Tegoroczne wnętrza Domu Polskiego zorganizowanego po raz drugi z inicjatywy PZU i Pekao, mają nie tylko zachęcać gości Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos do rozmów o biznesie i do spotkań na szczycie, ale także promować polską kulturę i inspirować odwiedzających.
Specjalnie zaaranżowana przestrzeń Domu Polskiego/Polish House będzie miejscem paneli dyskusyjnych, spotkań biznesowych oraz innych wydarzeń promujących zarówno Polskę, jak i obie spółki będące partnerami Forum – PZU i Pekao. Tegoroczne dyskusje odbywać się będą pod hasłem #GrowingEurope, nawiązując do potencjału regionu Europy Środkowo‑Wschodniej w kontekście rozwoju gospodarki naszego kontynentu.
Poza promowaniem rodzimego biznesu oraz potencjału drzemiącego w firmach regionu CEE, twórcom Polish House przyświecał jeszcze jeden cel – propagowanie polskiej kultury i szerzenie wiedzy na temat Polski. Tegorocznym motywem przewodnim Domu Polskiego, specjalnie zaprojektowanego w stylu polskiej sztuki ludowej, była kultura góralska.
Graficznym motywem przewodnim obecnym w logotypie Domu Polskiego, w jego wnętrzu oraz w materiałach promocyjnych jest wzór wykorzystywany w zdobnictwie góralskim. W kąciku góralskim goście odwiedzający Dom Polski spróbują natomiast tradycyjnych potraw z południa Polski. Odwiedzający będą mogli również zapoznać się z sylwetkami znanych Polaków (m.in. naukowców, artystów oraz sportowców), a przy specjalnym interaktywnym lustrze wziąć udział w krótkim quizie. Odpowiadając na pytania, dowiedzą się, jakim typem podróżnika są oraz jakie miasto powinni w takim razie odwiedzić w naszym kraju. Będą mogli zapoznać się z krótkim opisem miasta oraz zobaczyć jego najciekawsze ujęcia. W środku budynku ważnym akcentem będzie m.in. wzór parzenicy, ozdobny ornament hafciarski, pokazany na ścianach i ozdobach.
Dom Polski dostępny będzie dla wszystkich odwiedzających przez cały czas trwania Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w dniach 21–24 stycznia.
(AM, źródło: PZU)