Punkta zmienia się w ogólnopolską multiagencję

0
719

Internetowa porównywarka cen ubezpieczeń Punkta połączyła siły z ogólnopolską siecią BIK Serwis. W efekcie tej fuzji na rynku pojawiła się nowa multiagencja z omnikanałową siecią obsługi skupioną na ubezpieczeniach OC i AC. Połączenie wsparł strategiczny inwestor, brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Nowy podmiot będzie działać pod marką Punkta.

W ramach akcji rebrandingowej Punkta, która od tego roku należy do Grupy BIK (BIK, April, Profi Insurance oraz mFind), zaprezentowała użytkownikom nowe logo, nową stronę internetową i nowe funkcjonalności – m.in. możliwość podpisywania umów z agentem i kompletnej obsługi podczas wideorozmowy. Dodatkowo marka przedstawiła nową architekturę strony punkta.pl – oferującej porównywanie cen ponad 70 ofert ubezpieczeń OC/AC oraz ubezpieczenia w takich kategoriach, jak zdrowie, nieruchomości, podróże czy fotowoltaika. Wśród nowych funkcjonalności odświeżonej porównywarki wprowadzono między innymi inteligentne rekomendowanie ofert: najkorzystniejszych cenowo, najlepiej dostosowanych oraz poszerzonych o optymalne usługi dodatkowe.

Punkta wykorzystuje synergię z BIK Serwis – multiagencją zrzeszającą ponad 600 agentów współpracujących. Pod parasol nowej marki trafia również 300 partnerów multiagencji Profi Insurance, zakupionej przez BIK Serwis w maju 2021 r. 

– Stawiamy na rozwój i połączenie najlepszych elementów dwóch światów: online i offline. Punkta z porównywarki staje się multiagencją kompletną. Oferujemy użytkownikom i klientom niespotykaną wcześniej w naszej branży elastyczność i dostosowanie do stylu funkcjonowania. Z drugiej strony naszym agentom i partnerom oferujemy szereg przełomowych narzędzi technologicznych, pozwalających szybciej, precyzyjniej obsługiwać nowe grupy klientów – wyjaśnia Michał Daniluk, dyrektor zarządzający Punkty i członek jej zarządu. 

Komunikację nowego brandu Punkty wsparła kampania w mediach społecznościowych. Nowe logo pokazywało szereg influencerów kojarzonych z motoryzacją, mobilnością i podróżami.

https://www.instagram.com/p/CW-cD93oWnD/

https://www.instagram.com/p/CXHElydITO9/

https://www.instagram.com/p/CXEa6gzMaOb/

https://www.instagram.com/p/CXDmFnbsSMg/

Nowa identyfikacja uspójnia pod jednym szyldem działalność online: porównywarkę ubezpieczeń OC/AC dla aut osobowych, motocykli i rowerów, a także produktów ochronnych z kategorii podróże, dom, zdrowie i fotowoltaika wraz z działalnością sieci agentów. Za pośrednictwem strony internetowej Punkta.pl klienci mogą umawiać się z agentami stacjonarnymi na spotkania wideo. 

– Wychodzimy naprzeciw potrzebom życiowym klientów. W czasach coraz większej konieczności pracy zdalnej możliwość konsultowania się nie tylko z infolinią, ale też z konkretnym agentem daje klientom wiele elastyczności. W czasie bezpiecznego połączenia wideo agent jest w stanie zweryfikować dokumenty i podpisać zdalnie umowę. To duże uproszczenie dla klienta, a jednocześnie jedno z wielu narzędzi, jakie oferujemy naszym agentom – wyjaśnia Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu Punkty odpowiedzialna za cyfryzację i procesy omnichannel. 

W ramach szukania synergii między działalnością cyfrową i tradycyjną, Punkta będzie  umożliwiać współpracującym agentom obsługę klientów online’owych. 

– Z naszych obserwacji ponad 20% klientów wyszukiwarki jednocześnie chciałoby asysty agenta i wsparcia eksperckiego. Chcemy zaadresować tę potrzebę kontaktu ze specjalistami, a przy okazji wspierać naszych agentów w budowaniu sieci klientów – dodaje Małgorzata Adamczyk. 

Punkta wyposażyła agentów współpracujących w nowoczesne narzędzia informatyczne, m.in. system porównywania zakresów ubezpieczeń.

Efektem fuzji i modyfikacji charakteru działalności jest też zmiana podejścia do wizerunku i komunikacji. 

– Odpowiadamy na potrzeby klientów, którzy są poszukujący i świadomi. Widzimy potencjał w bezpośrednim kontakcie z naszą społecznością użytkowników, których m.in. aktywizujemy w mediach społecznościowych. Punkta jest zarówno precyzyjna – trafiona w punkt – jak i elastyczna, rozumiejąca styl życia klienta – wyjaśnia Jakub Jóźwiak, członek zarządu Punkty odpowiedzialny za marketing online. 

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Punkta)