Pozwy psują reputację, klienci odchodzą

0
508

Ubezpieczyciele tacy jak Aviva i Liberty Mutual są pozywani w związku z niezaspokojeniem roszczeń z polis ubezpieczenia przerw w działalności (BI) spowodowanych przez pandemię.

Analityk Global Data Benjamin Hatton zwraca uwagę, że ochrona BI jest skomplikowaną polisą, a kryzysy w rodzaju pandemii ujawniają niejednoznaczność sformułowań, która doprowadziła do fali spraw sądowych. Wraz z napływem tego rodzaju spraw prawdopodobne jest, że maleje zaufanie ubezpieczonych do ich ubezpieczycieli, a nawet do całej branży.

Wiele małych i średnich przedsiębiorstw stara się zmienić dostawcę ubezpieczenia albo zupełnie zrezygnować z polisy. W 2022 r. w Wielkiej Brytanii 36,8% małych i średnich przedsiębiorstw zrezygnowało z ochrony BI, ponieważ poziom ochrony, jaka ich obejmowała, nie odpowiadał ich wyobrażeniom i oczekiwaniom. Pytani o powody zmiany dostawcy, przedsiębiorcy wymieniali cenę, poziom ochrony i kwestie reputacji.

Ubezpieczyciele dążący do rozwoju biznesu w linii BI muszą zapewnić większą jasność sformułowań polisowych, jeśli chcą utrzymać dobre imię. Sprawy sądowe o wypłaty z polis BI niweczą możliwości nowego biznesu ubezpieczycieli uwikłanych w batalie prawne. Prawdopodobnie wielu ubezpieczonych przygląda się swojemu ubezpieczycielowi i rozważa zakup polisy od innego, nieuwikłanego w procesy.

(AC, źródło: Global Data)