Blog - Strona 755 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 755

Agro TUW z promocyjną ofertą ubezpieczenia od ognia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Agro Ubezpieczenia (Agro TUW) zaoferowały rolnikom w jesiennym sezonie ubezpieczeń upraw rolnych specjalną promocję. Każdy, kto zdecyduje się ubezpieczyć zboża i rzepak, może wykupić dodatkową ochronę od ryzyka ognia za 1 zł od każdego ubezpieczonego hektara.

– Zależy nam, aby rolnicy uprawiający zboża i rzepak byli w pełni ubezpieczeni i posiadali realną ochronę, która zadziała w razie nieprzewidzianego zdarzenia, jakim z pewnością jest ogień, stąd też nasza promocja na ubezpieczenie upraw od ognia tylko za złotówkę od hektara – mówi Daniel Zahorenko, wiceprezes zarządu Agro TUW.

Z początkiem września Agro Ubezpieczenia rozpoczęły jesienny sezon sprzedaży obowiązkowych i  dobrowolnych ubezpieczeń upraw rolnych dotowanych z budżetu państwa. Polisy można kupić w placówkach pocztowych oraz multiagencjach ubezpieczeniowych. Do końca września część składki płaconej przez rolnika będzie można sfinansować z dopłat bezpośrednich poprzez cesję.

(AM, źródło: Agro TUW)

AXA Partners: Niespodziewana rezygnacja z podróży nie musi oznaczać utraty pieniędzy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners przypomina turystom, że w jej ofercie znajduje się ubezpieczenie rezygnacji z podróży. Stanowi ono zabezpieczenie finansowe na wypadek wydarzeń, gdy z przyczyn losowych nie będzie można wybrać się na zaplanowany wyjazd.

– Rezygnacja z wyjazdu turystycznego czy zakupionego biletu lotniczego wiąże się ze stratą zainwestowanej gotówki. Ubezpieczenie rezygnacji z podróży AXA Partners szczególnie polecamy osobom, które preferują zakup wycieczek w formie first minute, na długo przed planowanym wyjazdem – mówi Łukasz Hajkowski, Country Manager w Polsce oraz członek zarządu AXA Partners CEE.

Ubezpieczeni na wypadek rezygnacji z podróży mogą odzyskać pieniądze w razie konieczności odwołania wyjazdu z powodu zachorowania, wypadku czy utraty pracy. AXA Partners zwraca do 100% udokumentowanych kosztów związanych z rezygnacją z wyjazdu. Ubezpieczenie pozwala również na otrzymanie zwrotu poniesionych kosztów podróży anulowanej z powodu zachorowania na Covid-19 lub objęcia izolacją, łącznie do 45 tys. zł.

(AM, źródło: AXA Partners)

Lloyd’s: Gest wobec pracowników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponieważ kryzys kosztów życia pogłębia się, a inflacja w Wielkiej Brytanii osiąga poziom najwyższy od wielu dziesięcioleci, korporacja zdecydowała wypłacić jednorazowo 2500 funtów pracownikom zarabiającym poniżej 75 000 funtów rocznie, aby pomóc im opłacić rachunki za energię i żywność. Dotyczy to 60% zatrudnionych.

Dyrektor generalny Lloyd’s John Neal podkreśla, że firma stara się myśleć o swoich kosztach stałych, ale ma na uwadze też pracowników, których kryzys dotknie najbardziej. Firmy w Europie zmagają się ze wzrostem kosztów, bowiem wskutek wojny w Ukrainie ceny energii gwałtownie wzrosły.

Rachunek za energię elektryczną samego Lloyd’s w jego londyńskiej siedzibie o powierzchni 350 000 stóp kwadratowych wzrósł o 250%, do sumy siedmiocyfrowej.

(AC, źródło: Bloomberg)

Deszcz nagród dla Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CEO Generali Philippe Donnet został uznany za „Best CEO” w sektorze ubezpieczeniowym w najnowszej edycji dorocznego rankingu All-Europe Executive Team 2022 organizowanego przez „Institutional Investor”, specjalistyczne czasopismo i niezależną firmę badawczą w dziedzinie finansów międzynarodowych. Grupa zwyciężyła również w kilku innych kategoriach.

Dyrektor finansowy Generali, Cristiano Borean, zajął pierwsze miejsce w rywalizacji o tytuł „Najlepszego CFO”. Z kolei zespół ds. relacji z inwestorami i agencjami ratingowymi zwyciężył w kategoriach „Najlepszy Zespół IR”, „Najlepszy Profesjonalista IR” – Giulia Raffo (nr 1) i Rodolfo Svara (nr 2) – oraz „Najlepszy Program IR” i „Najlepszy Event IR”.

Generali zajęło również pierwsze miejsce w rywalizacji na „Najlepsze ESG” i „Najlepszy Zarząd Spółki”.

Ranking „Institutional Investor” zawiera oceny 1380 profesjonalistów i inwestorów z 632 firm świadczących usługi finansowe. Dyrektorzy generalni byli oceniani pod kątem wiarygodności, przywództwa i komunikacji, natomiast dyrektorzy finansowi byli oceniani na podstawie alokacji kapitału, zarządzania finansami i komunikacji.

(AM, źródło: Generali)

Anna Włodarczyk-Moczkowska na czele Compensy w Polsce

0
Anna Włodarczyk-Moczkowska

Vienna Insurance Group powołała Annę Włodarczyk-Moczkowską, kierującą dotychczas Wiener TU, na stanowiska prezesa zarządu obu spółek ubezpieczeniowych Compensa w Polsce. Artur Borowiński, który od 2014 roku szefował tym zakładom, złożył 12 września rezygnację. Na czele Wiener TU stanął natomiast Adam Dwulecki.

– Jestem przekonany, że Anna Włodarczyk-Moczkowska, jako sprawdzony menedżer i lider, wspólnie z profesjonalnym zespołem Compensy będzie skutecznie realizowała strategię i zapewni dalszy ponadrynkowy rozwój obu spółek. Adam Dwulecki nominowany na prezesa Wiener zapewni kontynuację ścieżki wzrostu najmłodszej spółki VIG w Polsce – powiedział Harald Riener, członek zarządu Vienna Insurance Group odpowiedzialny za polskie operacje. – Dziękuję Arturowi Borowińskiemu za jego wieloletni wkład w sukces spółek Compensa i życzę mu pomyślności na dalszej drodze zawodowej. Jestem wdzięczny Annie Włodarczyk-Moczkowskiej za dynamiczny rozwój spółki Wiener i jestem pewien, że dzięki nowym nominacjom VIG w Polsce będzie odnosiła kolejne sukcesy – dodał.

Anna Włodarczyk-Moczkowska jest związana z branżą ubezpieczeniową od ponad 25 lat. W latach 2001–2012 była związana z grupą Ergo Hestia, w tym od 2001 r. z MTU Moim Towarzystwem Ubezpieczeń, gdzie zajmowała stanowisko wiceprezes zarządu. Przez ostatnie 10 lat kierowała Wiener TU (także w okresie jego działania pod markami PTU oraz Gothaer). Od 2016 r. jest przewodniczącą Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń (w której zasiada od 2013 r.) oraz pełniła funkcję prezydenta Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. W 2010 roku została uhonorowana Brązowym Krzyżem Zasługi za wkład w rozwój polskiego rynku ubezpieczeniowego. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego oraz Szkoły Głównej Handlowej.

Adam Dwulecki na czele Wiener TU

12 września Anna Włodarczyk-Moczkowska złożyła rezygnację z funkcji prezes zarządu Wiener TU. Jej następcą został Adam Dwulecki, obecnie członek zarządu towarzystwa odpowiedzialny za obszar ubezpieczeń korporacyjnych. Jest on doświadczonym menedżerem z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej w Polsce. W latach 2001–2007 pracował dla HDI-Gerling Polska TU, między innymi na stanowisku członka zarządu. W latach 2007–2011 był związany z AXA TUiR. Od listopada 2011 r. rozpoczął pracę dla Gothaer Insurance Group w centrali w Kolonii. Od 2012 r. członek zarządu Wiener TU (także w okresie jego działania pod markami PTU oraz Gothaer). Absolwent studiów w Niemczech, z dyplomem ekonomisty na uniwersytecie Heinrich Heine Universität Düsseldorf.

Zmiany w składach zarządów wymagają podjęcia formalnych decyzji przez rady nadzorcze spółek Compensa, Compensa Życie i Wiener oraz uzyskania zgód Komisji Nadzoru Finansowego.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Małgorzata Półjanowicz szefową sprzedaży B2B Europy Ubezpieczenia

0
Małgorzata Półjanowicz

Od początku września Europa Ubezpieczenia ma nową szefową sprzedaży: stanowisko Head of B2B objęła Małgorzata Półjanowicz. Będzie odpowiadać za współpracę z partnerami z segmentów affinity i bancassurance oraz raportować bezpośrednio do Krzysztofa Morawskiego – członka zarządu ubezpieczyciela odpowiedzialnego za obszar sprzedaż i produkty.

Małgorzata Półjanowicz jest związana z branżą finansową od ponad 15 lat. Przed dołączeniem do Europy kierowała sprzedażą B2B w MetLife Polska. Wcześniej jako dyrektor departamentu sprzedaży do kluczowych klientów instytucjonalnych, odpowiadała za współpracę Metlife z kluczowymi partnerami w segmentach affinity i bancassurance. W latach 2011–2013 pracowała dla BGŻ Optima, gdzie jako menedżer odpowiedzialny za sprzedaż bezpośrednią i obsługę klientów przygotowała start bankowego startupu, a następnie realizowała projekty sprzedażowe i obsługowe. Była też związana z Toyota Bankiem. Małgorzata Półjanowicz jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończyła także Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami.

– Cieszę się, że Małgorzata dołączyła do zespołu Europa Ubezpieczenia. Jej kompetencje i doświadczenie zawodowe są dla nas cennym wzmocnieniem w kluczowych segmentach: affinity i bancassurance. Jestem przekonany, że razem zapewnimy obecnym partnerom najwyższą jakość współpracy, z której Europa jest znana na rynku, i będziemy rozwijać się w oparciu o nowe partnerstwa biznesowe – mówi Krzysztof Morawski.

– Europa Ubezpieczenia to jeden z liderów sprzedaży ubezpieczeń w segmencie bancassurance i w kanałach partnerskich. Wyróżnia się najwyższym standardem dostarczanych produktów i serwisu oraz innowacyjnością i nieszablonowym, technologicznym podejściem. Dlatego jestem podekscytowana nowymi wyzwaniami i dziękuje za zaufanie, którym zostałam obdarzona – mówi Małgorzata Półjanowicz, szefowa sprzedaży B2B w Europa Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

NN Group sprzeda Generali biznes emerytalny byłego MetLife w Polsce

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa NN ogłosiła 13 września, że osiągnęła porozumienie z Generali w sprawie sprzedaży biznesu emerytalnego przejętego w Polsce od MetLife. Transakcja przewiduje przeniesienie „umowy o zarządzanie” funduszami OFE i DFE oraz odpowiednich składników przedsiębiorstwa.

Decyzja o sprzedaży części emerytalnej została podjęta na podstawie przeglądu opcji strategicznych Grupy NN dla biznesu emerytalnego MetLife w Polsce. Transakcja nie ma wpływu na analogiczną działalność Nationale-Nederlanden nad Wisłą. Oczekuje się, że zbycie tych aktywów będzie miało niematerialny wpływ na generowanie kapitału operacyjnego i wynik finansowy brutto.

Dzięki przejęciu Generali awansuje w rankingu funduszy emerytalnych w Polsce na 4. miejsce z ok. 13% udziałem w rynku, 19,2 mld zł aktywów pod zarządzaniem i 2,4 mln klientów (według danych na koniec lipca 2022).

– To przejęcie daje nam szansę na strategiczny wzrost i wzmocni naszą pozycję w zakresie zarządzania aktywami w Polsce, która jest  jednym z naszych kluczowych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu będziemy rosnąć na rynku emerytalnym, jednocześnie rozszerzając nasze ambicje bycia partnerem na całe życie (Lifetime Partner) na ten ważny segment klientów – powiedział Josef Benes, CEO Generali Investments CEE.

– Cieszymy się, że będziemy mogli przyjąć dotychczasowych członków MetLife OFE i MetLife DFE pod skrzydła funduszy Generali. Zmiana ta nie wymaga od nich podejmowania działań. Dodatkowo, ze względu na wyższe aktywa funduszy emerytalnych po połączeniu, klienci będą mogli otrzymać korzystniejszą stawkę opłaty za zarządzanie – dodał Piotr Pindel, prezes Generali PTE.

MetLife PTE zostało przejęte w kwietniu 2022 roku przez Grupę NN w ramach większej transakcji całych biznesów MetLife w Polsce i Grecji. MetLife OFE posiada 11,4 mld zł aktywów pod zarządzaniem, co czyni go piątym towarzystwem emerytalnym w Polsce z prawie 8% udziałem w rynku OFE i bazą klientów liczącą 1,5 mln osób.

Transakcja wymaga zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego oraz odpowiednie organy antymonopolowe (w tym lokalnie UOKiK) i oczekuje się, że zostanie ostatecznie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2023 r. 

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden, Generali)

Arrant i Punkta to hybrydowa strategia i apetyt na wzrost

0
Artur Pakuła

Rozmowa z Michałem Danilukiem, prezesem Punkty, i Arturem Pakułą, prezesem Arranta

Aleksandra E. Wysocka: Jednym z widocznych trendów na rynku pośrednictwa w Polsce jest konsolidacja. Partnerstwo Punkty i Arranta wpisuje się w ten trend. Nie jest to jednak typowe przejęcie. Proszę wyjaśnić czytelnikom, na czym dokładnie polega transakcja i jak będzie wyglądała docelowo struktura własnościowa obu podmiotów?

Michał Daniluk: – Wbrew pozorom transakcja jest prosta. Właściciel Punkty, fundusz Pollen Street Capital, staje się udziałowcem firmy Arrant, a prezes Artur Pakuła zachowuje pakiet kontrolny, jednocześnie stając się inwestorem funduszu.

Mamy więc do czynienia z transakcją, która nie jest w klasycznym rozumieniu przejęciem jednego podmiotu przez drugi. Zdecydowaliśmy się na połączenie potencjałów technologicznego i dystrybucyjnego, aby sprostać dynamicznym zmianom rynkowym.

Taki model jest charakterystyczny dla bardziej rozwiniętych kapitałowo rynków i odpowiada przyjętej w grupie strategii skalowania biznesu z poszanowaniem tożsamości brandów współpracujących.

Co te zmiany oznaczają w praktyce dla agentów współpracujących z Arrantem?

Artur Pakuła: – W pierwszej kolejności, zgodnie z ideą przyświecającą procesowi, agenci Arranta uzyskają dostęp do technologii i systemów informatycznych, w jakie od dwóch lat intensywnie inwestowała i jakimi dysponuje Punkta. Poza systemami wspierającymi sprzedaż (zaawansowana porównywarka cen „skaner”, zaawansowana porównywarka zakresów „sonda”) mamy w zanadrzu produkty autorskie (linia prostych ubezpieczeń Fitlinia) oraz unikatowy model współpracy, który daje agentom dostęp do taryf direct.

W ramach wdrażanej w grupie polityki omnikanałowości agenci będą mogli obsługiwać klientów generowanych online przez Punktę – czym chcemy zachęcić do budowania portfela klientów w nowej, przełomowej i przyjaznej dla agentów formule. Wielu agentów traktuje direct jako konkurencję i zagrożenie, my natomiast chcemy tę perspektywę odwrócić, żeby agenci mogli szerzej korzystać z możliwości rozwoju biznesu, jakie dają narzędzia online.

