Rola ubezpieczeń na życie będzie rosła

0
978

Rozmowa z Jarosławem Bartkiewiczem, prezesem Prudential Polska

Aleksandra E. Wysocka: – Jaki był mijający rok dla Prudential w Polsce? Co było największym wyzwaniem, a co udało się osiągnąć?

Jarosław Bartkiewicz: – Rok 2019 uważamy za jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy w historii Prudential w Polsce. Zwiększamy nasze udziały w rynku ubezpieczeń życiowych i jest to dla nas powód do dumy i satysfakcji.

W obszarze digitalizacji rozszerzyliśmy możliwość korzystania z aplikacji sprzedażowej. Obecnie nasze narzędzie sprzedażowe jest onlinowe i wielosystemowe. Nasi konsultanci, współpracownicy czy partnerzy biznesowi mogą oferować produkty Prudential Polska z każdego urządzenia wyposażonego w dostęp do internetu, co jest potwierdzeniem naszej strategii w obszarze digitalizacji.

W kanale affinity wprowadziliśmy produkt cardio, odpowiadający na potrzeby klientów związanych z prostym ryzykiem chorób układu krążenia.

Przełom 2018 i 2019 r. to też dla Prudential Polska okres zintensyfikowanych wysiłków przygotowania do brexitu. Obecnie jesteśmy oddziałem spółki irlandzkiej, co gwarantuje stabilność naszego biznesu na terenie Unii Europejskiej.

Cieszymy się z wysokiej satysfakcji wśród klientów, co jest potwierdzeniem naszego zobowiązania wysokiej jakości obsługi posiadaczy naszych polis.

Rok 2019 to dalsze konsekwentne budowanie marki Prudential poprzez kampanie Młodzi Bogowie. Dzięki kampanii marketingowej jest to jedna z najsilniejszych marek w ubezpieczeniach w Polsce.

Jak ocenia Pan sytuację na rynku ubezpieczeń życiowych w Polsce?

– Rok 2019 to ponowny wzrost zamożności Polaków. Ubezpieczenia na życie w Polsce stanowią w odniesieniu do krajów Europy Zachodniej wciąż znacząco niższy procent. Wierzymy, że rola ubezpieczeń na życie w Polsce będzie systematycznie rosła jako składnik aktywnego zarządzania majątkiem. Widzimy potencjał dalszego wzrostu rynku.

Patrzymy z optymizmem na perspektywy rozwoju ubezpieczeń na życie, realizując nasze plany strategiczne dotyczące systematycznego rozwoju sieci sprzedaży, multiagencji oraz kanału bancassurance.

Czym Prudential wyróżnia się na tle innych ubezpieczycieli życiowych?

– Prudential wyróżnia się unikalnym wizerunkiem łączącym tradycję z nowoczesnością. Firma ma brytyjskie korzenie, proponowany wachlarz produktów oferuje połączenie ochrony z oszczędzaniem. Naszym atutem jest również wyraźne, unikalne pozycjonowanie marketingowe i zaufanie ze strony klientów.

Jakiś czas temu otwarliście się na zewnętrzne kanały sprzedaży. Jak w tym momencie wygląda struktura sprzedaży w Prudentialu pod względem kanałów dystrybucji?

– Jako spółka nie komentujemy wyników poszczególnych kanałów. Osiągamy satysfakcjonujące dla nas zwyżki zarówno w sieci własnej, jak i w zewnętrznych kanałach dystrybucji, a we wszystkich widzimy potencjał dalszego wzrostu.

Jakie macie plany i cele biznesowe na 2020 r.?

– Jak zawsze naszym celem będzie dalsze umacnianie pozycji i udziałów rynkowych we wszystkich kanałach i typach produktów. Dużą wagę przykładamy do spójności komunikacyjnej, konsekwentnego budowania rozpoznawalności i rozważania zakupu produktów marki Prudential.

Kluczowe również jest dla nas dalsze budowanie doskonałości operacyjnej oraz rozwój zespołu pracowników. Przykładamy też ogromną wagę do wsparcia dla współpracowników, konsultantów i partnerów biznesowych.

Fundamentem naszego dalszego rozwoju jest ciągłe i uważne wsłuchiwanie się w potrzeby obecnych i przyszłych klientów oraz zapewnienie im doskonałego poziomu obsługi.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka