Nationale-Nederlanden i AXA uruchomiły zdalną sprzedaż ubezpieczeń na życie

0
839

Nationale-Nederlanden i AXA są kolejnymi ubezpieczycielami, którzy w związku z panującą pandemią koronawirusa wprowadzili możliwość całkowicie zdalnego zawarcia umowy ubezpieczenia na życie. Wcześniej takie rozwiązanie uruchomiło Generali.

– Obecna sytuacja w sposób nieunikniony wiąże się z ograniczeniem bezpośrednich spotkań z klientami. Dlatego stawiamy na możliwość zdalnej sprzedaży i obsługi klientów. Robimy wszystko, aby ciągłość operacyjna i biznesowa była zachowana, a procesy działały sprawnie – mówi Michał Walendowicz, dyrektor ds. Digitalizacji Procesów Sprzedaży Nationale-Nederlanden.

Cały proces zakupu na ścieżce elektronicznej

W ramach zdalnej sprzedaży polisy agent przeprowadzi rozmowę, podczas której będzie miał okazję zbadać oczekiwania klienta, a następnie złożyć mu adekwatną do jego potrzeb ofertę. Następnie klient otrzyma na swojego maila wszystkie niezbędne dokumenty, w tym wniosek elektroniczny oraz OWU. Po wypełnieniu formalności, potwierdzeniu tożsamości i opłaceniu pierwszej składki polisa zostanie wysłana na adres mailowy ubezpieczonego oraz będzie dostępna po zalogowaniu w n-serwisie. Zakład zapewnia, że jego przedstawiciele zostali wyposażeni w odpowiednie narzędzia i procedury, które pozwolą na przeprowadzenie klienta przez proces dostosowania oferty i jej kalkulacji drogą elektroniczną.

Dostosowanie do warunków epidemicznych

W przypadku każdej nowo zawartej polisy klientów obowiązuje okres karencyjny, który musi minąć od momentu zawarcia umowy ubezpieczeniowej do czasu rozpoczęcia odpowiedzialności ubezpieczyciela. Jednak oferta nie uwzględnia żadnych dodatkowych terminów przejściowych w związku z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19. Natomiast, tak jak dotychczas, każda osoba przed zakupem polisy na życie będzie zobowiązana odpowiedzieć najpierw na krótką ankietę, która pozwoli ocenić jej sytuację.

W przypadku śmierci ubezpieczonego będącej skutkiem zarażenia się wirusem SARS-CoV-2, polisa na życie zadziała bez zmian – świadczenie otrzymają osoby, które zostały wskazane w umowie ubezpieczeniowej jako uposażone. W ramach umowy dodatkowej w przypadku zdarzenia objętego zakresem ubezpieczenia, związanego z zachorowaniem wywołanym wirusem klient może liczyć na wypłatę świadczenia, która wesprze go m.in. w związku z ewentualnym pobytem w szpitalu.

Zdalna oferta Nationale-Nederlanden obejmuje również polisy majątkowe, umowy dodatkowe do polis życiowych oraz ubezpieczenia grupowe.

AXA Życie też zdalna

Opcję sprzedaży zdalnej uruchomiła również AXA Życie. Ubezpieczyciel uprościł i zdigitalizował też procesy kontaktu z centralą i klientami. Firma zainwestowała również w narzędzia ułatwiające agentom zdalny kontakt z klientami i oprogramowanie ułatwiające pracę zdalną. Organizuje też intensywne szkolenia w formie webinarów.

Generali było pierwsze

Epidemia koronawirusa zmusiła polski rynek ubezpieczeń do przejścia w znacznej mierze na zdalną obsługę. Do niedawna jednak obejmowała ona głównie likwidację szkód, kontakt z zakładem ubezpieczeń czy możliwość nabycia polisy majątkowej. Od tygodnia w ofercie zdalnej pojawiły się ubezpieczenia na życie. Pierwszą firmą, która wprowadziła taką możliwość, było Generali, które udostępniło opcję całkowicie elektronicznego zawarcia umowy ubezpieczenia na życie „Generali, z myślą o życiu Plus”.

– Obecnie, gdy w związku z epidemią koronawirusa zachęcamy do pozostania w domach, wprowadzenie zdalnego zawarcia polisy na życie, bez składania podpisu, stało się niezbędne. Chcieliśmy, aby nasi agenci i nasi partnerzy mogli w bezpieczny sposób obsługiwać swoich klientów i im doradzać – tłumaczył Rajmund Rusiecki, członek zarządu Generali Życie.

Zdalne zawarcie umowy „Generali z myślą o życiu Plus” zostało udostępnione zarówno w sieci agentów wyłącznych Generali, jak i u  multiagentów współpracujących z zakładem oraz w jego placówkach partnerskich. Wszystkie dokumenty związane z zakupem polisy oraz istotne informacje przesyłane są klientom drogą elektroniczną, natomiast ewentualne przypomnienia o płatności składki – drogą esemową. Pierwszą składkę można opłacić za pomocą płatności online, dzięki czemu polisa może być aktywna nawet kolejnego dnia. Zgłoszenia szkody również można dokonać online.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl