Pasywny dochód agenta? Z funkcją Direct Agenta w systemie AgentBox to możliwe!

0
867

Rozmowa z Patrykiem Jarmużem, User & Customer Experience Expertem w ECOM, oraz Izabelą Dziadkowiak, dyrektorką ds. rozwoju i marketingu CONDITOR

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Na czym polega funkcja Direct Agenta w systemie AgentBox?

Patryk Jarmuż: – Direct Agenta to hybryda wygodnego kanału direct z tradycyjnym kanałem agencyjnym. Agent ma możliwość wygenerowania dla siebie linku do kalkulatora, który następnie udostępnia klientom. Proces kupna polisy klient przechodzi samodzielnie, a prowizja z zakupu jest przypisywana bezpośrednio do agenta.

To niezależny moduł czy integracja z całością systemu?

P.J.: – AgentBox to kompletne środowisko pracy agenta. W ECOM doskonale znamy potrzeby agentów i obowiązki, z jakimi mierzą się na co dzień. Naszym celem jest oferowanie takich narzędzi, które nie tylko ułatwiają pracę, ale też poszerzają możliwości bez komplikowania procesów biznesowych. AgentBox pozwala na wygodną obsługę klienta, porównanie składek, sprzedaż czy obsługę wznowień.

Direct Agenta to dodatkowy kanał sprzedaży w pełni zintegrowany ze wszystkimi funkcjami systemu. Dodatkowo, model ten promuje generowanie pasywnego dochodu. Klienci kalkulują i kupują, a prowizja agenta rośnie przy minimalnym nakładzie pracy.

Brzmi świetnie. Jakie jeszcze korzyści zyskuje agent?

P.J.: – Dodatkowy kanał sprzedaży to przewaga nad konkurencją, która takich możliwości nie oferuje. W Direct Agenta klient może, ale nie musi finalizować transakcji. Agenci mogą go więc używać również jako formę wygodnego zebrania danych kalkulacyjnych od klienta, aby końcowo wspólnie sfinalizować transakcję w agencyjnym kalkulatorze AgentBoxa.

Direct Agenta to także nieocenione wsparcie w budowaniu marki własnej agenta. Wszyscy zgadzają się, że obecność agenta w social mediach to klucz do sprzedażowego sukcesu i napływających klientów. Proszę sobie wyobrazić, jak świetne zasięgi i opinie generuje udostępnienie linku do własnego kalkulatora zamiast klasycznych postów promocyjnych.

Direct Agenta w AgentBox pozwala budować zupełnie nową, interaktywną relację z klientami i może stanowić solidny fundament marki własnej agenta.

Direct Agenta działa już od jakiegoś czasu w CONDITOR. Jak to wygląda u Was?

Izabela Dziadkowiak: – Dostępność najnowszych rozwiązań to jeden z głównych powodów, dla których zdecydowaliśmy się na wdrożenie AgentBoxa w naszej sieci. Direct Agenta to jedna z funkcji, która interesowała nas najbardziej i której poświęciliśmy z ECOM dużo pracy. Chciałabym zaznaczyć, że Direct Agenta jest obecnie dostępny wyłącznie w sieci CONDITOR.

Jej największym atutem jest faktycznie możliwość budowania pasywnego dochodu przez naszych agentów. W praktyce oznacza to, że agenci mogą skupić się na bardziej wymagających i złożonych zadaniach, podczas gdy rutynowe transakcje są automatyzowane.

Oszczędność czasu, którą dzięki temu zyskujemy, jest nieoceniona. Jest to również świetne narzędzie dla agentów, umożliwiające personalizację ofert dla klientów i efektywniejsze zarządzanie portfelem. Ponadto, zintegrowanie funkcji Direct Agenta z całą platformą AgentBox daje nam pełny przegląd operacji, pozwala na ich optymalizację i efektywne wykorzystanie omnikanałowości naszych rozwiązań.

I jeszcze coś, co jest często pomijane, ale dla nas kluczowe – zgodność z regulacjami. W branży ubezpieczeniowej zasady gry są surowe, dlatego wyjątkowo cenię sobie, że cały system, w tym funkcja Direct Agenta, zostały zaprojektowane z myślą o pełnej zgodności z obowiązującym prawem.

Ponadto, Direct Agenta stanowi integralną część naszej strategii rozwoju, pozwalając nam jeszcze skuteczniej budować markę CONDITOR i dostarczać naszym klientom innowacyjne rozwiązania.

Jak Wasi agenci promują swoje kalkulatory Direct, aby docierać do nowych klientów?

I.D.: – Nasi agenci mają szeroki wachlarz możliwości. Każdy agent dysponuje dedykowanym linkiem. Umieszczają go na swojej stronie internetowej, w artykułach blogowych czy też w postach w mediach społecznościowych. Niektórzy używają także płatnych reklam oraz informacji na wizytówce Google dla dodatkowego zasięgu.

Co więcej, link do kalkulatora można wysłać bezpośrednio do potencjalnych klientów za pomocą e-maila, SMS-a lub innych komunikatorów internetowych.

W ramach wdrożenia funkcji Direct Agenta dostaliśmy od ECOM bazę spersonalizowanych dla CONDITOR treści i grafik do wykorzystania. Co więcej, nasz dział marketingu aktywnie ułatwia naszym agentom dotarcie do klientów. Tworzymy indywidualne kody QR, które skracają ścieżkę do finalizacji transakcji.

Dzięki różnorodności kanałów promocji każdy z naszych agentów może dostosować strategię marketingową do swoich potrzeb.

Jak Direct Agenta przekłada się na realne korzyści?

I.D.: – Warto podkreślić, że w przeciwieństwie do działań lokalnych Direct Agenta daje naszym partnerom nieograniczone możliwości terytorialne. Statystyki wyraźnie pokazują, że ponad 85% nowych klientów pozyskanych przez agentów korzystających z tej funkcjonalności jest zlokalizowana ponad 100 km od biura agenta.

To oznacza, że Direct Agenta już teraz pozwala nam docierać do klientów na znacznie większym obszarze niż tradycyjne metody. Dzięki temu nasi agenci mogą obsługiwać klientów z różnych regionów, co zwiększa skalę ich działalności. Z miesiąca na miesiąc zainteresowanie Direct Agenta widocznie rośnie i generuje wzrost sprzedaży nowych polis u naszych partnerów.


Prowadzisz agencję i interesuje cię wdrożenie systemu AgentBox? Napisz na kontakt@agentbox.pl, a umówimy cię na darmową prezentację systemu.

Jesteś agentem i chcesz używać AgentBoxa już dziś? Napisz na biuro@conditor.pl, a opowiemy ci o wszystkich korzyściach i możliwościach współpracy z CONDITOR.