Blog - Strona 152 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 152

Poprawa jakości opinii sądowych i warsztatowych pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo ruchu drogowego

0

22 listopada w Warszawie odbędzie się ogólnopolska konferencja szkoleniowa zatytułowana „Profesjonalna opinia a bezpieczeństwo w ruchu drogowym”. Patronem medialnym wydarzenia organizowanego przez Automobilklub Polski oraz Eksperckie Centrum Motoryzacji jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Pomysłodawcom  konferencji przyświecała idea zorganizowania wydarzenia o innowacyjnym charakterze szkoleniowym, skierowanego do osób zajmujących się: opiniowaniem sądowym, rzeczoznawstwem, likwidacją szkód komunikacyjnych, prowadzeniem serwisów samochodowych, weryfikacją kosztorysów oraz prawników specjalizujących się w powyższych zagadnieniach.

Wystąpienia konferencyjne będą miały formę aktywnej prelekcji. Mówcy przedstawią prawne i techniczne aspekty rzeczywistych sytuacji, a uczestnicy spotkania będą się do nich odnosić, uzupełniając je o własne doświadczenia. Organizatorzy założyli, że ostateczny kształt wybranych wniosków będzie poddany wspólnej ocenie i uformowaniu, co ma być wstępem do wypracowania optymalnego standardu, który uczestnik szkolenia będzie mógł wykorzystać natychmiast po konferencji.

Pomysłodawcy wydarzenia planują również przekazać w materiałach pokonferencyjnych skrót metodyki każdego z tematów, co w ich zamyśle ma pomóc uczestnikom spotkania w codziennej pracy. Ci ostatni będą mogli liczyć także na roczne wsparcie ze strony prelegentów.

Organizatorzy konferencji planują również przeprowadzenie panelu dyskusyjnego, podczas którego zostanie poruszony wątek bezstronności biegłych i rzeczoznawców, m.in. w kontekście opracowywanej obecnie reformy ustawodawczej. Paneliści będą także dyskutować na temat uchwały SN III CZP 65/23 o zastosowaniu metody kosztorysowej (szczegóły w artykule na portalu GU.

Po zakończeniu spotkania jego uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia. W trakcie będzie możliwość nawiązania bliższej współpracy z Automobilklubem Polskim i Eksperckim Centrum Motoryzacji.

Celem konferencji jest:

  • wykorzystanie technologii naprawy producenta pojazdu oraz sztuki naprawczej w zależności od przedstawionego przypadku,
  • odwzorowanie właściwej metodyki naprawy w kalkulacji i ocenie technicznej,
  • poznanie zasad właściwego i obiektywnego wyznaczania kosztów naprawy,
  • poznanie zasad wykonywania realnych, a nie teoretycznych wycen pojazdu, wraku i UWH,
  • wyposażenie uczestników w materiał i wiedzę, która pozwoli na stosowanie uzgodnionych standardów,
  • zapewnienie uczestnikom spotkania wsparcia technicznego podczas codziennej pracy,
  • umożliwienie uczestnikom udział w formowaniu określonych standardów sztuki opiniowania,
  • zacieśnianie współpracy pomiędzy uczestnikami oraz pobudzanie ich aktywności w środowisku,
  • poprawa jakości wykonywanych opinii sądowych, technicznych, warsztatowych oraz ubezpieczeniowych,
  • wpływ na jakość wykonywanych opinii i napraw, a tym samym na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Zapisy

(AM, źródło: ECM)

Ubezpieczenie dla cudzoziemców pierwszym nowym produktem po fuzji Compensy z Wienerem

0
Źródło zdjęcia: Canva

Compensa wprowadza na rynek ubezpieczenie kosztów leczenia cudzoziemców. Jest to pierwszy produkt powstały po połączeniu z Wienerem, oferującym kompleksową ochronę ubezpieczeniową dla osób przebywających czasowo w Polsce.

Ubezpieczenie Compensa Cudzoziemiec obejmuje szeroki zakres ochrony, w tym koszty leczenia, całodobowe assistance, NNW oraz OC w życiu prywatnym.

– Compensa Cudzoziemiec to nasza odpowiedź na potrzeby osób, które czasowo przyjeżdżają do Polski w celach zawodowych, turystycznych lub edukacyjnych. Nasza oferta daje pełną ochronę zdrowotną i wsparcie organizacyjne, jak choćby dostęp do tłumacza, a szeroki wybór sum ubezpieczenia pozwala na dostosowanie produktu do każdego klienta. Chcemy, aby osoby z zagranicy czuły się w pełni bezpiecznie i komfortowo – mówi Agnieszka Włodarska-Poloczek z Biura Ubezpieczeń Detalicznych Compensy.

Ubezpieczenie spełnia wymogi ustawy o cudzoziemcach, co umożliwia klientom ubieganie się o wizę na pobyt czasowy w Polsce.

Bezgotówkowe rozliczenie wsparcia w ramach polisy

Compensa Cudzoziemiec obejmuje m.in. koszty leczenia w razie wypadku lub nagłego zachorowania. Działające całodobowo Centrum Alarmowe zorganizuje pomoc medyczną, szpitalną lub laboratoryjną, transport medyczny oraz transport z Polski do kraju stałego pobytu, a nawet wizytę tłumacza. Zaletą jest możliwość bezgotówkowego rozliczania kosztów leczenia.

Dodatkowo Compensa oferuje NNW oraz OC w życiu prywatnym. Produkt daje możliwość wyboru spośród pięciu sum ubezpieczenia, od 10 do 50 tys. euro.

Szerokie grono odbiorców

Ubezpieczenie Compensa Cudzoziemiec skierowane jest do szerokiej grupy klientów, w tym obcokrajowców:

  • przebywających czasowo w Polsce – pracowników, studentów, turystów;
  • ubiegających się o wizę;
  • pracujących w Polsce fizycznie, w tym w zawodach uznawanych za niebezpieczne, takich jak praca na budowie czy w kopalni;
  • amatorów sportów, jak choćby narciarstwa czy żeglarstwa.

Ubezpieczenie Compensa Cudzoziemiec jest pierwszym produktem, który pojawił się na rynku po lipcowej fuzji Compensy i Wienera.

(AM, źródło: Compensa)

Warta: Sprzęt dla Wojska Polskiego pomoże w usuwaniu skutków powodzi

0
Źródło zdjęcia: Warta

W związku z ogromną skalą zniszczeń wywołanych powodzią Warta w ramach wsparcia operacji wojskowej „Feniks” przekazuje wojsku specjalistyczny sprzęt. Jego zadaniem będzie m.in. usuwanie skutków żywiołu na poszkodowanych terenach.

Powódź, która dotknęła południe kraju, spowodowała poważne zniszczenia nie tylko prywatnego majątku, ale także infrastruktury publicznej. Warta zdecydowała się na dodatkową formę wsparcia – zakup sprzętu ciężkiego, który umożliwi Wojsku Polskiemu sprawniejsze i szybsze działanie w terenie.

– Jako firma ubezpieczeniowa od początku jesteśmy blisko poszkodowanych. Każdego dnia nasi pracownicy współpracują z klientami, którzy mierzą się z utratą majątku, aby jak najszybciej mogli wrócić do normalnego życia. Było dla nas oczywiste, że musimy dodatkowo wesprzeć odbudowę zniszczonych terenów. Po konsultacjach z dowództwem Wojska Polskiego podjęliśmy decyzję o zakupie oraz przekazaniu ciężkiego sprzętu budowlanego, który stanowić będzie realną pomoc w usuwaniu skutków powodzi – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu TUiR Warta.

