Blog - Strona 1464 z 1565 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1464

#ubezpieczeniowyLIVE: Co zrobić, by zespół lepiej sprzedawał?

0

Adam Malinowski, wiceprezes zarządu spółek Signal Iduna w Polsce, będzie gościem programu #ubezpieczeniowyLIVE na Facebooku.

Temat spotkania z menadżerem brzmi „Zdalnie, ale razem. Co zrobić, by zespół lepiej sprzedawał?”. Odwołując się do praktyki w Signal Idunie, zastanowimy się, jakie działania wspierają i motywują sprzedawców, a jakie podcinają im skrzydła.

Transmisję, która zostanie przeprowadzona we wtorek 21 kwietnia od godz. 13.30 można obejrzeć tutaj:

(AW, am)

Generali: Ponad 10 tys. osób objętych ochroną w ramach polisy Covid-19

0

Po ponad tygodniu od rozpoczęcia sprzedaży przez Generali produktu Covid-19 ochroną objętych zostało już ponad 10 tysięcy osób.

– Bardzo nas cieszy to, że tak wielu pracodawców zainteresowanych jest zapewnieniem ochrony dla swoich pracowników. To świadczy o ich odpowiedzialności i dbałości o zespół. Potwierdza to również, że ubezpieczenie może być benefitem, jaki firma może zapewnić swojej załodze. Chcemy być w tym partnerem dla pracodawców i dostarczać im odpowiednie produkty, jak ostatnio wdrożone ubezpieczenie Covid-19 – mówi Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali TU.

Ubezpieczenie grupowe Covid-19 zapewnia ochronę na wypadek zachorowania na koronawirusa. Polisa oferowana w formie trzech pakietów jest skierowana do przedsiębiorców zatrudniających minimum 10 osób.

– Wiemy również, że wiele firm przeorganizowało swoją działalność i ich pracownicy realizują swoje zadania z domu. Część jest poddawana kwarantannie. Izolacja może być trudnym doświadczeniem dla wielu osób i może wywołać np. stany lękowe czy depresyjne, dlatego w ramach naszego produktu ubezpieczeni pracownicy mogą także otrzymać pomoc psychologa w każdej sytuacji związanej z Covid-19 – dodaje Arkadiusz Wiśniewski.

Więcej na temat ubezpieczenia:

(AM, źródło: Generali)

Usługi pomocowe AXA Assistance dla pożyczkobiorców Smartney

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma pożyczkowa Smartney we współpracy z AXA Assistance przygotowała cztery pakiety usług assistance pod nazwą Komfort24. W fazie pilotażowej propozycja jest dostępna w sieciach partnerskich: Fines i Unilink Cash. Smartney deklaruje jednak, że kolejnym etapem będzie wprowadzenie podobnych usług w kanale online.

– Prace nad projektem rozpoczęliśmy ponad pół roku temu. Jeszcze nie wiedzieliśmy, że świat opanuje pandemia, organizacja codziennego życia będzie dużo bardziej skomplikowana, a ludzie będą musieli załatwiać większość spraw bez wychodzenia z domu. Liczymy na to, że w tej chwili nasza oferta trafi jeszcze bardziej w potrzeby konsumentów oraz zapewni im realne wsparcie, chociażby w zorganizowaniu pomocy medycznej, prawnej lub technicznej. W sytuacji gdy wiele podmiotów i punktów informacyjnych jest zamkniętych, a przemieszczanie się jest sporym wyzwaniem, dużo łatwiej zorganizować wizytę lekarza, ustalić zakres świadczeń medycznych realizowanych przez poszczególne placówki szpitalne, zamówić hydraulika lub zapytać o pomoc prawną, korzystając z dedykowanej temu projektowi infolinii – mówi Katarzyna Jóźwik, dyrektor generalny Smartney.

Konsument, który decyduje się na pożyczkę w Smartney, może wykupić jeden z czterech pakietów z palety Komfort24. Do wyboru są pakiety: Podstawowy, Podstawowy Plus, Rodzinny oraz Rodzinny Plus. W ich ramach dostępne są takie usługi pomocowe, jak np. informacje o sieci usługodawców i organizacja wizyty, telefoniczna informacja prawna, infolinia medyczna i szpitalna, usługi elektryka oraz ślusarza, całodobowe Centrum Rezerwacyjne (organizacja wizyt u lekarza i badania), wizyty ambulatoryjne u lekarzy specjalistów oraz wizyty domowe lekarzy i naprawa sprzętu RTV/AGD/PC. Usługi są dostępne przez 12 lub 18 miesięcy, niezależnie od tego, na jaki czas klient zaciągnął pożyczkę.

– O ile odrębne usługi można znaleźć w ofercie różnych podmiotów finansowych i nie tylko, to konstrukcja Komfort24 jest optymalnie dobrana zarówno zakresem, jak i ceną do różnorodnych potrzeb klientów i ich sytuacji życiowej – podkreśla Łukasz Hajkowski, dyrektor sprzedaży oraz członek zarządu AXA Assistance.

Oferta została opracowana we współpracy z AXA Assistance. Obecnie jest dostępna w sieci partnerów m.in. Fines i Unilink Cash, ale Smartney zapowiada, że w przyszłości pakiety będzie można kupić też online.

– W tej chwili realizujemy pilotaż, z którego chcemy wyciągnąć wnioski na przyszłość. Zależy nam na tym, żeby dopasować usługi do różnych grup klientów i kanałów sprzedaży, zwłaszcza w czasach, w których rzeczywistość oraz potrzeby z nią związane zmieniają się z dnia na dzień – podsumowuje Katarzyna Jóźwik.

(AM, źródło: Smartney)

KNF zgodziła się na przejęcie portfela Macif Życie przez Saltus

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Podczas odbywającego się 17 kwietnia głosowania w trybie zdalnym Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie zatwierdziła przeniesienie całości portfela ubezpieczeń wynikające z umowy zawartej pomiędzy Saltus TUnŻ i Macif Życie TUW.

Umowa nabycia udziałów w Macif Życie TUW przez Saltus została podpisana 14 stycznia 2019 roku. 6 sierpnia KNF jednogłośnie stwierdziła brak podstaw do zgłoszenia sprzeciwu w zakresie bezpośredniego nabycia udziałów, a 20 sierpnia Saltus sfinalizował umowę i stał się właścicielem 100% udziałów przejmowanego towarzystwa

20 kwietnia Komisja podjęła też inną decyzję dotyczącą Saltus Ubezpieczenia. KNF jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Krzysztofa Kosznika na stanowisko członka zarządu Saltus TUW i Saltus TUnŻ odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

Domy i mieszkania są zbyt słabo ubezpieczone

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badań przeprowadzonych przez Cenatorium na zlecenie dwóch ubezpieczycieli wynika, że w ciągu dwóch lat różnica między sumą ubezpieczenia a wyceną nieruchomości zwiększyła się z 15 do 30%. To efekt niedostosowania wysokości składek do rosnących cen mieszkań – informuje „Puls Biznesu”.

Mariusz Kurzac, dyrektor zarządzający Cenatorium, mówi gazecie, że zróżnicowanie wycen składki wynika z tego, że bazują one na dużej agregacji cen dotyczących danego województwa w aktuariatach ubezpieczycieli, a nie konkretnego adresu. Ekspert zauważa, że problem uwidacznia się dopiero wtedy, gdy dochodzi do szkody i okazuje się, iż suma ubezpieczenia mieszkania nie miała wiele wspólnego z jego rzeczywistą wartością rynkową. Według Ergo Hestii problem niedoubezpieczenia dotyczy raczej budynków gospodarczych i letniskowych, gdzie trudno wskazać różnice pomiędzy wartością a sumą ubezpieczenia. PZU twierdzi z kolei, iż jego agenci starają się monitorować przypadki zaniżania wartości mienia w celu zapłacenia niższej składki, ale trudno mu określić skalę tego rodzaju praktyk. Natomiast Allianz ma własne rekomendacje dotyczące sum ubezpieczenia. Bazują one na takich elementach, jak metraż mieszkania, lokalizacja czy posiadane zabezpieczenia. Problemem jest też zakup ubezpieczeń w bankach, gdzie cenę polis w wielu przypadkach determinuje wysokość kredytu. Ilona Tomaszewska, dyrektor departamentu rozwoju produktów AXA, zwraca uwagę, że niekiedy suma ubezpieczenia jest niższa niż wartość nieruchomości. Takie polisy zawierane są zwykle pod cesję dla banku, do wysokości kredytu hipotecznego. Joanna Borowiec z Działu Zarządzania Produktami Ergo Hestii wskazuje z kolei, że wartość mieszkań/domów bardzo szybko rośnie i problemem może być aktualizacja sumy ubezpieczenia po kilku latach. Szczególnie w przypadku kontynuacji ubezpieczenia w tym samym towarzystwie. Łukasz Wawrzeńczyk, prezes Profika Broker, uważa, że zjawisko niedoubezpieczenia mieszkań może wynikać z bańki spekulacyjnej na rynku nieruchomości, braku bieżącej aktualizacji wartości mieszkań przy odnowieniach, wąskiego zakresu ubezpieczenia lub błędnego określenia sumy ubezpieczenia.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 21 kwietnia, Karolina Wysota „Mieszkania mają złą ochronę”:

https://www.pb.pl/mieszkania-maja-zla-ochrone-988799

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Zróżnicowane podejście banków do ubezpieczeń do kredytów hipotecznych

0

Banki stosują różne podejście do zabezpieczenia interesu klienta przy sprzedaży ubezpieczeń do kredytu. Jest ono uzależnione od tego, czy polisa jest elementem kredytu, czy też jest nabywana osobno w ramach bancassurance – informuje „Puls Biznesu”.

Santander Bank Polska stosuje wymóg sumy ubezpieczenia (SU) mieszkaniowego równej wartości nieruchomości, oszacowanej na podstawie rocznego operatu szacunkowego. Aktualizacja SU nie jest wymagana, chyba że klient wnioskuje o zabezpieczony tą samą nieruchomością kolejny kredyt lub pożyczkę. Identyczny wymóg stosują Alior Bank i BNP Paribas. W tym ostatnim najlepiej sprzedają się produkty PZU. Inaczej jest w PKO BP, Pekao SA i mBanku. Te banki stosują wymóg SU sięgającej co najmniej kwoty udzielonego kredytu mieszkaniowego. Grzegorz Culepa, ekspert PKO BP, dodaje, że połowa korzystających z kredytów hipotecznych w jego banku decyduje się też na oferowane przez niego ubezpieczenie mieszkania. Mają oni również możliwość aktualizacji sum ubezpieczenia, a sprzedaż polis jest poprzedzona analizą potrzeb klienta. Z kolei w mBanku na kredyt z ubezpieczeniem mieszkania decyduje się 60% nabywców nieruchomości z rynku wtórnego. Każdorazowo SU nie może być wyższa niż 1,5 mln zł.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 21 kwietnia, Karolina Wysota „Dlaczego banki sprzedają zbyt tanie polisy”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Saltus Ubezpieczenia: 400-procentowy wzrost telekonsultacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Saltus Ubezpieczenia wynika, że w minionym miesiącu liczba telekonsultacji medycznych realizowanych w ramach jego ubezpieczeń zdrowotnych zanotowała ponad czterokrotny wzrost.

– Telemedycyna, dotąd traktowana jako dodatek, błyskawicznie zyskuje na znaczeniu. Z naszych najnowszych danych wynika, że w marcu liczba udzielonych telekonsultacji wzrosła aż o 405%. W dobie ograniczeń i przeciążenia państwowej służby zdrowia telemedycyna może okazać się „złotym środkiem”. Większość towarzystw ubezpieczeniowych oferuje już kontakty zdalne, a także prowadzi działania zmierzające do zwiększenia liczby lekarzy dostępnych przez telefon. Świadczenia obejmują obecnie listę konsultacji z kilkudziesięcioma różnymi specjalistami – mówi Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Ekspertka zauważa, że rosnąca liczba osób cierpiących na choroby przewlekłe i prowadzących niezdrowy styl życia przyczynia się do zmniejszenia odporności, na co tylko „czekają” wirusy, w tym obecny koronawirus SARS-CoV-2. Jej zdaniem niektórym z tych problemów można zaradzić, dobierając odpowiedni zakres ubezpieczenia zdrowotnego.

– Warto go uzupełnić o pakiety badań profilaktycznych, służących wykrywaniu schorzeń, na które jesteśmy szczególnie narażeni z racji genetyki, nawyków czy charakteru naszej pracy, a które czynią nas bardziej podatnymi na ciężki przebieg choroby COVID-19 – dodaje Xenia Kruszewska.

Ekspertka prognozuje, że jednym z bardziej znaczących efektów pandemii będzie lepsza dbałość ludzi o zdrowie. Dlaczego?

– Bo gwałtownie rośnie świadomość, że nawet jeśli nie możemy zapobiec schorzeniom podpadającym pod tak dziś popularną kategorię „chorób współistniejących”, to jednak możemy je szybko diagnozować i zacząć leczyć – a to już połowa sukcesu – mówi Xenia Kruszewska.

(AM, źródło: Brandscope)

April Polska: Koronawirus wpłynie na ofertę medycznych benefitów pracowniczych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zdaniem ekspertów April Polska, obecna epidemia koronawirusa oraz zmiany pokoleniowe wywrą wpływ na segment benefitów pracowniczych, między innymi assistance medycznego.

– Przewidujemy, że popularność rozszerzonego benefitu prywatnej opieki medycznej, czyli usługi assistance medycznego, będzie w następnych latach rosła. Z jednej strony będzie miało na to wpływ wejście na rynek młodego pokolenia, dla którego ważna jest „opiekuńcza” strona pracodawcy, a z drugiej pewien precedens, którego obecnie jesteśmy świadkiem, czyli rosnąca potrzeba zdalnego konsultowania się z personelem medycznym – komentuje Joanna Nadzikiewicz, dyrektor marketingu i sprzedaży April Polska. – Co więcej, dzięki ostatnim zmianom w polskiej służbie zdrowia, lekarz może wystawić e-receptę już po telefonicznej konsultacji. A jeżeli pacjent nie może wyjść z domu, żeby ją wykupić, może zamówić dostawę leków w ramach usługi assistance medycznego – dodaje.

Eksperci April Polska podkreślają, że usługi assistance medycznego będą się zmieniać, tak jak i będą zmieniać się oczekiwania klientów, czyli pracowników firm, które korzystają z takiej oferty benefitów. Wskazują, że przed wyzwaniami stoi zarówno branża assistance, jak i medyczna.

– Choć liczba lekarzy w Polsce rośnie, to wciąż widoczna jest luka kadrowa, która sprawia, że specjalistów z prawem do wykonywania zawodu mamy wciąż za mało. Dane OECD pokazują, że mamy najniższy wskaźnik liczby lekarzy na 1000 pacjentów. To powoduje, że już w tym momencie umówienie dla klienta domowej wizyty bywa wyzwaniem – dodaje Joanna Nadzikiewicz.

Rozwiązaniem może być zmiana infrastruktury medycznej, rozwój sieci medycznej i łatwiejszy dostęp do e-usług. W ocenie April Polska liczyć się będzie to, jak szybko będzie można skontaktować się z lekarzem. Co równie ważne, dla dostawców usług assistance w równym stopniu liczyć będzie się to, czy wizyta będzie mogła odbyć się w języku innym niż polski – a to ze względu na wielokulturowy charakter korporacji, które najczęściej wykupują dla swoich pracowników takie pakiety.

(AM, źródło: April Polska)

WTW o rynku fuzji i przejęć w I kwartale 2020 roku

0

Od momentu szczytowego w 2015 r. wyniki światowego rynku fuzji i przejęć (M&A) stale się pogarszają, a nabywcy nie zdołali wypracować wartości dodanej już od dziesięciu kolejnych kwartałów – wynika z Kwartalnego Monitora Transakcji (Quarterly Deal Performance Monitor, QDPM) prowadzonego przez Willis Towers Watson (WTW) we współpracy z Cass Business School.

Rozpatrując transakcje o wartości przekraczającej 100 mln USD w oparciu o wyniki cen akcji, nabywcy osiągnęli w pierwszych trzech miesiącach 2020 r. wynik o -2,1 p.p. gorszy od Global Index, a w skali całego roku o -4,9 p.p. Kontrastuje to z lepszym obrazem w dłuższej perspektywie, zgodnie z którym od początku QDPM, tj. od 2008 r., transakcje M&A i tak o 2,3 pp przewyższyły resztę rynku.

Pomimo brexitu, nabywcy europejscy uplasowali się w pierwszym kwartale 2020 r. na czołowej pozycji, osiągając wynik o 9 p.p. lepszy od regionalnych notowań i wyprzedzając nabywców z Ameryki Północnej oraz regionu Azji i Pacyfiku, którzy zanotowali spadki, odpowiednio o -4,2 p.p. i -5,8 p.p.

Przy 170 ukończonych transakcjach w I kw. 2020 r., wolumen transakcji notuje zdecydowany spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem i najniższy poziom od początku 2014 r. W badaniu uwzględniono transakcje zamknięte w ciągu kwartału, dlatego wpływ epidemii COVID-19 na kwartalne wolumeny będzie prawdopodobnie ograniczony do transakcji nabywców azjatyckich, podczas gdy w innych regionach czynnik ten raczej odbije się na liczbie transakcji w przyszłych kwartałach.

Gabe Langerak, regionalny dyrektor ds. M&A na Europę Zachodnią WTW powiedział: – Zasadniczo wszystkie transakcje ujęte w ostatnim raporcie pochodzą sprzed pandemii, ponieważ uwzględniono transakcje zamknięte w I kwartale 2020 r., z wyłączeniem tych zaledwie ogłoszonych. Tak więc, o ile uzyskane przez nas wyniki wskazują na utrzymującą się tendencję spadkową zarówno w zakresie wartości, jak i wolumenu fuzji i przejęć, panujące obecnie strach i niepewność w związku z COVID-19 spowodowały, że rynki finansowe zaczęły przyspieszać, znacząco zakłócając normalny przepływ transakcji M&A. Europa ma za sobą drugi z rzędu kwartał z dodatnim wynikiem i wydawała się być na dobrej drodze do wyjścia z negatywnej spirali. Mogło to wynikać z klarowniejszej sytuacji wokół brexitu i ogólnie pozytywnych nastrojów na rynkach. Niestety, trzeci dobry kwartał jest bardzo mało prawdopodobny ze względu na możliwą recesję i tak niewiele nowych transakcji rozpoczętych w marcu i kwietniu. Pełna skala, zakres i czas oddziaływania wirusa będą w dużej mierze zależały od powodzenia światowej reakcji na sytuację, która wciąż jest rozwojowa. Wiemy jedynie, że wnioski wyciągnięte z poprzednich kryzysów, takich jak krach finansowy w latach 2007–2008, mogą dać liderom biznesu ogląd możliwego scenariusza powrotu do wzrostu. Musimy odrobić lekcje z przeszłości i wykorzystać ten czas jako katalizator dla nowych, kreatywnych metod pracy, które mogą mieć wpływ na przyszłe transakcje.

Michał Orzechowski zastępca dyrektora FINEX, Lider w zakresie M&A WTW Polska skomentował: – Obecna sytuacja będzie naturalnym motorem pewnych przetasowań na rynku M&A. Dla wielu będzie szansą, a dla innych koniecznością zmiany strategii. Jedno jest pewne, że wniosków z poprzedniego kryzysu na pewno nie można przekładać jeden do jeden w stosunku do obecnej sytuacji i wykorzystywać do budowania prognoz inwestycyjnych. Ten kryzys jest  inny niż poprzednie i przewidywanie, jak długo potrwa i jak zachowa się gospodarka po nim są niemożliwe. Na pewno będą pokryzysowe ruchy na rynku M&A, ale tylko bardzo rozsądni i ostrożni inwestorzy osiągną sukces.

(AM, źródło: WTW)

Odc. 111 – Jak dobrze się przygotować do spotkania z klientem?

0

Gościem tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” jest Adam Kubicki – trener biznesowy. Z nagrania dowiecie się:

  • czy agent „komunikacyjny” też powinien się przygotowywać do spotkań z klientami?
  • na czym polega dobre przygotowanie do spotkania?
  • czy można przesadzić z przygotowaniem?
  • czy wystrój biura wpływa na zakupy klientów?
  • co zyskujesz na odpowiednim przygotowaniu do spotkania?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,557FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie