Blog - Strona 247 z 1533 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 247

Inwestorzy docenili Petsy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polski startup Petsy pozyskał ponad 1,1 mln euro od inwestorów. Środki posłużą do dopracowania platformy oraz zapewnią rozwój startupu na rynku w Czechach – poinformował cashless.pl, powołując się na doniesienia tech.eu.

Serwis podał także, że Petsy pracuje nad kolejną rundą finansowania. Pieniądze z niej mają umożliwić zaoferowanie usług w krajach regionu DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) oraz rozwinięcie działu zajmującego się zbieraniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych.

Więcej na temat Petsy w artykule na portalu GU.

Więcej:

cashless.pl z 10 września, Ida Krzemińska-Albrycht „Polski startup Petsy dostał pieniądze od inwestorów. Planuje rozwój zagraniczny”

(AM, źródło: cashless.pl)

Warta ulokuje się w The Park Kraków

0
Źródło zdjęcia: Warta

Warta dołączyła do grona najemców kompleksu The Park Kraków. Ubezpieczyciel przeniesie się do nowego biura o powierzchni 1,7 tys. m kw. w listopadzie tego roku.

– Nieustannie poszukujemy rozwiązań, które zapewnią najlepsze warunki pracy pracownikom Warty, nie tylko w centrali, ale również w jednostkach terenowych. Nowe biuro Warty w kompleksie The Park Kraków zostało zaprojektowane z myślą o komforcie naszych pracowników oraz nowoczesnych rozwiązaniach wspierających efektywność pracy. Jestem pewny, że praca w takich warunkach pozwoli nam jeszcze efektywniej wykorzystać potencjał zespołu i wesprze dynamiczny rozwój naszej firmy w tym regionie – mówi Michał Dwurzyński, dyrektor Departamentu Administracji Warty.

The Park Kraków będzie docelowo liczył 8 budynków biurowych, w których dostępne będzie ok. 100 tys. m kw. powierzchni najmu. Cały kompleks został zaprojektowany zgodnie z zasadami biophilic design. Na dachach są zainstalowane panele fotowoltaiczne, zwiększające udział zielonej energii, a w budynkach wdrożony jest system optymalizacji zużycia wody, gdzie woda deszczowa wykorzystywana jest do podlewania zieleni. W zewnętrznych strefach spotkań i relaksu przewidziane są fontanny wody pitnej, które pozwolą na ograniczenie zużycia plastiku.

(AM, źródło: White Star Real Estate)

Internauci głosują na najlepsze raporty zrównoważonego rozwoju

0

Ruszyło głosowanie internautów na najlepsze raporty ESG i raporty zintegrowane w organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu konkursie „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”. Patronem medialnym przedsięwzięcia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Głosowanie internautów potrwa do 30 września. Wyniki 18. edycji konkursu zostaną ogłoszone 29 października na uroczystej gali podczas Greenpact – European ESG Summit w Poznaniu.

Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” to inicjatywa FOB skierowana do firm, organizacji i instytucji publikujących raporty zrównoważonego rozwoju i raporty zintegrowane oraz do zainteresowanych tą tematyką. Ma na celu upowszechnianie kwestii sprawozdawczości w obszarze ESG oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i dobrych praktyk w tym zakresie.

Więcej na temat konkursu

(am)

Satysfakcja inwestorów i klientów Lloyd’s

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Lloyd’s, najbardziej liczący się na świecie rynek ubezpieczeń i reasekuracji, ogłosił mocny zestaw wyników za I połowę 2024 r., z całkowitym zyskiem przed opodatkowaniem w wysokości 4,9 mld funtów. Jest to o miliard funtów więcej niż za I połowę 2023 r.

Rynek zademonstrował konsekwentną dyscyplinę w I półroczu 2024, osiągając zysk z działalności ubezpieczeniowej na poziomie 3,1 mld funtów, o 0,6 mld funtów więcej niż rok wcześniej. Lloyd’s nadal realizował zrównoważony, rentowny rozwój, o czym świadczy wzrost składki przypisanej brutto o 6,5%, do 30,6 mld funtów (29,3 mld funtów w I poł. 2023 r.), osiągnięty dzięki wzrostowi wolumenu (5%) i podwyżkom cen (1,5%).

Współczynnik łączony dla rynku Lloyd’s uległ poprawie r/r, do 83,7% (z 85,2% za I poł. 2023 r.) i jest to najlepszy półroczny wynik od 2007 r.

Zwrot z inwestycji na poziomie 2,1 mld funtów (1,8 mld funtów za I poł. 2023 r.) był przede wszystkim rezultatem wysokich zwrotów z instrumentów o stałym dochodzie, uzupełnionym o wysoki wzrost na rynkach akcji.

Dążenie do poprawy wydajności i redukcji kosztów skutkowało dalszym obniżeniem o 1,7%, do 49,2%, współczynnika szkodowości niekatastroficznej i poprawą współczynnika kosztowego do 34,5%.

Dyscyplina kapitałowa i odporność bilansu Lloyd’s przejawia się w centralnym współczynniku wypłacalności wynoszącym 520% (503% za cały 2023 r.) i współczynniku wypłacalności w skali całego rynku wynoszącym 206%.

– Doskonałe wyniki rynku Lloyd’s reprezentują połączenie zdyscyplinowanego underwritingu, inteligentnego rozwoju organicznego i rzeczywistej siły bilansu. To dobra wiadomość dla inwestorów na rynku ubezpieczeniowym Lloyd’s oraz dla naszych klientów, których nadal wspieramy, podczas gdy świat jest coraz bardziej ryzykowny – powiedział John Nigel, CEO Lloyd’s.

AC

Europejskie urzędy nadzoru ostrzegają przed ryzykami gospodarczymi i geopolitycznymi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Trzy europejskie urzędy nadzoru (EUNB, EIOPA i ESMA) opublikowały 10 września sprawozdanie na temat zagrożeń i słabości w systemie finansowym UE. W dokumencie podkreślono utrzymującą się dużą niepewność gospodarczą i geopolityczną. Europejscy nadzorcy ostrzegają krajowe organy nadzoru przed zagrożeniami dla stabilności finansowej wynikającymi z powyższych czynników i wzywają wszystkich uczestników rynku finansowego do zachowania stałej czujności.

W raporcie przypomniano, że utrzymujący się pod koniec 2023 r. i na początku 2024 r. spadek inflacji skłonił banki centralne do rozpoczęcia luzowania polityki pieniężnej. Rynki finansowe osiągnęły dobre wyniki w przewidywaniu przyszłych obniżek stóp procentowych i poprawy perspektyw makroekonomicznych, z wyjątkiem krótkotrwałego, ale gwałtownego spadku cen akcji w sierpniu. Pozostaje jednak znaczna niepewność co do przyszłej ścieżki światowej gospodarki, inflacji i polityki pieniężnej oraz wzajemnego oddziaływania tych czynników w różnych jurysdykcjach. 

W związku z trwającymi wydarzeniami geopolitycznymi, takimi jak rosyjska agresja na Ukrainę, wojna na Bliskim Wschodzie oraz wybory w Unii Europejskiej i USA, istnieje możliwość nagłych zmian perspektyw gospodarczych i oczekiwań rynkowych. Wysoka zmienność rynku w sierpniu dała wgląd w utrzymujący się potencjał nagłych zmian perspektyw i oczekiwań rynkowych. W ocenie europejskich nadzorów obecna wysoce niepewna sytuacja nadal wiąże się z istotnymi zagrożeniami dla stabilności finansowej i ryzykami operacyjnymi, które wymagają czujności ze strony wszystkich uczestników rynku finansowego. 

W kontekście tych zagrożeń i słabości Wspólny Komitet Europejskich Urzędów Nadzoru zaleca właściwym organom krajowym, instytucjom finansowym i uczestnikom rynku podjęcie następujących działań politycznych:

  • instytucje finansowe i organy nadzoru powinny być w gotowości do stawienia czoła skutkom utrzymujących się wysokich stóp procentowych dla gospodarki realnej; 
  • ryzyko kredytowe powinno być nadal monitorowane i starannie zarządzane, ponieważ jego potencjalna materializacja pozostaje sporym zagrożeniem; podkreśla to potrzebę tworzenia odpowiednich poziomów rezerw i perspektywicznej polityki w tym zakresie, przy jednoczesnym utrzymaniu ostrożnej i aktualnej wyceny zabezpieczeń;
  • instytucje finansowe muszą być elastyczne i sprawne oraz dysponować odpowiednimi planami i procesami, aby sprostać wielorakim nieoczekiwanym krótkoterminowym wyzwaniom;
  • instytucje finansowe i organy nadzoru powinny zachować czujność w odniesieniu do wpływu inflacji na rozwój produktów oraz wobec zagrożeń dla stabilności operacyjnej i finansowej, mogących wynikać z cyberryzyka – jako przykład podano lipcowe globalne zakłócenia informatyczne spowodowane nieudaną aktualizacją oprogramowania przedsiębiorstwa zajmującego się cyberbezpieczeństwem.

(AM, źródło: EIOPA)

Sprzedaż polis Redclick ruszy 1 października. Znamy szczegóły

0
Giacomo Trovato

Rozmowa z Giacomo Trovato, CEO Genertel.

Aleksandra E. Wysocka: – Poinformowaliście niedawno o planach rozpoczęcia działalności w Polsce. Kto będzie docelowo odpowiedzialny za polski biznes Genertel?

Giacomo Trovato: – Genertel wchodzi na polski rynek internetowej sprzedaży ubezpieczeń dla samochodów osobowych, motocykli i pojazdów dostawczych z nową marką Redclick, oferującą usługi cyfrowe i zorientowaną na ciągły dialog z klientami za pośrednictwem kanałów online. Proces zakupu będzie w pełni online, a pomoc i obsługa klienta będą dostępne za pośrednictwem strony internetowej www.redclick.pl oraz aplikacji Redclick, podobnie jak składanie reklamacji i przetwarzanie dokumentacji. Usługa będzie zarządzania przez zespół Genertel Italy, który jest odpowiedzialny za Redclicka na polskim rynku i będzie działał bezpośrednio z Włoch w ramach freedom of services. W przypadku usług związanych z likwidacją szkód będziemy polegać na strukturze Generali Polska, z przeznaczonym dla naszych klientów numerem telefonu.

Kiedy ruszy sprzedaż?

– Rozpoczęliśmy naszą kampanię komunikacyjną, aby Polacy poznali markę Redclick. Sprzedaż wystartuje za kilka tygodni, 1 października, ale już teraz oferujemy bardzo korzystną promocję dla wszystkich potencjalnych klientów. Wystarczy bezpłatnie zarejestrować się na naszej stronie internetowej i pobrać kupon do wykorzystania po rozpoczęciu sprzedaży. Dzięki temu uzyskujemy 2 bony o wartości 8,3% składki każdy: pierwszy zostanie przyznany po zakupie ubezpieczenia, drugi – automatycznie w następnym roku, gdy polisa zostanie odnowiona.

Jaki jest profil polskiego klienta Redclick?

– Zamiast o profilu, wolałbym mówić o postawie Polaków, do których kierujemy nasz produkt: są skłonni do zakupów online i szukają rozwiązań, które umożliwiają im samodzielne zarządzanie ubezpieczeniami w sposób prosty i spersonalizowany. Priorytetem jest dla nich oszczędność czasu i wygoda.

Czy oferta Redclick będzie obejmowała auta elektryczne?

– Tak, oczywiście. Oferta obejmuje także specjalną usługą assistance dla samochodów elektrycznych, która uwzględnia holowanie do stacji ładowania w przypadku rozładowania akumulatora. W naszej ofercie będziemy mieli najbardziej znane ubezpieczenia, ale także innowacyjne usługi, takie jak polisa od następstw nieszczęśliwych wypadków, która obejmuje ochronę w przypadku krótkoterminowego wynajmu samochodów oraz podczas prowadzenia innych pojazdów niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC, takich jak rowery czy hulajnogi. Ponadto Redclick będzie oferować ubezpieczenie AC podzielone na pięć podstawowych elementów: od kradzieży i pożarów, od kolizji z udziałem dzikich zwierząt, od kolizji i uszkodzeń spowodowanych przez zjawiska pogodowe, od kolizji, wandalizmu i uszkodzeń spowodowanych przez zjawiska pogodowe oraz ubezpieczenie szyb.

Wszystko to ma na celu umożliwienie zakupu tylko tego, czego klienci potrzebują w danym momencie, przenosząc zaletę prawdziwego value for money na najwyższy poziom.  

Czy Redclick myśli o potencjalnym partnerstwach w Polsce?

– Nasze działania w Polsce rozpoczynamy z bezpośrednią sprzedażą online, ale rozważamy kilka propozycji obecności w porównywarkach ubezpieczeń.

Ilu klientów planujecie pozyskać w pierwszym roku działalności?

– Grupa Generali z powodzeniem finalizuje swój plan biznesowy „Lifetime  Partner ‘24: Driving Growth” i przygotowuje strategię na kolejne trzy lata, w której nasze cele zostaną uwzględnione. Może to być okazja do ponownej rozmowy na ten temat w przyszłości.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Resort finansów nie zgadza się z RPO w kwestii opłat karnych za brak OC, ale deklaruje gotowość współpracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił do ministra finansów w sprawie opłat karnych za brak obowiązkowej umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. RPO zwrócił się do ministra o stanowisko dotyczące odmowy umorzenia lub udzielenia ulgi w spłacie tych opłat, odwołania się od decyzji o ich nałożeniu oraz wysokości, a także rozważenie zainicjowania zmian legislacyjnych w celu ich wyeliminowania. W odpowiedzi resort stwierdził m.in., że kwestia ewentualnych zmian regulacji będzie mogła zostać podana do dyskusji przy następnej kompleksowej zmianie przepisów ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych.

Można odwołać się od decyzji o opłacie

W piśmie podpisanym przez Juranda Dropa, podsekretarza stanu, MF przypomniało m.in., że umorzenie lub udzielenie ulgi w spłacie opłaty zgodnie z art. 94 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych jest fakultatywnym uprawnieniem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, wtórnym do kwestii istnienia samego zobowiązania do wniesienia opłaty, które wynika wprost z przepisów ustawy. Chociaż w przedmiocie umarzania i udzielania ulg w spłacie opłat decyzja zarządu UFG jest ostateczna, to należy podkreślić, że w procesie dochodzenia opłat za brak spełnienia obowiązku zawarcia OC ppm. przewidziana jest procedura dwuinstancyjna. Zgodnie z § 51 ust. 5 i 6 statutu UFG zobowiązany do wniesienia opłaty może w trakcie postępowania egzekucyjnego – o ile już wcześniej na wezwanie Funduszu nie przedstawił dokumentów potwierdzających zawarcie obowiązkowej umowy lub braku takiego obowiązku – wnieść zarzuty, które rozpatrywane są przez zarząd UFG w formie postanowienia. Ponadto zobowiązany może wnieść zażalenie na postanowienie  UFG do Rady Funduszu wydającej postanowienie ostateczne. A na podstawie art. 91 ust. 3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych od postanowień wydanych przez zarząd w toku postępowania egzekucyjnego w administracji służy odwołanie do Rady UFG.

MF przypomniało również, że każdemu, kto zostanie wezwany do uiszczenia opłaty, przysługuje możliwość wniesienia powództwa do sądu powszechnego, na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, i to na każdym etapie prowadzonego postępowania, czy to przez Fundusz, czy organ egzekucyjny. Resort podkreślił, że godząc się z argumentem, iż powództwo cywilne jest procesem długotrwałym, nie można jednoznacznie uznać, że z tego powodu nie jest środkiem prawnym.

Opóźnienia efektem wzrostu liczby spraw i zmian organizacyjnych

Odnosząc się do przewlekłości postępowań UFG, resort zaznaczył, że w 2023 r. Fundusz wdrożył nowy system monitorowania ubezpieczeń obowiązkowych. Skala przedsięwzięcia w połączeniu z dynamicznym wzrostem wolumenu prowadzonych spraw przyczyniły się do tego, że czas obsługi korespondencji związanej z dochodzonymi przez UFG opłatami się wydłużył. Ta sytuacja miała charakter przejściowy i niedogodności nią spowodowane zostały już opanowane. Fundusz dwukrotnie w ciągu ostatniego roku zwiększył liczbę osób obsługujących sprawy opłatowe oraz poprawił efektywność działania wdrożonego systemu.

Skarżący nie zawsze nieskazitelni

Ministerstwo przytoczyło też dane UFG, z których wynika, że wskaźnik umarzanych należności sięga blisko 45% wszystkich windykowanych spraw, przy czym dominującą przyczyną podjęcia decyzji o umorzeniu należności pozostaje trudna sytuacja życiowo-materialna dłużników (w ujęciu ilościowym – 69%, a wartościowo – 67% wszystkich umorzeń ogółem, na etapie dobrowolnym i egzekucyjnym). Biorąc pod uwagę wszystkie decyzje dotyczące również udzielenia ulgi w spłacie (odroczenia, raty), w ostatnich latach było to ponad 60 tys. tego typu decyzji rocznie, a w I półroczu 2024 roku Fundusz podjął ich już ponad 56 tys. Jednocześnie UFG wskazał, że często osoby obciążone opłatą z jednej strony żądają umorzenia opłaty, a z drugiej „nie współpracują” i nie legitymują się wymaganymi dokumentami, zmuszając w ten sposób Fundusz do podjęcia decyzji odmownej. Fundusz nie może bowiem opierać swoich decyzji na wyłącznym podnoszeniu przez zobowiązanego argumentu jego trudnej sytuacji, ponieważ często czyni się to w sposób nieuprawniony. Nierzadko osoby zobowiązane do uiszczenia opłaty legitymują się niskimi dochodami przy wysokich kosztach utrzymania, ale są jednocześnie właścicielami wartościowych nieruchomości, czy np. kilku pojazdów o średniej lub dużej wartości. W takiej sytuacji przy podejmowaniu decyzji Fundusz musi brać pod uwagę wszystkie te informacje.

MF i UFG gotowe na rozmowy o zmianach regulacji

Resort zwrócił też uwagę, że kwestię dotyczącą wysokości opłat za niespełnienie obowiązku zawarcia OC ppm. należy rozpatrywać w szerszym ujęciu, z uwzględnieniem ewentualnych konsekwencji finansowych dla nieubezpieczonych w momencie zdarzenia drogowego oraz w kontekście podobnych sankcji na arenie międzynarodowej.

MF podkreśliło, że w związku z sygnalizowanymi przez Rzecznika częstymi wystąpieniami obywateli, na których nałożone zostały opłaty za niespełnienie obowiązku ubezpieczenia, a których wnioski o umorzenie lub udzielenie ulgi w spłacie nie zostały uwzględnione, UFG wyraził swoją gotowość do współpracy z RPO i przeanalizowania poszczególnych pism kierowanych do niego przez zobowiązanych względem Funduszu.

Z kolei kwestia ewentualnych zmian regulacji w przedstawionym przez Rzecznika zakresie będzie mogła zostać poddana dyskusji przy następnej kompleksowej zmianie przepisów ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, z udziałem przedstawicieli rynku ubezpieczeniowego, Komisji Nadzoru Finansowego, Rzecznika Finansowego, UFG, Polskiej Izby Ubezpieczeń, Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz przedstawicieli Biura RPO.

Całe stanowisko MF

Wystąpienie Rzecznika

(AM, źródło: RPO)

Witold Walkowiak z rekomendacji PZU trafił do rady nadzorczej Pekao

0
Witold Walkowiak

Na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Pekao S.A. na wniosek PZU powołany w skład rady nadzorczej banku został Witold Walkowiak. Powołano go na wspólną, trwającą trzy lata kadencję, która rozpoczęła się 18 kwietnia 2024 roku.

Kandydatura Witolda Walkowiaka, doktora nauk ekonomicznych i wykładowcy, a w przeszłości członka zarządów banków (Bank Handlowy, Bank BPH), firm ubezpieczeniowych (w latach 2003–2006 pełnił funkcję członka zarządu PZU SA, gdzie odpowiadał za piony finansów oraz administracji i logistyki, a w latach 2011–2020 zasiadał w zarządzie Warty) oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń, została zgłoszona przez PZU. Nowo wybrany członek rady nadzorczej został poddany ocenie spełniania wymogów odpowiedniości.

(AM, źródło: Pekao)

Wypracujmy razem jednolity standard dystrybucji

0
Piotr Bartos

Rozmowa z Piotrem Bartosem, CEO Insly w Polsce

Aleksandra E. Wysocka: – W programie #ubezpieczeniowyLIVE dla multiagentów wspomniałeś o potrzebie standaryzacji w dystrybucji ubezpieczeń. Czy to nie jest „mission impossible”?

Piotr Bartos: – Łatwe to z pewnością nie jest, ale na szczęście nie jest niemożliwe. Standaryzacja to temat, który drążyliśmy przez lata, jak kropla skałę. Kiedy kilka lat temu wprowadzaliśmy kalkulator ubezpieczeń komunikacyjnych, stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem. Przekonanie ubezpieczycieli do udostępnienia swoich API przypominało wspinaczkę – była to trudna i żmudna praca, wymagająca ogromnej cierpliwości i determinacji. Jednak udało się. Dzięki temu agenci mogą teraz w jednym miejscu porównać oferty wielu towarzystw bez konieczności logowania się do kilku systemów jednocześnie. Kalkulator stał się narzędziem transakcyjnym, a agenci zapomnieli już, jak to jest skakać między systemami – teraz wystarczy jedno kliknięcie, by zobaczyć kompletną ofertę. To jakby przejść z mapy papierowej na GPS – nie tylko pokazuje drogę, ale i prowadzi za rękę.

Jednak to dopiero początek. Standaryzacja przyniosłaby jeszcze większe korzyści, gdyby objęła również obszar rozliczeń i płatności. Przecież nadal mamy sytuację, w której agenci muszą obsługiwać wiele różnych terminali płatniczych, jakby każdy ubezpieczyciel miał swoją własną walutę. Dlatego mocno namawiamy ubezpieczycieli do wprowadzenia InslyPay – rozwiązania, które uprości cały proces płatności. Liczymy na to, że agenci pomogą nam przekonać ubezpieczycieli, że warto się w ten projekt zaangażować, podobnie jak kilka lat temu było w przypadku kalkulatora.

Jakie obszary dystrybucji wymagają standaryzacji?

– Może zacznijmy od tego, co już się udało zrobić w tym kierunku. Po sukcesie kalkulatora nie spoczęliśmy na laurach. Wprowadziliśmy narzędzia do analizy potrzeb klienta (APK) oraz moduł pobierania zgód RODO, dążąc do ujednolicenia rozwiązań w całej branży.

Wyobraź sobie, że w branży ubezpieczeniowej wszyscy mówią różnymi językami – brak jednolitych standardów sprawia, że komunikacja jest utrudniona, a rynek traci mnóstwo zasobów na przetwarzanie tych samych danych na sto różnych sposobów. Dzięki standaryzacji, podobnie jak dzięki wprowadzeniu wspólnego języka, wszyscy rozumieją się lepiej, a procesy stają się bardziej efektywne.

Jak wygląda zainteresowanie agentów Waszym modułem APK?

– W zeszłym miesiącu przeprowadziliśmy 25 tys. APK w 200 agencjach. To niezły wynik, ale wiemy, że możemy zrobić więcej. APK, choć już teraz jest ceniona przez agentów, wciąż ewoluuje. Pracujemy nad tym narzędziem wspólnie z agentami i ubezpieczycielami, słuchając ich opinii, i dostosowujemy je do zmieniających się potrzeb i coraz bardziej wyraźnych sugestii regulatora, wyrażanych chociażby w zaleceniach pokontrolnych dla zakładów ubezpieczeń i multiagencji.

Compliance, czyli zgodność z przepisami, stało się kluczowym elementem w pracy agentów. Niektóre zakłady ubezpieczeń uzależniają teraz wypłatę prowizji od realizacji obowiązków wynikających z IDD i RODO. To jak bieg z przeszkodami, ale z naszą pomocą agenci mają narzędzia, by te przeszkody pokonać. Kolejnym ważnym krokiem może okazać się InslyPay.

Czy agenci naprawdę potrzebują kolejnego terminala w swoich biurach?

– Wręcz przeciwnie! Zmierzamy właśnie do tego, żeby nie potrzebowali wielu terminali. To rozwiązanie typu win-win-win. Ubezpieczyciele otrzymują płatności bez błędów i opóźnień, agent ma porządek z terminalami, a klient płaci, jak mu wygodnie.

Dzięki InslyPay agent nie musi martwić się o rozliczenia – proces jest zautomatyzowany i intuicyjny, co pozwala skupić się na tym, co naprawdę ważne: na relacji z klientem. Korzyści jest tak naprawdę więcej. Integracja z systemami ubezpieczycieli pozwala na eliminację kosztów transakcji dla agentów – to, co wcześniej było obciążeniem, teraz staje się korzyścią.

To, co wyróżnia InslyPay, to prostota działania. Agenci nie muszą już martwić się o błędy w rozliczeniach ani o to, że pomylą terminale. System jest intuicyjny i zautomatyzowany – skanujesz kod QR na polisie, a odpowiednia kwota pojawia się na terminalu. Dzięki temu każdy krok jest prosty, a cały proces przebiega płynnie. Marzę o tym, by takie rozwiązania stały się standardem na całym rynku ubezpieczeń.

Kiedy myślimy o przyszłości, widzimy InslyPay jako fundament zintegrowanego ekosystemu ubezpieczeniowego. To rozwiązanie, które nie tylko ułatwia codzienną pracę agentów, ale także buduje mosty między ubezpieczycielami, agentami i klientami, tworząc spójny, efektywny i nowoczesny rynek.

Co jeszcze planujecie w najbliższym czasie?

– Naszym długofalowym celem jest stworzenie środowiska, w którym agent skupia się na kliencie, a technologia robi resztę. Przykładem jest nasz najnowszy projekt, Polisa AI, który automatyzuje wprowadzanie danych z różnych polis. To jakby mieć osobistego asystenta, który zajmuje się całą papierkową robotą, by agent mógł być bardziej obecny dla swojego klienta. Bo w końcu technologia powinna służyć człowiekowi, a nie odwrotnie, prawda? To brzmi paradoksalne, ale moim zdaniem dobrze wykorzystana technologia pozwala człowiekowi być bardziej ludzkim!

Stawiamy na rozwój narzędzi, które wyręczają agentów w żmudnych czynnościach administracyjnych, by ci mogli poświęcić więcej czasu na to, co naprawdę ważne – na budowanie relacji z klientami. Każdy projekt, który realizujemy, ma na celu poprawę komfortu pracy agenta, tak by jego praca była efektywna i przyjemna. Chcemy, by każdy agent mógł powiedzieć: „Mam to wszystko pod kontrolą”.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Kiedy ubezpieczenie Business Interruption ma rację bytu?

0
Cezary Goździeniak

Historia ostatnich 30 lat to ciągły rozwój polskiej gospodarki i polskich przedsiębiorstw. Coraz bardziej nowoczesnych, ale również coraz lepiej zarządzanych przez profesjonalnych menedżerów, którzy do prowadzenia działalności podchodzą w sposób racjonalny i oparty na kalkulacji ryzyka, a nie tylko na zasadzie „na pewno się uda”.

Często się udaje (lub udawało), ale często również instynkt zawodzi i wtedy ubezpieczenie jest niezbędnym ratunkiem, oczywiście o ile je posiadamy. W nowocześnie zarządzanych firmach znajdziemy najnowsze trendy ubezpieczeniowe, a to za sprawą umiejętności oceny prawidłowego podejścia menedżerów do mitygacji ryzyka na podmioty zewnętrzne, które zawsze poparte jest rachunkiem ekonomicznym.

Oczywiste i nieoczywiste polisy

Ubezpieczenia OC, ubezpieczenia mienia nie stanowią już dziś problemu, konieczność ich zakupu przez przedsiębiorców chcących chronić swoje mienie oraz roszczenia osób trzecich jest jasna. Ale ubezpieczenia utraty przychodów nie zawsze brane są pod uwagę.

Warunkiem determinującym możliwość zawarcia ubezpieczenia BI ze względu na komplementarność ubezpieczeń jest konieczność posiadania i ubezpieczenia mienia, które w wyniku zniszczenia lub uszkodzenia powoduje spadek przychodów przedsiębiorstwa. Nie wszystkie firmy z uwagi na charakter swojej działalności mają taką możliwość. Najlepszym przykładem są tu firmy budowlane, które przeważnie nie posiadają nieruchomości oraz linii technologicznych, których zniszczenie miałoby wpływ na poziom przychodów. Większość posiadanego majątku skumulowana jest w mobilnym sprzęcie i maszynach budowlanych, a swoje działania prowadzą na zewnątrz swoich siedzib.

W takim razie w jakich branżach ubezpieczenie BI ma rację bytu? W zasadzie w każdej branży, gdzie szkoda w ubezpieczonym mieniu powoduje spadek przychodów firmy lub wzrost kosztów prowadzenia działalności powstały w wyniku wystąpienia szkody w mieniu. Ubezpieczenie BI może być zawarte przez wszelkiego rodzaju firmy produkcyjne, energetyczne, chemiczne, handlowe, logistyczne (magazyny), hotele, firmy usługowe, jeśli wykonywanie usługi odbywa się stacjonarnie.

Wyzwanie dla klientów

Konstrukcja odpowiedzialności w ramach ubezpieczenia utraty zysku pozwala na pokrycie przez ubezpieczycieli strat finansowych określonych jako tzw. ubezpieczeniowy zysk brutto oraz zwiększonych kosztów działalności.

Dość trudnym wyzwaniem dla klientów jest często określenie wartości sumy ubezpieczenia (ubezpieczeniowego zysku brutto). Najbardziej powszechnym sposobem na określenie wartości sumy ubezpieczenia jest tzw. metoda różnicowa polegająca na odjęciu od przychodu firmy kosztów zmiennych (koszty, których w wyniku zajścia szkody ubezpieczający nie musi ponosić). Efektem jest de facto uzyskanie możliwości pokrycia kosztów stałych (generowanych pomimo wystąpienia szkody w mieniu) oraz zysku.

Przy wystąpieniu szkody ubezpieczyciel porównuje rzeczywiste wartości poniesionych strat do wartości z 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających wystąpienie szkody lub roku obrotowego. Zawsze w takim przypadku brane są pod uwagę również występujące trendy i inne czynniki mogące mieć wpływ na przychody firmy.

Cezary Goździeniak

starszy broker Biuro Ubezpieczeń Korporacyjnych

Exito Broker

18,456FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie