Tomasz Frączek odszedł z funkcji prezesa Mondial Assistance, którą współtworzył, kierował i rozwijał przez ostatnie 22 lata. Od 1 stycznia jego miejsce zajął Piotr Ruszowski, dotychczasowy członek zarządu oraz dyrektor sprzedaży i marketingu.
– To było bardzo dynamiczne 20 lat. W tym czasie nieprzerwanie dążyliśmy do współpracy z klientami. Przywiązywaliśmy także dużą wagę do innowacji. Zawsze funkcjonowaliśmy na podstawie dialogu z rynkiem. Wsłuchiwaliśmy się w jego oczekiwania i na tej podstawie twórczo wdrażaliśmy nasze pomysły. Powodowało to, że czasami małe, wręcz niepozorne rzeczy decydowały o sukcesie produktowym i rozwoju organizacji – powiedział Tomasz Frączek.
Przypomniał, że to właśnie Mondial Assistance sprzedał pierwszą polisę internetową i jako pierwszy w branży odstąpił od konieczności „fizycznego” podpisywania OWU i gromadzenia ich w formie papierowej. W 2003 roku firma wspólnie z Pekao SA zaproponowała rozwiązania z obszaru bancassurance, które były wówczas praktycznie nieznane na polskim rynku.
– O skali i powodzeniu przedsięwzięcia niech świadczy fakt, że w krótkim okresie siedem milionów ludzi otrzymało nasze pakiety pomocowe – powiedział Tomasz Frączek
Kolejnym obszarem, do którego od początku działalności Mondial Assistance przywiązywało szczególne znaczenie, była turystyka.
– Anegdotycznie warto wspomnieć o niezwykle pozytywnym przyjęciu przez rynek zniesienia klauzuli alkoholowej przy wyjazdach turystycznych. Także tutaj byliśmy pionierami na rynku. – powiedział Tomasz Frączek. – Na przestrzeni lat systematycznie wchodziliśmy również w nowe obszary działalności. Jako jedni z pierwszych dostrzegliśmy znaczenie programów typu affinity, ubezpieczeń sprzętu RTV/AGD, przedłużonych gwarancji czy casco na urządzenia elektroniczne – dodał.
Tomasz Frączek zwrócił uwagę, że ostatnie wydarzenia na świecie sprawiły, iż szczególnego znaczenia nabrał jeden, konkretny obszar ludzkiego życia. Zdrowie.
– Na skutek pandemii to właśnie zdrowie stało się tym czynnikiem, na który przede wszystkim zwracają uwagę Polacy. W następstwie rozwijamy rozwiązania z obszaru telemedycyny i konsultacji lekarskich, które znalazły szczególne miejsce w ofercie Mondial Assistance – powiedział były już prezes. – Celem, który sobie zdefiniowaliśmy, jest zapewnienie naszym klientom profesjonalnej, dostępnej w każdym zakątku świata doraźnej pomocy medycznej. Kolejnym obszarem, który staramy się odpowiedzialnie zagospodarowywać, są ubezpieczenia od poważnych chorób i zachorowań, takich jak nowotwory czy choroby kardiologiczne. Naszym zadaniem jest w tym przypadku danie alternatywy rynkowej dla często niewydolnej w tej kwestii publicznej służby zdrowia. Wdrażanie rozwiązań w tych obszarach pozostawiam już jednak moim następcom – dodał
Tomasz Frączek o początkach działalności, przełomowych momentach oraz najbliższej przyszłości usług assistance:
https://assistance.tv/tomasz-fraczek-wspomnienia-i-przyszlosc
Tomasz Frączek pełni funkcję dyrektora generalnego AWP P&C S.A. Oddział w Polsce. Jest również prezesem zarządu AWP Polska Sp. z o.o. Większą część życia zawodowego związał z rynkiem turystycznym. Karierę rozpoczął w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie pracował przez 14 lat, w tym ostatnie 4 lata jako prezes barcelońskiego biura LOT. Następnie pracował jako zastępca dyrektora w IATA BSP Polska, a od 1994 r. był dyrektorem naczelnym American Express Polska. W 1999 r. rozpoczął tworzenie struktur Mondial Assistance w Polsce (wówczas jeszcze pod marką Elvia), której przewodził do końca 2021 r.. Od 2012 roku pełnił także funkcję dyrektora Regionu Europy Wschodniej, odpowiadającego za Polskę, Czechy, Słowację i Rosję.
Piotr Ruszowski jest związany z Mondial Assistance od 2011 roku, na początku jako kierownik działu marketingu i komunikacji, a od maja 2014 roku dyrektor pionu sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz ING Nationale-Nederlanden Polska. Absolwent The Chartered Institute of Marketing oraz London School of Public Relations. Od 2016 roku pełni także funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu Regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
(AM, źródło: Mondial Assistance)