Przyjazny świat online pozyskiwania klientów przez doradców

0
232

Nowe realia biznesowe powodują rewizję dotychczasowego sposobu pracy doradców. CUK Digital Agent gwarantuje wysoką jakość pracy bez obowiązku posiadania placówki. Klienci są online, produkty są online i doradcy klientów też muszą być online. Doradcy potrzebują narzędzi, które zoptymalizują czas pracy i pomogą rozbudować sieć sprzedażową.

Konsumenci jeszcze bardziej docenili możliwości zakupowe przez internet i w naturalny sposób oczekują dostępności doradców również w przestrzeni digitalowej. Diametralny zwrot w kierunku e-obsługi oraz wykształcone nawyki z czasów pandemii determinują rewizję dotychczasowego myślenia o roli doradców w placówkach.

Obserwując to, co dzieje się „za oknem”, nie mam wątpliwości, że nadal znajdujemy się w rzeczywistości VUCA, i to właśnie z tego powodu powstał projekt CUK Digital Agent. Z naszych obserwacji wynika, że ponad 90% transakcji obsługuje doradca. Bez względu na to, którą formę kontaktu wybrał klient.

To oznacza, że w procesie cyfryzacji sektora ubezpieczeniowego priorytetem powinny być narzędzia i szkolenia dla doradców w zakresie sprzedaży i obsługi klienta – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce w CUK Ubezpieczenia.

Ewolucja w obszarze sprzedaży ubezpieczeń

Projekt CUK Digital Agent otwiera nowy rozdział w obszarze sprzedaży ubezpieczeń w warstwie digitalowej. To wizja doradcy, który nie potrzebuje punktu sprzedaży czy innej, biurowej formy obsługi klientów. Jest mobilny z dostępem do wszystkich narzędzi CUK.

Co więcej, dzięki integracji danych zgromadzonych w CRM multiagencji i powiązanych z bazami danych po stronie towarzystw ubezpieczeniowych CUK Digital Agent jest w stanie przygotować rekomendowane oferty pod historię ubezpieczeniową konkretnego klienta.

Kluczowym elementem tego projektu jest wyposażenie doradcy klienta w niezbędne narzędzia, dzięki którym będzie w stanie pozyskiwać nowych klientów, budować sieć kontaktów oraz ją monetyzować, budować wizerunek profesjonalnego i nowoczesnego partnera ubezpieczeniowego.

Nowoczesny doradca nie potrzebuje segregatorów i formularzy. Dzięki rozwiązaniom CUK Digital Agent wszystko znajduje w smartfonie, a dzięki automatyzacji może skupić się na rozwijaniu aktywności rynkowej – dodaje Marcin Dyliński z CUK Ubezpieczenia.

Doradcy CUK wykorzystują jeszcze jedną przewagę rynkową powiązaną z projektem CUK Digital Agent. Wprowadzona przez firmę obsługa omnikanałowa w pełni zabezpiecza proces rozliczeniowy, nawet jeśli kupujący zdecydował się na zamknięcie transakcji np. poprzez contact center albo w aplikacji.

Wdrożenie modelu OmniCUK w znaczący sposób uzupełnia projekt CUK Digital Agent oraz integruje aż siedem płaszczyzn aktywności komercyjnej, czyli: aplikacja, strona cuk.pl, contactcenter, strefa klienta, CUK Digital Agent, sprzedaż wznowieniowa i bezpośredni zakup w placówce –uzupełnia Marcin Dyliński.

Doradca z solidnym wsparciem

Z multiagencją współpracuje ponad 2000 doradców, dlatego ważnym elementem jest wykorzystanie potencjału grupy poprzez przekazanie podstawowej wiedzy marketingowej i uświadomienie, że na poziomie lokalnym to doradcy mają najlepsze rozeznanie rynkowe.

Nastawiona na rozbudowę rynku praca doradców jest wspierana przez aktywności marketingowe. W ramach CUK Digital Agent funkcjonuje platforma marketCUK, na której doradca po konsultacji z ekspertami marketingu sam komponuje zestawy działań promocyjnych.

Postawiliśmy na modułowe podejście do działań marketingowych. Doradcy mogą zamówić dedykowane pakiety działań promocyjnych i gadżety. Każdą realizację wspomagamy konsultacjami z działem marketingu i PR w centrali. To pozwala w pełni wykorzystać potencjał lokalnego rozpoznania rynku i zasoby narzędzi dostarczanych centralnie – podkreśla Marcin Dyliński z CUK Ubezpieczenia.