Mimo że od reorganizacji agencyjnej sieci sprzedaży Allianz Polska realizowanej pod hasłem „Agent OdNowa” minie wkrótce pięć lat, to przed sądami nadal toczą się sprawy z powództwa pośredników o zapłatę świadczeń wyrównawczych w związku z rozwiązaniem umów agencyjnych. Kilka sporów zostało już rozstrzygniętych – część z nich na korzyść powodów, a część na korzyść pozwanych.
12 października 2022 r. Sąd Okręgowy w Warszawie w sprawie XXIII Ga 1628/21 prawomocnym wyrokiem oddalił apelację Allianz Życie Polska od wyroku Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy uwzględniającego w całości roszczenia byłego agenta o zapłatę świadczenia wyrównawczego. Wyrok jest prawomocny. Tego samego dnia SR w sprawie XVII GC 2260/22 uwzględnił w 95% roszczenia byłego agenta i właściciela agencji przeciwko spółce życiowej. Z kolei 9 września ten sam Sąd Rejonowy uwzględnił w całości roszczenia byłego agenta przeciwko towarzystwom ubezpieczeniowym Allianz o zapłatę świadczenia wyrównawczego (sygn. sprawy XV GC 2169/21). Oba wyroki są nieprawomocne.
Allianz Polska przekazał „Gazecie Ubezpieczeniowej”, że nie komentuje wyroków sądów. Warto jednak mieć na uwadze, że ich orzecznictwo w tym sporze jest w wielu przypadkach korzystne dla ubezpieczyciela. 27 maja 2021 roku SO w Warszawie oddalił apelację powoda od wyroku Sądu Rejonowego oddalającego w całości roszczenia byłego agenta o zapłatę świadczenia wyrównawczego; wyrok jest prawomocny (sygn. sprawy XXIII GA 196/21). Z kolei 6 maja tego roku oddalił apelację powoda i Allianz Życie od wyroku częściowo uwzględniającego roszczenie byłego agenta i właściciela agencji (sygn. sprawy XXIII GA 185/22). Oba rozstrzygnięcia są prawomocne. Oprócz tego 24 czerwca Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie wydał wyrok w sprawie o sygn. akt XV GC 602/20, w którym oddalił w większości roszczenia byłego agenta o zapłatę świadczenia wyrównawczego przeciwko TUiR Allianz Polska. Natomiast 5 października oddalił w całości roszczenia byłego agenta o zapłatę świadczenia wyrównawczego (sygn. sprawy XVI GC 226/20).
Powyższe sprawy są pokłosiem zmian w sieci agencyjnej Allianz przeprowadzonych w 2017/2018 r., które doprowadziły do zakończenia przez ubezpieczyciela współpracy z ok. 200 agencjami wyłącznymi w całej Polsce i wieloma agentami. Na skutek reorganizacji liczni agenci i właściciele agencji skierowali swoje roszczenia do sądu. Przed Sądem Okręgowym w Warszawie w toku pozostaje też pozew obejmujący roszczenia kilkudziesięciu agentów i właścicieli agencji przeciwko spółkom Allianz o naprawienie szkody.
To zależy. Branża IT ma swoją specyfikę, jest branżą wymagającą, w której przedstawiciele kadr bardzo często mówią o „walce” o pracownika. Celem naszej współpracy z firmami IT jest przygotowanie i wdrożenie takich programów ubezpieczeniowych, które mogą być wartością dodaną i „czymś więcej” oferowanym przez pracodawcę.
Postaram się zwrócić uwagę na kluczowe elementy programów, które według naszego doświadczenia mogą być dla IT programami atrakcyjnymi.
Elementy wyróżniające firmy IT
Zanim zabierzemy się za poszukiwanie oferty odpowiadającej wymaganiom pracowników IT, warto zastanowić się, jaka jest specyfika tej branży pod kątem pracowniczym.
Umowy B2B – najczęstszą formą współpracy w firmach IT są umowy z osobami prowadzącymi JDG. U naszych klientów z tej branży jest to ok. 70–80% pracowników.
Praca zdalna/hybrydowa – coraz rzadziej spotykamy firmy z tej branży, w których praca odbywa się w pełni stacjonarnie.
