Blog - Strona 198 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 198

Sektor ubezpieczeniowy chce bazy danych na temat katastrof naturalnych

0
Rafał Mańkowski

Katastrofy naturalne są coraz bardziej kosztowne. Ubezpieczyciele apelują do państwa o podjęcie działań pozwalających na ograniczenie ich finansowych skutków żywiołów, np. stworzenie bazy danych na temat klęsk żywiołowych – informuje money.pl.

Rafał Mańkowski, dyrektor ds. ubezpieczeń majątkowych PIU, mówi serwisowi, że  ogólnopolska baza danych umożliwiłaby analizę i wyciąganie wniosków, które byłyby podstawą do działań zapobiegawczych i ograniczających negatywne skutki. Money.pl przypomina, że obecnie monitoring zdarzeń katastroficznych prowadzą samorządy, a zebrane przez nie dane trafiają do Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, ale jak wskazuje przedstawiciel Izby, każdy robi to na swój własny sposób. Tymczasem chodzi o ujednolicenie metody generowania informacji dla precyzyjnego szacowania strat. Rafał Mańkowski uważa, że baza pokazałaby dokładny rozmiar i lokalizację szkód nieubezpieczonych. A to pozwoliłoby na precyzyjne określenie luki ubezpieczeniowej. Ekspert Izby zwraca też uwagę na istotne znaczenie prewencji, która nie jest możliwa bez udziału państwa, np. odpowiednie konstrukcje dachów odporne na porywisty wiatr czy systemy wodno-kanalizacyjne w lokalizacjach, gdzie najczęściej występują negatywne skutki nawałnic. Zwłaszcza że nie zawsze komercyjni ubezpieczyciele chcą brać na siebie ryzyko.

Więcej:

money.pl z 25 sierpnia, Karolina Wysota „Niszczycielskie nawałnice. Polisa nie rozwiąże problemu. Potrzebna interwencja państwa”

(AM, źródło: money.pl)

Unilink o wyborze optymalnego NNW szkolnego dla dziecka

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku ze zbliżającym się rozpoczęciem nowego roku szkolnego eksperci Unilink podpowiadają, na co powinni zwracać uwagę rodzice poszukujący dobrej ochrony ubezpieczeniowej w ramach polisy NNW dla swojego dziecka.

Ubezpieczenie szkolne – mimo swojej nazwy – jest produktem zapewniającym ochronę przez cały rok. Unilink zaznacza, że polisa powinna zapewniać dziecku całodobową ochronę w Polsce również poza czasem zajęć szkolnych, a także podczas wyjazdu zagranicznego. Dodatkowa ochrona za granicą będzie aktywna nawet jeśli rodzice wykupią osobne ubezpieczenie turystyczne na czas wyjazdu (uwzględniające NNW).

– Warto pamiętać, że w przypadku ochrony życia i zdrowia możemy mieć kilka polis – przypomina Andrzej Prajsnar, ekspert Unilink.

Multiagencja zwraca uwagę, że całodobową ochronę w Polsce oraz poza jej granicami gwarantują między innymi ubezpieczenia oferowane przez nią we współpracy z SIGNAL IDUNA (pakiet Nowa Klasa) oraz Colonnade Insurance (polisa Beztroski Urwis). W pierwszym przypadku dodatkowym atutem jest brak wyższej składki dla uczniów szkół sportowych, mundurowych oraz uczęszczających do klubów sportowych. W ramach podstawowego wariantu Pakiet Nowa Klasa chroni dzieci do 15. roku życia trenujące sztuki walki.

– Rodzice dzieci aktywnie uprawiających sport powinni zawsze sprawdzić, czy wybierana polisa zapewnia odpowiednią ochronę – radzi Maciej Łoboz, ekspert Unilink.

Uczniowie są narażeni na częste urazy, których finansowe skutki ubezpieczyciele likwidują przy pomocy szkolnych polis NNW. Są to np. zwichnięcia i skręcenia (około 34% urazów), złamania kończyn (około 26%) czy stłuczenia i zmiażdżenia (około 16%) O wiele rzadsze są oparzenia, utraty części ciała, ciężkie złamania, zatrucia i urazy skutkujące śmiercią uczniów. Dobre ubezpieczenie szkolne powinno gwarantować ochronę w razie wszystkich wymienionych zdarzeń. Coraz częściej w zakresie ochrony znajdują się też poważne zachorowania. Polisa Beztroski Urwis z oferty Colonnade Insurance zapewnia wypłatę odszkodowania w razie jednej z 17 chorób.

– Chodzi o poważną formę raka, zawał serca, wadę wrodzoną serca, udar, wszczepienie bypassów, operację aorty, operację zastawek serca, niewydolność nerek, utratę wzroku, utratę mowy, utratę słuchu, przeszczep ważnego organu lub szpiku kostnego, stwardnienie rozsiane, paraliż (utrata funkcji kończyn), chorobę neuronu ruchowego, chorobę Alzheimera lub ciężkie otępienie, sepsę, poważne poparzenia i choroby odzwierzęce (bąblowica, toksoplazmoza, wścieklizna) – wylicza Maciej Łoboz.

Pakiety ubezpieczeń szkolnych są coraz szersze, o czym świadczy chociażby możliwość skorzystania z assistance medycznego po wypadku ucznia (np. w zakresie transportu sanitarnego), a także ze wsparcia w ochronie reputacji internetowej dziecka. Jednak w pierwszej kolejności trzeba zwracać uwagę na ochronę dotyczącą urazów i wypadków – z uwzględnieniem świadczeń za pobyt dziecka w szpitalu. Takie świadczenia mogą wynosić np. 200 zł za jeden dzień pobytu dziecka na oddziale intensywnej terapii. Warto też sprawdzić, jak wygląda ochrona na wypadek zachorowania na coraz częstszą boreliozę, którą gwarantują niektóre polisy.

(AM, źródło: Unilink)

UNIQA: Konkurs graficzny dla młodych twórców

0

Fundacja UNIQA zaprasza młodych artystów do udziału w konkursie na plakat, który wyrazi ideę programu „Szkoda życia na hejt”. Na zwycięzców i wyróżnionych czekają nagrody pieniężne.

„Szkoda życia na hejt” to program edukacyjny Fundacji UNIQA, którego celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w radzeniu sobie z hejtem i cyberprzemocą. W roku szkolnym 2024/2025 odbędzie się trzecia edycja przedsięwzięcia realizowanego w szkołach podstawowych, do którego zakwalifikowało się 50 placówek z całej Polski. Trenerzy programu przeprowadzą w nich warsztaty na temat hejtu oraz spotkania z nauczycielami i społecznością lokalną, a także udostępnią materiały edukacyjne i scenariusze lekcji. Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji jest Fundacja Instytut Cyfrowego Obywatelstwa.

– Zdrowie i dobrostan psychiczny jest kluczowy dla prawidłowego rozwoju młodych ludzi, a hejt często go zaburza. Poprzez edukację wyjaśniamy, jakie są skutki hejtu, jak się czują ofiary takiej przemocy, ale też wskazujemy, jak można zapobiegać temu zjawisku. Organizując konkurs „Młodzi dla młodych” na plakat projektu „Szkoda życia na hejt”, chcemy oddać głos młodym twórcom. Chcemy pokazać, jak problem hejtu wśród dzieci i młodzieży widzą osoby bliskie im pokoleniowo, o podobnej wrażliwości, operujące tym samym kodem kulturowym – wyjaśnia Karolina Rosińska, prezeska Fundacji UNIQA.

Praca konkursowa polega na stworzeniu plakatu skierowanego do uczniów szkół podstawowych (klas 4–8) zawierającego hasło „Szkoda życia na hejt”. Jego autorem może być osoba w wieku od 18 do 26 lat. Na twórcę zwycięskiej pracy czeka nagroda główna w wysokości 5 tys. zł. Jury konkursu przyzna także trzy wyróżnienia z nagrodami po 1 tys. zł.

Prace można przesyłać do 30 września. Ogłoszenie wyników nastąpi do 31 października 2024 roku.

(AM, źródło: UNIQA)

AM Best: Najwyższy rating siły finansowej Lloyd’s

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Lloyd’s, wyróżniający się światowy rynek ubezpieczeń i reasekuracji, poinformował, że agencja ratingowa AM Best podwyższyła jego rating siły finansowej z A (Doskonały) do A+ (Najwyższy). Długoterminowy rating kredytowy Lloyd’s został zmieniony na aa- (Najwyższy) z perspektywą stabilną z a+ (Doskonały) z perspektywą pozytywną.

Podwyższenie ratingów Lloyd’s odzwierciedla siłę jego bilansu (który AM Best ocenił jako „bardzo silny”) oraz mocne wyniki operacyjne i umiejętne zarzadzanie ryzykiem. Ponadto podwyższenie ratingów uwypukla zdolność Lloyd’s do przyciągania i zatrzymania inwestorów dzięki efektywnej strukturze kapitałowej i pozycji czołowego underwritera globalnych specjalistycznych ryzyk majątkowych. Oczekując na wyniki I półrocza 2024, które zostaną ogłoszone 5 września, AM Best spodziewa się, że rynek w dalszym ciągu będzie osiągać solidne wyniki działalności ubezpieczeniowej.

– Lloyd’s nadal skupia się na zarządzaniu kapitałem, aby zapewnić atrakcyjność rynku Lloyd’s naszym klientom, uczestnikom i inwestorom. Nasza siła finansowa i solidna platforma kapitałowa umożliwiają nam realizację naszych ambicji strategicznego rozwoju i eksplorowanie nowych i innowacyjnych rozwiązań wzmacniających zamienność kapitału – powiedział Burkhard Keese, dyrektor finansowy Lloyd’s.

(AC, źródło: Insurtech Insights)

Swiss Re: Obligacje katastroficzne w epoce katastrof

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Emisja obligacji katastroficznych jest na najlepszej drodze do pobicia rekordu ustanowionego w 2023 r. – w wyniku zmian klimatycznych, gęstości zaludnienia i inflacji, których współwystępowanie zasila wzrost rynku zbudowanego wokół katastrof naturalnych.

Emisja obligacji w I poł. 2024 r. przekroczyła znacznie 12 mld dol., zmierzając do przekroczenia wynoszącej 15,6 mld dol. wartości emisji w całym 2023 r. – podaje agencja Bloomberg, cytując najnowszą analizę Swiss Re. Przy wzroście rynku o 7,4% w ciągu 6 miesięcy I poł. 2024 r. jest najbardziej aktywna pod względem emisji obligacji katastroficznych w historii.

Fala emisji wzbiera po roku, w którym obligacje katastroficzne wspierały strategię osiągających najlepsze na świecie wyniki funduszy hedgingowych, „turbodoładowując” ich atrakcyjność dla inwestorów. Obligacje katastroficzne pozwalają ubezpieczycielom transferować ryzyko na rynki kapitałowe. Inwestorzy mogą ponieść ogromne straty, jeśli uprzednio zdefiniowana katastrofa nastąpi, ale osiągnąć ogromny zysk, jeśli nie nastąpi. W 2023 r. zwrot wyniósł 20% i był najlepszym rocznym wynikiem w historii.

Dla ubezpieczycieli starających się przesunąć ryzyko katastroficzne na rynki kapitałowe, obligacje katastroficzne okazały się niezawodnym narzędziem zarządzania ryzykiem, jak stwierdził Jean-Louis Monnier, szef działu papierów wartościowych powiązanych z ubezpieczeniami Swiss Re.

Ogółem rynek obligacji katastroficznych osiągnął 46,5 mld dol. w I poł. roku, a wartość ta nie obejmuje transakcji prywatnych.

Dla inwestorów atrakcyjność obligacji katastroficznych uwidoczniła się szczególnie w lipcu, kiedy to staranna kalibracja triggerów uchroniła ich przed stratami, mimo huraganu Beryl, który przetoczył się przez Karaiby. Na dzień 30 czerwca inwestujący w obligacje katastroficzne cieszyli się zyskiem przeciętnie 15%, na co składa się premia za ryzyko 10% i stopa procentowa rynku pieniężnego wynosząca ok 5%. Zatem oprocentowanie jest znacznie wyższe niż w wypadku podobnych produktów kredytowych, jak podkreślono w raporcie Swiss Re.

AC

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 35/2024

0

Dodatek specjalny UBEZPIECZENIA NNW DLA DZIECI I MŁODZIEŻY:

  • Ewelina Sakowska, Allianz Partners: Jak nowe technologie rewolucjonizują ochronę dzieci – str. 7
  • Wojciech Soliński, SIGNAL IDUNA: Sztuka wyboru, czyli słów kilka o ubezpieczeniach szkolnych SIGNAL IDUNA – str. 8
  • Andrzej Adamczyk, Bezpieczny.pl: Od zera do lidera NNW. Bezpieczny.pl i 10. edycja ubezpieczeń NNW dla dzieci i młodzieży – str. 9
  • Sebastian Radek: Jak wybrać ubezpieczenie NNW dla młodego sportowca? – str. 10

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Nowe przedsięwzięcia w blokach startowych – str. 2
  • dr Oliver Willmes, ERGO International, Artur Borowiński, ERGO Hestia: ERGO Hestia wnosi do Grupy innowacyjność i kompetencje – str. 4
  • Anna Tarasiuk: Czy potrzebna jest nam edukacja ubezpieczeniowa? – str. 15
  • Mateusz Kosiorowski, Filip Olszówka: Czy niewypłacalność biura podróży rozszerza zakres ochrony ubezpieczeniowej? – str. 17
  • Artur Sójka: Jak zostać gwiazdą LinkedIna bez wychodzenia z piżamy – str. 18
  • Małgorzata Plota: CRM – wsparcie w wyzwaniach branży ubezpieczeniowej – str. 19
  • Aga i Rafał: Być ekspertem, czyli kim? – str. 19
  • Katarzyna Barszcz-Mrozicka: Latem nie zwalniajmy tempa – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Ubezpieczyciel nie wykonał zobowiązania z ubezpieczenia turystycznego – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Finanse dla dojrzałych – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak darowizna wpływa na rozmowy o sukcesji w rodzinie – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Anna Morawiec-Bartosik, Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać?, Wydawnictwo Onepress – str. 22

Jak reagować, kiedy klient skupia się na cenie

0
Adam Kubicki

Każdy potencjalny klient ma jakieś główne zastrzeżenia lub obawy, które musisz „wyjąć” mu z głowy i położyć na stole, a następnie się z nimi rozprawić. Pamiętaj, że zastrzeżenie jest jak czerwona lampka z tyłu głowy klienta, która jest w stanie wstrzymać cały proces sprzedaży.

Musisz wytworzyć taką atmosferę, by klient chciał podzielić się z tobą tym, co go gnębi. Wysłuchaj zastrzeżenia uważnie i do samego końca – bądź cierpliwy. Nawet jeśli słyszałeś tę samą uwagę już wiele razy, powinieneś przechylić się w stronę rozmówcy, przytakiwać, uśmiechać się, zastosować wszystkie swoje umiejętności pilnego słuchania i zachowywać się tak, jak gdybyś po raz pierwszy spotkał się z takim zastrzeżeniem wobec twojego produktu lub usługi.

Pamiętaj, że słuchając uważnie, bez przerywania rozmówcy, robiąc krótką przerwę przed udzieleniem odpowiedzi, zadając dodatkowe pytania i rekapitulując wypowiedź klienta swoimi własnymi słowami, kontynuujesz budowę zaufania między wami – nawet jeśli klient w danym momencie zgłasza uwagi wobec twojej oferty.

Unikaj reagowania na obiekcję, działaj w sposób przemyślany. Najprostszym pytaniem, które można zadać natychmiast po usłyszeniu uwagi, jest: „Co ma pan/pani na myśli?” lub „Co konkretnie pan/pani przez to rozumie?”. Jest to uniwersalna reakcja niemal na wszystkie stwierdzenia klienta, szczególnie w przypadku, gdy zgłasza on jakieś zastrzeżenie lub obawę. Pytanie to skłania rozmówcę do rozwinięcia swojej uwagi lub obserwacji, dzięki czemu ty otrzymujesz dodatkowe informacje, które będziesz mógł wykorzystać w dalszej części prezentacji.

Pamiętaj, na zastrzeżenia odpowiadaj pytaniami. Zawsze staraj się zareagować na zastrzeżenie pytaniem, a nie odpowiedzią. Pamiętaj, że kontrolę ma ten, kto zadaje pytania. Jeśli klient zacznie cię przepytywać, a ty odpowiadać, to znak, że przejął kontrolę nad waszą rozmową. Jesteś marionetką i to twój rozmówca pociąga za sznurki. Tańczysz tak, jak ci zagra.

W jaki sposób poradzić sobie z taką sytuacją? To proste. Gdy klient zada ci jakieś pytanie, powiedz: „To bardzo dobre pytanie! Ale proszę pozwolić, że zanim odpowiem, ja o coś zapytam”. I teraz ty zadajesz swoje pytanie, a następnie kolejne i kolejne. Większość osób natychmiast zapomina, że to oni zadali pytanie jako pierwsi, a ty z powrotem przejmujesz kontrolę nad rozmową.

W przypadku obiekcji związanych z ceną pierwsza zasada brzmi: nigdy nie wdawaj się w dyskusję o cenie. Nie próbuj niczego wyjaśniać i nie broń się. Gdy klient mówi: „Wasza cena jest za wysoka” albo: „Mogę dostać to taniej gdzie indziej”, możesz zareagować w następujący sposób: Czy cena jest pana jedynym zastrzeżeniem?

Kwestię ceny musisz postawić we właściwym dla niej miejscu w szeregu, szczególnie wtedy, gdy klienci chcą ją poznać, jeszcze zanim dostaniesz szansę prawidłowego zidentyfikowania ich potrzeb i przeprowadzenia inteligentnej prezentacji. Dyskusja o cenie w nieodpowiedniej chwili jest zabójcza dla transakcji.

Jeżeli cena jest zmienna – uzależniona od tego, na jakie opcje klient się zdecyduje – to podanie nawet przybliżonej wartości na początku prezentacji będzie oznaczało brak sprzedaży. Klient skoncentruje się wyłącznie na liczbach i nie będzie mógł dostrzec wartości, jaką otrzymuje w zamian, a nie zobaczy jej z prostego powodu: jeszcze jej nie wskazałeś.

Adam Kubicki

Adam.kubicki@indus.com.pl

Uwaga na wrogie elementy

0
Źródło zdjęcia: Premium English

„Zły aktor” czy może lepiej „złośliwy podmiot” w kontekście ryzyk cybernetycznych odnosi się do osoby lub grupy, która celowo prowadzi działania mające na celu zaszkodzenie systemom komputerowym, sieciom lub danym.

Takie podmioty mogą angażować się w różne złośliwe działania, takie jak ataki hakerskie, kradzież danych, wprowadzanie złośliwego oprogramowania, oszustwa internetowe i inne formy cyberprzestępczości.

W kontekście ubezpieczeń działania „złych aktorów” mogą prowadzić do znaczących roszczeń związanych z naruszeniami bezpieczeństwa, utratą danych, przerwami w działalności biznesowej i innymi kosztami związanymi z reagowaniem na incydent.

Przykłady użycia w zdaniu:

  • The insurance company had to cover costs related to a security incident when a bad actor breached the system and stole confidential customer data.

(Ubezpieczyciel musiał pokryć koszty związane z incydentem bezpieczeństwa, gdy złośliwy podmiot włamał się do systemu i ukradł poufne dane klientów).

  • After a ransomware attack carried out by a bad actor, the company had to rely on its cyber insurance to pay for data recovery and system repairs.

(Po ataku ransomware przeprowadzonym przez złośliwy podmiot firma musiała polegać na ubezpieczeniu cybernetycznym, aby pokryć koszty odzyskiwania danych i naprawy systemu).

Małgorzata Kulik

A jak w takim razie powiedzieć, że ktoś jest złym aktorem w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, czyli że jego gra aktorska była nieprzekonująca? Tutaj musimy pamiętać o przymiotniku poor, który w angielskim jest często używany dla określenia kiepskiej jakości, a niekoniecznie zawsze musi się odnosić do bycia biednym: 

Przykład zdania:

The movie had potential, but the poor actor in the lead role failed to deliver a convincing performance.

(Film miał potencjał, ale kiepski aktor grający główną postać sprawił, że całość była niezbyt przekonująca). 

Inne przykłady użycia poor w znaczeniu kiepski, niezadowalający: 

Poor performance – kiepskie wyniki

Poor quality – kiepska jakość

Poor condition – kiepski stan

Każda z tych kolokacji używa słowa poor w kontekście oznaczającym niską jakość, brak umiejętności lub nieefektywność, a nie ubóstwo.

Małgorzata Kulik
Premium English, kursy języka angielskiego dla branży ubezpieczeń

www.premium-english.pl

Renata Kudła-Rajca pokieruje sprzedażą Leadenhall Insurance

0
Renata Kudła-Rajca

W Leadenhall Insurance dochodzi do epokowej zmiany. Tomasz Domalewski, który od blisko 12 lat rozwijał sieć sprzedaży firmy, opuści w grudniu jej szeregi. Jego funkcję od 1 stycznia przyszłego roku przejmie Renata Kudła-Rajca, kierująca obecnie zespołem Zdalnych Koordynatorów Sprzedaży, która już od 1 września będzie przygotowywać się do nowej roli, obejmując czasowo pozycję p.o. dyrektorki sprzedaży. Wkrótce poznamy również nowego inwestora Leadenhall Insurance.

Zmiana na stanowisku dyrektora sprzedaży otwiera nowy rozdział w rozwoju spółki. Tomasz Domalewski dołączył do Leadenhall Insurance w 2013 r. i odegrał kluczową rolę w budowie firmy.

– Tomek wniósł do naszej organizacji olbrzymią wartość i pomógł jej sprawnie wejść na wyższy poziom. Kilkanaście lat temu byliśmy malutką firmą z przypisem składki na poziomie kilku milionów złotych i niecałym tysiącem pośredników w sieci sprzedaży. Obecnie znajdujemy się na innym etapie, jesteśmy podmiotem dojrzałym i wyznaczamy trendy w kluczowych dla nas obszarach produktowych. Bardzo dziękuję Tomkowi za ponad dekadę współpracy i życzę powodzenia w jego dalszej drodze zawodowej – podsumowuje Maciej Bud-Gusaim, CEO Efinity Insurance Group.

Dziś Leadenhall oferuje 15 obudowanych technologią produktów: D&O, OC zawodową z najszerszą na rynku listą profesji, kilka pakietów ubezpieczeń od utraty dochodów i na życie – ich dystrybucja ma przynieść 80 mln zł przypisu składki w 2024 r.

Powrót do korzeni

– Na koniec bieżącego roku zakończę swoją przygodę z Leadenhall, a dalsza misja szefowania sprzedaży przechodzi w ręce Renaty. Przez ponad dekadę razem z zespołem i przy wsparciu partnerów zbudowaliśmy „od zera” firmę o wyjątkowej ofercie ubezpieczeniowej i mocnej pozycji na rynku. Napawa mnie to dumą, daje satysfakcję i wzbudza wdzięczność za możliwość aktywnego współtworzenia tej historii. Zależy mi na dalszym rozwoju firmy i płynnym przekazaniu obowiązków. Do 31 grudnia będę służył swoim doświadczeniem w charakterze konsultanta, płynnie wprowadzając Renatę w projekty sprzedażowe, za które odpowiadałem, a także pomagając w realizacji celów na 2024 r. Jestem pewien, że Leadenhall nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i nieraz zaskoczy rynek, wprowadzając powiew świeżości i nowej jakości w dystrybucji ubezpieczeń – mówi Tomasz Domalewski.

Tomasz Domalewski

Według informacji „Gazety Ubezpieczeniowej” Tomasz Domalewski po odejściu z  Leadenhall powróci do swojej multiagencji Ecofinance z siedzibą w Gdańsku.

Renata Kudła-Rajca jest absolwentką kierunków finanse i bankowość oraz zarządzanie finansami przedsiębiorstw w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Ma ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe. Przed przejściem do Leadenhall Insurance przez 17 lat była związana z Generali Życie jako menedżerka zespołów sprzedażowych. Do Leadenhall dołączyła jesienią 2023 r. i od tego czasu blisko współpracuje z Tomaszem Domalewskim, kierując zespołem Zdalnych Koordynatorów Sprzedaży. Ta komórka odpowiada za wsparcie rozwoju kanału agencyjnego. Zdalni koordynatorzy wdrażają, szkolą i oferują natychmiastowe wsparcie agentom. Działają równolegle z regionalnymi dyrektorami sprzedaży.

Nowa szefowa chce rozbudować sieć sprzedaży

W ramach nowych obowiązków Renata Kudła-Rajca będzie odpowiadać także za zespół regionalnych dyrektorów sprzedaży oraz za pracę dyrektora ds. współpracy z brokerami.

Przede mną niełatwe wyzwanie dorównania wiedzą i doświadczeniem Tomkowi, który budował przecież tę firmę przez ponad dekadę. Moim celem jest kontynuowanie obranego kursu, a więc przede wszystkim szerokie, intensywne dotarcie do klientów z ubezpieczeniami specjalistycznymi. W ciągu najbliższych 3 lat planujemy podwoić portfel i znacząco zwiększyć udział w rynku. Ten cel będziemy realizować zarówno z agentami, jak i z brokerami. Zamierzamy aktywizować i rozbudować sieć sprzedaży – celujemy w liczbę 15 tys. aktywnych pośredników w 2025 r. – dodaje Renata Kudła-Rajca.

Obecnie sieć dystrybucyjna Leadenhall liczy ponad 12 tys. współpracujących agentów i brokerów, oferujących klientom kilkanaście specjalistycznych produktów ubezpieczeniowych.

Renata Kudła-Rajca zapowiada wzmocnienie i rozbudowę zespołów sprzedaży – pracującego w terenie i wspierającego go zdalnie. Zamierza także systematycznie zwiększać w portfelu firmy udział polis na życie i od utraty dochodu, a także wprowadzić do oferty nowe, bardziej mainstreamowe produkty. Będzie też kontynuować rozwój firmy w obszarze insurtech – innowacje mające przyspieszać sprzedaż i automatyzować manualne zadania.

Nowy inwestor już wkrótce

Według proszących o anonimowość źródeł informacji „GU” w ciągu najbliższych trzech tygodni Leadenhall Insurance ogłosi, kto zostanie jego nowym inwestorem.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

ERGO Hestia: Sumy ubezpieczenia dla kosztów leczenia podczas podróży bez limitu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

ERGO Hestia wprowadza nielimitowaną sumę ubezpieczenia kosztów leczenia podczas podróży w produkcie Biznes & Podróż. Dotąd maksymalny limit dla tego ryzyka wynosił 3 mln zł.

– Brak limitu na poniesione koszty leczenia stanowi odpowiedź na zgłaszane zapotrzebowanie klientów – podkreśla Patrycja Reglińska, zastępczyni dyrektora Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych ERGO Hestii, odpowiedzialna za ubezpieczenia transportowe, osobowe i programy międzynarodowe. – Zmiana podnosi atrakcyjność produktu. Jesteśmy po wielu rozmowach z brokerami, którzy już dzisiaj chętnie z niego korzystają – dodaje.

Ubezpieczenie Biznes & Podróż to produkt dla klienta korporacyjnego. Jest on dystrybuowany przez pośredników. Polisa, w skład której wchodzą NNW, ubezpieczenie podróżne (KL za granicą, bagażu, opóźnienia dostarczenia bagażu, opóźnienia lub odwołania środka transportu, kosztów przerwania podróży, OC w podróży) oraz ubezpieczenie sprzętu sportowego, chroni ubezpieczonego podczas podróży służbowej.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

18,299FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie