Blog - Strona 1537 z 1547 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1537

Ubea: Co z rynkiem komunikacyjnym po ewentualnej dezinwestycji AXA?

0

Eksperci Ubea.pl sprawdzili, czy ewentualne wyjście z Polski Grupy AXA spowodowałoby spadek konkurencyjności polskiego rynku ubezpieczeniowego m.in. w obszarze polis komunikacyjnych.

Powołując się na dane Komisji Nadzoru Finansowego za pierwsze dziewięć miesięcy 2019 r. specjaliści porównywarki wskazali, że majątkowe AXA Ubezpieczenia TUiR lokowało się na piątym miejscu w dziale II pod względem wartości i udziału (4,7%) składki przypisanej brutto. Analitycy zwrócili też uwagę, że AXA jest istotnym graczem na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Na koniec września ub.r. jej udział w rynku komunikacyjnym wynosił bowiem 5% (2,6% w AC i 6,4% w OC), co plasowało ubezpieczyciela na 5. miejscu za PZU SA, TUiR Warta, STU Ergo Hestia i TUiR Allianz Polska.

Według ekspertów Ubea.pl, Grupa AXA jest znana na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych z oferowania polis o przystępnej cenie. Istnieją zatem obawy, że po wycofaniu się ubezpieczyciela z Polski może wzrosnąć średnia składka OC i AC. Ewentualne wyjście Grupy AXA z krajowego sektora ubezpieczeń prawdopodobnie będzie miało również inne skutki. W tym kontekście analitycy przypominają swoje obliczenia dotyczące rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. W pierwszych 3 kwartałach 2019 r. wartość wskaźnika Herfindahla-Hirschmana (HHI) dla tego segmentu wyniosła 1727. – Wspomniany wskaźnik mierzy poziom koncentracji rynków. Można przyjąć, że wartość wskaźnika HHI wynosząca ponad 1800 wskazuje na wysoką koncentrację badanego rynku – wyjaśnia Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl.

W kontekście ewentualnego wyjścia AXA z Polski analitycy założyli, że pozostali ubezpieczyciele przejęliby składkę OC i AC AXA Ubezpieczenia TUiR proporcjonalnie do swojego udziału rynkowego. Wynikiem takiej symulacji jest wzrost wskaźnika Herfindahla-Hirschmana do około 1880. W przeszłości polski rynek ubezpieczeń komunikacyjnych bywał znacznie bardziej skoncentrowany, o czym świadczyły wartości wskaźnika HHI z początku lat 90. (ok. 4000–5000). – Tym niemniej możliwy wzrost koncentracji i spadek konkurencyjności rynku ubezpieczeń komunikacyjnych wydaje się niezbyt dobrą wiadomością dla rodzimych kierowców – podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

(AM, źródło: Ubea.pl)

Japonia: Potrzeba kuszących produktów życiowych

0

Młodsi konsumenci (millenialsi i pokolenie Z) ubezpieczeń na życie w Japonii migrują do nowych kanałów sprzedaży, takich jak multiagenci, których wolą od wyłącznych przedstawicieli – zauważa EY w raporcie poświęconym perspektywom japońskich ubezpieczeń na 2020 r.

Tacy klienci muszą zostać zidentyfikowani i należy im zaoferować atrakcyjniejsze produkty. Poza tym potrzeby konsumentów przesuwają się z ochrony na wypadek śmierci, w kierunku ochrony na życie (zdrowia, dochodu itp.). Wobec tego ubezpieczyciele życiowi starają się szybko opracować i wprowadzić na rynek nowe produkty i usługi z wartością dodaną, żeby zwiększyć przychody. Jednak trudno jest wprowadzać nowe produkty w niesprzyjającym otoczeniu ekonomicznym, w którym utrzymują się niskie stopy procentowe.

W miarę rozwoju technologii do branży ubezpieczeniowej wchodzą konkurenci niebędący ubezpieczycielami (na przykład inne firmy usług finansowych), ważniejsze niż kiedykolwiek dla ubezpieczycieli na życie staje się tworzenie ekosystemu z insurtechami. Odczuwając presję zarówno kosztową, jak i konkurencyjną, obecni na rynku ubezpieczyciele na życie szukają takich rozwiązań jak chmura, sztuczna inteligencja i inne technologie, aby zastąpić niewydajne systemy, zwiększyć sprawność operacyjną i ulepszyć swoje możliwości analizy danych i infrastrukturę. Prawie 90% japońskich gospodarstw domowych ma polisy ubezpieczenia na życie. Jednak wartość aktywnych polis spadła drastycznie od szczytu w 1996 r., kiedy wynosiła 13,7 mld dol. Jednym z powodów jest stale malejąca od 1997 r. liczba pracujących.

(AC, źródło: AIR)

Odc. 97 – Generalnie z myślą o firmach

0

Co ubezpieczyciel może dodać do ubezpieczenia majątkowego, żeby zapobiegać szkodom i wzmacniać relacje z klientami? Gościem podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” jest Bartłomiej Mateńka, dyrektor Departamentu Inżynierów Oceny Ryzyka w Generali.

Z audycji dowiecie się:

  • Jak działają badania termowizyjne i jakie zagrożenia w zakładzie produkcyjnym mogą wykryć?
  • Ile razy klient spotyka się z ubezpieczycielem i dlaczego powinien więcej niż dwa?
  • Jak pracownicy radzą sobie w praktyce ze sprzętem gaśniczym?
  • Ile może kosztować nie wyciągnięcie wtyczki z gniazdka na czas?
  • Czy każda firma potrzebuje programu ciągłości działania (BCM)?
  • Jakie szkody są najbardziej niebezpieczne dla przetrwania firmy na rynku?
  • Dlaczego zakup polisy BI u niektórych obniża czujność?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 96 – Czy polscy ubezpieczyciele zdążą wdrożyć MSSF 17?

0

Od kilku lat na świecie i w Polsce mówi się o wprowadzeniu nowych standardów sprawozdawczości finansowej dla zakładów ubezpieczeń – MSSF 17. Co to oznacza? Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” są Arkadiusz Kramza i Jakub Świniarski, eksperci PwC z zespołu usług doradczych dla branży ubezpieczeniowej.

Z podcastu dowiecie się:

  • Dlaczego zdecydowano się na tak gruntowną zmianę standardów sprawozdawczości?
  • Czy MSSF 17 muszą zostać wprowadzone przez wszystkie firmy ubezpieczeniowe w Polsce?
  • Jak wygląda przygotowanie polskich ubezpieczycieli do wdrożenia nowych standardów raportowania?
  • Czy wdrożenie nowych standardów sprawozdawczości będzie wymagało dużych zmian w towarzystwach?
  • Czy działające na polskim rynku spółki-córki międzynarodowych grup ubezpieczeniowych otrzymają gotowe narzędzia do raportowania zgodnie z nowymi standardami?
  • Czy polskich ubezpieczycieli mogą spotkać jakieś sankcje za niedostosowanie do nowych standardów sprawozdawczości na czas?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo, że wdrożenie MSSF 17 zostanie odroczone?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 95 – Jak wspierać doradców bankowych w sprzedaży ubezpieczeń

0

Czy możliwa jest profesjonalna sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w okienkach bankowych? Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” są: Aleksandra Droszcz, dyrektor Działu Kompetencji i Wsparcia Sprzedaży, Renata Augustynowicz-Sobota, dyrektor Biura Wsparcia Regionalnego, i Patryk Bakłanowski, dyrektor ds. wsparcia regionalnego z PKO Ubezpieczenia.

Z podcastu dowiecie się:

  • Kiedy zaczyna się skuteczne wdrożenie nowego produktu?
  • Jakie metody przekazywania wiedzy produktowej są najskuteczniejsze?
  • Co doradcom bankowym sprawia największą trudność?
  • Czy e-learning wystarcza, żeby w pełni opanować wiedzę o produkcie?
  • Jakie produkty najlepiej sprzedają się w okienku bankowym?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 94 – Benefity 2020: hity i kity

0

W ścisłej czołówce benefitów pracowniczych znajdują się ubezpieczenia grupowe i programy zdrowotne. Czy to wszystko, co pośrednik ubezpieczeniowy może zaoferować klientom korporacyjnym? A może warto poszerzyć zakres swojego doradztwa?
Gościem 94. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” jest Grzegorz Gasiecki z multiagencji ProPlus.
Z odcinka dowiecie się:

  • jakie są największe wady programów ubezpieczeniowych funkcjonujących w polskich firmach?
  • w jaki sposób pracodawca powinien wybrać najlepsze benefity dla swojej załogi?
  • jakich błędów należy unikać wdrażając benefity pracownicze?
  • co pracodawca może zrobić dla pracowników przy ograniczonym budżecie?
  • czy pośrednik ubezpieczeniowy powinien w ogóle zajmować się benefitami?
  • czy warto różnicować benefity w jednej firmie?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 93 – Jak działa UNIQA dla biznesu?

0

Co UNIQA ma do zaoferowania firmom? O nowej linii „UNIQA dla biznesu” opowiada Tomasz Szarek. Z podcastu dowiecie się:

  • Dlaczego klient korporacyjny czuje się zagubiony w relacji z ubezpieczycielami?
  • W jaki sposób technologia pomaga w kwotacji?
  • Co zrobić, żeby jeden klient nie otrzymywał wielu różnych ofert od tego samego ubezpieczyciela?
  • Jak powinien zareagować ubezpieczyciel, gdy zapytanie w sprawie jednej firmy napływa od wielu pośredników?
  • Czy Klienci mogą współuczestniczyć w tworzeniu produktów?
  • W jakich branżach UNIQA się specjalizuje?
  • Jak dobrze ubezpieczyć HoReKa

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 92 – Kogo stać, by nie oszczędzać w PPK?

0

Pracodawcy zatrudniający ponad 250 pracowników już wybrali dostawców pracowniczych planów kapitałowych. Pierwszą turę podsumowuje Konrad Kluska, członek zarządu Compensy Życie, odpowiedzialny za PPK. Z audycji dowiecie się:

  • jaka była rekordowa partycypacja wśród klientów Compensy
  • jak pracodawcy i pracownicy reagowali na elektroniczne szkolenia
  • jakie jest miejsce PPK w strategii Compensy
  • dlaczego pośrednicy interesują się wdrożeniem PPK u swoich klientów
  • jakie były najczęstsze obawy pracowników
  • jakie argumenty przemawiają za oszczędzaniem

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 91 – Ile jest warta twoja multiagencja?

0

Gdybyś chciał sprzedać swoją agencję ubezpieczeniową, to jaką cenę mógłbyś uzyskać? Rynek się wyraźnie konsoliduje i takich transakcji jest z każdym rokiem coraz więcej. Gośćmi podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” są: Krzysztof Janik („CFO na godziny”) z Enterprise Startup i Marcin Konopka z Berg System. Rozmawiamy o tym:

  • jak obliczyć wartość multiagencji ubezpieczeniowej
  • jak zwiększyć wartość multiagencji
  • jak sensownie porównywać multiagencje między sobą
  • jak się przygotować do sukcesji lub sprzedaży firmy
  • w jaki sposób uporządkowanie procesów w firmie przekłada się na jej wartość
  • czy istnieje prosty wzór pozwalający określić wartość multiagencji?
  • jak uporządkować swoją wiedzę o klientach, żeby równocześnie zwiększyć wartość swojej firmy?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Odc. 90 – Najczęstsze błędy przy wdrażaniu PPK – Przemysław Gawlak, Esaliens TFI

0

Pierwsza runda wyścigu o wdrożenie pracowniczych planów kapitałowych w polskich firmach dobiega końca. Zdecydowana większość firm zatrudniających ponad 250 osób już wybrała dostawcę PPK. Gościem podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Przemysław Gawlak z Esaliens TFI. Z audycji dowiecie się:

  • czy już można porównywać wyniki funduszy zdefiniowanej daty?
  • co jest kluczowe przy wdrożeniu PPK z perspektywy pracodawcy?
  • jakie błędy popełniają pośrednicy porównując ze sobą dostawców PPK?
  • na co multiagenci i brokerzy powinni zwrócić uwagę w II turze wdrożeń PPK?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,508FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie