Potencjał sprzedażowy ubezpieczeń wbudowanych

0
603

Nowy raport Embedded Finance & Super App Strategies oraz InsureMO opisuje komercyjny potencjał ubezpieczeń wbudowanych w Europie. W ciągu najbliższych 10 lat osiągną one 30% rynku majątkowego i 10% życiowego.

Badania na 36 subsegmentach 12 sektorów branżowych wykazały rosnącą atrakcyjność komercyjną ubezpieczeń wbudowanych dla większej i bardziej zróżnicowanej grupy podmiotów nieubezpieczeniowych w całej Europie – podaje portal Insurtech Insights.

Prognoza sugeruje, że ponad 1,5 bln euro składek ubezpieczeniowych może być dzielonych z markami nieubezpieczeniowymi w ciągu dekady, czyniąc głębszą współpracę ubezpieczyciel/nieubezpieczyciel dużo ważniejszą szansą wzrostu dla sektora niż dotychczas uważano.

Ubezpieczenia wbudowane mają również potencjał zagospodarowania wysokiego poziomu „braku konsumpcji” ubezpieczeń. Europejskie „luki w ochronie” w 4 głównych kategoriach: cyber, opieka zdrowotna, emerytury i katastrofy naturalne obliczane są w sumie na 350 mld euro. Dane sugerują, że kreatywne rozwiązania wbudowane mogłyby również odblokować rynek.

Raport wyodrębnia kluczowe trendy w dystrybucji ubezpieczeń, które stwarzają możliwości dla nowej generacji innowacyjnych ubezpieczeń wbudowanych. Są to:

  • Nastawienie millenialsów i członków pokolenia Z, dla których świat cyfrowy jest środowiskiem naturalnym, i którzy wkrótce będą stanowić większość aktywnych zawodowo. Mają oni zaufanie do marek cyfrowych i są otwarci na dostęp do ubezpieczeń za ich pośrednictwem.
  • Cyfryzacja komponentów ubezpieczenia – dane, modele oceny ryzyka i wyceny, administrowanie polisą, likwidacja szkód, zgodność z przepisami – które są coraz częściej przenoszone na software i konfigurowane w nowy sposób przez podmioty zewnętrzne.
  • Stale rosnąca ilość danych i ich wykorzystywanie przez AI, aby umożliwić nowe formy innowacji.

Wskutek tego „w pełni wbudowana” dystrybucja ubezpieczeń – tzn. cyfrowo zintegrowana z procesami podmiotu zewnętrznego – powinna istotnie zwiększyć swój udział w rynku dystrybucji, zarówno w segmencie majątkowym, jak i życiowym.

AC