Generali pomogło 30 tysiącom osób dzięki programom The Human Safety Net

0
405

The Human Safety Net, globalna inicjatywa Generali na rzecz uwolnienia potencjału osób w trudnej sytuacji, opublikowała pierwszy globalny raport podsumowujący dwuletnią działalność fundacji wśród społeczności, w których Grupa jest obecna w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. Do końca 2019 r. The Human Safety Net wsparło ponad 30 tys. osób, docierając do około 20 tys. dzieci w wieku do 6 lat i 10 tys. rodziców oraz pomagając prawie 700 uchodźcom, którzy stworzyli ponad 100 nowych firm.

Dwa lata po zainaugurowaniu działalności The Human Safety Net jest aktywne w 21 krajach na całym świecie i prowadzi trzy programy wspierające rodziny z małymi dziećmi oraz integrujące uchodźców poprzez pracę i pomagające noworodkom z asfiksją. Współpracuje z 46 wiodącymi organizacjami pozarządowymi i podmiotami społecznymi, działając razem jako sieć, aby zwiększyć swój wpływ.

Celem inicjatywy jest oddziaływanie społeczne z wykorzystaniem wspólnej metodologii wdrażania programów i wspólnych ram pomiaru wyników. W ramach szerszych celów strategii zrównoważonego rozwoju Grupy, Generali dąży do zwiększenia wpływu tego ruchu społecznego, pomagając ludziom, mobilizując umiejętności i zasoby pracowników, agentów, sieci dystrybucji i klientów firmy. W 2019 r. pracownicy i agenci Generali poświęcili 20 tys. godzin na wolontariat z The Human Safety Net.

W ramach programu dla noworodków z asfiksją Generali Polska, The Human Safety Net oraz Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu wyposażyły w specjalistyczny sprzęt do hipotermii leczniczej trzy karetki neonatologiczne w Polsce. Są to jedyne ambulanse w Polsce, które pomagają dzieciom z niedotlenieniem okołoporodowym już w czasie transportu do szpitala. Dzięki temu, że pomoc może być udzielona już w karetce, minimalizowane są negatywne skutki niedotlenienia, a noworodek otrzymuje szansę na prawidłowy rozwój.

W 2019 r. wkład jednostek Fundacji Generali i Generali w The Human Safety Net wyniósł 6,3 mln euro.

Całość artykułu ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” 20 lipca 2020 r.

(KS)