Wysoka średnia zarobków oraz ich duże zróżnicowanie kwotowe – bardzo dużo mówi się o tym, że zarobki w branży IT są wysokie, ale warto wspomnieć również, że zróżnicowanie zarobków w ramach organizacji jest bardzo duże – według raportu firmy Next Technology o sytuacji na rynku pracy w branży IT oczekiwane wynagrodzenie na stanowisku junior developer to 7700 zł + VAT, a w przypadku expert developera jest to 35 409 zł + VAT.
Niska średnia wieku – w przypadku naszych klientów z branży IT średnia wieku pracowników jest w przedziale 30–35 lat.
Ubezpieczenie zdrowotne
Pierwszym produktem, który chciałabym omówić, jest ubezpieczenie zdrowotne, czyli benefit, który u większości klientów, u których się pojawiamy, już funkcjonuje.
Co istotne, nie jestem zwolenniczką „wysadzania w powietrze” opieki zdrowotnej i układania od nowa, jeżeli uwagi pracowników dotyczą kwestii, które można uregulować z dostawcą poprzez odpowiednie zapisy umowy. Często po przeanalizowaniu problemów, które zgłaszają pracownicy i kadry, a także przeprowadzeniu konkursu ofert, decydujemy się na negocjowanie warunków z obecnym dostawcą.
W przypadku opieki zdrowotnej analizujemy wiele elementów. Mówimy tu o dostępności terminów/gwarancji terminów – kluczowym elemencie wpływającym na zadowolenie pracowników, zakresie specjalistów, diagnostyce, dodatkowych elementach opieki medycznej, placówkach czy sposobie przystępowania, obsługi oraz umawiania wizyt.
Podczas analizy tych elementów warto wziąć pod uwagę specyfikę grupy, o której pisałam na początku. W związku z pracą zdalną lub hybrydową należy zadbać o to, aby była możliwość przystąpienia online do ubezpieczenia. Ważna jest dostępność placówek medycznych i liczba podwykonawców w różnych częściach kraju. Jeżeli mamy model pracy hybrydowej, możemy skupić się na mieście, w którym znajduje się firma, jako kluczowej lokalizacji, jeżeli jednak pracownicy są w pełni zdalnie, wtedy zależy nam na rozbudowanej sieci podwykonawców.
Nie ma jednego idealnego rozwiązania dla IT czy jednego dostawcy opieki zdrowotnej, który sprawdzi się najlepiej. Wiele zależy od tego, jak liczebna jest grupa, gdzie zlokalizowana, co zgłaszają pracownicy i jakie są dotychczasowe doświadczenia pracodawcy w tym temacie.
Ubezpieczenie na życie
Produktem, którego bardzo często nie ma w firmach IT, jest ubezpieczenie na życie. W branży utarła się opinia, że pracownicy IT nie chcą się ubezpieczać, bo to głównie młodzi ludzie i nawet gdy pracodawca funduje ten benefit, to pracownicy nie korzystają.
Moim zdaniem wynika to głównie z niedostosowanego do specyfiki tej grupy programu ubezpieczeniowego. Program ubezpieczenia na życie przeznaczony dla grupy, w której średnie zarobki wynoszą kilkanaście tysięcy złotych, powinien zawierać świadczenia adekwatne do tych zarobków.
Dłuższa tabela z zakresem nie oznacza lepszej ochrony ubezpieczeniowej.
Zakres programu dla IT warto skonstruować w taki sposób, aby skupiał się na dwóch kluczowych elementach – zabezpieczenie rodziny na wypadek śmierci ubezpieczonego oraz świadczenia związane ze zdrowiem ubezpieczonego – uszczerbek na zdrowiu, ciężkie zachorowanie czy pobyt w szpitalu.
Nie ma sensu wprowadzanie świadczeń rodzinnych, takich jak urodzenie dziecka czy śmierć rodziców, teściów. Są to świadczenia stosunkowo niskie, które jednocześnie zdecydowanie podnoszą cenę, a nie są zupełnie wartością dodaną dla tej grupy.
Ważne są również zapisy ogólnych warunków ubezpieczenia, w których należy sprawdzić zakres terytorialny, czyli czy ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje na całym świecie, co szczególnie istotne jest przy pracy zdalnej, definicje związane z poważnym zachorowaniem, wyłączenia odpowiedzialności, np. czy występują wyłączenia związane z uprawianiem sportów.
Warto również zwrócić uwagę, czy ubezpieczyciel, który przedstawił ofertę, na równi traktuje pracowników zatrudnionych na UoP oraz B2B. Wizerunkowo problematyczny dla pracodawcy może być benefit, który w inny sposób traktuje osoby współpracujące z firmą, zależnie od formy zatrudnienia – mówię tutaj np. o stosowaniu ankiet medycznych dla osób, które współpracują z firmą na podstawie umowy B2B.
Kolejnym istotnym elementem, w związku z dużym zróżnicowaniem zarobków jest możliwość indywidualizacji, czyli przygotowanie większej liczby wariantów ubezpieczenia, a także dodatków, które rozszerzają ochronę np. na wypadek zachorowania na nowotwór czy zwiększają świadczenie na wypadek śmieci, które przydatne jest dla młodych osób, np. przy potrzebie zabezpieczenia polisą kredytu hipotecznego.
Dodatkowe produkty
Kiedy mamy już wdrożone te dwa podstawowe produkty ubezpieczeniowe, możemy poszukiwać możliwości rozbudowy dostępnych benefitów ubezpieczeniowych. Mogą to być rozwiązania dla wszystkich pracowników, ale możemy też przygotować programy przeznaczone dla grupy kluczowych pracowników czy kadry menedżerskiej.
Wśród dostępnych na rynku produktów warto zwrócić uwagę na produkty skupione na wsparciu psychologicznym, rozwiązania na rynku polegające na finansowaniu zaawansowanych procedur medycznych, które nie są finansowane przez NFZ w przypadku ciężkiego zachorowania pracownika, czy prywatną opiekę szpitalną, czyli produkt, który można nazwać czymś ponad standardowe benefity, pozwalający na leczenie szpitalne w prywatnych szpitalach, a także dostęp do prywatnego SOR.
Wdrożenie
Wszystkie te benefity mają sens tylko w takim przypadku, kiedy zostaną odpowiednio wdrożone. Wprowadzając ubezpieczenie na życie, opiekę zdrowotną czy jakikolwiek inny benefit, prowadzimy webinary dla pracowników naszych klientów, w kilku terminach i o różnych godzinach, przygotowujemy materiały informacyjne, a także specjalną stronę informacyjną.
Pracownik, który zrozumie, jak dany produkt działa, co jest w jego zakresie oraz w jakich sytuacjach może z niego skorzystać, dużo chętniej będzie przystępował do programu, a także dużo bardziej doceni posiadanie danego benefitu. Przygotowanie samych ulotek czy plakatów nie jest skuteczną drogą do przedstawienia zakresu programu w firmie IT. Webinar pozwala na wprowadzenie elementu edukacji ubezpieczeniowej dla pracowników, a naturalnym miejscem poszukiwania informacji w tej branży będzie specjalna strona internetowa.
Podsumowując, firmy IT potrzebują benefitów ubezpieczeniowych, mogą być one wartością dodaną, a także narzędziem docenienia kluczowych pracowników, pod warunkiem że są skonstruowane w sposób przemyślany i skutecznie wdrożone.
Marta Zdzińska koordynatorka współpracy z klientem strategicznym Certo Broker
27–28 września 2022 r. w The Westin Warsaw Hotel odbył się 12. FinTech & 11. InsurTech Digital Congress. W spotkaniu wzięło udział ponad 400 uczestników, którzy wysłuchali debat i merytorycznych wystąpień na temat aktualnych trendów i prognoz dotyczących branży fintech i insurtech w Polsce.
Kongres zainaugurowały wystąpienia przewodniczących: Marcina Petrykowskiego, przewodniczącego Rady Programowej FinTech Digital Congress (Group Chief Executive, Atende), Cezarego Świerszcza, przewodniczącego Rady Programowej InsurTech Digital Congress (CEO, Unext), oraz Jana Kastorego, wiceprzewodniczącego Rady Programowej InsurTech Digital Congress (Founding Partner, astorya.vc).
Debata inauguracyjna oparta została na najważniejszych zagadnieniach związanych z rozwojem sektora fintech i insurtech w obliczu zmian w gospodarce światowej. Eksperci dokonali porównania przewidywań początków 2022 r. i rzeczywistości III kw. roku oraz przeanalizowali strategie sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Skomentowano możliwości rozwoju firm technologicznych oraz zmiany w sytuacji pracowników sektora.
Kolejny panel poświęcono tematom związanym z wpływem zmian gospodarczych na ekosystem finansowy. Prelegenci zajęli się m.in. kwestią wykorzystania open bankingu i systemów finansowych do rozwoju sektora fintech oraz nawiązywania partnerstw jako możliwości szybszego skalowania branży fintech.
Przedyskutowano zagadnienia dotyczące transakcji bezgotówkowych – przyszłość portfeli cyfrowych, budowanie doświadczeń płatnościowych, finansowanie projektów kryptowalutowych w Polsce oraz BNPL jako cieszącą się coraz większym zainteresowaniem usługę płatniczą w ujęciu regulacyjnym i windykacyjnym.
Drugi dzień kongresu rozpoczęto od analizy trendów rozwijających się w sektorach finansowym i ubezpieczeniowym. Eksperci wskazali kwestie, takie jak m.in. wyzwania związane z budowaniem obecności instytucji finansowych w metaverse, wyzwania i kierunki rozwoju komunikacji z klientem, przyszłość zdecentralizowanych finansów, wprowadzanie nowych platform i absorbcja blockchain przez banki.
Blok poświęcony sektorowi ubezpieczeniowemu zainaugurowała dyskusja na temat dojrzewającego rynku insurtech oraz nowego oblicza ubezpieczeń. Omówione zostały trendy i wyzwania technologiczne i handlowe napędzające rozwój insurtechów, trwałe modele biznesowe i technologie w ubezpieczeniach, usprawnienia dla branży ubezpieczeniowej oraz kwestie inwestycji w insurtech. Nie zabrakło dyskusji w obszarze well-being i HR oraz biznesu opartego na danych i cyfrowym życiu konsumentów.
KOMENTARZ
W momencie wybuchu pandemii zdawało się, że branża technologiczna będzie najbardziej kryzysoodporna i przed nią nieprzerwane pasmo sukcesów i możliwości. Tę tezę potwierdzał strumień dolarów i euro płynący wartko w stronę fintechów i insurtechów. Złoty czas dobiegł jednak końca szybciej, niż ktokolwiek mógł przewidzieć. Bardzo wiele fintechowych i insurtechowych gwiazd wciąż jest daleko do poziomu rentowności.
Współpraca ubezpieczycieli z insurtechami też nie jest pasmem samych sukcesów. Insurtechy narzekają na skostniałe procedury i przeciąganie wdrożeń. Ubezpieczyciele wskazują niedojrzałość biznesową i punktowe podejście do wyzwań biznesowych, nie uwzględniające perspektywy całości. Prawda pewnie jest po obu stronach.
Pewne jest, że technologia może zwiększyć istotnie efektywność ubezpieczycieli w bardzo wielu obszarach i poprawić doświadczenia nabywców ubezpieczeń. Pytanie brzmi, na które innowacje postawić w pierwszej kolejności, bo wszystkich naraz nie da się wdrożyć z całą pewnością.
Ubezpieczyciele powinni w mojej ocenie stawać się organizacjami inteligentnie wykorzystującymi dane do zwinnych decyzji biznesowych w czasie rzeczywistym. Są już dane, są narzędzia analityczne, co więc jest nie tak?
Zakłady wskażą z pewnością nadmiar regulacji, które pochłaniają ogromną część zasobów organizacji. I będą miały rację, ale to nie znaczy, że mogą sobie pozwolić na bycie firmami w 90% skupionymi na dostosowywaniu się do wymogów rynku, a w 10% na rozwój.
Aleksandra E. Wysocka
Podczas Fintech & Insurtech Digital Congress zaprezentowano wiele ciekawych technologii i pomysłów biznesowych. W moim subiektywnym top 3 są:
ubezpieczenia parametryczne wykorzystujące sztuczną inteligencję (prezentacja Tadeusza Prochwicza, CEO Climatica)
behawioralna analiza emocji klienta i mikrosegmentacja (prezentacja Pawła Sataleckiego z BestFit)
zastosowanie marketingu kontekstowego w sprzedaży ubezpieczeń (w wystąpieniu panelowym Marcina Wąsikowskiego z UNIQA)
Jeśli chodzi o konkretne wdrożenia, to szczególnie godne uwagi wydaje mi się partnerstwo PZU i insurtechu simpl.rent, o którym opowiadał założyciel Piotr Pajda. I ten ostatni przykład pokazuje, że jest możliwość wykorzystania mocnych stron dużych graczy i zwinnych innowatorów, aby stworzyć coś, co rzeczywiście działa.
Aleksandra E. Wysocka redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od 15 października Warta wprowadziła nowe ogólne warunki ubezpieczenia OC operatora transportowego: przewoźnika drogowego i spedytora.
W ramach OWU OC operatora transportowego zakład obejmie ochroną odpowiedzialność cywilną przewoźnika drogowego w ruchu krajowym, międzynarodowym, kabotażowym oraz OC spedytora. Nowością jest to, że wszystkie w/w ubezpieczenia można zawrzeć nie tylko odrębnie, ale też w ramach jednej, pakietowej umowy.
Aby zawrzeć umowę ubezpieczenia OC przewoźnika drogowego w ruchu kabotażowym, klient nie musi już posiadać w Warcie OC przewoźnika drogowego w ruchu międzynarodowym. Dotychczas był to warunek konieczny.
Zakres ochrony obejmuje odpowiedzialność cywilną przewoźnika drogowego za szkody rzeczowe zaistniałe w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem, oraz szkody finansowe powstałe w wyniku opóźnienia w dostawie, ponoszoną zgodnie z przepisami prawa mającymi zastosowanie do danego rodzaju przewozu:
prawa przewozowego – przewozy krajowe,
Konwencji CMR – przewozy międzynarodowe,
przepisów prawa miejscowego – przewozy kabotażowe.
W przypadku spedytora ubezpieczenie obejmuje OC za szkody rzeczowe i szkody finansowe powstałe z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług spedycyjnych w ramach zawartej umowy spedycji, w tym odpowiedzialność za przewoźników i dalszych spedytorów zgodnie z art. 799 Kodeksu cywilnego.
Zakres OWU uwzględnia wiele nowych elementów, do tej pory wymagających zastosowania odrębnych klauzul lub postanowień wprowadzanych indywidualnie do treści umowy ubezpieczenia, takich jak:
rabunek (rozbój),
wypadek z winy osoby trzeciej,
niewykonanie lub nienależyte wykonanie polecenia zmiany umowy przewozu,
utrata / niewłaściwe wykorzystanie dokumentów,
nierozsądny wybór osób trzecich (przewozy międzynarodowe),
klauzula Paramount (przewozy międzynarodowe),
klauzula braku poboru zaliczenia (przewozy międzynarodowe),
załadunek / rozładunek / zamocowanie / rozmieszczenie przesyłki na środku transportu,
utrata i uszkodzenie kontenera lub innego opakowania wielokrotnego użytku (w tym palet).
Dodatkowo na podstawie nowych OWU zakres ochrony można rozszerzyć o:
W ramach sumy ubezpieczenia Warta pokrywa także związane ze szkodą koszty:
wynagrodzenia rzeczoznawców,
zapobieżenia powstaniu szkody lub zmniejszenia jej rozmiaru – w tym koszty podniesienia/wyciągnięcia środka transportu,
przeładunku / przechowania ładunku / inne uzasadnione koszty związane z powstałą szkodą,
zastępstwa procesowego w postępowaniu cywilnym wszczętym przeciwko ubezpieczającemu, prowadzonym w uzgodnieniu z Wartą.
Dodatkowo Warta przygotowała jeden edytowalny wniosek ubezpieczeniowy, obejmujący wszystkie rodzaje ubezpieczeń dostępnych w ramach OWU.
Umowa ubezpieczenia, którą otrzymuje klient, zawiera wszystkie niezbędne postanowienia, w tym informacje o zakresie ochrony oraz jego ewentualnych rozszerzeniach. Dodatkowo klient dostaje certyfikaty dwujęzyczne, którymi może się posługiwać w relacjach z kontrahentami. Dostępne jest również szkolenie e-learningowe, pozwalające zapoznać się z nowym produktem oraz uzyskać dodatkowe godziny w ramach obowiązkowych szkoleń IDD.
Przy wzrastającym zapotrzebowaniu na instalacje OZE bardzo ważnym aspektem staje się odpowiednie ich ubezpieczenie. Dlatego TUW „TUW” rozwija swoją ofertę ubezpieczeniową związaną z wykorzystaniem energii ze źródeł odnawialnych także w gospodarstwach rolnych.
TUW „TUW” oferuje w ramach Pakietu Super Rolnik możliwość ubezpieczenia całej gamy mikroinstalacji OZE. Zakres ochrony obejmuje szkody powstałe m.in. na skutek działania deszczu nawalnego, gradu, silnego wiatru, śniegu i lodu, uwzględniając także ryzyka przepięcia, powodzi, pożaru, uderzenia pojazdu czy upadku drzewa. Ponadto, szklane elementy mikroinstalacji mogą być ubezpieczone od ryzyka stłuczenia, które obejmuje ochroną szkody w postaci zarówno stłuczenia (rozbicia), jak i pęknięcia.
Ochrona może także zostać rozszerzona o szkody będące następstwem kradzieży z włamaniem, rabunku lub dewastacji. TUW „TUW” odpowiada również za uzasadnione i udokumentowane koszty demontażu i montażu oraz transportu uszkodzonych elementów instalacji do miejsca naprawy i z powrotem.
Oferta TUW „TUW” obejmuje w zasadzie wszystkie dostępne w kraju źródła OZE, takie jak: energię wiatru, energię promieniowania słonecznego, energię aerotermalną, energię geotermalną, energię hydrotermalną, hydroenergię, energię fal, prądów i pływów morskich, energię otrzymywaną z biomasy, biogazu, biogazu rolniczego oraz z biopłynów.
Nationale-Nederlanden rozpoczęło nową kampanię, która ma zachęcić Polaków do refleksji nad ich bezpieczeństwem finansowym na wypadek choroby. Akcja obejmie spoty w telewizji i internecie, a także działania contentowe oraz aktywność w mediach społecznościowych.
Celem kampanii „O to, co ważne, pytamy wprost” jest skłonienie Polaków do większej troski o zabezpieczenie siebie i bliskich na wypadek zachorowania.
– W naszych spotach chcemy przypomnieć, że o trudnych sprawach, takich jak zdrowie i bezpieczeństwo finansowe, trzeba mówić wprost. Po raz kolejny zachęcamy do działania i odpowiedniego zabezpieczenia przyszłości swojej i najbliższych na wypadek poważnej choroby. W ramach kampanii promujemy więc wsparcie, które nasi klienci otrzymają w razie diagnozy nowotworu: praktyczne, materialne oraz psychologiczne. Co istotne, na każdym etapie mogą też liczyć na pomoc ze strony naszych doradców – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden.
„O to, co ważne, pytamy wprost” to kampania produktowa, w ramach której marka przygotowała pięć spotów, którym towarzyszyć będą działania contentowe i komunikacja w mediach społecznościowych. W ich ramach firma będzie zachęcała do wprowadzenia do swojego życia pozytywnych dla zdrowia zmian.
– Wielu Polaków wciąż nie dopuszcza do siebie myśli o zachorowaniu. Podejmują niezbędne działania dopiero wtedy, gdy nowotwór stanie się dla nich lub ich bliskich faktem. Pomimo coraz większej liczby akcji społecznych, które podkreślają wagę profilaktyki zdrowotnej, duża część z nas wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ma realny wpływ na swoje zdrowie i, podejmując odpowiednie aktywności, może zmniejszyć ryzyko wystąpienia choroby. Cel naszej kampanii to zaangażowanie odbiorców w ten dość trudny temat, skłonienie ich do refleksji, a także promowanie działań profilaktycznych, które niejednokrotnie mogą uratować życie – podkreśla Marta Maszewska-Danielewicz.
Kampania rozpoczęła się 17 października i potrwa przez sześć tygodni. Spoty transmitowane będą w telewizji oraz w internecie.
Liczba spraw zgłaszanych w ramach polis z home assistance wzrasta – wynika z danych udostępnionych przez Global Assistance Polska dotyczących zgłoszeń zrealizowanych w ramach umów zawartych przez Compensę i Beesafe. W trzech pierwszych kwartałach tego roku odnotowano o nieco ponad 8% interwencji więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. i o niemal 50% więcej niż w 2020 r.
W analizowanym okresie Global Assistance Polska odnotowało o około 7,5% mniej zgłoszeń dotyczących pomocy hydraulika niż przed rokiem. Z kolei zapotrzebowanie na usługi informacyjne wzrosło o 10%.
– W dobie coraz szerszego dostępu do internetu zaskakujące może wydawać się to, że najczęściej w ramach home assistance korzystamy właśnie z usług informacyjnych. Nadal jednak stała łączność z siecią nie dla każdego jest oczywistością. Wyszukanie wiadomości we własnym zakresie w niektórych sytuacjach może nie być możliwe albo wydawać się trudniejsze czy bardziej czasochłonne niż jeden telefon z prośbą np. o adresy czy numery do pobliskich usługodawców, sklepów lub placówek albo o godziny otwarcia interesującego nas urzędu – zauważa Rafał Mosionek, prezes zarządu Beesafe.
Pierwszą trójkę rodzajów pomocy, z której najczęściej korzystają osoby posiadające home assistance, zamyka serwis sprzętu AGD. Od stycznia do września 2022 r. zdecydowało się na niego niemal tyle samo ubezpieczonych, co rok wcześniej.
– Warto wiedzieć, że poza pomocą specjalistów w zakresie hydrauliki czy serwisu AGD, atakże m.in. elektryki i ślusarstwa, home assistance – w zależności od pakietu – może obejmować również mniej oczywiste wsparcie, chociażby ze strony informatyka czy gosposi, a także związane z serwisem urządzeń mobilnych – mówi Rafał Mosionek.
Najwięcej spraw – niemal 16% – zgłoszono na terenie województwa mazowieckiego, prawie 13,5% – dolnośląskiego, niespełna 11% – śląskiego. Na przeciwległym biegunie liczby zgłaszanych w ramach home assistance spraw znajdują się natomiast województwa: świętokrzyskie (1,15%), lubelskie (2,4%) i opolskie (2,5%).
W czasie pandemii wzrastająca liczba spraw zgłaszanych w ramach home assistance bywała tłumaczona większą ilością czasu spędzanego w mieszkaniach, co mogło generować częstsze awarie. Tymczasem tendencja do korzystania z tego typu ubezpieczenia rośnie również po ustaniu ograniczeń mobilności związanych z Covid-19. Może to zatem wskazywać na coraz większą świadomość dotyczącą tej polisy.
– Szczególnie w dużych aglomeracjach miejskich obserwujemy, że klienci są bardziej świadomi zakresu spraw, w których mogą uzyskać pomoc w ramach home assistance – podsumowuje Remigiusz Szeniawski, dyrektor Departamentu Operacyjnego Global Assistance Polska.
70% wypłat odszkodowań z tytułu szkolnego ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków dotyczy zdarzeń, do których doszło poza szkołą – wynika z najnowszych statystyk Warty.
– Warto uświadomić rodzicom, że choć dziecko zwykle bardzo dużą część dnia spędza w szkole, to ryzyko wypadku rośnie najbardziej wtedy, gdy opuszcza jej mury. W naszym przypadku ochrona ubezpieczeniowa ucznia działa przez całą dobę i obejmuje także wypadki zaistniałe poza godzinami nauki – mówi Ewa Bartoszewicz, menedżerka produktu w Warcie.
W ocenie ekspertów ubezpieczyciela jedną z bardzo prawdopodobnych przyczyn tego zjawiska wydaje się rosnąca popularność dodatkowych zajęć i treningów dzieci i młodzieży. Według danych z raportu Santander Consumer Bank 61% rodziców posyła obecnie swoje dzieci na sportowe zajęcia pozaszkolne. A każda wzmożona aktywność ruchowa w naturalny sposób niesie ze sobą także zwiększone ryzyko kontuzji i urazów. Do tego dochodzą wypadki komunikacyjne, incydenty na placach zabaw oraz wypadki domowe. Na terenach wiejskich dzieci padają także ofiarami wypadków w gospodarstwach rolnych, gdzie czynnikami ryzyka stają się dla nich m.in. łatwy dostęp do maszyn czy substancji chemicznych.
Rankomat został nowym partnerem największego kanału dotyczącego sportu na polskim YouTube. Wielomilionowa społeczność Kanału Sportowego skorzysta na atrakcjach przygotowanych przez markę.
Współpraca, skupiona wokół dwóch programów: „Meczu Dnia” oraz „Hejtparków” pomeczowych, ruszyła z początkiem września. Rankomat jest partnerem ocen pomeczowych, statystyk i porównań piłkarzy. Eksperci multiporównywarki będą wspierać dziennikarzy Kanału Sportowego przy opracowywaniu liczb dla fanów. Oba podmioty mają zbliżoną, męską grupę docelową, a przedstawiciele marki partnerskiej nie ukrywają, że ich użytkownicy w dużej mierze są fanami KS, którzy regularnie śledzą to medium i cenią jego dziennikarzy.
– Rankomat.pl chce towarzyszyć w życiowych wyborach, ale też codziennej rozrywce. Kluczem współpracy nie jest po prostu branding, tylko szukanie sposobu na dostarczenie widzom i użytkownikom realnej wartości. Już teraz wspieramy KS w poszukiwaniu ciekawostek bazujących na świecie liczb i porównań, ale to dopiero początek szerokich działań. Przygotujemy dla widzów Kanału Sportowego specjalne oferty w naszym ekosystemie, a w bliskiej przyszłości zamierzamy wspólnie z Kanałem Sportowym zorganizować konkurs dla kibiców reprezentacji Polski oraz zabawę, która będzie ich dodatkowo animować w trakcie mundialu. Wspólnie połączymy racjonalną analizę ze sportowymi emocjami – mówi Dawid Pożoga, Chief Marketing Officer Rankomat.
– Światy sportu i liczb naturalnie się łączą. Dzisiejsze rozmowy o sporcie to często nie tylko dyskusje o własnych odczuciach, ale też pogłębione analizy oparte na danych. Zarówno media, jak i trenerzy czy menedżerowie w dzisiejszych czasach dostali do ręki potężną broń, która pomaga w lepszym zrozumieniu świata sportu. Tą bronią są właśnie liczby. Cieszymy się bardzo, że w tym zakresie wesprze nas lider rynku w swoim segmencie. To dla nas kolejny powód do dumy, że uznane marki widzą wartość we współpracy z Kanałem Sportowym – podkreśla prezes Kanału Sportowego Maciej Sawicki.
Sollers, Guidewire i Liberty Specialty Markets (LSM), część działu Global Risk Solutions Liberty Mutual Insurance, ogłosiły, że LSM wdrożyło system Guidewire w celu zautomatyzowania zarządzania roszczeniami i wzmocnienia swojej pozycji na rynku londyńskim. Sollers Consulting, Guidewire PartnerConnect Advantage, poprowadził wdrożenie techniczne i nadzorował projekt techniczny.
LSM, który już wcześniej korzystał z systemu zarządzania roszczeniami Guidewire na całym świecie, dzięki wdrożeniu wzmocni swoje możliwości w zakresie roszczeń biznesowych i informatycznych. Zwłaszcza w obszarze skonsolidowanego i bezpośredniego przetwarzania roszczeń w całej firmie, automatyzacji systemu, ulepszonego monitoringu SLA oraz bezpośredniego przesyłania wiadomości na rynek londyński.
– Jesteśmy pod wrażeniem możliwości platformy Guidewire w zakresie kompleksowego zarządzania roszczeniami i ich śledzenia, a także integracji z systemem ECF Write-Back, przepływu pracy i włączania poczty elektronicznej – powiedział Mike Gillett, Chief Claims Officer LSM. – Dzięki temu jesteśmy w stanie korzystać z jednego systemu obsługi roszczeń dla naszej działalności w Londynie. Jest to dla nas znaczący krok w strategii budowania modeli biznesowych opartych na danych, ze spójnymi danymi operacyjnymi w jednym miejscu.
– Chcę pogratulować Liberty Specialty Markets tego, co udało im się osiągnąć. LSM wdrożył rozwiązanie łączące Guidewire ClaimCenter z systemami Lloyd’s. Ten ambitny projekt pokonał wiele wyzwań, w tym migrację ze starszego systemu i przeprojektowanie integracji w wielopłaszczyznowej architekturze systemu. Lloyd’s jest na dobrej drodze do przejścia na modele biznesowe oparte na danych. LSM wnosi w to istotny wkład – skomentował Michał Trochimczuk, partner zarządzający Sollers Consulting.
– Gratulujemy LSM udanego wdrożenia, które umożliwi im wykorzystanie modeli biznesowych opartych na danych, dzięki zwiększonym kompetencjom w zakresie gromadzenia i raportowania danych, a także przyniesie korzyści klientom w postaci usprawnionej obsługi roszczeń – powiedział Will McAllister, Managing Director EMEA Guidewire. – Doceniamy skupienie się LSM na dostarczaniu przemyślanych rozwiązań, zaprojektowanych tak, aby dopasować je do specyficznych potrzeb ich brokerów i klientów na rynku londyńskim.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.