Edukacja ubezpieczeniowa w Polsce wciąż wymaga nieustającej pracy, a o ubezpieczeniach wzajemnych Polacy wiedzą jeszcze mniej niż o komercyjnych. Wierzę, że krok po kroku uda się to zmienić.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Opieka medyczna PZU dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny

0
Źródło zdjęcia: PZUW

PGNiG Obrót Detaliczny wprowadziło do oferty ubezpieczenie „Pakiet Na Zdrowie”. Produkt przygotowany we współpracy z Grupą PZU obejmuje m.in. wizyty domowe pielęgniarki czy konsultacje u lekarzy specjalistów.

– Wspólne działania PGNiG Obrót Detaliczny, PZU SA i TUW PZUW doprowadziły do wprowadzenia na rynek oferty „Pakiet Na Zdrowie” dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny. Dodatkowo, aby symbolicznie uhonorować bohaterów walki o wolną Polskę, spółki podjęły decyzję o przekazaniu blisko 500 pakietów powstańcom warszawskim, bohaterom, którym zawdzięczamy wolność – powiedział Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych.

– Szczycimy się tym, że już od ponad 200 lat ubezpieczamy Polki i Polaków, pomagając im w najtrudniejszych chwilach życia. Nieustannie szukamy nowych sposobów, by docierać do większej liczby klientów, zapewnić im bezpieczeństwo i – zgodnie z naszym mottem „Możesz na nas polegać” – nieść pomoc, kiedy zajdzie taka potrzeba – powiedziała Beata Kozłowska- Chyła, p.o. prezesa PZU SA.

– Od kilku miesięcy na każdym kroku udowadniamy, jak ważna jest dla nas bliska relacja z klientem. Pandemia koronawirusa pokazuje, że zagrożenie może się pojawić zupełnie nieoczekiwanie, dlatego gwarancja szybkiej i elastycznej pomocy medycznej jest nie do przecenienia – powiedział Jerzy Kwieciński, prezes PGNiG.

– Rok temu połączyliśmy siły z PGNiG. Dzisiaj niemal dwieście tysięcy gospodarstw domowych może liczyć na naszych specjalistów, którzy przyjadą i naprawią usterkę, nie nadwyrężając przy tym domowego budżetu. Przy okazji poszerzenia oferty o opiekę medyczną chcemy otoczyć bohaterów powstania warszawskiego opieką i przekazać im „Pakiety Na Zdrowie” – powiedziała Małgorzata Sadurska, przewodnicząca Rady Nadzorczej TUW PZUW.

Usługi medyczne w ramach „Pakietu Na Zdrowie” będą świadczone w jednym z czterech wariantów ochrony. Produkt zapewnia jego posiadaczom możliwość skorzystania m.in. z transportu medycznego w nagłej sytuacji czy z domowej wizyty pielęgniarki. W niemal każdym wariancie klient będzie mógł skorzystać zarówno z usług telemedycznych, jak i osobistych konsultacji u specjalistów, np. okulisty czy kardiologa. Usługa obejmuje również przeprowadzenie badań profilaktycznych, takich jak EKG, USG czy badania krwi. Na dodatkową pomoc będą mogli liczyć także hospitalizowani klienci, których psy lub koty otrzymają w tym czasie dodatkową opiekę.

„Pakiet Na Zdrowie” dostępny jest już od 10 czerwca w Biurach Obsługi Klienta PGNIG w całej Polsce oraz w elektronicznym biurze obsługi klienta eBOK.

– To już nasza kolejna oferta, po pakiecie usług Pomocna Ekipa, wypracowana wspólnie z Grupą PZU. Jestem przekonany, że „Pakiet Na Zdrowie” cieszyć się będzie nie mniejszą popularnością. Zależy nam, by szczególną opieką otoczyć również osoby starsze i zasłużone, dlatego wyszliśmy z inicjatywą przekazania blisko 500 „Pakietów Na Zdrowie” powstańcom warszawskim. To bohaterowie, których do tej pory wspieraliśmy w ramach programu Rachunek Wdzięczności – zadeklarował Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.

„Pakiet Na Zdrowie” dostępny będzie w trzech wariantach dla osób dorosłych oraz w wersji dla osób poniżej 18. roku życia. Wykupienie i korzystanie z pakietów dla dorosłych nie jest ograniczone górnym limitem wiekowym.

(AM, źródło: PGNiG)

Nowa odsłona „Bezpiecznych pakietów” dla klientów Media Expert

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners odświeżyła ofertę „Bezpiecznych pakietów”, dostępnych dla klientów sieci sklepów Media Expert. W ich ramach można nabyć ubezpieczenie majątkowe i zdrowotne, a także ochronę przed cyberprzestępczością.

„Bezpieczne pakiety” zostały przygotowane we współpracy z Media Expert w 2017 r. i dostępne były jako samodzielne produkty do zakupu w wybranych sklepach sieci. Dzięki ich rosnącej popularności AXA Partners i Media Expert zdecydowały się je odświeżyć i jednocześnie rozszerzyć zakres udzielanej pomocy.

Obecnie oferowane są 3 pakiety. Pierwszym z nich jest „Bezpieczny dom”, zapewniający organizację wizyty specjalisty, pokrycie kosztu dojazdu oraz robocizny w razie awarii w domu. Jego zakres ochrony został obecnie rozszerzony o pomoc specjalisty RTV/AGD/PC. Drugi pakiet to „Bezpieczne zdrowie”. Produkt zapewnia organizację pomocy medycznej i wizyt lekarskich dla całej rodziny. W nowej odsłonie dodano do niego ochronę na wypadek zachorowań spowodowanych ukąszeniem kleszcza. Natomiast „Bezpieczny Internet” gwarantuje pomoc wykwalifikowanych specjalistów IT, wypłatę odszkodowania i profesjonalną pomoc prawną w przypadku kradzieży tożsamości internetowej lub naruszenia reputacji, transakcji z nieuczciwymi sklepami online oraz kradzieży środka płatniczego w Internecie. Pakiet został poszerzony o ochronę zakupów dokonywanych w serwisie Allegro.

Klienci mają też do dyspozycji specjalną całodobową infolinię, gotową do zorganizowania niezbędnej pomocy.

– Niezmiernie cieszy nas fakt rosnącej świadomości klientów i popularności produktów oferujących pomoc w przypadku zagrożeń internetowych, ponieważ jeszcze do niedawna nie było to takie oczywiste. W dzisiejszych czasach, gdy stał się on dla nas codziennością, bez której nie możemy się obyć, nasza czujność powinna być wzmożona. Coraz częściej potrzebujemy też pomocy w walce z cyberatakami, ochronie naszych danych osobowych, środków finansowych, reputacji czy zakupów dokonywanych online. O ile w przypadku awarii w mieszkaniu lub problemów zdrowotnych wiemy, do jakiego typu specjalisty mamy zwrócić się z pomocą, o tyle w przypadku problemów związanych z naszą aktywnością w Internecie nie jest to już tak oczywiste – mówi Łukasz Hajkowski, członek zarządu AXA Partners, dyrektor sprzedaży w Polsce.

(AM, źródło: AXA Partners)

Adam Kałdus nowym członkiem zarządu TUW Medicum

0
Adam Kałdus

Z dniem 9 czerwca rada nadzorcza TUW Medicum powołała nowego członka zarządu. Został nim Adam Kałdus, dotychczasowy dyrektor Biura Aktuarialno-Finansowego.

Adam Kałdus ukończył Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, gdzie zdobył tytuł mgr inż. informatyki. Posiada licencje maklera papierów wartościowych, doradcy inwestycyjnego oraz aktuariusza. Od wielu lat kariera zawodowa Adama Kałdusa jest związana z rynkiem kapitałowym. W latach 2003–2006 był członkiem Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, natomiast w latach 2004–2006 członkiem Komisji Egzaminacyjnej dla Aktuariuszy.

(AM, źródło: TUW Medicum)

Aegon bez bezpośredniej obsługi klientów do 30 czerwca

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Polska poinformował, że przedłuża okres wstrzymania bezpośredniej obsługi klientów do 30 czerwca.

Wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów zostało wprowadzone przez ubezpieczyciela pod koniec marca w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Objęło ono Biura Obsługi i oddziały regionalne na terenie całej Polski. Od tego czasu jest regularnie przedłużane.

Obecnie możliwe jest składanie dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową. Kontakt z firmą jest możliwy także za pośrednictwem infolinii.

(AM, źródło: Aegon, gu.com.pl)

18,423FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie