Pokolenie Z chętnie korzysta z ubezpieczeń zdrowotnych

0
550

1,4 mln polskich pracowników to przedstawiciele Pokolenia Z. Choć w podejściu do pracy różnią się od pracowników z innych pokoleń, to tak samo cenią sobie prywatną opiekę medyczną jako benefit pracowniczy.

– Najmłodsze pokolenie pracowników bardziej świadomie podchodzi do kwestii zdrowia. Otwarcie mówią o problemach i nie zwlekają z wizytą u lekarza, gdy pojawią się problemy. Dbają też o profilaktykę. Nie dziwię się więc, że sprawny dostęp do pomocy medycznej jest jednym z ich priorytetów. Pracodawcy powinni zatem dostosować zakres proponowanych benefitów do ich oczekiwań i potrzeb. To wcale nie musi oznaczać, że przedstawiciele pokolenia Z oczekują najbardziej rozbudowanych wariantów grupowego ubezpieczenia zdrowotnego czy pakietu medycznego. Choć nadal najwięcej osób korzysta z najwyższego wariantu ubezpieczenia, które oferujemy, to patrząc na ostatnie półtora roku, najbardziej dynamiczny przyrost ubezpieczonych zauważyliśmy w pakiecie podstawowym. W przypadku przedstawicieli pokolenia Z był to ponad 4,5-krotny wzrost, przy nieco ponad 2-krotnym zwiększeniu liczby osób korzystających z najwyższego wariantu ubezpieczenia – mówi Marcin Załęski, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Ginekolog i dermatolog w cenie

Eksperci ubezpieczyciela sprawdzili, które usługi zdrowotne najczęściej zamawiają najmłodsi pracownicy. Z ich analizy wynika, że zetki najczęściej korzystają z:

  • konsultacji ginekologicznych,
  • konsultacji dermatologicznych,
  • badania TSH (hormon tyreotropowy) – kontrola tarczycy,
  • morfologii,
  • konsultacji okulistycznych.

– Lista nie uwzględnia kontaktów z internistą, ponieważ one zawsze są na pierwszym miejscu, niezależnie od grupy wiekowej. Jednak w przypadku pokolenia Z warto zwrócić uwagę na jedna ważną rzecz. Większość porad lekarza pierwszego kontaktu realizują zdalnie, za pomocą telemedycyny. Podobnie postępują także z konsultacjami specjalistycznymi, jeśli nie ma konieczności kontaktu bezpośredniego, wolą pomoc zdalną. W ten sposób realizują 10,9% porad specjalistycznych. W przypadku starszych pokoleń ten odsetek wynosi 7,9%. To ważny czynnik, o którym powinni pamiętać pracodawcy przy tworzeniu benefitu – dodaje Marcin Załęski.

Ubezpieczenie z dostępem do psychologa

Saltus Ubezpieczenia radzi, aby przy wyborze zakresu świadczeń pamiętać o tym, że dla zetek dobrostan psychologiczny nie jest tematem tabu i że otwarcie mówią oni o problemach i szukają pomocy. Ten trend widzą także ubezpieczyciele i dlatego większość z nich oferuje świadczenia psychologiczne i psychiatryczne w poszczególnych wariantach ubezpieczenia lub jako pakiety dodatkowe.

(AM, źródło: Brandscope)