Blog - Strona 722 z 1489 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 722

Ruszyło Centrum Medyczne PZU Zdrowie w Łodzi

0
Źródło zdjęcia: PZU

24 października odbyło się uroczyste otwarcie Centrum Medycznego PZU Zdrowie Łódź Ogrodowa. To pierwsza inwestycja operatora medycznego w tym mieście.

– Podchodzimy do zdrowia kompleksowo i nasza łódzka placówka jest tego odzwierciedleniem. Wyposażyliśmy ją w wysokiej klasy sprzęt diagnostyczny, między innymi nowoczesne aparaty USG i rezonans magnetyczny, które wyznaczają standard opieki medycznej XXI wieku. Mam nadzieję, że centrum medyczne PZU Zdrowie będzie również przestrzenią do współpracy z naukowcami z uczelni i ośrodków badawczych w Łodzi – powiedział Andrzej Jaworski, prezes zarządu PZU Zdrowie.

W centrum medycznym PZU Zdrowie przy ul. Ogrodowej 8 pacjenci mogą skorzystać z opieki lekarskiej dla dorosłych (22 rodzaje specjalizacji) i dzieci (11 specjalizacji), wielu badań laboratoryjnych, diagnostyki obrazowej, zabiegów oraz medycyny pracy. Na wizyty w PZU Zdrowie Łódź Ogrodowa można umawiać się całodobowo przez portal mojePZU lub w godzinach pracy placówki. Z usług mogą korzystać zarówno klienci posiadający pakiety PZU Zdrowie, jak i pacjenci korzystający z pojedynczych wizyt lub badań.

Łódzka placówka jest jedną z kilku inwestycji PZU Zdrowie zrealizowanych w tym roku. W Gdańsku działa już nowe centrum medyczne przy ul. Marynarki Polskiej, a wkrótce do dyspozycji pacjentów zostanie oddana placówka w Krakowie.

(AM, źródło: PZU)

MRiRW proponuje maksymalne sumy ubezpieczenia w polisach rolnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

24 października Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi skierował do konsultacji publicznych projekt rozporządzenia w sprawie maksymalnych sum ubezpieczenia dla poszczególnych upraw rolnych i zwierząt gospodarskich na 2023 r.

Projekt stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w 5 ust. 9 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich (Dz. U. z 2019 r. poz. 477). Regulacja ta zobowiązuje ministra rolnictwa do corocznego określania do dnia 30 listopada (w drodze rozporządzenia) maksymalnych sum ubezpieczenia dla poszczególnych upraw rolnych i zwierząt gospodarskich na rok następny.

Projektowane rozporządzenie przewiduje, że w przyszłym roku maksymalne sumy ubezpieczenia w przypadku jednego hektara upraw rolnych będą wynosić:

  • 26 300 zł dla zbóż,
  • 13 600 zł dla kukurydzy,
  • 13 400 zł dla rzepaku i rzepiku,
  • 48 000 zł dla chmielu,
  • 39 700 zł dla tytoniu,
  • 188 200 zł dla warzyw gruntowych,
  • 130 900 zł dla drzew i krzewów owocowych,
  • 79 600 zł dla truskawek,
  • 39 100 zł dla ziemniaków,
  • 12 200 zł dla buraków cukrowych,
  • 16 500 zł dla roślin strączkowych.

Z kolei górne limity sum ubezpieczenia zwierząt gospodarskich w przypadku jednej sztuki zwierzęcia będą wynosić:

  • 14 200 zł dla bydła,
  • 14 400 zł dla koni,
  • 1100 zł dla owiec,
  • 700 zł dla kóz,
  • 1800 zł dla świń,
  • 53 zł dla kur, perlic i przepiórek,
  • 65 zł dla kaczek,
  • 250 zł dla gęsi,
  • 210 zł dla indyków,
  • 1100 zł dla strusi.

Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

(AM, źródło: MRiRW)

S&P oceniła VIG Re na A+ z perspektywą stabilną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

17 października agencja ratingowa Standard & Poor’s potwierdziła długoterminowy rating kredytowy oraz rating siły finansowej VIG Re na poziomie A+. Perspektywa oceny reasekuratora należącego do Vienna Insurance Group jest stabilna.

– Utrzymanie przez S&P naszego ratingu A+, którego poziom jest niezmienny od czternastu lat, potwierdza silne fundamenty gospodarcze VIG Re, odporność kapitałową i profil ryzyka. Jest również potwierdzeniem skuteczności naszej długoterminowej strategii, koncentrującej się na długoterminowym partnerstwie z naszymi klientami, przy jednoczesnym prowadzeniu ostrożnej polityki ubezpieczeniowej i inwestycyjnej – skomentował Johannes Martin Hartmann, prezes VIG Re.

(AM, źródło: VIG Re)

Odc. 205 – Ubezpieczyciel w chmurze w pół roku

0

Ubezpieczyciel 100% w chmurze w ciągu 6 miesięcy? Jak to zrobić w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówią Adam Smółkowski i Kamil Kamola z firmy Proservice Finteco. Rozmawia Aleksandra Wysocka.

Dowiesz się:

  • Jakie korzyści i jakie wyzwania wiążą się z działaniem w chmurze obliczeniowej?
  • W jaki sposób przebiegło budowanie zupełnie nowego systemu u zupełnie nowego ubezpieczyciela?
  • Na co zwrócić uwagę, by optymalizować koszty wdrożenia technologii chmurowej?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Pożegnanie Andrzeja Zajdla od UNIQA

0

Z ogromnym smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci naszego przyjaciela i wieloletniego przedstawiciela w Płocku

Andrzeja Zajdla

Rodzinie oraz Bliskim składamy wyrazy najszczerszego współczucia

Zarząd i pracownicy UNIQA w Polsce

Kondolencje dla Agnieszki Błoch od Unilink

0

Wyrazy głębokiego współczucia

Agnieszce Błoch oraz Wiktorowi

z powodu śmierci
Męża i Taty

składa zespół Unilink S.A.

Aylin Somersan Coqui zostanie nowym dyrektorem generalnym Allianz Trade

0
Aylin Somersan Coqui

Aylin Somersan Coqui, obecna dyrektor ds. ryzyka Grupy Allianz SE, obejmie stanowisko dyrektora generalnego i prezesa zarządu Allianz Trade. Zmiana ta nastąpi w związku z odejściem Clarisse Kopff, która zdecydowała się od 30 listopada kontynuować swą karierę kierowniczą poza grupą.

Aylin Somersan Coqui ma 46 lat. Posiada stopień licencjata przyznany przez Davidson College oraz stopień MBA uzyskany w Harvard Business School. Karierę analityka finansowego rozpoczęła w Morgan Stanley w 1998 r., a następnie w roku 2002 dołączyła do Allianz. W Allianz Global Investors i PIMCO piastowała wiele stanowisk, po czym pełniła wiele międzynarodowych ról kierowniczych w grupie: dyrektora finansowego (2013–2015) oraz dyrektora generalnego (2016–2018) w Allianz Turcja, dyrektora kadrowego w Allianz SE (2019) oraz jako członek zarządu i dyrektor ds. kadrowych w Allianz Deutschland AG (2019–2020). Od 2020 r. Aylin pełniła funkcję dyrektor ds. ryzyka Allianz SE.

Teraz obejmie ona stanowisko dyrektora generalnego i prezesa zarządu Grupy Allianz Trade, a jej powołanie podlega standardowym wymogom w zakresie zatwierdzenia regulacyjnego.

– Pragniemy podziękować Clarisse za wspaniałą pracę, jaką wykonała dla Allianz Trade, i życzyć jej powodzenia w realizacji nowego rozdziału jej kariery. Aylin życzymy wszystkiego najlepszego w jej nowej roli i jesteśmy przekonani, że jej bogate doświadczenie, zarówno w zarządzaniu aktywami, jak i ubezpieczeniach, a także jej specjalistyczna wiedza w dziedzinie ryzyka czynią ją idealną kandydatką na to stanowisko, z którego będzie nadzorować nabierającą tempa działalność Allianz Trade – mówi Chris Townsend, członek zarządu Allianz SE.

(AM, źródło: MultiAN)

Klienci EuCO mogą mieć problemy z odzyskaniem wszystkich należności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Postępowanie restrukturyzacyjne, o wszczęcie którego wniosło Europejskie Centrum Odszkodowań, może oznaczać problemy dla części jego klientów. Według Pawła Stykowskiego, radcy prawnego, partnera w kancelarii DWF, odpowiedzialnego za dział ubezpieczeń, „nie zobaczą swoich pieniędzy przez długi czas albo w ogóle” – podał money.pl.

W rozmowie z serwisem ekspert przypominał, że EuCO zwróciło się o postępowanie restrukturyzacyjne w wersji sanacyjnej, ale też likwidację. W przypadku uwzględnienia pierwszego z wniosków spółkę być może uda się uratować, ale do tego czasu nie należy się spodziewać wypłat na rzecz wierzycieli. Natomiast jeśli powyższe wystąpienie nie zostanie uwzględnione, to wówczas dojdzie do likwidacji. Paweł Stykowski wskazuje, że w takim przypadku majątek spółki jest spieniężany, a następnie dzielony pomiędzy wierzycieli w porządku określonym przez prawo upadłościowe. Ekspert ostrzega, że jest to czasochłonny proces, a w jego wyniku dochodzi do jedynie częściowego zaspokojenia roszczeń lub wręcz jego braku. Serwisowi nie udało się ustalić, jak duże są obecne zaległości EuCO wobec klientów. Spółka nie odpowiedziała bowiem na jego pytania. Janusz Popiel, prezes Stowarzyszenia Pomocy w Wypadkach i kolizjach Drogowych Alter Ego, podczas odbywającej się 21 października senackiej konferencji prasowej pt. „Czy w Polsce mamy piramidę finansową, w której poszkodowanymi są ofiary wypadków drogowych”, wskazywał, że według sprawozdania finansowego EuCO z 30 czerwca 2022 r. zobowiązania wobec klientów (po uwzględnieniu prowizji) kształtowały się na poziomie 60 mln zł. Natomiast w kasie tej spółki było niewiele powyżej 1,5 mln zł. Z kolei Łukasz Kulisiewicz, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń, przekazał money.pl, że firmy odszkodowawcze nie udostępniają i nie udostępniały danych swoich klientów, czyli poszkodowanych. Wskazał, że dokumenty trafiające do ubezpieczycieli są zanonimizowane na tyle, że ustalenie danych kontaktowych osoby poszkodowanej jest bardzo trudne. Zadeklarował jednocześnie, że zakłady ubezpieczeń postarają się ustalić, czy poszkodowani otrzymali pieniądze od EuCO.

Paweł Stykowski przyznał, iż według obserwacji jego kancelarii niektórzy odszkodowawcy wypłacają należności klientom z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Ekspert uważa, iż można się domyślać, że przez ten czas kancelaria z tych pieniędzy pokrywała bieżące koszty działalności. Serwis wskazuje, że jedynym sposobem na uniknięcie w przyszłości podobnych problemów jest regulacja rynku kancelarii odszkodowawczych, zwłaszcza w zakresie należności dla poszkodowanych. Taką opcją mogłaby być np. podzielona płatność, którą aktualnie wdraża EuCO. Money.pl przypomina, że nad projektem regulacji tego rynku pracuje obecnie Ministerstwo Sprawiedliwości.

Więcej:

money.pl z 22 października, Karolina Wysota „Klienci firmy odszkodowawczej zostaną z niczym? EuCO szuka ratunku. Branża na celowniku prawników i polityków”:

https://www.money.pl/ubezpieczenia/klienci-firmyl

(AM, źródło: money.pl)

Rabaty na części i szkody całkowite jednymi z głównych problemów w likwidacji szkód komunikacyjnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Podczas odbywającej się 21 października II ogólnopolskiej konferencji szkoleniowej zatytułowanej „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC a likwidacja szkód komunikacyjnych” jej uczestnicy zgodzili się, że odszkodowanie powypadkowe powinno pokrywać konieczne i celowe naprawy, aby pojazd był bezpieczny – informuje „Rzeczpospolita”

Sędzia Aneta Łazarska w swoim wystąpieniu analizującym ewolucję orzecznictwa sądowego w zakresie likwidacji szkód z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zwróciła uwagę, że spory w tego typu sprawach dotyczą nie tylko części zamiennych, kosztów ekspertyz niezależnych rzeczoznawców czy aut zastępczych, ale też rabatów ubezpieczycieli na usługi blacharsko-lakiernicze czy też części zamienne. Z kolei dr Przemysław Buczkowski zwrócił uwagę na problem szkody całkowitej, po orzeczeniu której, jak stwierdził, poszkodowany otrzymuje odszkodowanie w wysokości niewystarczającej ani na naprawę pojazdu, ani też zakup nowego. A na dodatek musi też zrobić coś z wrakiem auta. Zdaniem eksperta, konieczne jest przyjęcie przepisów, które zobowiążą ubezpieczyciela do przejęcia wraku oraz zajęcia się jego sprzedażą.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 2 kwietnia, 24 października Marek Domagalski „Wyzwania w likwidacji szkód z OC”:

https://archiwum.rp.pl/artykul/1482919-Wyzwania-w-likwidacji-szkod-z-OC.html

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

KAPITALna linia po interwencji produktowej

0
Marta Szumska

Rozmowa z Martą Szumską, dyrektorką departamentu zarządzania produktami w Vienna Life TUnŻ SA Vienna Insurance Group

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Wasza oferta produktowa skupiała się przede wszystkim na UFK, co więc zmieniła interwencja produktowa?

Marta Szumska: – Faktycznie, ubezpieczenia na życie z UFK były naszą główną linią sprzedażową. Choć wciąż figurują one w naszej ofercie – nawet w linii KAPITALnej – to obecna strategia koncentruje się na rozwoju i sprzedaży ubezpieczeń ochronnych.

Tegoroczna interwencja produktowa wymusiła na nas gruntowne zmiany w ofercie produktów z UFK, przede wszystkim w zakresie poziomu opłat oraz doborze pozycji inwestycyjnych mającym na celu zapobieganie obarczaniu klientów nadmiernym ryzykiem inwestycyjnym. W wyniku naszych prac dotychczasowe konstrukcje np. produktów regularnych zastąpiły rozwiązania łączące ubezpieczenie na życie i dożycie z możliwością budowania kapitału poprzez inwestowanie. Oferta produktów ze składką jednorazową również uległa przebudowie.

Co się stało z klientami, którzy mieli ubezpieczenia UFK jeszcze sprzed interwencji?

– Umowy z UFK zawarte przez klientów przed 1 stycznia br. nadal pozostają w mocy. Jeśli jednak klient w tej chwili chciałby zakupić produkt z oferty sprzed interwencji, to już nie ma takiej możliwości. W takich sytuacjach oferujemy nowe, „pointerwencyjne” rozwiązania, jak np. KAPITALna INWESTYCJA+ czy KAPITALny CEL+ 2.1.

Czy w najbliższym czasie możemy się spodziewać kolejnych KAPITALnych produktów z UFK?

– W tej chwili intensywnie pracujemy nad rozbudową ubezpieczeń ochronnych. Niedawno „dołączył” do nas KAPITALny PLAN+, który jako jedyny na naszej liście produktów regularnych jest ubezpieczeniem na życie trwającym przez całe życie. Ubezpieczenie to można rozszerzyć o ryzyka dodatkowe, takie jak np. wystąpienie nowotworu lub innego poważnego zachorowania, operacja chirurgiczna albo pobyt w szpitalu.

W ramach tego rozwiązania klient ma prawo do udziału w zysku, a w przypadku decyzji o wcześniejszym rozwiązaniu umowy już po 15 latach trwania umowy otrzyma zwrot wpłaconych środków. Atutem KAPITALnego PLANU+ jest również bonus urodzinowy stanowiący określony procent sumy wpłaconych składek, który przekażemy klientowi po ukończeniu przez niego 85. roku życia.

Czy Pani zdaniem interwencja produktowa „zdusiła” ubezpieczenia z UFK i przyczyniła się do wzrostu zainteresowania ubezpieczeniami na życie?

– Interwencja produktowa na pewno zmieniła rynek ubezpieczeń z UFK i mam nadzieję, że wpłynie na odzyskanie zaufania klientów do tego typu rozwiązań. Musimy pamiętać, że w ostatnich latach ubezpieczenia z UFK nie cieszyły się popularnością, stąd też, moim zdaniem, wszelkie działania, które przyczynią się do przejrzystości tego typu produktów i ich sprzedaży w jasny, zrozumiały i uczciwy sposób, dają szanse na wzrost zainteresowania wśród klientów.

Ubezpieczenia na życie z UFK w istocie są ciekawymi rozwiązaniami dla osób, które chciałyby połączyć dwa ważne aspekty – bezpieczeństwo w wymiarze ochrony życia oraz oszczędzanie rozumiane jako inwestowanie. W ramach naszych rozwiązań z UFK klient samodzielnie może wybrać fundusze, w których będą alokowane środki.

Obecnie posiadamy 44 takie pozycje inwestycyjne zróżnicowane pod względem ryzyka i klasy aktywów, w tym siedem UFK zarządzanych przez nasze towarzystwo.

Nie uważa Pani jednak, że w dzisiejszych czasach bezpieczniej trzymać środki na lokacie? Banki oferują nam stałą stopę zwrotu w określonym terminie, a jednak nie ponosimy przy tym dodatkowego ryzyka – w inwestycjach tego nie mamy.

– Oczywiście inwestycja w ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe wiąże się z ryzykiem i brakiem gwarancji kapitału, dlatego tak ważna jest dywersyfikacja środków. W ramach rozwiązań z UFK możemy zbudować portfel inwestycyjny, który będzie oparty z jednej strony na funduszach o niskim ryzyku, a z drugiej np. na funduszach akcyjnych czy funduszach surowcowych. Część z tych ostatnich w ostatnich miesiącach pracuje dobrze, przynosząc atrakcyjne stopy zwrotu, więc mogą być traktowane jako dodatkowe źródło budowania kapitału.

Należy podkreślić to raz jeszcze – inwestycje z UFK są obarczone dodatkowym ryzykiem, ale przez to mogą wypracować konkurencyjne stopy zwrotu w porównaniu z lokatami bankowymi.

Może więc strategia Vienna Life wróci na dawne tory i główną odnogą sprzedaży ponownie będą ubezpieczenia z UFK?

– Jesteśmy towarzystwem z ponad 20-letnim doświadczeniem i w tym okresie niejednokrotnie musieliśmy dopasowywać ofertę do bieżących potrzeb i oczekiwań klientów, uwzględniając również zmiany regulacji prawnych.

Pandemia wpłynęła na zwiększenie świadomości społecznej co do konieczności posiadania ubezpieczenia. Ostatnie dwa lata pokazały, jak ważna jest profilaktyka i ile znaczy życie i zdrowie – chcemy dostarczać produkty, które chronią to, co dla nas najcenniejsze.

Intensywnie rozwijamy ubezpieczenia ochronne, wierząc, że są one przyszłością naszej spółki. W każdy produkt z linii KAPITALnej wkładamy nie tylko doświadczenie, ale przede wszystkim opinie klientów i sugestie partnerów biznesowych.

Chcemy, aby nasze produkty kojarzyły się z bezpieczeństwem i spokojną przystanią, a nie ryzykiem. W tej chwili dysponujemy sześcioma ubezpieczeniami KAPITALnymi i z całą pewnością na tym nie poprzestaniemy.

18,350FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie