Blog - Strona 756 z 1488 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 756

Jesienne wyzwania multiagencyjne

0
Sylwia Lendzion

Trudno obecny rok zaliczyć do najprostszych. Wojna po sąsiedzku, rosnąca inflacja, masowe szkody spowodowane przyrodą to tylko niektóre z czynników, które wpływają na naszą pracę. Zbliża się ostatni kwartał, będą więc niespokojne ruchy towarzystw na domknięcie wyniku ostatnich miesięcy. W tym wszystkim my – agenci pośrodku tego chaosu.

Po tymczasowym ustaniu ograniczeń pandemicznych przyszło nam się mierzyć z nowymi wyzwaniami. Od ponad pół roku mamy wojnę za swoją wschodnią granicą. Pięknie i sprawnie branża od pierwszych chwil zareagowała na pomoc sąsiadom. Wiele też wsparcia było oddolnymi inicjatywami i własną ingerencją.

Ludność naszego kraju powiększyła się o kilka milionów mieszkańców, tym samym, nie zawyżając, o kilkaset tysięcy potencjalnych klientów. Dziwi trochę fakt, że niektóre TU zamknęły swoje oferty, wyłączając z nich gości z Ukrainy.

Nie rozumiem, czym się różni szkoda NNW Polaka od szkody NNW obcokrajowca w standardowym zdarzeniu, bo kwestie wyłączeń spowodowanych wojną są oczywiste. Tym samym dochodzi agentom kolejna weryfikacja, tym trudniejsza, jeśli klient-obcokrajowiec posiada pesel.

Inflacja odbija się na nastrojach klientów, z powodu szybujących rat kredytów widać większe zainteresowanie podziałem płatności na raty, a czasem nawet opóźnienia w terminowości wpłat. Brak opłaconej składki to brak prowizji dla agenta przy tej samej wykonanej pracy. O ile składki w OC ppm są na porównywalnym poziomie, to ubezpieczenia mieszkań, domów czy assistance dość mocno wzrosły.

Jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę rosnące koszty szkód, materiałów budowlanych czy paliwa, ale niesie ryzyko rezygnacji przez klientów z ubezpieczeń dobrowolnych albo pogorszenie dotychczasowego zakresu. Nie możemy na to pozwolić, tym bardziej widząc masowe i coraz bardziej zaskakujące szkody powodowane przez zjawiska atmosferyczne. Ogromna tu rola agenta w utrzymaniu klienta i dobrego zakresu w ciągle otaczającym nas szale reklam typu: „ubezpiecz dom już za 100 zł”.

Martwi przekaz medialny dotyczący punktów karnych. Nie poszedł on niestety w stronę bezpieczeństwa i skupienia na taniej składce dla kierowców, którzy jeżdżą bezpiecznie, tylko tradycyjnie na straszeniu wysokimi składkami i podwyżkami. To powoduje złość na ubezpieczycieli i niepotrzebne odbijanie emocji na agentach, nawet jeśli danego klienta sytuacja nie dotyczy.

W rzeczywistości większą obawą powinien napawać planowany podatek na CEPiK. Jeśli wejdzie w życie, nie będzie już niskich składek za mało szkodowe pojazdy, tj. motorowery, ciągniki rolnicze, przyczepki. Do tej pory, w przypadku tych pojazdów, nawet kilkuzłotowe wzrosty wywoływały tłumaczenia u klientów. Tak duży wzrost wywoła tylko zbędną i kolejną niechęć do instytucji ubezpieczeniowych.

Przy tej okazji już pojawiają się głosy o wyższej prowizji dla agentów, albowiem każda okazja jest dobra, by w nas uderzyć… Jak to takie oburzające, to może trzeba raz i jasno wszystkim wyjaśnić, że tak, zarabiamy i żyjemy z prowizji, jest to jakiś procent składki i jeśli ona finalnie wzrośnie, to dostaniemy odrobinę więcej.

Przy ciągle rosnących kosztach prowadzenia działalności gospodarczej kilka złotych więcej przy planowanym dopiero wzroście składek to w efekcie niewielka różnica, a już zostało to nam wypomniane. A wnioskowanego przez nas wynagrodzenia od obsługi umów sprzedaży, wypowiedzeń itd. nadal brak…

Przed nami wiele wyzwań, czas pokaże, jak w praktyce odbiją się na branży, klientach i agentach. Wierzę, że jak każdy dotychczasowy trudny czas i wprowadzane zmiany, przetrwamy go wspólnie i bez szwanku.

Sylwia Lendzion
agentka, Obiektywne Forum Agentów

Agent w stylu slow

0
Artur Sójka

Każdy doradca ubezpieczeniowy chciałby, aby klienci sami się do niego zgłaszali: a) z prośbą o ofertę, b) z poleceniami do kolejnych klientów. Najciekawsze jest to, że można to stosunkowo łatwo osiągnąć, a mało kto jednak to robi. Dlaczego tak się dzieje?

Na co dzień jesteśmy „gonieni” planami sprzedażowymi. A człowiek, który biegnie, nie jest w stanie zobaczyć wszystkiego, co się dookoła niego dzieje tak dobrze, jak ten, który idzie, a czasami przystaje, żeby się rozejrzeć. Jak powiadają komentatorzy piłki nożnej: „czasami lepiej mądrze stać, zamiast głupio biegać”.

Dziś więc chcę cię zachęcić do przystanięcia, rozejrzenia się, poszukania potencjału w tym, co cię otacza, abyś już nigdy nie musiał „biegać” za planem sprzedażowym.

Naganiać czy się odwdzięczyć?

Myślę, że zgodzisz się ze mną, że jednym z wyróżników pracy w ubezpieczeniach jest potrzeba posiadania potężnej sieci kontaktów. Agenci czy konsultanci ubezpieczeniowi potrzebują po prostu stałego dopływu nowych klientów, aby przeżyć. Nie jest to rodzaj biznesu, w którym możesz obsługiwać 10 czy nawet 20 klientów rocznie i „mieć spokój”.

Działając w finansach, potrzebujesz, żeby nie powiedzieć „musisz”, poznawać całe masy ludzi. Brzydko mówiąc: przepuszczać te masy leadów przez swój lejek sprzedażowy i gdzie tylko się da, domykać sprzedaż. To nie jest łatwa branża, bo i tzw. konwersja wcale wielka nie jest.

I tu mamy zagadnienie kluczowe – wracając do faktu posiadania dużej liczby kontaktów. Większość ubezpieczeniowców (a po prawdzie handlowców we wszelakich branżach) buduje swoje sieci kontaktów „na szerokość”, zaniedbując ich „głębokość”.

Co przez to rozumiem? Bardzo często moi znajomi skarżą się na ubezpieczeniowców, że ci natychmiast chcą dostać polecenia, i to czasami nawet 12 numerów telefonu! I gdy pytam, czy je dają, zawsze odpowiadają, że nie. Gdy pytam, dlaczego, mówią, że „przecież ich własne ubezpieczenie jeszcze nie zaczęło działać, dlaczego więc mają kogoś polecić”, a także: „nie znam człowieka, to, że mi coś sprzedał, nie znaczy, że chcę naganiać mu kolejnych klientów”.

Tu jest sedno! Nikt nie chce „naganiać ci klientów”. Ale założę się, że większość osób (bo użycie słowa „każdy” byłoby jednak przesadą) będzie chciało ci się odwdzięczyć. Zasadę wzajemności prof. Robert Cialdini włączył nawet do swojego subiektywnego rankingu metod wywierania wpływu na ludzi.

Istota pogłębiania kontaktów

Skoro już więc masz czy też cały czas budujesz szeroką sieć kontaktów, zadbaj też o jej głębokość i korzystaj z tego codziennie. Zamiast od razu po podpisaniu przez klienta polisy prosić go o polecenia, zapytaj, czy możesz chwilę z nim porozmawiać o nim samym, jego życiu i jego pracy. Zapytaj, co planuje na przyszłość, z jakimi problemami się zmaga każdego dnia. Powiedz, że chcesz to wiedzieć, bo masz szeroką sieć kontaktów i może będziesz w stanie mu pomóc. I rzeczywiście to rób. Łącz swoich klientów, którzy mogą zostać partnerami biznesowymi. Z pewnością będą ci wdzięczni.

Theodore Roosevelt, 26. prezydent USA, mawiał : Ludzie nie dbają o to, co wiesz, dopóki nie wiedzą, że o nich dbasz. Gdy twoi klienci zauważą, że są dla ciebie ważni jako ludzie, że ich dobro leży ci na sercu, że nie kierujesz się wyłącznie swoim planem sprzedażowym, zaczną się dziać cuda. Po pierwsze, zawsze, gdy będą potrzebowali nowego ubezpieczenia, zadzwonią właśnie do ciebie. Po drugie, proszenie ich o rekomendacje może nawet nie będzie już potrzebne, bo czując wewnętrzną potrzebę odwdzięczenia ci się, sami zaczną cię polecać.

Dlatego nie pędź tak. Zatrzymaj się na chwilę. Poświęć swojemu klientowi trochę uwagi. Potraktuj go jak człowieka z własnymi problemami i wyzwaniami. I pomóż mu, jeśli tylko będziesz w stanie. Łącz swoich klientów, a oni z pewnością będą łączyli ciebie ze swoimi – i klientami, i znajomymi.

Artur Sójka
trener i konsultant
prezes organizacji rekomendacji biznesowych Biznes Klub Polska

Prudential sięgnął po ubezpieczenia inwestycyjne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Prudential działający w Polsce pod marką Pru poszerzył swoją ofertę o polisy inwestycyjne. Według Jarosława Bartkiewicza, prezesa zakładu, sprzedaż produktu pod nazwą PRU Inwestycja idzie dobrze a w kolejnych miesiącach może być jeszcze lepsza – informuje „Puls Biznesu”.

Jarosław Bartkiewicz mówi gazecie, że zaangażowanie w nowy segment produktowy było efektem wysokich kompetencji właścicieli jego firmy, grupy M&G, w zarządzaniu aktywami. Wprowadzoną na polski rynek PRU Inwestycję cechuje określona oczekiwana stopa zwrotu. oraz mechanizm wygładzania zapewniający stabilność jednostki dzięki temu, że Prudential bierze na siebie krótkotrwałe wahania koniunktury i zmienność jednostki w określonym przedziale.

Oferta jest skierowana do klientów zainteresowanych długoterminową inwestycją, którzy mają nadwyżki finansowe i pewną awersję do ryzyka. Obecnie w portfelu jest 600 osób.

Jarosław Bartkiewicz twierdzi, że po spadkach z początku roku sprzedaż z miesiąca na miesiąc zaczyna rosnąć. Prezes zaznaczył, że po uzupełnieniu oferty o polisy inwestycyjne portfel Prudentiala jest kompletny i nie należy oczekiwać, aby został rozszerzony o np. ubezpieczenia zdrowotne z pakietami medycznymi, typu PZU Zdrowie.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 14 września, Agnieszka Morawiecka „Prudential rośnie w inwestycjach”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Agro TUW z promocyjną ofertą ubezpieczenia od ognia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Agro Ubezpieczenia (Agro TUW) zaoferowały rolnikom w jesiennym sezonie ubezpieczeń upraw rolnych specjalną promocję. Każdy, kto zdecyduje się ubezpieczyć zboża i rzepak, może wykupić dodatkową ochronę od ryzyka ognia za 1 zł od każdego ubezpieczonego hektara.

– Zależy nam, aby rolnicy uprawiający zboża i rzepak byli w pełni ubezpieczeni i posiadali realną ochronę, która zadziała w razie nieprzewidzianego zdarzenia, jakim z pewnością jest ogień, stąd też nasza promocja na ubezpieczenie upraw od ognia tylko za złotówkę od hektara – mówi Daniel Zahorenko, wiceprezes zarządu Agro TUW.

Z początkiem września Agro Ubezpieczenia rozpoczęły jesienny sezon sprzedaży obowiązkowych i  dobrowolnych ubezpieczeń upraw rolnych dotowanych z budżetu państwa. Polisy można kupić w placówkach pocztowych oraz multiagencjach ubezpieczeniowych. Do końca września część składki płaconej przez rolnika będzie można sfinansować z dopłat bezpośrednich poprzez cesję.

(AM, źródło: Agro TUW)

AXA Partners: Niespodziewana rezygnacja z podróży nie musi oznaczać utraty pieniędzy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners przypomina turystom, że w jej ofercie znajduje się ubezpieczenie rezygnacji z podróży. Stanowi ono zabezpieczenie finansowe na wypadek wydarzeń, gdy z przyczyn losowych nie będzie można wybrać się na zaplanowany wyjazd.

– Rezygnacja z wyjazdu turystycznego czy zakupionego biletu lotniczego wiąże się ze stratą zainwestowanej gotówki. Ubezpieczenie rezygnacji z podróży AXA Partners szczególnie polecamy osobom, które preferują zakup wycieczek w formie first minute, na długo przed planowanym wyjazdem – mówi Łukasz Hajkowski, Country Manager w Polsce oraz członek zarządu AXA Partners CEE.

Ubezpieczeni na wypadek rezygnacji z podróży mogą odzyskać pieniądze w razie konieczności odwołania wyjazdu z powodu zachorowania, wypadku czy utraty pracy. AXA Partners zwraca do 100% udokumentowanych kosztów związanych z rezygnacją z wyjazdu. Ubezpieczenie pozwala również na otrzymanie zwrotu poniesionych kosztów podróży anulowanej z powodu zachorowania na Covid-19 lub objęcia izolacją, łącznie do 45 tys. zł.

(AM, źródło: AXA Partners)

Lloyd’s: Gest wobec pracowników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponieważ kryzys kosztów życia pogłębia się, a inflacja w Wielkiej Brytanii osiąga poziom najwyższy od wielu dziesięcioleci, korporacja zdecydowała wypłacić jednorazowo 2500 funtów pracownikom zarabiającym poniżej 75 000 funtów rocznie, aby pomóc im opłacić rachunki za energię i żywność. Dotyczy to 60% zatrudnionych.

Dyrektor generalny Lloyd’s John Neal podkreśla, że firma stara się myśleć o swoich kosztach stałych, ale ma na uwadze też pracowników, których kryzys dotknie najbardziej. Firmy w Europie zmagają się ze wzrostem kosztów, bowiem wskutek wojny w Ukrainie ceny energii gwałtownie wzrosły.

Rachunek za energię elektryczną samego Lloyd’s w jego londyńskiej siedzibie o powierzchni 350 000 stóp kwadratowych wzrósł o 250%, do sumy siedmiocyfrowej.

(AC, źródło: Bloomberg)

Deszcz nagród dla Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CEO Generali Philippe Donnet został uznany za „Best CEO” w sektorze ubezpieczeniowym w najnowszej edycji dorocznego rankingu All-Europe Executive Team 2022 organizowanego przez „Institutional Investor”, specjalistyczne czasopismo i niezależną firmę badawczą w dziedzinie finansów międzynarodowych. Grupa zwyciężyła również w kilku innych kategoriach.

Dyrektor finansowy Generali, Cristiano Borean, zajął pierwsze miejsce w rywalizacji o tytuł „Najlepszego CFO”. Z kolei zespół ds. relacji z inwestorami i agencjami ratingowymi zwyciężył w kategoriach „Najlepszy Zespół IR”, „Najlepszy Profesjonalista IR” – Giulia Raffo (nr 1) i Rodolfo Svara (nr 2) – oraz „Najlepszy Program IR” i „Najlepszy Event IR”.

Generali zajęło również pierwsze miejsce w rywalizacji na „Najlepsze ESG” i „Najlepszy Zarząd Spółki”.

Ranking „Institutional Investor” zawiera oceny 1380 profesjonalistów i inwestorów z 632 firm świadczących usługi finansowe. Dyrektorzy generalni byli oceniani pod kątem wiarygodności, przywództwa i komunikacji, natomiast dyrektorzy finansowi byli oceniani na podstawie alokacji kapitału, zarządzania finansami i komunikacji.

(AM, źródło: Generali)

Anna Włodarczyk-Moczkowska na czele Compensy w Polsce

0
Anna Włodarczyk-Moczkowska

Vienna Insurance Group powołała Annę Włodarczyk-Moczkowską, kierującą dotychczas Wiener TU, na stanowiska prezesa zarządu obu spółek ubezpieczeniowych Compensa w Polsce. Artur Borowiński, który od 2014 roku szefował tym zakładom, złożył 12 września rezygnację. Na czele Wiener TU stanął natomiast Adam Dwulecki.

– Jestem przekonany, że Anna Włodarczyk-Moczkowska, jako sprawdzony menedżer i lider, wspólnie z profesjonalnym zespołem Compensy będzie skutecznie realizowała strategię i zapewni dalszy ponadrynkowy rozwój obu spółek. Adam Dwulecki nominowany na prezesa Wiener zapewni kontynuację ścieżki wzrostu najmłodszej spółki VIG w Polsce – powiedział Harald Riener, członek zarządu Vienna Insurance Group odpowiedzialny za polskie operacje. – Dziękuję Arturowi Borowińskiemu za jego wieloletni wkład w sukces spółek Compensa i życzę mu pomyślności na dalszej drodze zawodowej. Jestem wdzięczny Annie Włodarczyk-Moczkowskiej za dynamiczny rozwój spółki Wiener i jestem pewien, że dzięki nowym nominacjom VIG w Polsce będzie odnosiła kolejne sukcesy – dodał.

Anna Włodarczyk-Moczkowska jest związana z branżą ubezpieczeniową od ponad 25 lat. W latach 2001–2012 była związana z grupą Ergo Hestia, w tym od 2001 r. z MTU Moim Towarzystwem Ubezpieczeń, gdzie zajmowała stanowisko wiceprezes zarządu. Przez ostatnie 10 lat kierowała Wiener TU (także w okresie jego działania pod markami PTU oraz Gothaer). Od 2016 r. jest przewodniczącą Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń (w której zasiada od 2013 r.) oraz pełniła funkcję prezydenta Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. W 2010 roku została uhonorowana Brązowym Krzyżem Zasługi za wkład w rozwój polskiego rynku ubezpieczeniowego. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego oraz Szkoły Głównej Handlowej.

Adam Dwulecki na czele Wiener TU

12 września Anna Włodarczyk-Moczkowska złożyła rezygnację z funkcji prezes zarządu Wiener TU. Jej następcą został Adam Dwulecki, obecnie członek zarządu towarzystwa odpowiedzialny za obszar ubezpieczeń korporacyjnych. Jest on doświadczonym menedżerem z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej w Polsce. W latach 2001–2007 pracował dla HDI-Gerling Polska TU, między innymi na stanowisku członka zarządu. W latach 2007–2011 był związany z AXA TUiR. Od listopada 2011 r. rozpoczął pracę dla Gothaer Insurance Group w centrali w Kolonii. Od 2012 r. członek zarządu Wiener TU (także w okresie jego działania pod markami PTU oraz Gothaer). Absolwent studiów w Niemczech, z dyplomem ekonomisty na uniwersytecie Heinrich Heine Universität Düsseldorf.

Zmiany w składach zarządów wymagają podjęcia formalnych decyzji przez rady nadzorcze spółek Compensa, Compensa Życie i Wiener oraz uzyskania zgód Komisji Nadzoru Finansowego.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Małgorzata Półjanowicz szefową sprzedaży B2B Europy Ubezpieczenia

0
Małgorzata Półjanowicz

Od początku września Europa Ubezpieczenia ma nową szefową sprzedaży: stanowisko Head of B2B objęła Małgorzata Półjanowicz. Będzie odpowiadać za współpracę z partnerami z segmentów affinity i bancassurance oraz raportować bezpośrednio do Krzysztofa Morawskiego – członka zarządu ubezpieczyciela odpowiedzialnego za obszar sprzedaż i produkty.

Małgorzata Półjanowicz jest związana z branżą finansową od ponad 15 lat. Przed dołączeniem do Europy kierowała sprzedażą B2B w MetLife Polska. Wcześniej jako dyrektor departamentu sprzedaży do kluczowych klientów instytucjonalnych, odpowiadała za współpracę Metlife z kluczowymi partnerami w segmentach affinity i bancassurance. W latach 2011–2013 pracowała dla BGŻ Optima, gdzie jako menedżer odpowiedzialny za sprzedaż bezpośrednią i obsługę klientów przygotowała start bankowego startupu, a następnie realizowała projekty sprzedażowe i obsługowe. Była też związana z Toyota Bankiem. Małgorzata Półjanowicz jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończyła także Podyplomowe Studia Zarządzania Projektami.

– Cieszę się, że Małgorzata dołączyła do zespołu Europa Ubezpieczenia. Jej kompetencje i doświadczenie zawodowe są dla nas cennym wzmocnieniem w kluczowych segmentach: affinity i bancassurance. Jestem przekonany, że razem zapewnimy obecnym partnerom najwyższą jakość współpracy, z której Europa jest znana na rynku, i będziemy rozwijać się w oparciu o nowe partnerstwa biznesowe – mówi Krzysztof Morawski.

– Europa Ubezpieczenia to jeden z liderów sprzedaży ubezpieczeń w segmencie bancassurance i w kanałach partnerskich. Wyróżnia się najwyższym standardem dostarczanych produktów i serwisu oraz innowacyjnością i nieszablonowym, technologicznym podejściem. Dlatego jestem podekscytowana nowymi wyzwaniami i dziękuje za zaufanie, którym zostałam obdarzona – mówi Małgorzata Półjanowicz, szefowa sprzedaży B2B w Europa Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

NN Group sprzeda Generali biznes emerytalny byłego MetLife w Polsce

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa NN ogłosiła 13 września, że osiągnęła porozumienie z Generali w sprawie sprzedaży biznesu emerytalnego przejętego w Polsce od MetLife. Transakcja przewiduje przeniesienie „umowy o zarządzanie” funduszami OFE i DFE oraz odpowiednich składników przedsiębiorstwa.

Decyzja o sprzedaży części emerytalnej została podjęta na podstawie przeglądu opcji strategicznych Grupy NN dla biznesu emerytalnego MetLife w Polsce. Transakcja nie ma wpływu na analogiczną działalność Nationale-Nederlanden nad Wisłą. Oczekuje się, że zbycie tych aktywów będzie miało niematerialny wpływ na generowanie kapitału operacyjnego i wynik finansowy brutto.

Dzięki przejęciu Generali awansuje w rankingu funduszy emerytalnych w Polsce na 4. miejsce z ok. 13% udziałem w rynku, 19,2 mld zł aktywów pod zarządzaniem i 2,4 mln klientów (według danych na koniec lipca 2022).

– To przejęcie daje nam szansę na strategiczny wzrost i wzmocni naszą pozycję w zakresie zarządzania aktywami w Polsce, która jest  jednym z naszych kluczowych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu będziemy rosnąć na rynku emerytalnym, jednocześnie rozszerzając nasze ambicje bycia partnerem na całe życie (Lifetime Partner) na ten ważny segment klientów – powiedział Josef Benes, CEO Generali Investments CEE.

– Cieszymy się, że będziemy mogli przyjąć dotychczasowych członków MetLife OFE i MetLife DFE pod skrzydła funduszy Generali. Zmiana ta nie wymaga od nich podejmowania działań. Dodatkowo, ze względu na wyższe aktywa funduszy emerytalnych po połączeniu, klienci będą mogli otrzymać korzystniejszą stawkę opłaty za zarządzanie – dodał Piotr Pindel, prezes Generali PTE.

MetLife PTE zostało przejęte w kwietniu 2022 roku przez Grupę NN w ramach większej transakcji całych biznesów MetLife w Polsce i Grecji. MetLife OFE posiada 11,4 mld zł aktywów pod zarządzaniem, co czyni go piątym towarzystwem emerytalnym w Polsce z prawie 8% udziałem w rynku OFE i bazą klientów liczącą 1,5 mln osób.

Transakcja wymaga zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego oraz odpowiednie organy antymonopolowe (w tym lokalnie UOKiK) i oczekuje się, że zostanie ostatecznie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2023 r. 

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden, Generali)

18,342FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie