Wielu małych i średnich przedsiębiorców boryka się z problemem niezapłaconych faktur. Mniejsze firmy nie posiadają działów windykacyjnych, a ich płynność finansowa często bywa zagrożona z powodu opóźnionych i niezrealizowanych płatności. Czy pośrednik ubezpieczeniowy może być pomocny w takiej sytuacji?
Gościem 54. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Piotr Maciągowski z firmy e-Kancelaria, który na rynku usług finansowych i ubezpieczeniowych działa już prawie 20 lat. Teraz buduje nową sieć dystrybucji i zaprasza do współpracy agentów i multiagentów.
e-Kancelaria zajmuje się m.in. windykacją, „odfrankawianiem” kredytów i odzyskiwaniem środków z polisolokat, służąc pomocą zarówno firmom, jak i osobom prywatnym.
„Pośrednicy coraz częściej rozszerzają podstawową ofertę produktową o dodatkowe rozwiązania i usługi, chcąc wzmocnić biznes bazujący wyłącznie na komunikacji” – zauważa Piotr Maciągowski.
Czy warto zaoferować swoim klientom pomoc w odzyskaniu środków z niezapłaconych faktur? O tym posłuchacie w tym odcinku podcastu.
Odc. 54 – Windykacyjni pośrednicy – Piotr Maciągowski, E-Kancelaria
Odc. 53 – Jak zdobywać szczyty? – Tomasz Domalewski, Leadenhall
Gościem 53. odcinka podcastu „Rozmowy bez asekuracji” jest Tomasz Domalewski, dyrektor sprzedaży Leadenhall Polska, który w ramach projektu „Neptun w górach” jako pierwszy gdańszczanin i ubezpieczeniowiec zdobywa kolejno najwyższe szczyty wszystkich kontynentów, czyli Koronę Ziemi. „Gazeta Ubezpieczeniowa” jest patronem medialnym projektu.
Tomasz zdobył już Mont Blanc, Elbrus i Klimandżaro, a 14 lutego 2019 r. wyrusza do Australii i Nowej Gwinei, żeby stanąć na szczycie Góry Kościuszki oraz najwyższy szczyt na świecie zlokalizowany na wyspie – Piramidę Carstensza (4 884 m. n.p.m.).
Z podcastu dowiesz się:
- co alpinizm ma wspólnego z ubezpieczeniami i zarządzaniem sprzedażą
- co to jest Korona Ziemi
- jak stawiać sobie ambitne cele i je realizować
- jakie pułapki czyhają na początkujących wspinaczy
- czego uczą człowieka góry i jak można tą wiedzę wykorzystać w życiu zawodowym
- jak planować wielkie przedsięwzięcia
- jak korzystać ze wsparcia
- jak mądrze rezygnować i korzystać ze wsparcia
- jakie emocje pojawiają się na szczycie?
Odc. 52 – Produkty ubezpieczeniowe inaczej – Magdalena Marciniak, Grupa Europa
Gościem 52. odcinka podcastu ubezpieczeniowego jest Magdalena Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu w Grupie Europa. Z audycji dowiecie się:
- Jak powstają innowacyjne produkty ubezpieczeniowe?
- W jaki sposób kryzys może stymulować rozwój?
- Czy możliwa jest sprzedaż ubezpieczenia na życie całkowicie zdalnie?
- Jak szukać nowych sposobów dystrybucji?
- Jakiej polisy potrzebuje właściciel mieszkania, a jakiej najemca?
- Kto bierze najchętniej pożyczki i w jakim celu?
- Co Grupa Europa ma do zaoferowania biegaczom?
- Kiedy powstanie pierwsze w Polsce ubezpieczenie „on demand” (na żądanie)?
- Jak badania psychologiczne mogą pomóc w rozwijaniu biznesu ubezpieczeniowego?
Odc. 51 – Sprzedaż grupówek krok po kroku – Waldemar Poberejko, Gruplowe
Jeśli chcesz w tym roku zwiększyć (lub rozpocząć) sprzedaż ubezpieczeń grupowych, to skorzystaj z porad Waldemara Poberejko, twórcy projektu Gruplowe, który już od 20 lat specjalizuje się właśnie w grupówkach.
Z podcastu dowiesz się:
- Jak zaplanować sprzedaż?
- Z kim się kontaktować?
- Na czym się skupić, żeby osiągać lepsze wyniki?
- Jakich błędów unikać?
- Jak zidentyfikować swoje mocne strony?
- Jak budować długofalowe relacje z klientami?
- Jak być proaktywnym?
- Jak sprawić, żeby serwis stał się Twoją wizytówką?
- W jaki sposób wykorzystać media społecznościowe do budowy relacji z klientami?
Odc. 50 – Terminal w agencji. Czy warto? – Piotr Kujawa i Cezary Świerszcz, TubaPay
Innowacje dotyczące obsługi klienta i płatności transformują rynek pośrednictwa ubezpieczeniowego. Klienci płacą nie tylko kartami płatniczymi, ale również BLIKiem czy z pomocą portfeli elektronicznych, takich jak Google Pay czy Apple Pay. Do niedawna branża ubezpieczeniowa nie nadążała za tymi trendami, szczególnie w kanale agencyjnym. Bezgotówkowo za polisę można było zapłacić w banku, internecie lub aplikacji, jednak do agenta trzeba już było przyjść z gotówką.
Gośćmi 50. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” są Piotr Kujawa i Cezary Świerszcz z TubaPay. Z rozmowy dowiecie się:
- Jak otrzymać bezpłatnie terminal płatniczy?
- Ile kosztuje przyjmowanie składek kartą?
- Ilu ubezpieczycieli planuje przystąpić do TubaPay
- Czy lepiej zarejestrować się samemu, czy skorzystać z linka dostarczonego przez większą multiagencję?
- Dlaczego obrót gotówkowy jest za drogi
- Ile czasu traci tygodniowo agent na czynności związane z obsługą i administracją płatności gotówkowych?
- Czy ubezpieczenia nadążają za rewolucją technologiczną?
- Jakie są trendy insurtechowe w Europie?
- Kto może skorzystać z dotacji Polska Bezgotówkowa?
- Ile czasu mija od rejestracji w TubaPay do otrzymania terminala?
Więcej o terminalach dla agentów na stronie www.TubaPay.pl i na Facebooku https://www.facebook.com/TubapayPL/
Odc. 49 – Jak wybrać polisę na zimowy wyjazd? – Grzegorz Gasiecki, ProPlus
Jak wybrać odpowiednią polisę na zimowy wyjazd? Gościem tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Grzegorz Gasiecki, właściciel multiagencji ProPlus. Z audycji dowiecie się:
- Jak dopasować sumę ubezpieczenia
- Na co zwrócić uwagę przy wyborze ubezpieczenia
- Do czego może przydać się ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC)
- Jakie szkody możemy spowodować za granicą?
- Na czym oszczędzić, a na czym nie?
- Ile powinniśmy przeznaczyć na koszty leczenia zagranicą?
- Jak choroby przewlekłe wpływają na ochronę ubezpieczeniową?
- Czy spożycie alkoholu zawsze wyklucza odpowiedzialność ubezpieczyciela?
- Dlaczego kupując polisę zawsze należy zapoznać się z wyłączeniami?
- Jaką ochronę wybrać, jeśli uprawiamy sport wysokiego ryzyka?
- Czy podczas wyjazdu zimowego potrzebujemy assistance, a jeśli tak, to jakiego?
- Kiedy lepiej kupić polisę u agenta, a kiedy w „dajrekcie”?
- Czy agentowi opłaca się sprzedaż polis turystycznych?
- Jak budować relacje z klientami w oparciu o ubezpieczenia turystyczne?
Odc. 48 – OnkoPlan. Jak powstaje nowoczesny produkt ubezpieczeniowy? – Przemysław Pakulski i Ewa Kapacka, PKO Ubezpieczenia
- Jak powstał jeden z ciekawszych i najbardziej innowacyjnych ubezpieczeniowych produktów onkologicznych?
- Czy ubezpieczyciel zawsze potrafi przewidzieć oczekiwania klientów, czy może się pomylić?
- W jaki sposób wykorzystać badania konsumenckie i warsztaty dla pracowników przy tworzeniu produktu?
- Co jest miarą sukcesu produktu?
W najnowszym odcinku podcastu ubezpieczeniowego Rozmowy bez asekuracji opowiadają o tym Przemysław Pakulski i Ewa Kapacka z PKO Ubezpieczenia.
Odc. 47 – Co czeka agentów w 2019 roku? – Maciej Biegajewski, Insly
- Jakie wyzwania stoją przed agentami ubezpieczeniowymi w 2019 roku?
- Na czym się skupić i w jakim kierunku rozwijać swój biznes?
- Które trendy w ubezpieczeniach w największym stopniu?
- Czy po RODO i IDD coś może agentów zaskoczyć?
- Jakie ryzyka mogą zagrozić działalności agentów?
Na te i inne pytania odpowie Maciej Biegajewski z firmy Insly, która specjalizuje się w oprogramowaniu dla agentów i brokerów ubezpieczeniowych.
Odc. 46 – Różnorodność siłą firmy – Mario Zamarripa, Ergo Hestia
Różnorodność jest tematem najnowszego raportu społecznego Ergo Hestii Troska 2017. To także coraz powszechne zjawisko w życiu społecznym. Nie tylko w branży ubezpieczeniowej, ale przede wszystkim w życiu społecznym. Warto pamiętać, że różnorodność cechuje zarówno ubezpieczeniowców, jak i ich klientów.
Gościem tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Mario Zamarripa, odpowiadający w Ergo Hestii za projekty społeczne.
Z audycji dowiecie się:
- Czy różnorodność to dla firmy kapitał, wyzwanie, a może jedno i drugie?
- Płeć, wyznanie, sprawność, orientacja seksualna – istotne zagadnienia, a może jednak temat tabu.
- Ile matek pracuje w Ergo Hestii i co z tego wynika?
- Czy różnorodnością można zarządzać?
- Co jest największą barierą w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych?
Zachęcamy do pobrania raportu Troska 2017: http://bit.ly/2rET1AZ
Odc. 45 – Postanowienia noworoczne brokera – Daniel Zdziński, Certo Broker
Koniec roku to czas na planowanie. Jak widzicie rozwój swoich firm w 2019 roku? Na jakie trendy stawiacie? Czego chcecie robić więcej, a czego mniej?
W tym odcinku podcastu ubezpieczeniowego #RozmowyBezAsekuracji swoimi noworocznymi postanowieniami (z przymrużeniem oka) dzieli się Daniel Zdziński, właściciel kancelarii brokerskiej Certo Broker, specjalizującej się w ubezpieczeniach życiowych i zdrowotnych.
Czy po ciężkim roku IDD i RODO czeka nas nuda? Czy broker wciąż jest potrzebny?