PIU: Ubezpieczenia lekarstwem na lęki

0
691

Polska Izba Ubezpieczeń rozpoczęła kampanię „A Ty! #czegosięboisz?”, w której zwraca uwagę na lęki Polaków i wskazuje, że te najważniejsze mogą być ubezpieczone. Kampania, która potrwa do 30 września, towarzyszy premierze „Mapy ryzyka Polaków”.

 – Uznaliśmy, że tak istotne zagrożenie, jak pandemia nie pozostało bez wpływu na naszą kondycję psychiczną. Dzięki temu dowiedzieliśmy się nie tylko, czego Polacy boją się najbardziej, ale jak doświadczenia roku życia w pandemii wpłynęły na nasze lęki – mówi Marcin Tarczyński, menedżer ds. komunikacji i analiz Polskiej Izby Ubezpieczeń.

W ramach akcji PIU rozpoczęła kampanię w mediach społecznościowych. Pod hasztagiem #czegosieboisz można podzielić się swoimi obawami na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

– Nasze badanie jasno wykazało, że najważniejsze obawy Polaków można ubezpieczyć. Ponieważ świadomość własnych lęków pomaga odpowiednio zarządzać ryzykiem, zachęcamy do poszukania odpowiedzi na pytanie: #czegosięboisz. Na najważniejsze obawy Polaków jest odpowiedź ubezpieczeniowa. A ubezpieczenia w najtrudniejszych chwilach zdejmują z nas troskę o finanse – podsumowuje Marcin Tarczyński.

Dodatkowo do zapoznania się z „Mapą ryzyka Polaków” i do rozmowy o własnych lękach zachęcać będą reklamy Google Display Network. Opracowanie graficzne raportu oraz wszystkie kreacje należą do HI Agencji, za kampanię w social mediach odpowiada Nieagencja. Kampanię wspierają też działania media relations prowadzone przez agencję OneMulti.

– Osobną odsłoną naszych działań będą cykle webinariów dla agentów ubezpieczeniowych, gmin oraz szkół. Agenci pracujący bezpośrednio z klientami dostaną od nas istotną argumentację. Badania pokazują, że osoby, które się ubezpieczały i miały już doświadczenie z likwidacją szkód, oceniają ryzyko jako bardziej prawdopodobne, ale mniej się go obawiają. Podchodzą więc do niego racjonalnie – zarządzają nim. Gminom przekażemy proste poradniki dla mieszkańców, w których opiszemy, jak zarządzać głównymi obawami. Materiały edukacyjne będą dostępne również dla szkół. Wiele zależy też od nas samych. Mamy ogromny wpływ na zminimalizowanie bardzo wielu lęków, choćby tych związanych z wypadkami samochodowymi – mówi Agnieszka Durska, ekspert ds. komunikacji PIU.

(AM, źródło: PIU)