Zakupiony sprzęt to dwie nowoczesne koparki przeznaczone do inżynieryjnych prac ziemnych. Maszyny zostały przekazane do 1. Pułku Saperów w Brzegu. W ramach operacji „Feniks” sprzęt już pracuje na terenach najbardziej zniszczonych powodzią.

(AM, źródło: Warta)

Insurance Europe: Dostęp do danych o pojazdach ma kluczowe znaczenie dla konkurencyjności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Insurance Europe wraz z dziewięcioma innymi stowarzyszeniami wystąpiło do Ursuli von der Leyen, przewodniczącej Komisji Europejskiej, o nadanie priorytetu prawodawstwu dotyczącemu dostępu do danych generowanych przez pojazdy. We wspólnym wystąpieniu podkreślono, że uczciwy dostęp do danych ma kluczowe znaczenie dla promowania konkurencji oraz wspierania innowacji w sektorach motoryzacyjnym i mobilności, przyczyniając się do zwiększenia konkurencyjności Europy.

Sygnatariusze wskazali, że przedsiębiorstwa wchodzące w skład grupy Independent Service Providers (ISP), w tym firmy ubezpieczeniowe, nie mogą w pełni konkurować bez dostępu do danych z pojazdów. Pomimo wysiłków KE, brak przepisów pozostaje uporczywą barierą dla konkurencyjności na rynku usług samochodowych w UE.

– Jeśli Komisja Europejska poważnie podchodzi do europejskiej konkurencyjności, musi przestać się ociągać i wprowadzić przepisy, które zapewnią uczciwy i równy dostęp do danych generowanych przez pojazdy. Bez tych danych ubezpieczyciele nie mogą dostarczać innowacyjnych rozwiązań, których oczekują klienci. Utrudnia to branży nie tylko wspieranie celów zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa drogowego, ale także reagowanie na zagrożenia wynikające z pojawiających się form mobilności, takich jak autonomiczna jazda – skomentował Nicolas Jeanmart, szef ds. ubezpieczeń osobowych i ogólnych w Insurance Europe.

(AM, źródło: Insurance Europe)

Kazachstan najwięcej zebrał, Kirgistan najwięcej wypłacił

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Regionalny rynek ubezpieczeniowy państw byłego Związku Radzieckiego zakończył I kwartał 2024 r. spadkiem o 5,63% (licząc w euro), z całkowitą sumą składek wynoszącą 7,62 mld euro. Udział Rosji jako największego rynku regionu spadł do 76%. Licząc w euro, rynek ten skurczył się o niemal 11%.

Kazachstan przoduje pod względem wzrostu stawek – o niemal 29%, co stawia go na drugim po Rosji miejscu w regionie pod względem składki przypisanej brutto. Uzbekistan, Gruzja i Kirgistan również wykazały się dwucyfrowym wzrostem stawek. Poza Rosją spadek r/r zaliczyła Armenia.

Wypłaty z polis na poziomie regionalnym zmalały zaledwie o 2,22%, do 3,31 mld euro. Najbardziej imponujący wzrost wypłat (w euro) osiągnął Kirgistan (+95%), podczas gdy Białoruś i Rosja wykazały spadki. Brak jest danych z Turkmenistanu i Tadżykistanu. W analizie regionalnej nie uwzględniono należących do UE Litwy, Łotwy i Estonii.

(AC, źródło: Xprimm)

Personalizacja, cyfryzacja i ubezpieczenia medyczne

0
Sylwia Więckiewicz

Trendy w ubezpieczeniach grupowych odzwierciedlają zmiany zachodzące na rynku pracy, potrzeby pracowników oraz postęp technologiczny. Są one również odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania elastyczne i kompleksowe, a także dostosowanie do nowych wyzwań, takich jak digitalizacja czy zmieniające się warunki ekonomiczne.

Personalizacja oferty w ubezpieczeniach grupowych to obecnie jeden z kluczowych kierunków rozwoju rynku ubezpieczeń. Coraz częściej firmy oczekują elastyczności, która pozwala na wybór zakresu ochrony ubezpieczeniowej dostosowanej do preferencji pracowników lub wymogów stanowiskowych.

Oferta ubezpieczeniowa powinna obejmować nie tylko standardowe ubezpieczenia, ale także różnorodne benefity, które mogą wspierać pracowników na różnych płaszczyznach, np. dodatkowe ubezpieczenie NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków), odpowiedzialności cywilnej, ochrony prawnej, medyczne czy inne.

Kierunki rozwoju cyfryzacji

Poza personalizacją ofert istotnym czynnikiem jest cyfryzacja w procesie wdrożenia i obsługi ubezpieczenia grupowego. Jest to również kluczowy element usprawniania i automatyzacji działań, zarówno między towarzystwem ubezpieczeniowym a brokerem, jak również w szeroko pojętej branży ubezpieczeniowej. Oto dwa główne kierunki, w jakich rozwija się cyfryzacja.

Dalsza podróż w stronę rezygnacji z papieru. Proces wdrażania ubezpieczeń coraz częściej odbywa się w pełni cyfrowo, eliminując potrzebę tradycyjnej dokumentacji papierowej. Ten trend przynosi wiele korzyści zarówno dla towarzystw ubezpieczeniowych, brokerów, jak i dla samych klientów. Podpisywanie umów, polis i innych dokumentów za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego przyspiesza proces zawierania umowy i minimalizuje ryzyko błędów. Dzięki automatyzacji w generowaniu i przesyłaniu dokumentów możliwa jest rezygnacja z poczty lub kuriera.

Wszystkie te rozwiązania w efekcie prowadzą do oszczędności zasobów i czasu – brak konieczności przesyłania i przechowywania papierowych dokumentów oraz ich archiwizacji zmniejsza koszty operacyjne i logistyczne, zwiększając jednocześnie wydajność operacji.

Rozbudowa narzędzi IT. Rozwój zaawansowanych narzędzi informatycznych odgrywa kluczową rolę w automatyzacji i optymalizacji procesów wdrożenia ubezpieczenia. Obejmuje to zarówno platformy do zarządzania ubezpieczeniami, z których brokerzy oraz TU coraz częściej korzystają, jak również narzędzia do analityki i zarządzania danymi.

Aplikacje mobilne i portale samoobsługowe umożliwiają pracownikom dostęp do swoich polis, zgłaszanie roszczeń czy zmian, co zwiększa wygodę i szybkość obsługi.

Widzimy również postępującą rolę zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, w likwidacji roszczeń prostych. AI odgrywa kluczową rolę w automatyzacji tego rodzaju procesów. To wszystko zdecydowanie wpływa na przyspieszenie obsługi i zmniejsza koszty operacyjne. Automatyzacja prostych roszczeń pozwala na błyskawiczną wypłatę odszkodowań, często w ciągu kilku godzin czy nawet minut, co finalnie znacząco podnosi również satysfakcję klienta, dla którego ten element procesu jest zwykle kluczowy.

Ubezpieczenia medyczne

Rozwój ubezpieczeń medycznych jest niesamowicie istotnym elementem zmian w branży ubezpieczeniowej, a obecne trendy i wyzwania istotnie wpływają na ich kształt. Wyzwaniem na pewno są podwyżki cen pakietów medycznych. Większość klientów ma już za sobą wzrosty cen, które miały miejsce w poprzednim roku. Wraz z rosnącymi kosztami usług oczekują nieszablonowych rozwiązań, dodatków, ofert modułowych łączących ze sobą zarówno ochronę życia, jak i obszar zdrowia.

Z kolei ceny pakietów będą wymuszane m.in. przez rosnące koszty opieki zdrowotnej, zmieniającą się strukturę demograficzną (starzejące się społeczeństwo), postęp medycyny oraz wzrost liczby skomplikowanych procedur medycznych.

Rozwój telemedycyny jako skutek pandemii

Pandemia Covid-19 znacząco przyspieszyła rozwój telemedycyny, co wpływa również na rozwój usług i produktów związanych z ubezpieczeniami medycznymi. Dostawcy usług są wyraźnie zainteresowani stałym wprowadzaniem i upowszechnianiem innowacyjnych narzędzi i produktów. Widać również, że także pacjenci coraz chętniej wybierają ten model wizyt, bo dzięki niemu zyskują czas i unikają dojazdów i kolejek w poczekalniach.

Na pewno będziemy obserwować rozwój zarówno liczby konsultacji, jak i specjalistycznych narzędzi diagnostycznych do zdalnej diagnostyki (np. urządzenia do monitorowania stanu zdrowia pacjentów w postaci opasek medycznych zbierających informacje o pulsie i poziomie tlenu w organizmie).

Co dalej?

Rozwój ubezpieczeń medycznych to złożony proces, który jest kształtowany przez rosnące koszty, zmiany w dostępie do opieki zdrowotnej oraz dynamiczne wdrażanie nowych technologii. Pomimo ograniczeń segment ten będzie się jednak rozwijać. Wynika to przede wszystkim z ogromnej luki w dostępności usług medycznych i niewydolnej publicznej służby zdrowia z wielomiesięcznymi kolejkami do lekarzy specjalistów i zabiegów.

Jednocześnie zwiększa się potrzeba podnoszenia standardu opieki zdrowotnej wśród pacjentów. Prywatna opieka zdrowotna jest coraz częściej postrzegana jako ważny benefit pracowniczy, a także narzędzie wspomagające pozyskanie i utrzymanie pracownika.

Sylwia Więckiewicz
brokerka, dyrektorka Biura Ubezpieczeń Grupowych w PIB Broker SA

Krzysztof Kulasza nowym rzecznikiem Warty

0
Krzysztof Kulasza

Krzysztof Kulasza dołączył do zespołu Grupy Warta jako nowy rzecznik prasowy oraz PR Menedżer. Dzięki swojemu ponad 10-letniemu doświadczeniu w branży wnosi wiedzę i umiejętności zdobyte w firmach, organizacjach ubezpieczeniowych oraz agencjach PR.

Przed objęciem stanowiska w Warcie Krzysztof Kulasza pełnił funkcję menedżera Zespołu Komunikacji i Relacji z Klientami w Compensie oraz menedżera ds. komunikacji Wiener (obecnie Compensa). Odpowiadał za komunikację produktową, kryzysową oraz korporacyjną, w tym komunikację fuzji. Budował także strategie Diversity & Inclusion oraz ESG.

Krzysztof Kulasza posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu komunikacją kryzysową, mediami społecznościowymi oraz marketingiem digitalowym. W swojej karierze prowadził również działania z zakresu CSR, wolontariatu pracowniczego oraz komunikacji zmiany. Od 4 lat jest członkiem Komisji PR Polskiej Izby Ubezpieczeń. Wcześniej związany był z agencjami PR, na przykład Havas PR i 24/7 Communication, w których odpowiadał za komunikację m.in. HSBC, Atradiusa, Euronet Polska, a także ABB, 3M i Samsunga.

(AM, źródło: 24/7 Communications)

TUZ Ubezpieczenia ruszyło z ofertą dotowanych polis dla rolników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

15 października TUZ Ubezpieczenia rozpoczęło jesienny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, objętych dopłatami z budżetu państwa do 65% składki.

W ramach aktualnej oferty producenci rolni mogą ubezpieczyć zboża ozime i ich mieszanki oraz rzepak i rzepik.

TUZ Ubezpieczenia wskazuje, że cechami charakterystycznymi jego propozycji są:

  • obniżenie franszyzy integralnej do 8%
  • podniesienie limitów odpowiedzialności, tzw. ryczałtu dla ryzyka ujemnych skutków przezimowania, trzy warianty: 17%, 20% i 22%
  • zniesienie udziałów własnych
  • do 12% dodatkowej zniżki dla klienta, który kupi lub posiada w TUZ polisę Bezpieczny Rolnik (ubezpieczenie mienia, ruchomości domowych i OC), Bezpieczny Dom lub Agrocasco.

