22 czerwca miały ruszyć wypłaty odszkodowań z PZU dla mieszkańców zalanych terenów w Małopolsce. Od rana funkcjonowało Mobilne Biuro PZU Pomoc, koordynujące działania kilkudziesięciu mobilnych ekspertów w terenie. Działa też specjalna infolinia do zgłaszania szkód.
– Żaden nasz klient nie pozostanie bez opieki. Zależy nam, by odszkodowanie jak najszybciej trafiło do potrzebujących, tak by mieli środki na niezbędne naprawy. Uruchomiliśmy specjalną ścieżkę likwidacji szkód. Dzięki temu pieniądze wypłacimy już dzień po zgłoszeniu szkody – zadeklarowała Małgorzata Kot, członek zarządu PZU Życie
W miejscowości Łapanów w Małopolsce od rana działało Mobilne Biuro PZU Pomoc, które koordynuje lokalne prace Mobilnych Ekspertów PZU. Pracownicy docierają do klientów zakładu i pomagają im zgłaszać oraz dokumentować szkody, a także udzielają wskazówek, jak minimalizować straty. Szkodę można zgłosić także, dzwoniąc na specjalną infolinię.
– Zależy nam na jak najszybszym udzielaniu pomocy, dlatego widząc skalę zniszczeń, do miejscowości dotkniętych kataklizmem skierowaliśmy dodatkowych pracowników – powiedział Grzegorz Goluch, prezes PZU Pomoc.
PZU aktywnie szuka poszkodowanych. W ramach tak zwanej preobsługi szkód konsultanci dzwonią do wszystkich ubezpieczonych gospodarstw w okolicy. W trakcie rozmowy sprawdzają informację o zakresie ewentualnych uszkodzeń, rejestrują szkody, a w razie potrzeby, w ramach usługi assistance, proponują organizację lokalu zastępczego.
(AM, źródło: PZU)