Punkta ponownie Firmą Przyjazną Klientowi

0
363

Punkta drugi rok z rzędu osiągnęła wysokie wyniki certyfikacyjne programu Firma Przyjazna Klientowi. Indeks FPK wyniósł 92%, plasując multiagencję powyżej progu pozytywnej certyfikacji. Firma we wszystkich badanych obszarach otrzymała od klientów oceny na poziomie minimum 90%.

Badanie zostało zrealizowane przez Experience Institute techniką CAWI, w dniach od 6 lipca do 10 sierpnia 2023 roku na grupie N=711 klientów Punkty. Badani docenili przede wszystkim pracowników Punkty (ich uprzejmość, kompetencje) oraz korzystne, atrakcyjne oferty (niskie ceny). Były to dwie najczęściej wymieniane spontanicznie mocne strony firmy.

Szczególnie wyróżnia się wysoki wskaźnik NPS (Net Promoter Score) czyli promotorów marki. NPS Punkty wynosi 58, czyli niemal dwukrotnie więcej od średniej wyników laureatów certyfikatu Firma Przyjazna Klientowi (średni wynik to 32). Oznacza to, że odsetek osób, które są skłonne polecać usługi Punkty przyjaciołom i znajomym w bardzo wysokim stopniu przewyższa odsetek krytyków marki.

– Drugi rok z rzędu, w którym Punkta jest tak wysoko oceniana przez klientów to zdecydowany sukces całego zespołu – komentuje Michał Daniluk, prezes zarządu Punkta. – Szczególnie wysokie oceny otrzymywaliśmy od klientów, którzy już co najmniej dwukrotnie nabywali u nas produkty ubezpieczeniowe – dodaje.

W dalszej kolejności w poczuciu klientów Punkta wyróżnia się dużym wyborem ubezpieczeń, szybkością działania, dostarczaniem rzetelnych informacji (analizy rynku), dobrym kontaktem, użyteczną porównywarką ubezpieczeń.

Spontanicznie wymieniane aspekty, które ułatwiały klientom Punkty zakup ubezpieczenia, to: łatwy kontakt z doradcą i dobra komunikacja, kompetencje doradców (przekazywanie rzeczowych, jasnych i kompletnych informacji), użyteczna porównywarka ubezpieczeń, możliwość zakupu online, bez wychodzenia z domu i bez zbędnej (w poczuciu klientów) papierologii, atrakcyjna cena ubezpieczenia, miła i empatyczna obsługa.

Doradcy i porównywarka mocnymi stronami dystrybutora

26% ankietowanych spośród tych, którzy udzielili dodatkowych wyjaśnień, wskazało „dobry kontakt z doradcą i dobrą komunikację” z Punktą jako najważniejsze ułatwienie oferowane przez markę podczas zakupów. Dodatkowo, w porównaniu z zeszłorocznym badaniem trzykrotnie wzrosła liczba osób, które wskazały porównywarkę ubezpieczeń online na punkta.pl jako użyteczną (14% wskazań wobec 5% przed rokiem).

(AM, źródło: Punkta)