Różne sposoby dotarcia. Jedno medium

0
473

Ludzie są różni. To samo dotyczy użytkowników Facebooka, do których chcemy dotrzeć z ofertą ubezpieczeniową. Jedni chętnie oglądają wideo. Inni chętnie komentują, udzielają się w dyskusjach. Jeszcze inni są gotowi wypełnić formularz kontaktowy – lead ubezpieczeniowy.

Nie zmienimy tego. Możemy pojawić się z odpowiednią formą reklamy przed odpowiednimi odbiorcami.

Możemy wykorzystać ten mechanizm na potrzeby kampanii pozyskującej klientów ubezpieczeniowych. Jeżeli bowiem chcemy dotrzeć do możliwie największej liczby potencjalnych klientów, powinniśmy uwzględnić każdą z tych wcześniej wymienionych grup w naszych działaniach reklamowych.

Facebook trochę ułatwia sobie robotę, a nam życie. Przy uruchamianiu kampanii płatnych reklam na Facebooku wybieramy na samym początku cel reklamowy. Wśród najciekawszych celów kampanii reklamowych, które mogą nas interesować przy pozyskiwaniu leadów ubezpieczeniowych, możemy znaleźć:

  • budowanie rozpoznawalności
  • obejrzenie video
  • aktywność pod postem
  • wypełnienie formularza kontaktowego

Ostatnio pozyskując leady ubezpieczeniowe dla zaprzyjaźnionych agentów, podchodzę do tematu w następujący sposób. Ustawiam odpowiednio miejsce zamieszkania, wiek i inne parametry wskazujące na to, że klient może być zainteresowany danym ubezpieczeniem, oraz ustawiam osobne cele kampanii:

  1. Kampania na budowanie rozpoznawalności
    W tym ustawieniu reklamy są wyświetlane osobom najbardziej skłonnym do zapamiętania marki. Jeżeli temat reklamowanego ubezpieczenia ich zainteresuje – wejdą w przyszłości na reklamowaną stronę www.

  2. Kampania z celem „obejrzenie wideo”
    Tu jest jeszcze ciekawiej. Facebook wyświetli wideo reklamowe z ubezpieczeniami osobom, które są skłonne do obejrzenia go. Jeżeli będą zainteresowane – wypełnią formularz kontaktowy. Powstanie lead ubezpieczeniowy.
    Jeżeli nie – przypomnimy im później o sobie w kolejnej reklamie, skierowanej tylko do tych, którzy obejrzeli np. 50% pierwszego wideo.

  3. Kampania z celem „aktywność pod postem”
    W tym przypadku Facebook wyświetli reklamę osobom, które dużo komentują, reagują na posty. I tutaj też jest podwójnie korzystny obrót spraw. Jeżeli użytkownik w wyniku tej reklamy wypełni formularz – mamy lead ubezpieczeniowy.
    Jeżeli nie wypełni formularza, ale doda komentarz – wtedy też wygrywamy. Każdy komentarz pod postem zwiększa jego zasięg organiczny. Więcej osób widzi naszą reklamę.

  4. Kampania z celem „wypełnienie formularza kontaktowego”
    Tutaj sprawa jest prosta. Facebook wyświetli naszą reklamę osobom, które chętnie wypełniają formularze kontaktowe.

Wierzę w to, że w taki sposób ustawiając kampanie, zwiększamy swoje szanse na dotarcie do możliwie największej liczby odpowiednich osób z potencjałem na zakup ubezpieczeń.

Marcin Kowalik

marcinkowalik.online