PZU wprowadza platformę Comadso do porównywania zakresów ubezpieczeń

0
1705

PZU wdraża nowoczesne narzędzie do porównywania zakresów produktów ubezpieczeniowych, którego autorem jest duński startup Comadso. Z inteligentnego systemu skorzystają przede wszystkim zespoły wsparcia sprzedaży odpowiedzialne za rozwój wiedzy produktowej u agentów oraz konsultantów infolinii.

Opracowana przez duński insurtech platforma dostarczy PZU szczegółowe analizy porównawcze dostępnych na rynku produktów ochronnych oraz udoskonali monitorowanie zmian zachodzących w ofercie innych ubezpieczycieli. W przeciwieństwie do większości porównywarek, startup nie porównuje cen produktów, lecz skupia się na ich zakresie.

– Na podstawie przeprowadzonego pilotażu możemy stwierdzić, że zastosowanie rozwiązania pozytywnie wpłynęło na nasze procesy wsparcia sprzedaży. Narzędzie głównie wykorzystamy w celu zadbania o wiedzę na temat rynku ubezpieczeń pośród naszych agentów i doradców – powiedziała Małgorzata Kot, członek zarządów PZU SA i PZU Życie.

– To kolejny krok, w którym PZU mocno stawia na technologię oraz współpracę ze startupem. Analizy dostarczane przez nowo wdrożone rozwiązanie nie tylko pomogą naszym pracownikom lepiej wspierać osoby na co dzień obsługujące klientów, ale także pozwolą nam lepiej monitorować rynek i odkrywać potencjał do rozwoju naszej oferty. Dzięki temu będziemy mogli dostosować ją możliwie najlepiej do potrzeb konsumentów – dodał Piotr Nowak, członek zarządu PZU SA i dyrektor Grupy PZU w PZU Życie.

Głównym obszarem działalności Comadso jest porównywanie kryteriów w poszczególnych ubezpieczeniach, z uwzględnieniem zaznaczenia różnic między nimi. Dzięki temu użytkownicy narzędzia każdego dnia mają dostęp do aktualnej bazy produktów, ich zakresu, a także gotowych analiz wraz z porównaniem.

– Odkąd zacząłem pracę w branży ubezpieczeniowej w 1994 roku, zawsze istniała potrzeba, aby pracownicy ubezpieczeniowi mieli dostęp do codziennie aktualizowanego systemu porównywania produktów. Jednakże gdy Comadso rozpoczęło działalność 14 lat temu w Danii, w najśmielszych marzeniach nie wyobrażałem sobie, że PZU, lider na rynku ubezpieczeń  w Polsce, skorzysta z mojego rozwiązania, co też nigdy by się nie udało bez równie fantastycznych pracowników Comadso w Polsce – skomentował Rasmus Meineke, dyrektor generalny i założyciel Comadso.

– Zaufanie PZU to dla nas prawdziwe wyróżnienie. W naszym zestawieniu kładziemy duży nacisk na szczególne różnice zakresowe. Wchodzimy bardzo głęboko w analizę OWU i skupiamy się na detalach ważnych z punktu widzenia klienta końcowego. Etap pilotażu potwierdził, że PZU również podchodzi do tego aspektu w sposób niezwykle przemyślany i drobiazgowy. Zapowiada się bardzo owocna współpraca – dodaje Joanna Kościuch-Malinowska, manager krajowy Comadso.

Nowa platforma wesprze sprzedaż

Narzędzie będzie wykorzystywane w PZU głównie przez Biuro Sprzedaży Własnej oraz Biuro Sprzedaży Zdalnej w obszarze wsparcia sprzedaży. Dostarczane analizy pomogą przy wdrażaniu nowych pracowników i w szkoleniach, a ułatwiony monitoring rynku ubezpieczeń pozwoli zespołowi zadbać o systematyczne uzupełnianie wiedzy produktowej. Z platformy skorzystają także trenerzy Biura Wsparcia Sprzedaży w zakresie wzbogacania szkoleń sprzedażowych i produktowych, a także Biura Produktowego – do przygotowania analiz, w tym analizy konkurencji, jak też wsparcia w underwritingu.

Projekt powstał w ramach programu PZU Ready for Startups, którego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Obejmują one różne obszary biznesowe i dotyczą rozwiązań na różnych etapach rozwoju – od wstępnych pomysłów skierowanych do programów akceleracyjnych po wdrożenia komercyjne, poprzedzone krótkim procesem dostosowywania rozwiązań do potrzeb biznesowych. Za organizację programu odpowiada Laboratorium Innowacji PZU, którego rolą jest testowanie i wdrażanie rozwiązań opracowanych przez młode firmy technologiczne.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl