Produkty i elastyczność magnesami TUZ

0
870

Sprzedaż TUZ Ubezpieczenia w kanale brokerskim rośnie. Firma zanotowała ponad dwukrotny wzrost dynamiki sprzedaży ubezpieczeń majątkowych. To efekt zmian, nagród i wyróżnień za produkty i likwidację szkód oraz ustalenia nowego priorytetu, którym dla TUZ jest właśnie rozwój kanału brokerskiego.

Lepsze wyniki to z jednej strony skutek wprowadzenia do sprzedaży nowych i atrakcyjnych produktów, a z drugiej efekt m.in. zmian w TUZ Ubezpieczenia i postawienia mocnego akcentu na sprzedaż ubezpieczeń korporacyjnych.

– Stawiamy na jakość. Mamy sprawny serwis underwritingowy i koncentrujemy się na szybkich i dopasowanych do potrzeb procesach obsługowych – mówi Monika Bidermann, dyrektorka Departamentu Rozwoju Biznesu i Współpracy z Brokerami w TUZ Ubezpieczenia.

Monika Bidermann

Dużą rolę w budowaniu biznesu korporacyjnego odgrywa w TUZ zespół siedmiu dyrektorów regionalnych.

– Są blisko brokera, działają lokalnie, posiadają wiedzę branżową i doświadczenie we współpracy z brokerami ubezpieczeniowymi. Doświadczeni menedżerowie, współpraca z brokerami w bezpośredniej relacji i elastyczność działania to nasze największe atuty. Cieszymy się, bo brokerzy najwyraźniej to doceniają. Dostajemy coraz więcej zapytań także od tych brokerów, którzy dotychczas w ogóle z nami nie współpracowali – przyznaje Monika Bidermann.

Obecnie 15% przypisu składki TUZ Ubezpieczenia pochodzi z kanału brokerskiego, ale firma zamierza znacznie te proporcje poprawić. W tym celu chce zwiększyć liczbę współpracujących brokerów z 300 do 500. TUZ jest zainteresowany współpracą zarówno z większymi brokerami, jak i mniejszymi działającymi lokalnie.

Grażyna Białczak

– Mamy specjalistów w różnych liniach biznesowych: majątkowej, technicznej, np. CPM, MB, CAR/EAR, BI, jak również odpowiedzialności cywilnej – mówi Grażyna Białczak, dyrektorka Departamentu Ubezpieczeń w TUZ. – Bogate doświadczenie underwriterów sprawia, że są świetnymi partnerami biznesowymi dla brokerów i wymagającego biznesu korporacyjnego. Dzięki naszym underwriterom potrafimy dostarczyć rozwiązania szyte na miarę dla różnych branż i segmentów, w tym specjalne programy ubezpieczeniowe.

TUZ właśnie wprowadza zmiany w swoich flagowych produktach majątkowych i ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej.

– Mamy nadzieję, że brokerzy docenią nasze nowe rozwiązania produktowe. Za cel obraliśmy sobie wspólnoty mieszkaniowe. Mamy w zespole specjalistów, którzy mają ogromne doświadczenie w tym zakresie, i lada chwila zaproponujemy klientom z tego segmentu nowe, unikatowe rozwiązanie – zapowiada Grażyna Białczak. – Pracujemy też nad rozwojem ubezpieczeń dla flot średnich i małych. Wyzwaniem jest utrzymanie rentowności w tym obszarze – pracujemy nad zmianą struktury portfela.

Grażyna Białczak podkreśla, że w ubezpieczeniach korporacyjnych, poza współpracą z brokerami, TUZ stawia na kooperację z innymi zakładami ubezpieczeń w modelu koasekuracyjnym, dzięki temu dużym klientom może oferować kompleksowe ubezpieczenie.

– Interesuje nas również branża administracji publicznej, mamy bardzo atrakcyjne rozwiązania dla jednostek samorządowych.

TUZ bierze pod uwagę również inne modele partnerstwa.

Obszar affinity wydaje się być wciąż mało popularny w działalności brokerskiej – mówi Monika Bidermann. – Wśród brokerów coraz częściej pojawia się teza, że nie mogą być postrzegani jedynie jako partnerzy towarzystw w zakresie sprzedaży produktów. Poza standardową dystrybucją wyzwaniem staje się współtworzenie produktów i gwarancja wysokiej jakości serwisu sprzedażowego.

TUZ posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie affinity, co pozwala nam prowadzić z brokerami wiele zaawansowanych rozmów, szukając potencjału wśród naszych wspólnych klientów. Zależy nam, aby być godnym zaufania partnerem dla brokerów, którzy dzisiaj postrzegani są przez przedsiębiorców niemal jako ich niezależni doradcy finansowi, współzarządzający ich majątkiem i podnoszący świadomość u swoich klientów o możliwości wystąpienia ryzyka. Tak więc obszar affinity jest okazją do współtworzenia z brokerami niszowych dedykowanych rozwiązań produktowych.

Grażyna Białczak i Monika Bidermann podkreślają, że dużym atutem marki TUZ jest wsparcie ze strony światowej klasy reasekuratorów i renomowanych brokerów reasekuracyjnych, a także doceniana i nagradzana likwidacja szkód. W TUZ istnieje możliwość zapewnienia dedykowanego likwidatora.

– Tego oczekuje rynek i my to oferujemy – zaznacza Monika Bidermann.