(AM, źródło: Facebook, TUZ Ubezpieczenia)

Model współdzielenia klienta zwiększa efektywność

0
Źródło zdjęcia: Phinance

Tym razem w Żninie, w malowniczym i uhonorowanym nagrodami resorcie Arche Cukrownia Żnin odbyło się Seminarium 2024 – rokroczny kongres Phinance SA. Seminarium to wydarzenie, które jest świętem dla wszystkich naszych współpracowników i partnerów biznesowych.

To wyjątkowy czas, kiedy możemy podsumować wspólne osiągnięcia oraz nagrodzić tych, którzy wnieśli największy wkład w rozwój naszej organizacji oraz poznać plany firmy na przyszłość.

Tegoroczne Seminarium Phinance zgromadziło ponad 600 uczestników. Całe wydarzenie, z dwoma uroczystymi Galami, trwało aż trzy dni pełne świetnej zabawy – m.in. na MotoTorze w Toruniu i na jeziorze Żnińskim. Towarzyszyło nam również 12 partnerów biznesowych.

Gala awansowa i strategia na przyszłość

Pierwsza uroczysta gala to Gala awansowa. Jest to uhonorowanie naszych najbardziej zaangażowanych współpracowników. W tym roku mieliśmy zaszczyt wręczyć kilkadziesiąt nagród, doceniając najlepszych doradców i menedżerów za ich wyniki, wkład w szerzenie wartości firmy oraz realizację najbardziej innowacyjnych i ambitnych projektów, również z zakresu IT. Wyróżniliśmy także najstarszych stażem współpracowników oraz najprężniej rozwijające się biura.

Wręczono 44 awanse menedżerskie, w tym aż siedem na stanowisko Starszego Partnera Phinance. Do grona osób ze stażem przekraczającym dziesięć lat dołączyło kolejnych 17 współpracowników i pracowników.

Wyróżniono biura z najwyższą sprzedażą i doceniliśmy tych, którzy osiągają najbardziej spektakularne wyniki w swoich grupach produktowych z uwzględnieniem najmłodszych gałęzi w strukturze Phinance – nieruchomości, leasingów i ubezpieczeń grupowych.

Marcin Kaczmarek, członek zarządu Phinance i dyrektor sprzedaży, podsumował wyniki sprzedażowe dotyczące bieżącego roku. Phinance na ten moment może pochwalić się wzrostem sprzedaży aż o 29% w 2024 r. (licząc analogiczne okresy: styczeń – sierpień 2024 r. vs styczeń – sierpień 2023 r.). Udział poszczególnych pionów produktowych to: produkty oszczędnościowe 34,7%, UNŻ 28,5%, Kredyty i Leasingi 18,7%, Majątek 12,7%, Inwestycje 4,8%, Nieruchomości 0,8%.

Wzrosty w każdym obszarze jasno wskazują, że to właśnie multiproduktowość – możliwość oferowania klientowi wielu produktów z jednej ręki jest naszą największą przewagą. To właśnie dzięki takiemu podejściu nasi współpracownicy mogą oferować klientom produkty nie tylko ubezpieczeniowe, ale również kredytowe czy inwestycyjne, a także usługi w zakresie pośrednictwa nieruchomości, które ostatnio wprowadziliśmy – stwierdził Marcin Kaczmarek.

Następnie dyrektorzy poszczególnych pionów produktowych nagrodzili najlepszych doradców i najlepsze biura w swoich liniach biznesowych. Oprócz wyróżnień za wyniki nie zabrakło też docenienia postaw doradców, które przyczyniają się do profesjonalizacji i wzrostu kompetencji całej organizacji.

W świetle bardzo dobrych wyników w kluczowych segmentach biznesu oraz ich rosnącej dynamiki Phinance przedstawiło także swoją strategię na nadchodzące miesiące, podkreślając adaptację i przygotowanie na zmieniające się warunki gospodarcze i wewnątrz firmy.

Kierunek na wzrost efektywności

Seminarium to zawsze doskonały moment do spojrzenia zarówno w przeszłość, jak i przyszłość. Zarząd Phinance podsumował to, co udało się zrealizować dotychczas i jakie projekty wdrożyć. Na szczególną uwagę zasługuje nowe podejście do tematu rozliczeń, które w firmie o tak szerokiej palecie oferowanych produktów są dosyć skomplikowane.

Jako firma dołożyliśmy starań, aby proces ten był możliwie najprostszy i czytelny dla naszych współpracowników we wszystkich pionach produktowych. Poprawiliśmy też komunikację wewnątrz firmy, która ułatwia doradcom dostęp do wszelkich niezbędnych informacji.

Zmiana, jakiej dokonaliśmy, była trudna, ale warto było podjąć się jej ze względu na wartości, które wyznajemy jako firma – przejrzystość, spójność, zaufanie. Jesteśmy w tej firmie wszyscy, to my ją współtworzymy i jesteśmy odpowiedzialni za jej sukces. Dlatego ważna jest nieustanna otwartość na zmiany, ale i świadome przygotowanie się na ich konsekwencje – powiedział Paweł Kasica, prezes zarządu Phinance SA.

Marcin Kaczmarek podsumował funkcjonujący już proces wspólnej obsługi klienta. Ten model zapewnia klientowi dostęp do najlepszych specjalistów produktowych, a doradcom obsługującym klienta gwarantuje czytelne rozdzielenie i sprawne rozliczenie prowizji.

Jednocześnie Kaczmarek wskazał, że ten model cross sellu rozwija się z ogromną dynamiką. Wartość kontraktów zrealizowanych w modelu współdzielenia klienta wzrosła o 27%.

Zarząd pokazał też projekty, które wejdą w życie już za chwilę, jak podążanie prowizji za obsługą. Jest to model, który gwarantuje klientom bycie w centrum zainteresowania doradcy obsługującego i w konsekwencji wprowadza adekwatność rozliczeń pomiędzy doradcami.

Marcin Kaczmarek omówił również innowacyjne rozwiązania z zakresu IT, dotyczące nowego modelu współdzielenia klientów, modułu automatycznych rozliczeń za klientów od leadodawców oraz modułu ustalania stawek za zadania. Rozwiązania te mają wyposażyć doradców w narzędzia, które pozwolą im zwiększyć skalę swoich działań oraz skupić się na klientach i prowadzonych procesach, gwarantując jednocześnie uzyskanie wynagrodzenia w ustalonych wartościach i jak najszybszym czasie.

Zarząd przedstawił szerokie plany rozwoju struktury firmy zarówno pod kątem liczby i lokalizacji biur, jak i liczby współpracowników.

Dziękujemy wszystkim współpracownikom i partnerom za aktywny udział w Seminarium. Wasza obecność była dla nas niezwykle ważna. Ogromne podziękowania nie tylko za współorganizację i udział, ale również za regularną i stabilną współpracę z jasno określonym kierunkiem działania.

Wróciliśmy ze Żnina pełni energii i zapału do działania. Te kilka dni zapamiętamy na długo. Jesteśmy dumni z tego, co wspólnie osiągnęliśmy, i nie możemy się doczekać kolejnych sukcesów!

Ubezpieczenia, czyli pieniądze niewyrzucone w błoto

0
Grzegorz Piotrowski

Tragedia, która dotknęła mieszkańców południowo-zachodniej Polski, po raz kolejny pokazuje, w jaki sposób człowiek przegrywa z naturą. Z problemami, jakie przyniosła ze sobą powódź, jeszcze przez długie miesiące, jeśli nie lata, będą musieli poradzić sobie wszyscy: państwo, samorządy, a przede wszystkim ci, którzy ucierpieli bezpośrednio, tracąc dobytek nierzadko całego życia.

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała dane, z których wynika, że w pierwszej połowie tego roku ubezpieczyciele wypłacili Polakom prawie 24 mld zł świadczeń oraz odszkodowań. O ile w przypadku ubezpieczeń na życie łączne wypłaty były mniejsze, o tyle w ubezpieczeniach majątkowych zanotowano wzrost. Jest to w dużej mierze skutek rosnącej w ostatnich latach liczby nagłych i coraz bardziej odczuwalnych zjawisk pogodowych, których apogeum, w postaci powodzi, można było zaobserwować.

Czy można im zapobiec? Można, o ile globalnie zostaną podjęte działania zmierzające do opanowania i przeciwdziałania zmianom klimatycznym dotykającym wszystkich – niezależnie od miejsca, gdzie żyją. Są to jednak działania, które nawet jeśli zostaną wdrożone, przyniosą efekty w dłuższej perspektywie.

To, co można zrobić doraźnie, aby zapobiec chociaż częściowym skutkom i problemom, jakie pojawią się w przypadku takich żywiołów, jak woda, ogień, huragany czy trzęsienia ziemi, to zadbanie o bezpieczeństwo finansowe dla poszkodowanych. Pomocy powinni oni szukać w instytucjach państwowych, ale prawda jest taka, że wiele zależy również od nich samych i nie wymaga wiele wysiłku ani dużych nakładów finansowych.

Bardzo dobrze ilustrują to dane, które PIU publikuje w ostatnich latach, a dotyczące przykładowych wypłat dokonanych przez ubezpieczycieli klientom kupującym różnorodne polisy – zarówno chroniące ich zdrowie i życie, jak i posiadane mienie. Kwoty otrzymanych świadczeń lub odszkodowań czasami były na poziomie „tylko” kilkuset czy tysiąca złotych, ale często były jednak dość znaczące, wynosząc kilkadziesiąt lub ponad 100 tys. zł, kiedy dochodziło do naprawdę dużych szkód.

Warto zwrócić uwagę w tych zestawieniach na dwie wartości: zapłaconą składkę za polisę i wypłacone przez ubezpieczycieli pieniądze, które na pewno przydały się poszkodowanym, aby złagodzić skutki mniej lub bardziej poważnych zdarzeń. Np. za uszczerbek na zdrowiu w wyniku urazu ręki (NNW szkolne) wypłacono 2,1 tys. zł przy zapłaconej składce 87 zł rocznie, a za zdiagnozowanie nowotworu (grupowe ubezpieczenie na życie) wypłata wyniosła 70 tys. zł za składkę 50 zł miesięcznie. Inne wypłaty dotyczyły szkód w mieniu, np.: wypłata 117,6 tys. zł za pożar (ubezpieczenie domu) za składkę 230,68 zł rocznie lub 52,1 tys. zł za kradzież z włamaniem (ubezpieczenie domu) przy składce 771 zł rocznie.

Dlaczego zestawienie tych dwóch kwot jest takie ważne? Pokazuje bowiem, że bezpieczeństwo finansowe wcale nie kosztuje aż tak dużo, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Za kilkadziesiąt czy kilkaset złotych rocznie można otrzymać ochronę i w rezultacie wypłatę pozwalającą, jeżeli nie całkowicie, to przynajmniej w pewnej części pokryć likwidację szkód. Pieniądze te nie rozwiążą oczywiście wszystkich problemów, np. w sytuacji, w której znaleźli się mieszkańcy miejscowości, którzy ucierpieli w wyniku powodzi, ale mogą chociaż w minimalny sposób pomóc w trudnej sytuacji życiowej, kiedy złotówka nabiera ogromnej wartości.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie