PZU GPT Lab – taką nazwę nosi niedawno utworzony zespół działający w strukturach Pionu Technologii Informatycznych PZU. Jego zadaniem jest badanie możliwości wykorzystania rozwiązań typu ChatGPT/OpenAI do poprawy procesów wewnętrznych oraz związanych z obsługą klienta.
Początkom prac zespołu towarzyszyły wewnętrzne warsztaty pomiędzy przedstawicielami IT i biznesu, w trakcie których powstało ponad 100 pomysłów na wykorzystanie potencjału algorytmów OpenAI. Aktualne zadania zespołu to zbieranie, analizowanie i opracowywanie sposobów testowania oraz realizacji pierwszych pilotaży tej technologii. Kluczowe będzie również opracowanie zasad bezpiecznego i zgodnego z regulacjami wykorzystywania Generatywnej Sztucznej Inteligencji. Koordynatorem projektu został Bartłomiej Gołębiowski.
– Nie wiemy, w jakim kierunku będzie się dalej rozwijała sztuczna inteligencja, ale postęp w ciągu ostatniego pół roku jest ogromny. Mamy wrażenie, że rozwiązania z kategorii generatywnej sztucznej inteligencji mają potencjał zapoczątkowania istotnej zmiany w tym, jak działamy i rolą zespołu PZU GPT Lab jest budowa niezbędnych kompetencji w organizacji, zapewnianie możliwości zwinnego testowania technologii – a przede wszystkim „trzymanie rękę na pulsie” tej przełomowej technologii – mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. digitalizacji PZU.
AM, news@gu.com.pl
(źródło: LinkedIn)