Docelowo to będzie istotna przewaga konkurencyjna, łącząca tradycyjne kompetencje sprzedaży ubezpieczeń z najnowszymi technologiami oraz stałym dopływem klientów z sieci. Teraz jesteśmy w trakcie regionalnych spotkań z agentami oraz szkoleń z nowych narzędzi i odzew jest niezwykle pozytywny.

W jaki sposób partnerstwo z Arrantem jest korzystne dla Punkty?

Michał Daniluk

M.D.: – Z perspektywy Punkty, która budowę dystrybucji ubezpieczeń detalicznych rozpoczęła praktycznie tuż przed pandemią, połączenie potencjałów jest doskonałą okazją do potwierdzenia unikalności technologii, jaka jest wpisana w nasze DNA. Z radością czerpiemy z doświadczenia i sugestii, jakie Arrant wnosi w nasze partnerstwo. 

Skalowalność biznesu i możliwość spożytkowania systemów na większej liczbie świadomych odbiorców jest najlepszym mechanizmem uczenia się organizacji i konfrontowania założeń technologicznych z realnymi wymaganiami rynku.

Punkta i Arrant to zupełnie inne kultury korporacyjne i odmienne podejście do biznesu ubezpieczeniowego. Jak Panowie widzą współdziałanie tak różnych podmiotów?

A.P.: – U podstaw naszych rozmów i całego procesu leżą wspólne wartości i ocena rynku oraz perspektyw i kierunków jego zmian. Tak więc w obszarze kultury organizacyjnej jak i tzw. driverów naszych dotychczasowych aktywności leżały tożsame przesłanki i motywacje.

M.D.: – Różnice w samym modelu dotychczasowej aktywności w naturalny sposób dają się przenikać i utwierdzają nas w przekonaniu, że hybrydowy model dystrybucji, którego jesteśmy z Arturem wyznawcami, jest przyszłością.

Jak Panowie oceniają aktualną sytuację na rynku pośrednictwa? Gdzie widzicie największy potencjał wzrostu, a gdzie największe wyzwania?

M.D.: – Brak stabilności w obszarze pricingu, narzucane coraz to nowe regulacje oraz przesłanki ekonomiczne otoczenia – zmuszają w naszej ocenie do aktywnej konsolidacji rynku. Zaprzęgnięcie technologii, która wymaga kapitału, jest możliwe jedynie w silnych grupach z konkretnie zdefiniowanymi specjalnościami.

A.P.: – Zmiany zachowań klientów, przyspieszone pandemią i coraz większą aktywnością online – wymagają również wyobraźni i zaplecza kompetencyjnego do tego, aby mogły być odpowiednio skonsumowane przez klasycznych, profesjonalnych agentów.

W jaki sposób chcecie na te wyzwania odpowiedzieć i budować przewagę konkurencyjną?

A.P.: – Jesteśmy aktywnymi uczestnikami rynku już od ponad 25 lat. Przyglądamy się z Michałem zmianom tak z perspektywy wcześniej towarzystwa ubezpieczeniowego, jak i w kolejnych latach dystrybutorów – korporacyjnych i detalicznych. Widzimy, że mimo dynamicznych zmian technologicznych umiejętność współpracy jest przede wszystkim zależna od poszanowania drugiej strony, umiejętności słuchania i pokory, która nie jest powszechną cechą w branży.

Przewaga konkurencyjna, u źródeł której leży mocna technologia i często przełomowe modele współpracy – wymaga relacji, zaufania i reputacji, na którą staramy się pracować od wielu lat.

Co się wydarzy w Punkcie i Arrancie jeszcze w tym roku? Jaki jest harmonogram?

A.P.: – Począwszy od września, rozpoczynamy w Arrancie proces wdrożenia systemów sprzedażowych Punkty (porównywarka cen „skaner”, porównywarka zakresów „sonda”), które staną się naszym znakiem rozpoznawczym.

W kolejnych miesiącach planujemy udostępnienie dla zainteresowanych partnerów autorskiej linii produktowej Punkty „Fitlinia” oraz systemów wsparcia opartych na zaawansowanych technologiach CRM.

M.D.: – Te procesy wdrożone w całej grupie są konieczne do wykorzystania pełnego potencjału omnikanału, w ramach którego chcemy zachęcać naszych partnerów do budowania portfeli na podstawie dostępu do klienta online, jaki zapewnia Punkta.

Jakie macie dalsze plany rozwojowe?

A.P.: – Zależy nam na skutecznym wdrożeniu nowych systemów Arranta, przygotowanych przez Punktę, i zaszczepienie w naszych partnerach przekonania, że połączenie dwóch żywiołów: technologii i klasycznej dystrybucji w jednym środowisku i dobrym towarzystwie – jest możliwe.

Chcemy przełamać stereotyp i pokazać zastosowanie directu z przyjaznej dla agentów strony. W praktyce wiemy, że model takiej współpracy nie jest dla wszystkich, może się przyjąć wśród agentów świadomych zachodzących zmian. Chcemy w poszanowaniu dotychczas zbudowanych relacji pokazać możliwości, wskazać nową drogę wspólnego budowania biznesu.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Z myślą o wynajmie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od wiosny tego roku klienci Generali Polska mają możliwość zakupienia ubezpieczenia Generali z myślą o wynajmie. To unikalne rozwiązanie na rynku z uproszczonym procesem zawarcia ubezpieczenia – bez potrzeby wskazywania konkretnego PKD.

Ubezpieczenie Generali, z myślą o wynajmie jest produktem skierowanym do klientów, którzy posiadają nieruchomość przeznaczoną na wynajem na działalność biurową, działalność handlową detaliczną, działalność usługową lub na cele mieszkaniowe, bez konieczności wskazywania PKD. Z oferty mogą skorzystać osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a także obcokrajowcy – nawet bez numeru pesel. Ubezpieczeniem można objąć nieruchomości w Polsce.

– Produkt ten powstał na bazie naszych kilkuletnich doświadczeń z ubezpieczeniem majątku, klientów, którzy posiadają nieruchomość na wynajem i ubezpieczają ją w ramach polisy firmowej lub mieszkaniowej. Do tej pory na rynku nie było specjalnego produktu dla tego typu klienta.

Postanowiliśmy go stworzyć, gdyż produkt mieszkaniowy ma swoje ograniczenia, a w produkcie firmowym proces jest zbyt skomplikowany dla tak prostego ubezpieczenia i osoby prywatnej, która po prostu chce wynajmować nieruchomość – wyjaśnia Sonia Lech, dyrektorka Działu Ubezpieczeń MSP, Generali Polska.

Sonia Lech

Generali przygotowało dwa proste pakiety do wyboru, jeden oparty na ryzykach nazwanych (Optymalny) z możliwością dostosowania zakresu ubezpieczenia do potrzeb klienta i drugi pakiet oparty na wszystkich ryzykach (Maksymalny), z bardzo szerokim zakresem dla wymagającego klienta. Do każdego pakietu dostępny jest dodatkowy zestaw klauzul rozszerzających zakres ubezpieczenia.

Generali z myślą o wynajmie to ubezpieczenie, które łączy w sobie zalety ubezpieczenia mieszkaniowego i ubezpieczenia dla firm. Zapewnia ono wsparcie w przypadku uszkodzeń i awarii maszyn lub urządzeń powstałych wskutek przepięcia, zwarcia lub błędów w obsłudze. Oferuje assistance techniczny, a w nim pomoc, m.in. w przypadku zatrzaśnięcia drzwi lub zacięcia zamka, awarii sprzętu RTV/AGD czy dozór mienia – dodaje Sonia Lech.

Generali Polska zapewnia również wypłatę utraconego czynszu (maksymalnie do 3 miesięcy), gdy w efekcie szkody w ubezpieczonym budynku czy lokalu nie można prowadzić działalności lub nie można mieszkać.

Ubezpieczenie to obejmuje ochroną również szkody powstałe wskutek kradzieży zewnętrznych urządzeń lub elementów budynków i budowli, m.in. siłowników czy automatyki bram.

W zakresie jest również pokrycie kosztów poszukiwania przyczyn szkody, np. ustalenia przyczyny zatkanej rury kanalizacyjnej, do 10% sumy ubezpieczenia, nie więcej niż 20 tys. zł.

Ubezpieczenie można rozszerzyć o OC lokatora, czyli ochronę przed finansowymi konsekwencjami zdarzeń, których skutkiem są szkody powstałe podczas korzystania przez lokatora z nieruchomości wyrządzone osobom trzecim.

Dostępna jest również ochrona mienia w przypadku dewastacji przez najemcę – wypłatę odszkodowania, jeśli mienie zostało umyślnie uszkodzone lub zniszczone przez najemcę na skutek dewastacji.

W zakresie jest również telefoniczna asysta prawna, czyli organizacja i pokrycie kosztów pomocy prawnej w sprawach związanych z wynajmowaną nieruchomością, m.in. konsultacje prawne czy przygotowanie dokumentów prawnych.

– Z perspektywy agentów ważny może być uproszczony proces zawarcia, który oznacza również prosty sposób wystawienia polisy. Nie wymagamy szczegółowej informacji o faktycznie prowadzonej w nieruchomości działalności, tj. działalności najemcy. Standardem w produkcie firmowym jest wymóg podania PKD, a tu nie ma takiego wymogu. W tym przypadku klient ma do wyboru kilka możliwości. Ważne jest dla nas, na jaką działalność jest przeznaczona nieruchomość: handlową detaliczną, biurową, usługową czy mieszkaniową.

Produkt i proces zawarcia umowy jest prosty, dlatego przeznaczony jest również dla działalności nie wymagającej szczegółowej oceny ryzyka. Dla działalności handlowej hurtowej, produkcyjnej, transportowej, magazynowej oraz warsztatom samochodowym nadal proponujemy nasz produkt firmowy dla małych i średnich firm Generali z myślą o firmie – wyjaśnia Sonia Lech.

Dzięki temu rozwiązaniu można łatwo ubezpieczyć nieruchomości na wynajem, w których działalność prowadzą nie tylko właściciele sklepów detalicznych, kosmetyczki, księgowe, ale również operatorzy energii elektrycznej, biura firm deweloperskich i budowlanych oraz transportowych.


Co wyróżnia ubezpieczenie Generali, z myślą o wynajmie

  • wypłata utraconego czynszu (max do 3 miesięcy), gdy na skutek wystąpienia szkody ubezpieczony budynek lub lokal nie nadaje się pod wynajem.
  • obejmuje szkody powstałe wskutek kradzieży zewnętrznych urządzeń lub elementów budynków i budowli, m.in. siłowników czy automatyki bram.
  • awarię i uszkodzenie maszyn umieszczonych w lokalu, jeśli spowoduje to zastój w prowadzeniu działalności wynajmującego.
  • pokrywa koszty poszukiwania przyczyn szkody, np. ustalenia przyczyny zatkanej rury kanalizacyjnej, do 10% sumy ubezpieczenia, nie więcej niż 20 tys. zł.
  • oferuje assistance techniczny, a w nim pomoc m.in. w przypadku zatrzaśnięcia drzwi lub zacięcia zamka, awarii sprzętu RTV/AGD czy dozór mienia.

Ubezpieczenie można rozszerzyć m.in. o:

  • OC lokatora;
  • ochronę mienia w przypadku dewastacji przez najemcę;
  • asystę prawną.

Uważność na kobiety

0
Marta Sionkowska

Od 11 lat rozmawiam z przedsiębiorcami o tym, jakie rozwiązania najlepiej zabezpieczą ich firmy oraz płynność finansową. Jednocześnie dbam, by w rozmowach tych zawsze pamiętać o kobietach. W końcu często to dzięki nim panowie mogą robić karierę, rozwijać firmę, podnosić standard życia.

Podziwiam kobiety, które decydują się zostać w domu i zaangażować w jak najlepsze wychowanie i rozwój dzieci. Rezygnują ze swojej kariery lub zawieszają ją na kilka lat. Po takiej przerwie często okazuje się, że powrót na rynek pracy nie jest łatwy. Dynamiczny rozwój technologiczny może spowodować, że nasze kompetencje i umiejętności nie będą już tak atrakcyjne dla pracodawcy jak jeszcze kilka lat temu.

Zawsze namawiam kobiety, aby bez względu na powód rezygnacji z kariery pamiętały o dobrym zabezpieczeniu siebie. Przecież, podczas gdy one gaszą domowe pożary, tata – przedsiębiorca, nie musi się zastanawiać, kto zostanie z dzieckiem, gdy nagle będzie trzeba wyjechać w delegację. Nie ma on też potrzeby w ostatniej chwili odwoływać spotkania z kluczowym kontrahentem, ponieważ jest konieczność odebrania wcześniej dziecka z przedszkola.

Zauważam również, że większy priorytet przypisuje się „nagłym sytuacjom”, pojawiającym się u osoby utrzymującej finansowo dom. Tymczasem, gdyby nie żona, dyspozycyjna 24 godziny na dobę, mąż wielu rozmów biznesowych nie mógłby przeprowadzić. Co za tym idzie, na pewno wpłynęłoby to negatywnie na przychody firmy i pozyskiwane kontrakty.

Czy państwo wystarczająco nas zabezpieczy?

Praca w domu to praca na więcej niż pełen etat. W Polsce coraz częściej mówi się o tym, że kobiety, które zostają w domu, powinny być wynagradzane lub mieć prawo do emerytury. Trzeba zastanowić się, czy warto czekać, aż te obietnice staną się faktem. Tutaj dużą rolą agentów ubezpieczeniowych jest pokazanie, co może zrobić właściciel firmy, głowa rodziny, aby jego żona była dobrze zabezpieczona.

Gospodynie prowadzące dom często obawiają się o to, jak sobie poradzą, kiedy zabraknie ich mężów lub gdy będą oni niezdolni do pracy. Jednocześnie zabezpieczony polisą przedsiębiorca często podaje argument, że „żona nie zarabia, więc jej polisa jest niepotrzebna” albo „wystarczy taka minimalna”.

Optymalny pakiet dla żony

Aby odpowiedzieć na to pytanie, biorę kartkę i wspólnie liczymy, ile godzin żonie zajmują obowiązki domowe. Na koniec zadaję pytanie głowie rodziny: ile warta jest pana godzina pracy? Dalsze wyliczenie jest proste. Żona może nie wnosi finansowego wkładu do budżetu domowego, ale kiedy jej choroba nie pozwoli zająć się domem, poza pieniędzmi na leczenie potrzebne będą fundusze na zatrudnienie osób, które ją zastąpią.

Każda żona powinna mieć nie tylko dopasowaną do potrzeb polisę na wypadek chorób, poważnych wypadków czy śmierci, ale również na wypadek niezdolności do samodzielnej egzystencji, kiedy okaże się, że do końca życia będzie wymagała opieki.

A co z emeryturą?

Mąż zarabia, gromadzi majątek. Idealny scenariusz to taki, kiedy razem dożyją wieku emerytalnego i będą mogli wspólnie korzystać z oszczędności. Jednak pewnie większość z nas słyszała o sytuacjach, kiedy właściciel firmy zmarł przedwcześnie, a żona została bez praw do emerytury. Wtedy może okazać się, że odziedziczony majątek nie wystarczy również na okres emerytalny.

Stworzenie na ten czas odpowiedniego planu da gwarancję żonie, że nawet jeśli przez całe życie nie podejmie ona pracy zawodowej, jej finanse na emeryturze będą całkowicie zabezpieczone.

Warto pamiętać, że tak jak biznes powinien stabilnie stać na kilku nogach, tak również domowy budżet powinien opierać się nie tylko na zabezpieczeniu jednej z osób. Nie zapominajmy o tym aspekcie w czasie rozmów z właścicielami firm.

Marta Sionkowska
specjalistka ds. sukcesji w firmie i rodzinie, Pru

18,342FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie