Pandemia przyspieszyła cyfryzację ubezpieczeń

0
637

Digitalizacja obsługi klientów i rosnące zainteresowanie polisami na zdrowie i życie to najważniejsze trendy na rynku ubezpieczeń w 2020 r. W 2021 r. będzie podobnie – informuje „Rzeczpospolita”.

Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń, wskazuje, że w 2020 r. ubezpieczyciele błyskawicznie przeszli na zdalną obsługę klientów, co pozwoliło na utrzymanie ochrony ubezpieczeniowej i sprawnej likwidacji szkód mimo lockdownu. Pandemia zmieniła też nawyki klientów i ich podejście do ryzyka, czego efektem jest rosnące zainteresowanie ubezpieczeniami, zwłaszcza zdrowotnymi i na życie. Według szefa Izby może się to przełożyć na wzrost liczby osób korzystających z tego typu ochrony.

Marcin Nedwidek, prezes zakładu powstałego w wyniku fuzji AXA i UNIQA, przewiduje, że ryzyko tegorocznego wzrostu wskaźników śmiertelności wynikającego z ograniczonej dostępności służby zdrowia dla chorych może mocno odbić się na wynikach sektora. Adam Uszpolewicz, prezes Avivy uważa, że 2021 r. powinien przynieść poprawę sytuacji, o ile szczepienia i społeczna odpowiedzialność pozwolą opanować pandemię. Zdaniem menadżera, jednym z efektów tego zjawiska może być większa świadomość zdrowotna i potrzeba bezpieczeństwa finansowego.

Kazimierz Majdański, dyrektor zarządzający ds. operacji i likwidacji szkód Ergo Hestii spodziewa się dalszego rozwoju automatyzacji usług, szczególnie w segmencie komunikacyjnym. Ma ona pomóc w zwiększeniu wydajności i podniesieniu jakości procesów likwidacji szkód.

Więcej:
„Rzeczpospolita” z 12 stycznia, Piotr Skwirowski „Pandemia przełożyła się na skok technologiczny”
https://www.rp.pl/Ubezpieczenia/301119909-Pandemia-przelozyla-sie-na-skok-technologiczny.html

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)