PZU: Jazda samochodem jesienią i zimą stresuje co drugiego kierowcę

0
361

Z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że 51% ankietowanych kierowców stresuje się jazdą samochodem w okresie jesienno-zimowym bardziej niż w w innych porach roku. Powodem są panujące w tym czasie warunki atmosferyczne.

Okazują się one szczególnie stresujące dla kierowców w wieku 18–29 lat – jazdy autem w tym czasie obawia się 60% osób z tej grupy. Także dla kobiet (58%) jest to stresogenna sytuacja. W najmniejszym stopniu niepokój związany z prowadzeniem pojazdu jesienią i zimą odczuwają kierowcy w wieku 30–39 lat (44%).

Jazda autem oraz jego posiadanie mogą wiązać się z różnego rodzaju niefortunnymi zdarzeniami. 59% respondentów obawia się utraty zdrowia lub życia w wyniku wypadku. Inne budzące obawy zdarzenia komunikacyjne to awaria samochodu (56%) oraz stłuczka z winy innego kierowcy (53%) lub własnej (46%). Najmniej niepokoją wyczerpanie się paliwa (6%) oraz rozładowanie akumulatora (8%).

– Na drodze mogą wydarzyć się różne trudne sytuacje, a jak pokazują wyniki naszego badania, wiele z nich budzi obawy wśród kierowców, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, podczas którego jazda samochodem jest bardziej stresująca niż w pozostałych miesiącach roku. Kompleksowa oferta PZU, obejmująca m.in. OC, AC czy assistance, zapewnia kierowcom szybką i sprawną pomoc w razie zdarzenia na drodze lub na parkingu. Dzięki możliwości rozszerzenia ubezpieczenia o dodatkowe opcje, kierowcy mogą liczyć na kompleksową pomoc w niemal każdej sytuacji dotyczącej pojazdu, na każdym etapie – od pomocy na miejscu zdarzenia, przez wszystkie formalności, aż po usunięcie uszkodzeń lub szybką wypłatę odszkodowania – mówi Tomasz Piekarski, dyrektor Biura Produktów Komunikacyjnych PZU.

Ubezpieczenie na wszelkie obawy

31% badanych obawia się kradzieży auta a 29% uszkodzenia pojazdu w wyniku np. gradobicia czy upadku drzewa. PZU przypomina, że lekiem na te obawy jest ubezpieczenie autocasco. W przypadku wystąpienia problemów na drodze związanych z awarią samochodu 36% kierowców nie ma poczucia, że w poradzeniu sobie z nimi będą mogli w pełni polegać na sobie lub współpasażerach, z którymi zazwyczaj podróżują. Realne wsparcie w takiej sytuacji zapewnia assistance samochodowy. Z odpowiedzi ankietowanych wynika ponadto, że tylko 37% z nich potrafi samodzielnie sprawdzić stan techniczny auta przed jego zakupem. W tym przypadku rozwiązaniem jest zakupienie takiej usługi. Dla 28% respondentów zdarzeniem, które budzi największe obawy jest przebicie opony. Natomiast uszkodzenia szyby boi się 14% ankietowanych. Rozwiązaniem tych problemów są ubezpieczenia opon oraz szyb.

Kampania z Igą Świątek 

Aby zachęcić kierowców do zakupu  kompleksowej ochrony, zakład rozpoczął 2 października kampanię marketingową ubezpieczenia PZU Auto, podczas której realizowane będą szerokie działania – w telewizji (spoty 15-sekundowe), radiu, internecie, w oddziałach PZU oraz u agentów.

– W nowej kampanii stawiamy na kompleksowość oferty ubezpieczeń PZU Auto. Ubezpieczenia komunikacyjne to bowiem znacznie więcej niż obowiązkowe OC. W kreacjach skupiamy się na komunikowaniu szerokiego zakresu polisy, szybkiej obsługi szkody oraz atrakcyjnej ceny za pakiet ubezpieczeń w miesięcznym abonamencie. Podkreślamy również, że naszą ofertę cechuje szeroka sieć dystrybucji i kontaktu, obejmująca kanały offline i online, która tym samym uwzględnia zróżnicowane preferencje zakupowe klientów. Celem naszej kampanii jest zwiększenie świadomości oferty PZU Auto i zachęcenie jak największej liczby osób do jej sprawdzenia, dlatego postawiliśmy na wielokanałowe, wysokozasięgowe działania. Chcemy pokazać odbiorcom, że dzięki kompleksowości naszej oferty można na nas polegać – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji PZU.

W materiałach marketingowych ponownie pojawia się tenisistka Iga Świątek. Kampania potrwa do 10 grudnia.

O badaniu:

Badanie zrealizowane na zlecenie PZU przez Norstat w dniach 5–10 września 2023 r. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI na grupie 1004 respondentów w wieku 18–65 lat w rozkładzie reprezentatywnym dla próby ogólnopolskiej, złożonej z czynnych kierowców posiadających prawo jazdy na samochód osobowy, prowadzących auto przynajmniej raz w tygodniu i decydujących lub współdecydujących o wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego OC/AC.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: PZU)