PKO Ubezpieczenia z historycznym wynikiem finansowym

0
1460

190 milionów złotych – taki łączny wynik finansowy netto osiągnęły w ubiegłym roku spółki PKO Ubezpieczenia. To rekordowy rezultat ubezpieczyciela, przewyższający osiągnięcie z 2022 roku o 48 mln zł.

– W 2023 r. nasz biznes dynamicznie się rozwijał. Osiągnęliśmy rekordowy wynik finansowy netto i wzrost przypisu składki w obydwu spółkach. Zrealizowaliśmy też następny ważny krok w kierunku poszerzania oferty ubezpieczeń niepowiązanych z produktem bankowym. Z sukcesem wprowadziliśmy na rynek nową ofertę ubezpieczenia komunikacyjnego, które jest kolejnym nowoczesnym i cyfrowym produktem w naszej ofercie. Jesteśmy coraz bardziej konkurencyjni – inspirujemy i wyznaczamy trendy w bancassurance. Budujemy w PKO BP silną linię biznesu ubezpieczeń samodzielnych – mówi Leszek Skop, prezes PKO Ubezpieczenia.

Stand alone jednym z głównych źródeł wzrostu

Łączny przypis składki PKO Ubezpieczenia uplasował się na poziomie 1,23 mld zł. Z tej kwoty 677,5 mln zł wypracowała spółka majątkowa, natomiast za pozostałe 552,5 mln zł odpowiadała spółka życiowa. Zakład zaznacza, że ponad 550 mln zł wygenerowała sprzedaż polis niepowiązanych z produktem bankowym. PKO Ubezpieczenia wyjaśnia, że wzrost był efektem istotnie wyższego przypisu z ubezpieczeń stand alone, a także z polis na życie powiązanych z produktem bankowym. Istotnym czynnikiem była również intensyfikacja współpracy z PKO Leasing, w szczególności w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych. W tym segmencie odnotowano wzrost przypisu o ponad 70%.

Frontem do klienta

– Współczynniki wypłacalności dla obu spółek są utrzymywane na bardzo wysokim poziomie. Wskaźnik satysfakcji klientów NPS w grudniu 2023 r. wyniósł 52%. To są parametry, które cieszą i mobilizują. Mamy jasno sprecyzowany cel – chcemy być ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla milionów klientów naszej grupy. Planujemy dalszy rozwój biznesu i oferty produktowej, co będzie skutkować wzrostem naszego udziału w rynku. W minionym roku wyjątkowym sukcesem było osiągnięcie 6% udziału w rynku ubezpieczeń mieszkań. W najbliższym czasie przedstawimy kolejny samodzielny produkt – ubezpieczenie na życie z możliwością elastycznego doboru zakresu ochrony. Będzie to trzecie ważne wdrożenie w ramach naszej długofalowej strategii – dodaje Leszek Skop.

W minionym roku spółki skupiły się na wprowadzeniu nowych rozwiązań przyjaznych dla klientów. Poza omnikanałową sprzedażą dla kluczowych produktów stand alone, poszkodowani posiadacze ubezpieczeń PKO Moto i PKO Dom mogą szybko zgłaszać szkodę przez serwis iPKO. W przypadku szkód mieszkaniowych wprowadzono opcję samodzielnej likwidacji online i możliwość otrzymania środków na konto nawet w ciągu 24h. Spółka uprościła dokumenty, a także komunikację obsługową i marketingową w myśl zasad prostego języka.

PKO Ubezpieczenia będzie kusić MŚP

W planach spółki w tym roku jest m.in. dostosowanie oferty do Rekomendacji U, intensyfikacja sprzedaży linii produktów samodzielnych, jak również prace nad wprowadzeniem nowego systemu do likwidacji szkód. PKO Ubezpieczenia rozpoczyna też prace koncepcyjne nad linią ubezpieczeń majątkowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Spółka majątkowa będzie także poszerzała dostępność ubezpieczeń PKO Auto i GAP w kanałach dealerskich współpracujących z PKO Leasing.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl