Blog - Strona 192 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 192

Ukraina: Rośnie liczba szkód komunikacyjnych za granicą

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W okresie styczeń–czerwiec 2024 r. liczba roszczeń odszkodowawczych z polis Zielonej Karty dotyczących ukraińskich kierowców za granicą wzrosła o 12,8% r/r i wyniosła 8000 – wynika z danych Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych w Ukrainie.

Według Biura łączna suma wypłaconych z tego tytułu odszkodowań to 26 mln euro, o 19% więcej niż rok wcześniej. Ten wzrost wynika ze zwiększenia się przeciętnej wartości szkody i częstości szkód za granicą w porównaniu z 2023 r. W I poł. 2024 r. największą liczbę szkód zlikwidowanych z polis Zielonej Karty odnotowała firma ubezpieczeniowa USG (1715 spraw, 5,6 mln euro). Znaczną liczbę szkód zlikwidował również PZU Ukraina.

(AC, źródło: Xprimm)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 36/2024

0

Dodatek specjalny: MULTIAGENT

  • B2B360.COM: Ranking Top20 multiagencji ubezpieczeniowych – str. 5
  • Piotr Bartos, Insly: Wypracujmy razem jednolity standard dystrybucji – str. 6
  • Waldemar Poberejko, Marta Piasecka: III Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych. Najważniejsze wydarzenie jesieni w Polsce! – str. 7
  • Anna Pająkowska, msm.pl: CRM w pracy efektywnego agenta to konieczność – str. 8
  • Martin Švec: Simplea – nowa marka na polskim rynku – str. 10
  • Beata Janczarska, ecom: Platforma AgentBox odpowiada na trendy – str. 11

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Szkody katastroficzne dopiekły ubezpieczycielom – str. 2
  • Tomasz Luty: Sezon ogórkowy – czy nadal istnieje w komunikacji ubezpieczeń? – str. 18
  • Piotr Okrasa: Czy regres z umowy ubezpieczenia OC ppm może być kierowany wyłącznie do kierującego pojazdem? – str. 18
  • Jan Grzesikiewicz: Jak ustrukturyzować procesy w głowie agenta – str. 19
  • Cezary Goździeniak: Kiedy ubezpieczenie Business Interruption ma rację bytu? – str. 19
  • Katarzyna Pilczuk: Analiza potrzeb a teoria półkul mózgu – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Zachowanie i zabezpieczenie źródła przychodów spółki polisą na życie – str. 21
  • Adam Kubicki: Poznaj proste techniki zamknięcia sprzedaży – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Łada Drozda, Emocjonalny (nie)ład w pracy, wydawnictwo Onepress – str. 22

PZU zaprasza brokerów na szkolenie IDD o OC przewoźnika drogowego i spedytora

0

10 września PZU SA organizuje szkolenie zawodowe dla brokerów. Wydarzenie zatytułowane „Ubezpieczenie OC przewoźnika drogowego i spedytora” jest objęte patronatem medialnym „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Podczas szkolenia eksperci Pionu Klienta Korporacyjnego PZU SA omówią specyfikę rynku transportu towarowego, w tym główne wyzwania i perspektywy rozwoju oraz przedstawią przykład szkody w ubezpieczeniu OCPD. Ponadto zaprezentują ofertę PZU w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego i spedytora, a także korzyści ze współpracy z zakładem.

Szkolenie poprowadzą Dorota Sworowska, koordynatorka ds. underwritingu w Biurze Analiz i Oceny Ryzyka Ubezpieczeń Korporacyjnych PZU, oraz Grzegorz Ornoch, Senior Underwriter w Biurze Analiz i Oceny Ryzyka Ubezpieczeń Korporacyjnych PZU.

Na szkolenie należy zarejestrować się za pośrednictwem adresu mailowego w służbowej domenie (domena kancelarii brokerskiej). W przypadku problemów technicznych niezależnych od PZU nie ma możliwości powtórzenia szkolenia. Odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia zostaną przesłane zbiorczo do wszystkich uczestników w ciągu maksymalnie 3 tygodni.

Szkolenie odbędzie się 10 września w godz. 10.00–11.15. Wydarzenie w formie webinaru będzie przeprowadzone w trybie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Osoby uczestniczące w szkoleniu otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia IDD.

Rejestracja

(AM, źródło: PZU)

Kiedy i jak przejść do finalizacji sprzedaży

0
Adam Kubicki

Wyróżnić można cztery warunki, które muszą być spełnione w fazie identyfikacji potrzeb i prezentacji produktu, zanim będziesz miał prawo poprosić klienta o podjęcie decyzji.

1. Klient musi naprawdę potrzebować tego, co chcesz mu sprzedać. Twoje rozwiązanie musi naprawdę rozwiązywać jego problem lub zaspokajać rzeczywistą potrzebę. Zarówno ty, jak i klient musicie być w pełni świadomi istnienia i formy tej potrzeby.

2. Klient musi być w stanie użyć twojego rozwiązania. Chcesz, aby w pełni wykorzystał cały jego potencjał – innymi słowy, aby osiągnął maksymalną korzyść. Nie możesz więc nawet próbować sprzedać drogiego lub zaawansowanego ubezpieczenia niewielkiej firmie, która nie jest w stanie w pełni wykorzystać jego możliwości.

3. Klient musi mieć pieniądze na zaproponowane przez ciebie rozwiązanie. Musi dysponować wystarczająco dużymi zasobami finansowymi, by kupić twój produkt lub twoją usługę bez szkody dla siebie. Korzyści, jakie osiągnie, muszą znacznie przekraczać koszty.

4. Klient musi naprawdę chcieć nabyć twoje rozwiązanie. Co więcej, musi tę chęć jasno dać ci do zrozumienia, zanim będziesz mógł poprosić go o decyzję. Jeśli spróbujesz zakończyć sprzedaż przed takim czytelnym sygnałem ze strony klienta, możesz doprowadzić – i zdarza się to dość często w tym ostatnim momencie – do fiaska.

Skąd masz wiedzieć, że klient naprawdę potrzebuje twojego ubezpieczenia, może sobie na nie pozwolić i pragnie je od ciebie kupić? To proste. Klient wyraża to bezpośrednio, mówiąc: „To wygląda naprawdę dobrze” lub też w jakikolwiek inny sposób daje ci czytelny sygnał gotowości do zakupu, na przykład przechylając się w twoją stronę, stając się bardziej pozytywny i ożywiony, podnosząc i trzymając przez dłuższą chwilę twoje materiały opisujące propozycję albo też przytakując twoim słowom z uśmiechem na ustach.

Jeżeli klient nie dał jednoznacznego sygnału, możesz zadać mu dwa pytania, które pozwalają ocenić, czy jest gotowy do zamknięcia sprzedaży. Pierwsze z nich brzmi: „Czy ma pan/pani jeszcze jakieś pytania lub uwagi, których jeszcze nie omówiliśmy?”. Jeżeli powie „nie”, to znaczy, że wyciągnął już wnioski i jest gotów do podjęcia ostatecznej decyzji. W tym przypadku „nie” znaczy w gruncie rzeczy: „Tak, jestem gotów na kolejny krok”. Drugie pytanie brzmi: „Czy jak dotąd ta oferta wydaje się panu/pani sensowna?”. W tym wypadku „tak” oznacza, że jest gotów do zakupu.

Jak umiejętnie przejść do zamknięcia sprzedaży? Podam prosty i skuteczny przykład. Pod koniec rozmowy pytasz po prostu: „Czy jak dotąd ta oferta ma dla pana/pani sens?”. Gdy klient odpowie: „Tak, wygląda naprawdę nieźle”, mówisz: „No cóż, w takim razie, dlaczego by tego nie wypróbować?”. To pytanie w gruncie rzeczy składa się z dwóch części. Pierwsza z nich (dlaczego by…) daje klientowi możliwość zadania kolejnych pytań lub zgłoszenia jeszcze jakichś zastrzeżeń. Natomiast druga część (wypróbować) zachęca go do działania, sugerując jednocześnie, że cała decyzja nie jest przecież aż tak istotna. Przecież klient ma tylko „spróbować”. Nawet jeśli w rzeczywistości pytanie to oznacza, że będzie on musiał zapłacić za oferowany mu pakiet ubezpieczeń, to jednak obniża poziom stresu i sprawia, że podjęcie decyzji staje się łatwiejsze.

Jeżeli oferujesz stałą współpracę, możesz spytać: „Jeśli podoba się panu/pani to, co pokazałem, dlaczego mielibyście nas nie wypróbować?”. Mówiąc „nas”, masz na myśli całą swoją firmę lub organizację i sugerujesz, że to ona „obejmie” czule klienta i będzie go wspierać.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Wracaj do równowagi

0
Simone Stolzoff, Życie to coś więcej niż praca. Jak odzyskać równowagę między sferą zawodową i prywatną, tłum. Marcin Kowalczyk, Wydawnictwo MT Biznes, 288 stron, cena 38,94 zł

Dla wielu ludzi praca jest źródłem tożsamości, czymś w rodzaju religii – zapewnia pensję, ale także poczucie wartości, wspólnoty i sens życia. Pytanie brzmi: jakim kosztem?

Przeczytaj książkę Simone’a Stolzoffa „Życie to coś więcej niż praca. Jak odzyskać równowagę między sferą zawodową i prywatną”, a przekonasz się, w jaki sposób praca zdominowała nasze życie. Dowiesz się, dlaczego tak trudno jest nam odpuścić. Poznasz strategie budowania zdrowego stosunku do zawodowej części naszego życia. Odzyskaj swoje życie w świecie skoncentrowanym na zarabianiu pieniędzy!

Historie słynnych szefów kuchni, bankierów z Wall Street, zapracowanych nauczycieli, wytrwałych aktywistów, a nawet bibliotekarek pokazują, co tracimy, gdy praca staje się czymś więcej niż tylko pracą.

Książka obala mity i skłania do refleksji nad pytaniami:

  • Jak oddzielić to, kim jesteśmy, od tego, co robimy?
  • Dlaczego utożsamiamy poczucie własnej wartości z ilością zarabianych pieniędzy?
  • Co to znaczy „wystarczająco dobra praca”?

– Aktualny i przekonujący głos za tym, by dostosowywać pracę do naszego życia, zamiast wciskać nasze życie w przestrzeń wokół pracy. To sygnał alarmowy dla ludzi, którzy czują się przepracowani, i liderów, którzy stracili z oczu swoje człowieczeństwo – recenzuje publikację Adam Grant, jeden z najważniejszych teoretyków zarządzania, autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy, gospodarz podcastu „WorkLife”.

– Simone Stolzoff proponuje korektę współczesnego trendu, by postrzegać pracę albo jako samo zło, albo ją nadmiernie gloryfikować. Pokazuje, że obie skrajności są złe, a praca to po prostu jeden z wielu elementów, które składają się na coś, co można nazwać dobrym życiem – podkreśla Cal Newport, autor bestsellerów Cyfrowy minimalizm oraz Praca głęboka.

Simone Stolzoff jest dziennikarzem i konsultantem, który współpracuje z liderami, doradzając im, jak uczynić miejsce pracy bardziej skoncentrowanym na człowieku. Pracował jako główny projektant w globalnej firmie innowacyjnej IDEO, a jego teksty publikowano na łamach takich czasopism, jak: „The New York Times”, „The Washington Post”, „The Wall Street Journal”, „The Atlantic”. Jest absolwentem uniwersytetów Stanforda i Pensylwanii.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

O cyfrowych aspektach przyszłości leasingu i ubezpieczeń na konferencji „Leasing & Ubezpieczenia”

0

29-30 października w Hotelu Warszawianka w Jachrance koło Warszawy odbędzie się konferencja „Leasing & Ubezpieczenia”. Będzie to już trzecia edycja corocznego spotkania dwóch silnych finansowych branż – leasingu i ubezpieczeń. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencję organizują członkowie Związku Polskiego Leasingu. Wydarzenie ma na celu inspirowanie przedstawicieli leasingu i sektora ubezpieczeń poprzez wymianę doświadczeń i prezentację trendów mających wpływ na ich działalność i zwiększających konkurencyjność branży leasingowej i ubezpieczeniowej. Konferencję koordynują eksperci Grupy ds. Ubezpieczeń oraz Grupy ds. PR, działających przy ZPL.

Podczas tegorocznej edycji konferencji „Leasing & Ubezpieczenia” jej uczestnicy będą dyskutować o innowacjach technologicznych jako motorze efektywności w sektorze leasingowym i ubezpieczeniowym, przyszłości rynku w świetle regulacji prawnych, dylematach i kierunkach rozwoju dla leasingu i ubezpieczeń oraz transformacji cyfrowej w ubezpieczeniach. Podczas wydarzenia mowa będzie również o strategiach w zarządzaniu ryzykiem dla branży leasingowej i ubezpieczeniowej, implikacjach równości składek ubezpieczeniowych oraz kierunkach i wyzwaniach ewolucji produktów ubezpieczeniowych.

W konferencji wezmą udział menedżerowie z firm leasingowych i firm wynajmu, zajmujący się procesami, produktami ubezpieczeniowymi, eksperci rynku i partnerzy dostarczający innowacyjnych rozwiązań. 

Więcej szczegółów i rejestracja do nowej edycji konferencji już wkrótce.

Kontakt dla zainteresowanych zostaniem partnerem konferencji

e-mail: aneta.sienicka@leasing.org.pl, tel. 603 333 711

(AM, źródło: ZPL)

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Sprzedaż PZU zwiększyła się o jedną dziesiątą

0
Źródło zdjęcia: Gazeta Ubezpieczeniowa

W pierwszej połowie obecnego roku przychody brutto Grupy PZU z ubezpieczeń wzrosły o blisko 1,3 mld zł (9,9%) w stosunku do analogicznego okresu 2023 r., osiągając poziom 14,3 mld zł. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej przekroczył kwotę 2,4 mld zł. Skorygowany wskaźnik rentowności kapitałów własnych wyniósł 17,4%.

Wynik z usług ubezpieczenia wyniósł 1,6 mld zł wobec blisko 2 mld zł przed rokiem. Zakład tłumaczy, że był to efekt m.in. zwiększonych kosztów odszkodowań i świadczeń po licznych szkodach pogodowych, jakie wystąpiły w Polsce w drugim kwartale. Pozytywnie na wynik i rentowność PZU wpłynął rezultat inwestycyjny na poziomie 1,23 mld zł, tj. o 2,4% wyższym niż rok wcześniej. Głównym impulsem był przede wszystkim wynik z działalności bankowej. Kontrybucja Pekao i Alior Banku wyniosła 975 mln zł – o 3,6% r/r więcej niż na koniec czerwca 2023 r.

– W pierwszym półroczu 2024 r. osiągnęliśmy solidny, 10% wzrost sprzedaży ubezpieczeń. W ubezpieczeniach majątkowych utrzymaliśmy dwucyfrową dynamikę w segmencie pozakomunikacyjnym, zwłaszcza korporacyjnym. Rosnący udział tych produktów w strukturze sprzedaży jest istotny ze względu na ich generalnie mniejszą cykliczność i wyższą rentowność. Cieszy mnie, że pierwsza połowa tego roku przyniosła też wyraźne odbicie sprzedaży i wzrost marż w naszych ubezpieczeniach na życie. Natomiast jednym z kluczowych zadań dla całego rynku, nie tylko dla nas, pozostaje odbudowa rentowności ubezpieczeń komunikacyjnych, które od dawna są pod presją dużego wzrostu wartości i częstości szkód przy nieadekwatnym do tego poziomie cen obowiązkowego OC – mówi prezes PZU SA Artur Olech. – Pracujemy intensywnie nad nową strategią, a wiele wpisujących się w nią działań już realizujemy. Niedługo rozpoczniemy proces przejścia na model operacyjny oparty na business units, czyli obszarach skoncentrowanych kompleksowo na danych grupach klientów i częściach biznesu. Ten model będzie wdrażany ewolucyjnie, ale będzie rewolucyjny z punktu widzenia kultury korporacyjnej PZU. Sprawi, że organizacja mocno skupi się na tworzeniu wartości dla klientów, zwiększy decyzyjność i szybkość reagowania na potrzeby i trendy rynkowe, a odpowiedzialność poszczególnych osób za wyniki stanie się bardziej klarowna. Chcemy ograniczyć do minimum czas potrzebny na wewnętrzne procesy i procedury, czyli zajmowanie się sobą, żeby maksymalnie poświęcić go na rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb klientów i rozwijanie naszego biznesu – wyjaśnia.

Ubezpieczenia majątkowe

Półroczne przychody PZU z ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych na rynku polskim wzrosły o 11,4% względem I poł. 2023 roku, do 8,6 mld zł. Rentowność wyrażona wskaźnikiem mieszanym COR ukształtowała się na poziomie 92,5%.

Najmocniej wzrosła sprzedaż w ubezpieczeniach pozakomunikacyjnych. W tej grupie przychody wzrosły o 16,9%, tj. o ok. pół miliarda złotych. Największą dynamikę we wspomnianym obszarze osiągnęły ubezpieczenia korporacyjne (wzrost o 26,1%), a wynik z usług ubezpieczenia zwiększył się o 9%, do blisko 280 mln zł. Wzrost przychodów wygenerowały m.in. ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i świadczenia pomocy.

W ubezpieczeniach komunikacyjnych dwucyfrowym wzrostem mógł pochwalić się segment AC. Sprzedaż w tej gałęzi produktów poszła w górę o 11,5%, do blisko 2,3 mld zł. PZU podkreśla, że ze względu na sytuację w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych przychody w całej grupie ubezpieczeń komunikacyjnych w pierwszym półroczu wzrosły jedynie o 7,4% r/r. 

Ubezpieczenia na życie

Przychody z ubezpieczeń na życie w Polsce w zwiększyły się o 6,7%, do blisko 4,3 mld zł. Marża operacyjna wyniosła 24,5%.

Przychody z ubezpieczeń grupowych i indywidualnie kontynuowanych, które odpowiadają za ponad 90% przychodów PZU Życie, wzrosły o 5,9% do 3,9 mld zł. Marża w tej grupie produktów wzrosła do 22,1%, na co wpłynął głównie spadek śmiertelności do poziomu niższego nie tylko niż rok wcześniej, ale też w porównaniu do okresu sprzed pandemii Covid-19.

– Wzrost popytu na pożyczki gotówkowe i kredyty hipoteczne sprawił, że zbieramy też więcej składki z ubezpieczeń indywidualnych, dołączanych do produktów bankowych. W pierwszej połowie tego roku utrzymaliśmy też dobry poziom sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie i dożycie z gwarantowaną sumą ubezpieczenia, które oferujemy w oddziałach PZU oraz we współpracy z Pekao, Aliorem i VeloBankiem. Wprowadziliśmy też nowe, bardzo dobrze przyjęte przez klientów ubezpieczenie na życie i dożycie PZU Perspektywa na Przyszłość, które nie tylko gwarantuje wysokość końcowej wypłaty, ale też pozwala ją zwiększyć dzięki wyjątkowemu na rynku mechanizmowi premii – mówi Jarosław Mastalerz, prezes PZU Życie.

Ogółem w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2024 r. PZU pozyskał we współpracy z Pekao i Alior Bankiem 697 mln zł składki ubezpieczeniowej, o 22,2% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Składka przypisana brutto pozyskana we współpracy z wszystkimi bankami wzrosła o 36,8%, do 948 mln zł.

Filar zdrowia

Liczba umów zdrowotnych w Grupie PZU na koniec czerwca wynosiła blisko 3,5 mln (+3,4% r/r). Przychody w całym filarze zdrowia przekroczyły 920 mln zł i były o 21,1% wyższe niż przed rokiem. Złożył się na to szybki wzrost przychodów generowanych przez placówki sieci PZU Zdrowie (+20,6%) oraz przychodów z ubezpieczeń zdrowotnych i abonamentów (+21,4%).

Filar inwestycyjny

Aktywa klientów zewnętrznych w TFI PZU, Pekao TFI i Alior TFI wzrosły w pierwszym półroczu o 34,4%, do 61 mld zł. Aktywa klientów zewnętrznych zarządzane przez samo TFI PZU wzrosły w tym okresie o 33,5%, do 30,5 mld zł.

Na koniec czerwca TFI PZU zarządzało aktywami PPK o wartości 5,9 mld zł, co oznacza ich wzrost o 71,3% w ciągu 12 miesięcy i o 28,8% tylko od początku roku. Pod względem wartości zarządzanych aktywów PPK towarzystwo jest wiceliderem rynku, z udziałem na poziomie 21,5%.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Tomasz Tarkowski wraca do PZU

0
Tomasz Tarkowski

28 sierpnia rada nadzorcza PZU SA zdecydowała, że Maciej Rapkiewicz opuści zarząd firmy. W jego miejsce powołany został Tomasz Tarkowski. Przyczyn odwołania nie podano. Ponadto Wojciech Olejniczak został powołany do czasowego wykonywania czynności członka zarządu spółki.

Jak podano w komunikacie, powołanie Tomasza Tarkowskiego na stanowisko członka zarządu zakładu następuje od dnia 2 grudnia 2024 r. na okres wspólnej kadencji, obejmującej trzy pełne lata obrotowe 2023–2025. Uchwała weszła w życie z chwilą podjęcia, podobnie jak analogiczny akt o czasowym powołaniu (na okres 3 miesięcy) Wojciecha Olejniczaka.

Tomasz Tarkowski ma 27-letnie doświadczenie na rynku ubezpieczeniowym. Praktycznie od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się likwidacją szkód. Przez większość życia zawodowego był związany z Grupą PZU. Odpowiadał za obszar likwidacji szkód i świadczeń oraz assistance. W latach 2007–2011 jako członek zarządu PZU Ukraina nadzorował obszar likwidacji szkód, zarządzania produktami i oceny ryzyka. Następnie wszedł do zarządu PZU SA i PZU Życie, gdzie odpowiadał za pion likwidacji szkód i świadczeń. Był też prezesem LINK4. Zarządzał też spółką ControlExpert Polska, która dostarcza usługi i technologie dla likwidacji szkód. Pracował również dla ERGO Hestii. Ostatnio związany był z UNIQA jako dyrektor zarządzający Pionu Odszkodowań i Świadczeń.

Tomasz Tarkowski ukończył Politechnikę Warszawską oraz Advanced Management Program w IESE Business School.

Maciej Rapkiewicz pełnił funkcję członka zarządu PZU SA i PZU Życie odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem od 2016 r. Z Grupą PZU związany był z przerwami od 1998 r. Był m.in. członkiem zarządu TFI PZU (2006–2009) oraz sprawował funkcje kierownicze w obszarze finansów.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

UNIQA wprowadza nowy model Departamentu Rozwoju Biznesu Korporacyjnego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 1 września Departament Rozwoju Biznesu Korporacyjnego UNIQA rozpoczyna pracę w nowym modelu. Ubezpieczyciel rozszerza zakres działalności komórki, tworzy nowe role i upraszcza podział na regiony w kraju. Bez zmian pozostaje działalność przedstawicielstw i biur w poszczególnych regionach.

Zmiany mają na celu wzmocnienie działalności Departamentu Rozwoju Biznesu Korporacyjnego i uproszczenie dotychczasowej struktury.

W ramach nowego modelu UNIQA wprowadza nowe role w departamencie. Funkcje dyrektorów ds. rozwoju biznesu będą pełnić: Grzegorz Koślak, odpowiedzialny za ubezpieczenia techniczne i gwarancje finansowe, Robert Dąbek, odpowiedzialny za ubezpieczenia majątkowe i OC, oraz Andrzej Karlak, odpowiedzialny za ubezpieczenia transportowe i flotowe

Wprowadzona zostanie też nowa struktura – dotychczasowy podział na 5 regionów będzie uproszczony do 3 makroregionów. Region północny zarządzany będzie przez Martę Chojnacką, południowy przez Rafała Warzechę, a centralny – przez Łukasza Byszewskiego.

Biura i przedstawicielstwa w makroregionach pozostają bez zmian.

(AM, źródło: LinkedIn)

Trasti: Ponad 115 mln zł zebranych w pierwszym półroczu

0
Źródło zdjęcia: Canva

W pierwszej połowie obecnego roku Trasti pozyskało 150 tys. nowych klientów. Zdaniem ubezpieczyciela jest to wyraźny sygnał, że jego podejście do ubezpieczeń „spotyka się z uznaniem na rynku”.

Przez sześć miesięcy 2024 r. Trasti zebrało w sumie 115,5 mln zł składek ubezpieczeniowych. Sprzedaż w ubezpieczeniach dobrowolnych (bez OC posiadaczy pojazdów mechanicznych) poszła w górę o 17% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Zakład zaspokoił 8 tys. roszczeń, wypłacając w sumie 40 mln zł odszkodowań i świadczeń.

(AM, źródło: LinkedIn)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie