Blog - Strona 149 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 149

Podnosimy poprzeczkę wysoko zawieszoną

0
Źródło zdjęcia: Canva

W połowie września Societe Generale Insurance Polska wprowadziło do swojej oferty program adresowany do małych i średnich flot samochodów. Naszym klientom przedstawiamy atrakcyjne ubezpieczenie komunikacyjne, przygotowane w czasie rzeczywistym, wsparte przez efektywny proces likwidacyjny.

Przez lata zdobyliśmy doświadczenie we współpracy z dużymi flotami (co najmniej 1000 pojazdów), dbając o zadowolenie naszych partnerów biznesowych oraz z powodzeniem kontrolując ryzyko ubezpieczeniowe.

Jednocześnie przez ostatnie lata obserwowaliśmy wzmożone zapotrzebowanie klientów na oferty dla małych i średnich flot, spełniające kilka podstawowych warunków: oferta przygotowywana w czasie rzeczywistym, charakteryzująca się konkurencyjnymi stawkami, atrakcyjną ochroną oraz efektywnym i przejrzystym procesem likwidacji szkód.

Analiza zapytań od małych i średnich

Jedną z najważniejszych wartości strategii naszej firmy jest tworzenie użytecznych i wartościowych produktów dla naszych partnerów biznesowych i ich klientów. Jesteśmy przekonani, że ubezpieczenia mają sens tylko wtedy, gdy generują wartość dla wszystkich interesariuszy. Wymaga to dobrego zrozumienia łańcucha wartości naszych partnerów biznesowych, a także prawdziwej umiejętności stawiania sobie wyzwań i bycia innowacyjnym.

Przez ostatnie miesiące analizowaliśmy zapytania otrzymywane od posiadaczy małych i średnich flot oraz obecną ofertę dostępną na rynku. Naszym celem było zbudowanie rozwiązania, które będzie kompilacją najlepszych rozwiązań obecnych już na rynku, wzbogaconych o elementy dodane przez Societe Generale Insurance Polska. Mamy świadomość, że nasi konkurenci zawieszają poprzeczkę coraz wyżej. My staramy się ją jeszcze nieco podnieść.

Program Fleet4You

W rezultacie udało się przygotować ofertę ubezpieczenia komunikacyjnego (OC, AC, NNW, Zielona Karta) i stworzyć program ubezpieczeniowy Fleet4You, oferujący:

  • Ubezpieczenie AutoCasco typu „All risk”
  • Kompleksową ochronę pojazdów i kierowców, umożliwiającą rozwój biznesu bez niespodziewanych kosztów,
  • Dostęp do sieci rekomendowanych warsztatów lub możliwość wyboru warsztatu przez klienta,
  • Ochronę bagażu i kluczyków przed kradzieżą bez dodatkowych kosztów,
  • Możliwość ubezpieczenia dodatkowego wyposażenia za dodatkową składką,
  • Możliwość wypłaty odszkodowania dla kierowcy w przypadku obrażeń, uszczerbku na zdrowiu lub śmierci powstałej w wyniku wypadku,
  • Pokrycie kosztów, leczenia, rehabilitacji oraz świadczenia z tytułu złamania oraz oparzenia,
  • Wypłatę dziennych świadczeń w przypadku niezdolności do pracy.

W przypadku zainteresowania przystąpieniem do programu istnieje również możliwość skorzystania z assistance oferowanego przez agenta, z którym rozpoczęliśmy współpracę w ramach programu oferowanego właścicielom flot pojazdów.  

Do naszego programu zapraszamy klientów posiadających flotę:

  • minimum 10 pojazdów
  • pojazdów do 3,5 tony, a w przypadku samochodów elektrycznych do 4,25 tony.

Gwarantujemy:

  • Niezmienność składki przez 12 miesięcy
  • Brak konsumpcji sumy ubezpieczenia
  • Elastyczne podejście do ceny, z atrakcyjną stawką dla bezpiecznie jeżdżących kierowców

Zachęcamy do kontaktu z nami w celu nawiązania współpracy. Wierzymy w długoterminowe partnerstwo, umiejętność słuchania, proaktywność i wzajemny szacunek. To nasz znak firmowy i stoją za tym świetne zespoły, podejmujące najtrudniejsze wyzwania.

Małgorzata Aleksandrowicz-Szmulikowska
dyrektorka ds. rozwoju biznesu
m.aleksandrowicz@societegenerale-insurance.pl

Telematyka w służbie ubezpieczycieli

0
Anna Piorun-Wilczek

Telematyka, będąca połączeniem technologii telekomunikacyjnych i informatycznych, z sukcesem wykorzystywana jest do optymalizacji procesów przedsiębiorstw różnych branż, a co za tym idzie, zmierza do zwiększenia efektywności ich działań i rozwiązań.

Tego systemu nie mogło zabraknąć i w sektorze ubezpieczeniowym. Oto kilka kluczowych obszarów:

  • Monitorowanie zachowań kierowców. Dzięki urządzeniom telematycznym można monitorować zachowania kierowców w czasie rzeczywistym. Stworzona w tym celu aplikacja służy do obserwacji stylu jazdy ubezpieczonego w zakresie pięciu kluczowych parametrów: przyśpieszania, hamowania, prędkości, pokonywania zakrętów i korzystania z telefonu w trakcie jazdy. Wszystkie te elementy mają priorytetowe znaczenie dla bezpieczeństwa zarówno kierowcy ubezpieczonego pojazdu, jak i innych uczestników ruchu drogowego, a zatem służą poprawie bezpieczeństwa.
  • Telematyka a ocena ryzyka. Jednakże nie tylko o bezpieczeństwo tu chodzi – informacje pozyskiwane przez ubezpieczycieli, o których mowa w punkcie 1, pomagają również ubezpieczycielom w ocenie ryzyka i mogą prowadzić do obniżenia składek dla kierowców, którzy prowadzą w sposób ostrożny, bądź też do podwyższenia dla tzw. piratów drogowych. W tradycyjnych modelach oceny ryzyka większość informacji pochodzi z przeszłości, podczas gdy telematyka daje możliwość monitorowania obecnych nawyków kierowcy. Rozwiązania telematyczne są wobec tego z całą pewnością dokładniejsze i dają znacznie szerszy obraz sytuacji. Nie każdy bowiem kierowca, który notorycznie łamie przepisy ruchu drogowego, jeździ w sposób niebezpieczny i korzysta z telefonu komórkowego podczas jazdy, naruszając stosowne przepisy, musi być sprawcą wypadku komunikacyjnego, co nie jest równoznaczne z tym, że jego styl jazdy nie jest bardzo niebezpieczny dla innych uczestników ruchu. Aplikacja monitorująca pokaże ubezpieczycielom rzeczywisty stan rzeczy.
  • PAYD i PHYD. Ocena ryzyka jest istotna również w celu kalkulacji składki. Dotychczas często zdarzało się, że „pirat drogowy” płacił składkę za ubezpieczenie swojego samochodu dokładnie taką samą jak osoba przestrzegająca na najwyższym poziomie przepisów ruchu drogowego. Dlaczego? Bo analiza historii wypadkowej nie dawała możliwości rozróżnienia tych kierowców, stosując właśnie parametr stylu jazdy. Dzięki nowym rozwiązaniom teleinformatycznym sytuacja ulega zmianie. Pod tajemniczymi skrótami PAYD i PHYD ukrywa się sposób wyceny składki. PAYD to skrót od angielskiego pay-as-you-drive, a PHYD topay-how-you-drive. Jednym słowem płać, jak jeździsz. Naruszasz przepisy ruchu drogowego, gwałtownie hamujesz, nie zwalniasz na niebezpiecznych zakrętach, a wreszcie ruszasz z piskiem opon – zapłacisz wysoką składkę, bo ryzyko, że ubezpieczyciel będzie miał z tego tytułu szkodę, jest ogromne. Jeździsz spokojnie, dynamicznie, ale zgodnie z przepisami, a telefonu komórkowego używasz tylko za pomocą zestawu głośnomówiącego – dostaniesz nagrodę w postaci bardzo lukratywnej oferty cenowej na twoją polisę.

Oczywiście to nie wszystkie atuty telematyki w ubezpieczeniach, ale te są zapewne kluczowe.

Reasumując, użycie telematyki w ubezpieczeniach staje się coraz bardziej popularne, a jej rozwój może przyczynić się do bardziej spersonalizowanych i sprawiedliwych ofert ubezpieczeniowych.

Anna Piorun-Wilczek

partnerka w Strażeccy, Jaliński i Wspólnicy SKA

PZU Cash przechodzi do historii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU zrezygnował z portalu Cash, platformy umożliwiającej zaciąganie pożyczek pracowniczych na preferencyjnych warunkach – dowiedział się cashless.pl.

Biuro prasowe PZU przekazało serwisowi, że zmiana formuły funkcjonowania PZU Cash jest związana z pracami nad nową strategią grupy. Plany strategiczne zakładu przewidują m.in. skoncentrowanie się na podstawowej działalności PZU. Z tego powodu oferta produktów finansowych w Portalu Cash nie jest już dostępna, również dla użytkowników platformy mojePZU.

Więcej na temat PZU Cash w artykule na portalu GU.

Więcej:

cashless.pl z 18 października, Ida Krzemińska-Albrycht „PZU rezygnuje z portalu Cash. Skoncentruje się na działalności ubezpieczeniowej”

(AM, źródło: cashless.pl)

Banking & Insurance Forum 2024: Cyfrowa rewolucja w sektorze finansowym

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

W dniach 14–15 października w warszawskim hotelu The Westin odbyło się 28. Banking & Insurance Forum, jedno z kluczowych wydarzeń dla liderów sektora bankowego i ubezpieczeniowego w Polsce. Tematyka spotkania obejmowała szeroki wachlarz wyzwań, z jakimi mierzy się współczesny sektor finansowy, skupiając się zarówno na globalnych trendach ekonomicznych, jak i cyfrowej transformacji rynku. Patronem medialnym ubezpieczeniowej części forum była „Gazeta Ubezpieczeniowa”. 

Pierwszy dzień poświęcono analizie zmian strukturalnych w globalnych gospodarkach oraz sposobom, jakie banki i firmy ubezpieczeniowe mogą wykorzystać, by dostosować swoje strategie do nowego środowiska. Eksperci analizowali wpływ globalnych trendów ekonomicznych, w tym zmieniających się stóp procentowych i napięć geopolitycznych, na sektor finansowy. W kontekście prognoz makroekonomicznych zastanawiano się nad wyzwaniami stojącymi przed polskim sektorem finansowym, jak również nad miejscem Polski na europejskiej mapie finansowej. Dyskusje dotyczyły strategii, jakie banki i zakłady ubezpieczeń mogą przyjąć w odpowiedzi na zmieniające się otoczenie rynkowe, oraz roli prezydencji Polski w Unii Europejskiej.

Cyfrowe wyzwania

Istotnym tematem była też cyfrowa transformacja, w tym rola Polski jako jednego z liderów technologicznych w regionie. Podczas sesji poświęconej cyfryzacji omówiono, jak technologie takie jak sztuczna inteligencja, chmura obliczeniowa oraz aplikacje cyfrowe mogą przyczynić się do wzrostu efektywności operacyjnej instytucji finansowych. Zastanawiano się także, dlaczego adaptacja nowych technologii w Polsce postępuje wolniej niż w innych krajach oraz jakie kroki należy podjąć, aby przyspieszyć ten proces. Eksperci omawiali możliwości związane z rozwojem aplikacji mObywatel po wdrożeniu rozporządzenia eIDAS 2.0, a także znaczenie współpracy między sektorem publicznym a prywatnym w zakresie innowacji.

Wszystko dla klienta

Drugi dzień został podzielony pomiędzy Banking Forum a Insurance Forum, dzięki czemu eksperci mogli jeszcze szerzej porozmawiać o wyzwaniach i strategiach związanych z sektorem bankowym czy ubezpieczeniowym. Podczas sesji poświęconych ubezpieczeniom prelegenci rozmawiali o znaczeniu personalizacji oferty ubezpieczeniowej i dostosowywaniu produktów do indywidualnych potrzeb klientów. Zastanawiano się nad tym, jak nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja i analiza danych, mogą pomóc w hiperpersonalizacji sprzedaży oraz w lepszym zrozumieniu potrzeb konsumentów. W ramach debat analizowano również, w jaki sposób sektor ubezpieczeń może wykorzystać współpracę z fintechami i insurtechami do budowy bardziej innowacyjnych modeli biznesowych.

(AM, źródło: MMC Polska)

Pełny pakiet komunikacyjny w portfolio Polisy Online

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polisa Online rozbudowała swoją ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych sprzedawanych w ramach w pełni zautomatyzowanego procesu sprzedaży, wykorzystującego najnowsze dostępne technologie. Obecnie insurtech oferuje pełen pakiet OC/AC/NNW.

Dodatkowo Polisa Online poszerzyła swój portfel o pełen pakiet Wienera – marki Compensy – oraz autocasco Balcia Insurance. Insurtech zadeklarował też, że pracuje nad dalszym poszerzaniem oferty.

Więcej na temat Polisa Online w artykule na portalu GU.

(AM, źródło: LinkedIn)

Ponad 49% pracowników uczestniczy w PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na dzień 30 września tego roku w Pracowniczych Planach Kapitałowych uczestniczyło 3,61 mln osób z 325 tys. podmiotów. To o 28,7 tys. uczestników więcej niż w poprzednim miesiącu – podał PFR Portal PPK w najnowszym biuletynie miesięcznym PPK.

Liczba aktywnych rachunków PPK na koniec września wyniosła 4,3 mln szt. Aktualna partycypacja w programie wynosi 49,23%. Udział pracowników w PPK waha się od 78,26% w firmach zatrudniających ponad 250 osób do 33,7% w firmach zatrudniających powyżej 20 pracowników. W programie najwięcej uczestników (94,1%) jest narodowości polskiej.

Wartość aktywów netto (WAN) funduszy zdefiniowanej daty wzrosła o 801 mln zł i wynosi aktualnie 29,08 mld zł. Funduszami zarządza 17 instytucji finansowych, a średni koszt prowadzenia PPK wynosi niezmiennie 0,331%. Roczne średnie opłaty za zarządzanie wraz z innymi kosztami administracyjnymi lub operacyjnymi oraz kosztami transakcji również pozostają bez zmian i wynoszą 1,08% inwestycji rocznie.

Zysk statystycznego uczestnika PPK (zarabiającego do końca 2023 r. 5300 zł i od 2024 r. 7 tys. zł), oszczędzającego w PPK od grudnia 2019 r., w zależności od grupy FZD wyniósł od 129% do 165%.

(AM, źródło: PFR Portal PPK)

PZU zachęca rynkowe talenty do zasilenia jego szeregów

0
Źródło zdjęcia: PZU

PZU ruszył z kampanią promującą wizerunek marki pracodawcy wśród profesjonalistów. W ramach akcji największy polski ubezpieczyciel podkreśla, że jest dobrym miejscem rozwoju dla osób o różnym stażu pracy w rozlicznych obszarach biznesowych.

Głównym celem kampanii „PZU – pasujemy profesjonalistom” jest wzmacnianie wizerunku firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy dla profesjonalistów o różnych kompetencjach w wielu obszarach biznesowych.

Wśród swoich kluczowych wyróżników jako pracodawcy firma wskazuje w kampanii możliwość wykorzystania i rozwijania  kompetencji zawodowych, przyjazne środowisko i możliwość pracy w modelu hybrydowym, pozytywną atmosferę i pracę w zgranych zespołach, które korzystają z potencjału różnorodności kilku pokoleń pracowników.

– Zależy nam, by do drużyny rynkowego lidera dołączali najlepsi eksperci. W naszej kampanii pokazujemy, dlaczego jesteśmy pracodawcą, z którym warto się związać. Oferujemy stabilność, jaką daje praca w uznanej organizacji, oraz wiele możliwości rozwoju i działania na szeroką skalę. Zapraszamy do współpracy profesjonalistów w różnym wieku, którzy cenią przyjazne środowisko, w którym mogą na co dzień realizować swoje pasje i wykorzystywać umiejętności. PZU jest miejscem dobrych relacji – mówi Anna Wardecka, dyrektorka zarządzająca ds. HR Grupy PZU.

W kampanii ubezpieczyciel zwraca się do profesjonalistów o zróżnicowanym stażu pracy i specjalizacjach związanych z obszarami biznesowymi PZU, w tym przede wszystkim ubezpieczeniami, finansami, analityką danych, sprzedażą, IT oraz obsługą klienta.

Kampania rozpoczęła się 14 października i potrwa do 7 grudnia. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania w kanale digital, które obejmą m.in. media społecznościowe i popularne portale rekrutacyjne. Planowane są również działania mailingowe.

Przygotowana przez PZU kampania zakłada także emisję reklam Digital Out Of Home na nośnikach umiejscowionych na peronach drugiej linii warszawskiego metra. Ubezpieczyciel przygotował spot wideo w 30- i 15-sekundowych wersjach. Za współpracę przy opracowaniu kreacji i przy produkcji odpowiadała agencja If Nation.

– W kampanii „PZU – pasujemy profesjonalistom” postawiliśmy na takie działania, które trafiają do odbiorców kontekstowo. W przygotowanym przez nas spocie wideo kładziemy nacisk na nasze kluczowe wyróżniki pracy w PZU. Szczególnie podkreślamy to, że w naszej firmie pracują pozytywni ludzie, tworzący przyjazną atmosferę – tłumaczy Marta Strzyżewska, dyrektorka zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych Grupy PZU.

(AM, źródło: PZU)

EIOPA proponuje kryteria wyboru ubezpieczycieli zobowiązanych do analiz makroostrożnościowych

0
Źródło zdjęcia: EIOPA

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) rozpoczął 17 października konsultacje dotyczące kryteriów, na podstawie których krajowe organy nadzoru mogą zwracać się do ubezpieczycieli i grup ubezpieczeniowych o przeprowadzenie analizy makroostrożnościowej w ramach własnych ocen ryzyka i wypłacalności (ORSA) oraz w ramach stosowania zasady ostrożności wobec osób (PPP).

W dokumencie konsultacyjnym proponuje się zarówno kryteria ilościowe, jak i oparte na analizie ryzyka w celu określenia, które jednostki i grupy powinny uwzględniać elementy makroostrożnościowe w swoich ORSA oraz w jaki sposób stosują PPP.

Kryterium ilościowe przewiduje próg w wysokości 12 mld euro w aktywach ogółem. Jest to zgodne z kryteriami stosowanymi przy identyfikacji jednostek na potrzeby sprawozdawczości w zakresie stabilności finansowej. Proponuje się dalsze kryteria jakościowe, aby zapewnić wystarczającą swobodę oceny nadzorczej i uwzględnić w procesie wyboru kwestie oparte na analizie ryzyka. Oczekuje się, że krajowe organy nadzoru będą stosować te kryteria w celu usunięcia lub dodania ubezpieczycieli lub reasekuratorów do wykazu zakładów, które muszą przeprowadzać analizy makroostrożnościowe. 

W ocenie urzędu połączenie powyższych kryteriów umożliwi proporcjonalne stosowanie regulacyjnych standardów technicznych bez nakładania zbędnych wymogów na przedsiębiorstwa.

Konsultacje potrwają do 9 stycznia 2025 r.

(AM, źródło: EIOPA)

Moody’s potwierdza rating Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Agencja ratingowa Moody’s potwierdziła rating siły finansowej (IFSR) Grupy Generali w sektorze ubezpieczeń na poziomie A3. Perspektywa ratingu jest stabilna.

Według Moody’s potwierdzenie ratingu Generali trzy stopnie powyżej włoskiego ratingu krajowego odzwierciedla bardzo silny profil biznesowy grupy, która korzysta z wiodącej pozycji w Europie, zdywersyfikowanych linii biznesowych i stosunkowo niskiego ryzyka produktu. Rating odzwierciedla również dobry profil finansowy Generali.

(AM, źródło: Generali)

UNIQA: Ostateczne pożegnanie z Rosją

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Procedura sprzedaży firmy Raiffeisen Life z siedzibą w Moskwie rosyjskiej firmie ubezpieczeniowej Renaissance Life została zakończona. UNIQA posiadała 75% Raiffeisen Life, pozostałe 25% jest w posiadaniu Raiffeisenbank Rosja, należącego do Raiffeisen Bank International.

– Wraz z zamknięciem tej transakcji ostatecznie wycofujemy się z rynku rosyjskiego. Dziękujemy naszym byłym pracownikom za ich pracę przez lata i naszemu byłemu partnerowi Raiffeisenbank Rosja za wiele lat partnerstwa i współpracy. Przede wszystkim chcielibyśmy podziękować naszym byłym klientom za zaufanie, jakim nas obdarzali – powiedział Wolfgang Kindl, członek zarządu ds. klientów i rynków międzynarodowych UNIQA Insurance Group AG.

Umowa sprzedaży między UNIQA i Raiffeisenbank Rosja z jednej strony a rosyjskim ubezpieczycielem Renaissance Life z drugiej została podpisana w sierpniu 2023 r. Zamknięcie transakcji musiało być zaakceptowanie przez rosyjskie urzędy i zgodne z klauzulami związanymi z sankcjami. Strony zgodziły się co do nieujawniania ceny.

(AC, źródło: Xprimm)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie