Ostatnie lata nauczyły nas współpracy, empatii i zaangażowania. Zmiany zachodzące w otaczającej nas rzeczywistości zmotywowały naszych agentów do wyjścia ze strefy komfortu.
Dzięki zmianom w portalach towarzystw ubezpieczeniowych agenci nauczyli się zdalnej obsługi klienta. Pracowali, jak sami mówili, zwykle dwa razy więcej niż dotychczas. Decydowali się, by po zamknięciu biura poświęcać swój czas i odwiedzać klientów, którzy nie wyobrażali sobie otrzymania polisy tylko drogą elektroniczną.
Działając wspólnie, wprowadzali zmianowy system pracy, by zachować niezbędny dystans społeczny. Uczyli się nowych technik sprzedaży, przenosili swój marketing do mediów społecznościowych, by również tam aktywnie pozyskiwać nowych klientów. Starali się zapewnić swoim klientom pełen wachlarz możliwości, stosując się do analizy ich potrzeb.
W ostatnim czasie zauważalny jest wzrost świadomości klienta indywidualnego. Zmieniło się podejście do ubezpieczeń zdrowotnych i na życie. Co za tym idzie, zmienił się portfel naszych agentów, co daje im większą stabilność, ale pozwala także na kompleksowe zabezpieczenie klienta.
Dla klienta z kolei ważne jest, by mieć wszystkie swoje ubezpieczenia w jednym miejscu.
Viviamo Ubezpieczamy gwarantuje swoim partnerom zdalną opiekę Biura Wsparcia Agenta oraz bezpośredni kontakt naszych regionalnych dyrektorów sprzedaży. Nieustająco podnosimy kwalifikacje agentów ubezpieczeniowych w całej Polsce. Przeniesienie się na platformy szkoleniowe usprawniło procesy warsztatowe i coaching.
Wciąż rozwijamy nasze systemy porównywania ofert, aby dać klientowi pełną możliwość wyboru, wysłuchać jego potrzeb, a także uzmysłowić to, czego pierwotnie nie wziął pod uwagę. Jak powiedział Maciej Kielan „Prawdziwą sztuką sprzedaży jest udzielać klientom odpowiedzi na pytania, których wcale nie zadali”.
W drugiej połowie 2022 r. zauważalny był powrót klienta, który postanowił ubezpieczyć się sam. Chęć zgłoszenia szkody, sprzedaży oraz zezłomowania pojazdu lub zmiany danych na polisie okazywał się problemem nie do przeskoczenia. Było to dla kolejnych agentów potwierdzeniem, jak bardzo są potrzebni na rynku, oraz bodźcem, by dołączyć do brandu Viviamo Ubezpieczamy.
Nasz zelektronizowany system rejestracji dokumentów zgłoszeniowych pozwolił na przyspieszenie uzyskania dostępów do sprzedaży w poszczególnych towarzystwach ubezpieczeniowych. A jak wiemy, czas jest dla wszystkich rzeczą bezcenną, nie da się go kupić, zatrzymać ani cofnąć, dlatego wszystkim zależy na sprawnym funkcjonowaniu całej struktury rejestracji agenta ubezpieczeniowego w KNF.
Wierzymy, że kolejne lata pozwolą nam na rozwinięcie sieci Viviamo Ubezpieczamy, aby zapewnić wspólny standard obsługi naszych klientów bez względu na lokalizację, jaką wybiorą.
W międzyczasie opracowujemy także nasz CRM, wznosząc obsługę klienta na wyższy poziom.
Nie zwalniamy, nie zatrzymujemy się, wciąż idziemy do przodu, bo wiemy, że nie ma przed nami rzeczy niemożliwych.
Jarosław Łoń
prezes zarządu
Viviamo