Piotr Ruszowski zmienia Tomasza Frączka na czele Mondial Assistance

0
971

Tomasz Frączek odszedł z funkcji prezesa Mondial Assistance, którą współtworzył, kierował i rozwijał przez ostatnie 22 lata. Od 1 stycznia jego miejsce zajął Piotr Ruszowski, dotychczasowy członek zarządu oraz dyrektor sprzedaży i marketingu.

To było bardzo dynamiczne 20 lat. W tym czasie nieprzerwanie dążyliśmy do współpracy z klientami. Przywiązywaliśmy także dużą wagę do innowacji. Zawsze funkcjonowaliśmy na podstawie dialogu z rynkiem. Wsłuchiwaliśmy się w jego oczekiwania i na tej podstawie twórczo wdrażaliśmy nasze pomysły. Powodowało to, że czasami małe, wręcz niepozorne rzeczy decydowały o sukcesie produktowym i rozwoju organizacji – powiedział Tomasz Frączek.

Przypomniał, że to właśnie Mondial Assistance sprzedał pierwszą polisę internetową i jako pierwszy w branży odstąpił od konieczności „fizycznego” podpisywania OWU i gromadzenia ich w formie papierowej. W 2003 roku firma wspólnie z Pekao SA zaproponowała rozwiązania z obszaru bancassurance, które były wówczas praktycznie nieznane na polskim rynku.

O skali i powodzeniu przedsięwzięcia niech świadczy fakt, że w krótkim okresie siedem milionów ludzi otrzymało nasze pakiety pomocowe – powiedział Tomasz Frączek

Kolejnym obszarem, do którego od początku działalności Mondial Assistance przywiązywało szczególne znaczenie, była turystyka.

Anegdotycznie warto wspomnieć o niezwykle pozytywnym przyjęciu przez rynek zniesienia klauzuli alkoholowej przy wyjazdach turystycznych. Także tutaj byliśmy pionierami na rynku. – powiedział Tomasz Frączek. – Na przestrzeni lat systematycznie wchodziliśmy również w nowe obszary działalności. Jako jedni z pierwszych dostrzegliśmy znaczenie programów typu affinity, ubezpieczeń sprzętu RTV/AGD, przedłużonych gwarancji czy casco na urządzenia elektroniczne – dodał.

Tomasz Frączek

Tomasz Frączek zwrócił uwagę, że ostatnie wydarzenia na świecie sprawiły, iż szczególnego znaczenia nabrał jeden, konkretny obszar ludzkiego życia. Zdrowie.

Na skutek pandemii to właśnie zdrowie stało się tym czynnikiem, na który przede wszystkim zwracają uwagę Polacy. W następstwie rozwijamy rozwiązania z obszaru telemedycyny i konsultacji lekarskich, które znalazły szczególne miejsce w ofercie Mondial Assistance – powiedział były już prezes. – Celem, który sobie zdefiniowaliśmy, jest zapewnienie naszym klientom profesjonalnej, dostępnej w każdym zakątku świata doraźnej pomocy medycznej. Kolejnym obszarem, który staramy się odpowiedzialnie zagospodarowywać, są ubezpieczenia od poważnych chorób i zachorowań, takich jak nowotwory czy choroby kardiologiczne. Naszym zadaniem jest w tym przypadku danie alternatywy rynkowej dla często niewydolnej w tej kwestii publicznej służby zdrowia. Wdrażanie rozwiązań w tych obszarach pozostawiam już jednak moim następcom – dodał

Tomasz Frączek o początkach działalności, przełomowych momentach oraz najbliższej przyszłości usług assistance:

https://assistance.tv/tomasz-fraczek-wspomnienia-i-przyszlosc

Tomasz Frączek pełni funkcję dyrektora generalnego AWP P&C S.A. Oddział w Polsce. Jest również prezesem zarządu AWP Polska Sp. z o.o. Większą część życia zawodowego związał z rynkiem turystycznym. Karierę rozpoczął w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie pracował przez 14 lat, w tym ostatnie 4 lata jako prezes barcelońskiego biura LOT. Następnie pracował jako zastępca dyrektora w IATA BSP Polska, a od 1994 r. był dyrektorem naczelnym American Express Polska. W 1999 r. rozpoczął tworzenie struktur Mondial Assistance w Polsce (wówczas jeszcze pod marką Elvia), której przewodził do końca 2021 r.. Od 2012 roku pełnił także funkcję dyrektora Regionu Europy Wschodniej, odpowiadającego za Polskę, Czechy, Słowację i Rosję.

Piotr Ruszowski jest związany z Mondial Assistance od 2011 roku, na początku jako kierownik działu marketingu i komunikacji, a od maja 2014 roku dyrektor pionu sprzedaży i marketingu. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz ING Nationale-Nederlanden Polska. Absolwent The Chartered Institute of Marketing oraz London School of Public Relations. Od 2016 roku pełni także funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu Regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

(AM, źródło: Mondial Assistance)