Z badania przeprowadzonego na zlecenie PZU wynika, że coraz więcej osób ubezpiecza swoje domy i mieszkania, a średnia suma ubezpieczenia systematycznie rośnie. Chcąc wykorzystać tę koniunkturę, zakład promuje odświeżoną wersję ubezpieczenia PZU Dom w nowej kampanii.
Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że ubezpieczenia domu lub mieszkania posiada co drugi z nich. Częściej na takie ubezpieczenie decydują się osoby w wieku 45–54 lata (61%) i 35–44 (58%). Mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców rzadziej ubezpieczają swoje nieruchomości (35%) niż mieszkańcy wsi i mniejszych miast (52%). Systematycznie rośnie również średnia suma ubezpieczenia. W 2024 roku w stosunku do 2023 r. wzrosła ona o 19% w przypadku mieszkań oraz o 22% w przypadku domów. PZU prognozuje dalszy wzrost zarówno sprzedaży ubezpieczeń nieruchomości, jak i średniej sumy ubezpieczenia.
Szerszy zakres ochrony w standardzie
Pod koniec marca PZU wprowadził zmiany w ofercie ubezpieczenia PZU Dom.
– Obecna oferta wyróżnia się szeroką ochroną już w podstawowym zakresie ubezpieczenia. Obejmuje wiele nieprzewidzianych zdarzeń, z którymi mogą się mierzyć właściciele domów i mieszkań – tłumaczy Małgorzata Skibińska, dyrektorka zarządzająca ds. Rozwoju i Utrzymania Produktów oraz Underwritingu PZU SA.
PZU chce zachęcić jeszcze większą liczbę Polaków do zabezpieczania swojego majątku i traktowania ochrony ubezpieczeniowej jako ważnego elementu codziennego dbania o poczucia bezpieczeństwa.
– Z badania zrealizowanego na nasze zlecenie wynika, że wciąż tylko połowa Polaków ubezpiecza swój dom lub mieszkanie. Co więcej, dane Polskiej Izby Ubezpieczeń pokazują, że około połowa nieruchomości Polaków nie ma wystarczającego pokrycia ubezpieczeniowego, co powoduje efekt tzw. niedoubezpieczenia. A ze względu na chociażby rosnące ceny materiałów budowlanych i usług, koszty ewentualnych remontów i napraw są dziś znacznie wyższe niż jeszcze kilka lat temu. Dlatego tak mocno stawiamy na informowanie i edukowanie naszych klientów na temat znaczenia właściwie dobranej ochrony majątku. W nowej kampanii pokazujemy, że ubezpieczenie PZU Dom oferuje teraz jeszcze szerszy zakres ochrony w standardzie – mówi Marta Strzyżewska, dyrektorka Biura Marketingu PZU.
Największą sprzedaż ubezpieczenia PZU Dom zakład odnotowuje w styczniu i lipcu, co w jego ocenie wskazuje na rosnącą świadomość zagrożeń związanych z warunkami atmosferycznymi – intensywnymi opadami śniegu i silnymi wiatrami zimą oraz nawalnymi deszczami, gradem i burzami w okresie letnim.
Półtora miesiąca kampanii promocyjnej
Kampania promująca ubezpieczenie PZU Dom w nowej odsłonie wystartowała 16 czerwca i potrwa do 29 lipca. W jej trakcie realizowane będą szerokie działania – w telewizji (spot 15-sekundowy), w kanale digital, w oddziałach PZU oraz wśród agentów ubezpieczyciela.
O badaniu
Badanie na temat penetracji ubezpieczeń, badanie ilościowe, CATI, N=1200 na reprezentatywnej ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości, wykształcenie próba Polaków w wieku 18-65 lat; IQS; 2023.
(AM, źródło: PZU)