Blog - Strona 1383 z 1644 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1383

Nietypowa kampania Nationale-Nederlanden

0

Nationale-Nederlanden w swojej nowej kampanii „#ZgubiłemSwojeJa” zachęca ludzi do odnalezienia zagubionego „Ja”, zwracając w ten sposób uwagę na to, że troszczymy się w życiu o tak wiele rzeczy, iż zapominamy przy tym o sobie. Ambasadorami akcji zostali dziennikarz Marcin Prokop, blogerka kulinarna i osobowość telewizyjna Daria Ładocha, blogerka lifestylowa i autorka książki „Mam wątpliwość” Aleksandra Radomska oraz rekordzista Polski w maratonie Henryk Szost.

– Celem naszej akcji jest zwrócenie uwagi Polaków na to, że w zabieganej codzienności bierzemy na siebie tak wiele obowiązków, iż ich realizacja odbywa się czasem kosztem nas samych i naszego zdrowia. Konsekwencją tego są choroby cywilizacyjne. Dlatego, już po raz kolejny, chcemy przypomnieć, że dbając o siebie, możemy lepiej zadbać o wszystko, co dla nas ważne – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden.

Kampania realizowana jest w sposób niestandardowy. W jej pierwszym etapie (24 do 26 listopada) z wpisów w mediach społecznościowych zaangażowanych w akcję ambasadorów, ze wszystkich wyrazów zniknęły cząstki „Ja”. Dodatkowo na 24 godziny zniknęły również ze strony głównej oraz artykułów w portalu naTemat.pl. Miało to zaintrygować odbiorców oraz zachęcić ich do interpretacji zmiany. O tym, że jest to element większej kampanii, dowiedzieli się 26 listopada, kiedy w social mediach Darii Ładochy i Marcina Prokopa zostały opublikowane video, w których ambasadorzy nawiązują do zgubionego „Ja”. Tej fazie kampanii towarzyszą hashtagi #ZgubiłamSwojeJa i #ZgubiłemSwojeJa.

– Prowadzimy coraz intensywniejsze życie rodzinne i zawodowe, a szalone tempo sprawia, że w natłoku obowiązków zapominamy o naszym zdrowiu. Poza sobą samym czuję się odpowiedzialny także za swoich najbliższych, bo jeśli coś mi się stanie, to ich także to dotknie. Powinniśmy więc złapać oddech i zastanowić się, jak o siebie zadbać – mówi Marcin Prokop.

W kolejnych etapach ambasadorzy będą zwracać uwagę odbiorców na problem zapominania o samym sobie i o swoim „Ja”, a także zachęcać do podejmowania aktywności, które mogą pomóc w jego odnalezieniu. Publicznie rzucą sobie także wyzwania, które ich samych zmotywują do skuteczniejszego zadbania o swoje zdrowie. Część z nich będzie opierać się na podjęciu aktywności biegowych, a w ich realizacji wsparcie stanowić będą trenerzy projektu CITY TRAIL z Nationale-Nederlanden.

– Celem naszych mini wyzwań będzie pokazanie na własnym przykładzie, jak małymi krokami można zacząć wprowadzać zmiany w swoim życiu. Jak wzmocnić kondycję, zadbać o samopoczucie i znaleźć czas na profilaktykę zdrowia – mówi Daria Ładocha.

Działania contentowe potrwają do połowy grudnia.

Wideo ambasadorów kampanii:

Marcin Prokop: https://www.instagram.com/p/CIC2qqCB2Wv/

Daria Ładocha: https://www.instagram.com/p/CIC3xQan_fj/

Współpraca z naTemat.pl spot na You Tube: 

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Stawki dopłat do polis rolnych czekają na podpis premiera

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

27 listopada do podpisu premiera zostało skierowane rozporządzenie autorstwa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, określające wysokości dopłat do składek z tytułu ubezpieczenia upraw rolnych i zwierząt gospodarskich wymienionych w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich na rok 2021.

W rozporządzeniu przewiduje się udzielanie dopłat ze środków budżetu państwa do składek z tytułu zawarcia przez producentów rolnych z zakładami ubezpieczeń umów ubezpieczenia:

  1. upraw rolnych (zbóż, kukurydzy, rzepaku, rzepiku, chmielu, tytoniu, warzyw gruntowych, drzew i krzewów owocowych, truskawek, ziemniaków, buraków cukrowych lub roślin strączkowych – od zasiewu lub wysadzenia do ich zbioru) od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych przez huragan, powódź, deszcz nawalny, grad, piorun, obsunięcie się ziemi, lawinę, suszę oraz ujemne skutki przezimowania lub przymrozki wiosenne – w wysokości 65% składki do 1 ha uprawy;
  2. zwierząt gospodarskich (bydła, koni, owiec, kóz, drobiu lub świń) od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych przez huragan, powódź, deszcz nawalny, grad, piorun, obsunięcie się ziemi, lawinę oraz w wyniku uboju z konieczności – w wysokości 65% składki do 1 sztuki.

Zgodnie z danymi dotyczącymi ubezpieczenia upraw rolnych z dopłatami z budżetu państwa, powierzchnia ubezpieczonych upraw wynosi rocznie ok. 3,9 mln ha, a zawieranych jest ok. 210 tys. umów ubezpieczenia upraw rolnych. Natomiast liczba ubezpieczonych zwierząt gospodarskich wynosi ok. 19 mln sztuk rocznie (w tym głównie drobiu), a liczba zawartych umów ubezpieczenia wynosi ok. 890.

(AM, źródło: Rządowe Centrum Legislacji)

Assistance w prezencie od Porówneo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Każdy kierowca, który do 7 grudnia kupi dowolną polisę za pośrednictwem porównywarki ubezpieczeń Porówneo, dostanie w prezencie usługę assistance. Oferta dotyczy wszystkich pojazdów bez względu na ich wiek.

Kierowca będzie mógł skorzystać z interesującego zakresu assistance od Porówneo jeden raz podczas obowiązywania umowy ubezpieczenia. Gdy przytrafi mu się awaria lub kolizja na drodze, współpracująca z Porówneo Mondial Assistance zorganizuje i pokryje koszty usprawnienia pojazdu na miejscu zdarzenia*. Assistance zadziała również, gdy zatankowane zostanie niewłaściwe paliwo lub kluczyki zostaną zgubione bądź zatrzaśnięte wewnątrz auta. Nawet w przypadku przebicia opony ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty jego wymiany na koło zapasowe będące na wyposażeniu pojazdu. Natomiast w sytuacji gdy usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia nie będzie możliwe, ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty holowania pod wskazane miejsce.

*Z wyłączeniem kosztów materiałów i części zamiennych użytych do usprawnienia.

(AM, źródło: Porówneo)

Wrocławski neon PZU znowu świeci

0
Źródło zdjęcia: PZU

W weekend przeprowadzono montaż neonu, który po renowacji sfinansowanej przez PZU ponownie zabłyśnie na dachu kamienicy na Placu Kościuszki we Wrocławiu. Reklama „Ubezpiecz mieszkanie w PZU” to jeden z najbardziej znanych wrocławskich neonów, który od lat tworzy historyczny krajobraz tego miasta.

Neon PZU został zdemontowany w czerwcu i przeszedł gruntowną renowację. Zostały wymienione wszystkie elementy napisu wraz z postaciami i instalacją.

 – Mamy świadomość, że wrocławianie zżyli się z naszą reklamą. Przez lata wpisała się w pejzaż miasta, a ponieważ ma także walor artystyczny i historyczny, podjęliśmy decyzję o renowacji i ponownej instalacji neonu – mówi Marcin Stefaniak, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Neonowa reklama PZU to ostatnia animowana instalacja we Wrocławiu. Neon według projektu Jerzego Werszlera  pierwszy raz zaświecił w 1975 r. Od tamtego czasu przeszedł kilka modyfikacji i dziś przedstawia napis „Ubezpiecz mieszkanie w PZU”, od którego odbijają się skradający się włamywacze.

– Pamiętam, że przyszło zlecenie z PZU na zaprojektowanie neonu do hasła „Ubezpiecz mieszkanie w PZU”. Na kartce papieru ołówkiem dorysowałem do niego czterech uciekających złodziejaszków. Jak się okazało, był to strzał w dziesiątkę i pomysł wszystkim się spodobał. Projekt po uzgodnieniach i uzyskaniu pozwoleń został wyskalowany. Zaznaczyłem wszystkie elektrody, rozpisałem programowanie i kolorystykę rurek i wtedy bardzo szybko zaczęła się już produkcja reklamy PZU – tak pracę nad popularną iluminacją PZU wspomina Jerzy Werszler, autor kilkuset neonów na terenie Dolnego Śląska.

(AM, źródło: PZU)

Generali wspiera drużynę Vive Kielce

0
Źródło zdjęcia: Generali

Już kilkanaście meczów z logo Generali na strojach rozegrali zawodnicy Vive Kielce. Ubezpieczyciel współpracuje z jednym z najlepszych zespołów piłki ręcznej mężczyzn od początku tego sezonu.

Współpraca między Generali a Vive Kielce została ogłoszona podczas konferencji prasowej na początku września. Logo ubezpieczyciela widnieje na spodenkach zawodników, a reklama Generali wyświetlana jest na bandach podczas meczy Superligi rozgrywanych w Kielcach. Współpraca będzie realizowana przez cały sezon rozgrywek.

– Bardzo się cieszę, że możemy wspierać drużynę, która od lat osiąga sukcesy i dostarcza satysfakcji rzeszom kibiców w całym kraju oraz z powodzeniem występuje na arenie międzynarodowej. Niezwykłe zaangażowanie nie tylko piłkarzy, ale i kadry trenerskiej oraz osób związanych z klubem, a także profesjonalizm i pasja to wartości, które są bliskie również nam i naszym agentom. Współpracując z Vive Kielce, chcemy wzmocnić znajomość naszej marki nie tylko w regionie świętokrzyskim, ale też w całej Polsce. Jest to doskonałe uzupełnienie kampanii reklamowej, w której promujemy naszych agentów, podkreślając, jak z empatią i zaangażowaniem pomagają naszym klientom indywidualnie dopasować ubezpieczenia, rozumieją ich nadzieje i marzenia – mówi Bartosz Kwieciński, dyrektor marketingu i sprzedaży bezpośredniej Generali Polska.

(AM, źródło: Generali)

InterRisk wyróżniony za przyjazne podejście do mediacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

InterRisk był jednym z siedmiu podmiotów działających na rynku ubezpieczeń, które zostały wyróżnione w plebiscycie Komisji Nadzoru Finansowego „Instytucja finansowa przyjazna mediacji”. To już drugi z rzędu taki laur dla ubezpieczyciela.

– InterRisk kolejny raz został doceniony za przychylne nastawienie do negocjacji z klientami. Staramy się słuchać naszych klientów i wychodzić naprzeciw ich potrzebom. To dla nas niezwykle ważne, ponieważ otrzymane wyróżnienie potwierdza, że nasze działania, nastawione na współpracę z klientem, zostały dostrzeżone i nagrodzone – podkreślił Piotr Narloch, prezes zarządu InterRisk.

Poza InterRisk wyróżnienie otrzymało również sześć instytucji rynku ubezpieczeń. Więcej na ten temat:

(AM, źródło: InterRisk)

Esaliens wzmacnia kompetencje na rynku technologii medycznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Esaliens buduje grupę doradczą złożoną z wybitnych specjalistów sektora medycznego. W jej skład wszedł już profesor dr hab. Paweł Burchardt, kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych i biolog molekularny.

Paweł Burchardt jest autorem kilkudziesięciu prac z obszaru nauk podstawowych i klinicznych, publikowanych w prestiżowym piśmiennictwie branżowym (indeks Hirscha 13). To także autor patentów z zakresu farmakologii klinicznej. Ma ogromne doświadczenie w tworzeniu, prowadzeniu, a także recenzowaniu i krytycznej ocenie przedsięwzięć naukowych.

– Aktywa tematyczne wymagają aktualizowanej na bieżąco specjalistycznej wiedzy. Nieoceniona jest też praktyka w danej dziedzinie. Mamy wielką satysfakcję, że udało nam się pozyskać do współpracy ze świata nauki tak znakomitego eksperta, jak profesor Paweł Burchardt. Liczymy, że jako konsultant wzbogaci on nasze działania edukacyjne o pryzmat praktyki medycznej. Warto podkreślić, że pan profesor jest niekwestionowanym autorytetem merytorycznym – uhonorowany został przez Europejskie Towarzystwo Kardiologiczne tytułem Fellow of the ESC (FESC), przyznawanym kardiologom za znaczące osiągnięcia w tej dziedzinie medycyny – podkreśla Norbert Talarczyk, członek zarządu Esaliens TFI.

– Świat zmienia się na naszych oczach. Robotyzacja i sztuczna inteligencja stosowane w medycynie oddziałują na globalną gospodarkę i wpływają na życie społeczne. Zespół Esaliens bacznie obserwuje te zmiany i wykorzystuje je, budując portfele odpowiadające na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Inwestorzy detaliczni mają do wyboru szeroką gamę produktów służących długoterminowemu oszczędzaniu, ale proponujemy też interesujące rozwiązania dla inwestorów oczekujących alternatywnych sposobów inwestowania – mówi Norbert Talarczyk.

Esaliens TFI przygląda się też innym możliwościom inwestycyjnym, na których bazować mogą produkty tematyczne. Analizuje nowe trendy w pracach nad dostarczeniem zdrowej żywności, w ekologii czy tzw. spółkach ESG, odpowiedzialnych społecznie i kierujących się etyką i troską o środowisko.

(AM, źródło: Esaliens)

Euler Hermes: Druga fala Covid-19 pogorszyła prognozy na przyszły rok

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aktywność gospodarcza w Polsce wyraźnie wzrosła w III kwartale 2020 r., ale nowa blokada (lockdown) doprowadziła kraj do drugiego dna recesji w IV kwartale. Analitycy Euler Hermes szacują, że krótkoterminowy koszt ekonomiczny lockdownu nr 2 będzie stanowił jedynie około połowy skutków gospodarczych, jakie nasz kraj poniósł w okresie pierwszej fali pandemii. W rezultacie prognozowany jest spadek realnego PKB.

Zdaniem ekspertów ubezpieczyciela, krótkoterminowy koszt gospodarczy drugiego etapu lockdownu będzie miał wpływ na polską gospodarkę odpowiadający 50% tego, który nasz kraj poniósł w okresie od marca do maja. Wynika to z faktu, że nowo wprowadzane środki są bardziej ukierunkowane, trafiają głównie do sektorów usługowych najbardziej podatnych na wpływ Covid-19 i są mniej restrykcyjne niż na wiosnę. Co więcej, zakłócenia w funkcjonowaniu łańcuchów dostaw są teraz dosyć ograniczone. Mniejszy wpływ drugiego lockdownu na gospodarkę wynika także z udziału sektora usług w wytwarzanej wartości dodanej, który jest w Polsce, podobnie jak w całej Europie Środkowo-Wschodniej, niższy niż w krajach zachodnioeuropejskich.

Prognoza poprawy sytuacji w 2021 roku uległa pogorszeniu

Pierwszą przyczyną jest przeniesienie ujemnych efektów spadku w IV kw. 2020 r. na początek 2021 r. Kolejnym powodem spowolnienia odbicia jest to, że drugie ponowne otwarcie po zamknięciu w IV kw. będzie prawdopodobnie bardziej stopniowe, ponieważ polski rząd wyciąga wnioski z błędów popełnionych latem 2020 roku, chcąc uniknąć trzeciej blokady i potrójnej recesji. W związku z tym, w opinii Euler Hermes, po słabym początku roku 2021 z niewielkim wzrostem w I kwartale nastąpi II kwartał, w którym polskie władze będą prawdopodobnie ostrożniejsze niż latem 2020 r. w kwestii ponownego otwarcia gospodarki. Szczepienia przeciwko Covid-19 mogą mieć pozytywny wpływ na gospodarkę w drugiej połowie 2021 r., ale nie oczekujemy jeszcze zbyt wiele już w przyszłym roku.

Główne ryzyko gospodarcze

Analitycy Euler Hermes uważają, że główne ryzyko gospodarcze w Polsce dotyczy sektora przedsiębiorstw, także w 2021 r. Ich zdaniem, niewypłacalność polskich firm wzrośnie o blisko 20% jeszcze w 2020 r., a podobnego wzrostu można się spodziewać w przyszłym roku, ponieważ upadłości po recesji często następują z opóźnieniem. Co więcej, można się tego spodziewać zwłaszcza że w 2021 r. środki publiczne mające na celu wsparcie gospodarki i poszczególnych firm będą stopniowo ograniczane.

(AM, źródło: MultiAN)

Generali: Przyszłość leży w zarządzaniu aktywami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Największy ubezpieczyciel włoski i trzeci co do wielkości w Europie po potwierdzeniu swoich celów finansowych na 2021 r. zapowiedział, że zamierza zostać jednym z najbardziej liczących się graczy w dziedzinie zarządzania aktywami.

Podczas dnia inwestora ubezpieczyciel wyjaśnił, że zarządzanie aktywami pozwoliło mu na poszerzenie bazy klientów i zdywersyfikowanie przychodów, które pozostały odporne na krytyczną sytuację zdrowotną. Ambicją Grupy Generali w długiej perspektywie czasowej jest posiadanie wyspecjalizowanego podmiotu inwestycyjnego działającego pod parasolem większej firmy, znajdującego się w pierwszej piątce pod względem zysku. Dlatego Generali przeznacza 2,5 mld euro na dalsze akwizycje. Znikoma czy nawet ujemna rentowność skłania ubezpieczycieli do poszerzenia biznesu zarządzania aktywami, aby zdywersyfikować inwestycje tradycyjnie skupione na obligacjach skarbowych i te na bezpiecznym poziomie inwestycyjnym.

Dyrektor generalny Philippe Donnet powiedział w rozmowie z „Financial Times”, że ubezpieczyciel jest zadowolony z większościowego udziału w zarządzającym aktywami Banca Generali i nie prowadzi rozmów o jego sprzedaży. Ubezpieczyciel potwierdził sumę dywidend za lata 2019–2021 wynoszącą 4,5–5 mld euro i wypłatę na poziomie 55–65%. Zgodnie z zaleceniem włoskiego nadzoru druga transza dywidendy za 2019 r. została przesunięta na rok przyszły. Ubezpieczyciel potwierdził też cel rocznego wzrostu zarobku na akcję wynoszący 6–8% i zwrotu na kapitale powyżej 11,5%. Generali ma mniejszą niż jego rywale ekspozycję w niektórych liniach ubezpieczeń, najbardziej dotkniętych przez pandemię,  ale i tak spodziewa się za 2020 r. niższych zysków wskutek kryzysu zdrowotnego.

(AC, źródło: Reuters)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 48/2020

0

Dodatek specjalny LIDERZY PPK:

  • PFR Portal PPK: PPK w sektorze publicznym – str. 4
  • Przemysław Gawlak, Esaliens: Sukces osiągnięty we współpracy z brokerami i multiagencjami – str. 5
  • Michał Michalak, Esaliens: Wsparcie pośredników we wdrożeniu PPK – str. 5
  • Grzegorz Waszkiewicz, BezpieczenstwowBiznesie.pl: Jak wesprzeć samorządowców i jednostki centralne we wdrożeniach – str. 6
  • Marta Zdzińska, Certo Broker: Kto(ś) zostaje? – str. 7
  • TFI PZU, PKO TFI, Nationale-Nederlanden PTE, Pocztylion-Arka PTE, Esaliens: Potentaci rynku z największą liczbą klientów – str. 8
  • ING: Rezygnują, bo nie ufają, albo zostają świadomie – str. 9
  • Analizy Online: Podsumowanie wdrażania – str. 9

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Nieoczekiwana zmiana u sterów Generali – str. 2
  • Oferta Wartości HDI. Warta stawia na stały rozwój agentów! – str. 3
  • Roger Hodgkiss prezesem zarządu Generali Polska – str. 10
  • TUW PZUW, PZU Zdrowie, AXA Partners: Ubezpieczyciele społecznie odpowiedzialni – str. 10
  • PZU spadł w majątku i wzrósł w życiówce – str. 11
  • Włodzimierz Mazur: Wyniki rynku dla zabieganych (3) – str. 14
  • Ryszard Zawadzki: Filozofia pracy zdalnej – str. 18
  • dr Stanisław Kuta, Alwis: ABC (8). OC pośrednika kredytu hipotecznego – str. 19
  • dr Jerzy Podlewski:Ryzykonomia. Zarządzanie stadem i oborą – str. 20
  • Grzegorz Piotrowski: Fundusze… i wszystko jasne – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Polak – dziwak – str. 21
  • Biała Księga Rzecznika Finansowego – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak wygląda przebieg kariery agenta – str. 22

21,923FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie