Polski insurtech chce podbić amerykański rynek ubezpieczeń

0
780

Polsko-amerykański insurtech Gabi pozyskał ostatnio 27 mln USD od inwestorów, co pozwoli mu na dalszy rozwój działalności w USA – informuje „Rzeczpospolita”.

Paweł Olszewski, współzałożyciel Gabi, mówi gazecie, że pieniądze umożliwią powiększenie zespołów firmy działających w biurach w Łodzi i San Francisco. Menadżer tłumaczy, że w Polsce pracują głównie osoby odpowiedzialne za technologię oraz wsparcie sprzedaży i obsługi klienta. Natomiast w Kalifornii rezyduje duża część kadry zarządzającej, a także zespół agentów ubezpieczeniowych i specjalistów ds. obsługi klienta. Powiększenie zespołu ma wesprzeć ekspansję Gabi na rynek amerykański. Paweł Olszewski wyjaśnia, że prowizje w sektorze ubezpieczeniowym w USA są warte kilkadziesiąt miliardów dolarów rocznie, a jego firma jest certyfikowaną agencją ubezpieczeniową we wszystkich stanach USA. „Rz” tłumaczy, że Gabi działa na zasadzie porównywarki ubezpieczeń, wyszukując dla klienta (na podstawie jego danych) najkorzystniejszą ofertę ochronną z portfela ponad 40 ubezpieczycieli, także w zestawie polisa komunikacyjna+mieszkaniowa. Jeśli klient posiada już najlepszą z dostępnych ofert, wówczas insurtech nie będzie proponować mu zmiany.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 11 lutego, Grzegorz Burtan „Polacy ubezpieczają USA”:

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)